مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تکذیب واردات خون چینی و آمریکایی به کشور

[ad_1]

 

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷

Share/Save/Bookmark

 

سازمان انتقال خون در جوابیه‌ای، مباحث مطرح مبنی بر واردات خون چینی یا آمریکایی به کشور را تکذیب کرد.

به گزارش بلاغ، سازمان انتقال خون در جوابیه‌ای، مباحث مطرح مبنی بر واردات خون چینی یا آمریکایی به کشور را تکذیب کرد.

 در بخشی از جوابیه سازمان انتقال خون درباره انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود خون چینی و آمریکایی به کشور، آمده است: «هر از گاهی، شائبه‌های بی‌اساس ورود خون به کشور، با عناوینی چون «واردات خون غیر استاندارد»، «خون انگلیسی در رگ‌های ایرانی»، «ورود ۵۸ تن فرآورده خون چینی به ایران»، «خون چینی در رگهای ایرانیان!؟» و موارد مشابه دیگر در برخی رسانه‌های مجازی و مکتوب درج می‌شود که حاصل درک نادرست و تحقیق ناکافی خبرنگاران محترمی است که بدون صرف وقت کافی و بدون توجه به حقایق، اقدام به تهیه و تنظیم اخباری می‌کنند که حاصلی جز انتشار اخبار نادرست، تشویش اذهان عموم، افکار جامعه و مخاطبین نداشته و در نهایت اعتبار نگارنده را نیز دچار خدشه می‌کند.

همچنان که در گذشته نیز سازمان انتقال خون ایران، به شائبه‌های بی‌اساس بعضی رسانه‌ها درخصوص واردات خون یا صادرات خون پاسخ گفته است، به اطلاع می‌رساند که از نقطه نظر پزشکی از جمله مسائل اپیدمیولوژیک خاص هر کشور، جابجایی خون از یک نقطه جهان به نقطه دیگر ممنوع است.  

حوزه طب انتقال خون، دارای مفاهیم و واژه‌های تخصصی است که نیازمند دانش خاص خود است و عدم آگاهی از آن می‌تواند منجر به گمراهی و برداشت نادرست از اخبار و رویدادهای این حوزه شود. منبع آماری که در خبر به آن‌ها اشاره شده است، گمرک ایران است که بررسی ریز عناوین این آمار نشان می‌دهد آنچه در خبر به عنوان خون مطرح شده است، فرآورده‌ها و اقلام دارویی و کشت‌های آزمایشگاهی مورد نیاز و سایر اقلام مشابه بوده و هیچ یک خون کامل نبوده نیست. هرچند در لیست گمرک سرفصلی تحت عنوان واردات خون انسان و حیوان قرار داده شده است؛ اما باید به این موضوع توجه شود که این، تنها یک عنوان است. بر اساس یک طبقه بندی جهانی، حتی واکسن ها هم در زیر مجموعه خون انسان و حیوان قرار می گیرند. چنانچه در این لیست توجه شود، در زیر مجموعه این عنوان، ده ها فرآورده بیولوژیک دیگر قرار داده شده است.

متاسفانه نگارنده بدون اینکه برای مستند سازی و افزایش اطلاعات و آگاهی به منابع آگاه دیگر مثل کارشناسان انتقال خون و گمرک  مراجعه کرده باشد، برداشت نادرست خود را به خوانندگان برای ایجاد شائبه ورود خون القا کرده است.

بار دیگر لازم است این نکته یادآوری شود که واردات خون و فرآورده های مورد نیاز مراکز درمانی به هیچ روی نه تنها در ایران، بلکه در جهان رایج نیست و با اصول انتقال خون در دنیا منافات دارد. زیرا به دلیل احتمال هرچند ناچیز انتشار بیماری‌ها از طریق خون و فراورده‌ها و امکان تغییر چهره جغرافیایی بیماری‌ها، جابجایی خون از یک نقطه جهان به نقطه دیگر به کلی ممنوع است.

لذا بدینوسیله سازمان انتقال خون مجددا هرگونه واردات خون خارجی و صادرات خون را شدیدا تکذیب می‌کند.

گمرکات کشورها برای خود تعرفه های بین الملی دارند و این طبقه‌بندی در کشور ما شامل ۱۰ دسته است؛ به گونه‌ای که داروهای بیولوژیک، واکسن و داروهای مشتق از پلاسمای خون در یک دسته قرار می‌گیرند و با عنوان دارو، واکسن و خون نامگذاری می‌شوند در صورتی که منظور از خون در این دسته‌بندی، داروهای مشتق از پلاسمای خون و طیف وسیعی از اقلام آزمایشگاهی و تحقیقاتی است. »

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

الف آمار صادرات و واردات به کشور در سال ؛ اقلام …آمار صادرات و واردات به کشور در سال ؛ اقلام عمده؛ کشورهای مبدا و مقصد و تعداد خودروسرویس سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و …پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهاناخبار سیاسی اخبار فرهنگی اخبار الف مقایسه کیفی و قیمتی خودروهای چینی و ایرانیدولت نباید اجازه ی تولید و واردات این خودرو های بی کیفیت چینی که بصورت قارچ گونه هر پدال، مجله خودرو و حمل و نقل راهنمای جامع خودرو ایرانمهمترین و جالب‌ترین اخبار روز دنیای خودرو را با شتاب و سرعت بالا تماشا کنید در این عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی عصر ایرانآنچه نباید به افراد مبتلا به سرطان گفت هاشمی رفسنجانی برخی دشمنان امام و رهبری، با عصرهامون اخبار سیستان و بلوچستاناین روز ها بازار کالاهای وارداتی در حالی در قبضه کالاهای خارجی بالاخص چینی در آمده مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …سیب زمینی در ایران زود جایگاهی درخور یافت و به مذاق مردمان خوش نشست و لازم نیامد کسی حوادث مجله اینترنتیجذاب ترین و جدیدترین اخبار روز آخرین خبرها فال روز دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ بازیگر سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهانچون برجام قطعنامه ای است که شورای امنیت سازمان ملل آن را به تصویب رسانده، ما باید از آمار صادرات و واردات به کشور در سال ؛ اقلام عمده؛ کشورهای آمار صادرات و واردات به کشور در سال ؛ اقلام عمده؛ کشورهای مبدا و مقصد و تعداد خودرو سرویس سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهان پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهاناخبار سیاسی اخبار فرهنگی اخبار اجتماعی الف مقایسه کیفی و قیمتی خودروهای چینی و ایرانی دولت نباید اجازه ی تولید و واردات این خودرو های بی کیفیت چینی که بصورت قارچ گونه هر روز در پدال، مجله خودرو و حمل و نقل راهنمای جامع خودرو ایران مهمترین و جالب‌ترین اخبار روز دنیای خودرو را با شتاب و سرعت بالا تماشا کنید در این شماره به عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی های عصر ایران به گفته اوباما الگوی برجام می تواند در حل بحران های منطقه ای از جمله در سوریه و یمن و حتی عصرهامون اخبار سیستان و بلوچستان این روز ها بازار کالاهای وارداتی در حالی در قبضه کالاهای خارجی بالاخص چینی در آمده است که در مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی سیب زمینی در ایران زود جایگاهی درخور یافت و به مذاق مردمان خوش نشست و لازم نیامد کسی یا حوادث مجله اینترنتی جذاب ترین و جدیدترین اخبار روز آخرین خبرها فال روز دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ بازیگر بالیوود



لینک منبع :تکذیب واردات خون چینی و آمریکایی به کشور

تکذیب واردات خون چینی و آمریکایی به کشور - ایسنا www.isna.ir/news/.../تکذیب-واردات-خون-چینی-و-آمریکایی-به-کشور‎Cached20 نوامبر 2016 ... سازمان انتقال خون در جوابیه‌ای، مباحث مطرح مبنی بر واردات خون چینی یا آمریکایی به کشور را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی ... واردات خون چینی و آمریکایی به کشور تکذیب شد - فردا www.fardanews.com/.../واردات-خون-چینی-و-آمریکایی-به-کشور-تکذیب-شد 21 نوامبر 2016 ... سازمان انتقال خون در جوابیه‌ای، مباحث مطرح مبنی بر واردات خون چینی یا آمریکایی به کشور را تکذیب کرد. خبرگزاری ایسنا: در بخشی از جوابیه ... تکذیب واردات خون چینی و آمریکایی به کشور - فردا نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/147969372014296 21 نوامبر 2016 ... سازمان انتقال خون در جوابیه‌ای، مباحث مطرح‌شده مبنی بر واردات خون چینی یا آمریکایی به کشور را تکذیب کرد. - فردا نیوز. تکذیب واردات خون های چینی و آمریکایی به ایران - نمناک namnak.com/واردات-خون-از-آمریکا.p39801‎Cached20 نوامبر 2016 ... واردات خون و ماجرای واردات خون های خارجی به ایران و وارد کردن خون امریکایی و چینی به مراکز داخل کشور در نمناک. تکذیب واردات خون چینی و آمریکایی به کشور - خرداد | دمادم https://damadam.ir/.../تکذیب-واردات-خون-چینی-و-آمریکایی-به-کشور/4327991 سازمان انتقال خون در جوابیه ای، مباحث مطرح شده مبنی بر واردات خون چینی یا آمریکایی به کشور را تکذیب کرد. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر واردات خون از چین و آمریکا ... ورود خون چینی یا آمریکایی به کشور صحت ندارد www.bibto.ir/.../613-ورود-خون-چینی-یا-آمریکایی-به-کشور-صحت-ندارد.html‎Cached21 نوامبر 2016 ... ورود خون چینی یا آمریکایی به کشور صحت ندارد ... آبان ماه سال جاری، ضمن تکذیب کامل اظهارنظرهای نادرست مندرج در خبر، و همچنین با تشکر از همراهی باشگاه ... هر از گاهی، شائبه‌های بی‌اساس ورود خون به کشور، با عناوینی چون: «واردات خون غیر ... تکذیب واردات خون چینی و آمریکایی به کشور - جستجوگر اخبار تی نیوز tnews.ir/news/4e1c74580318.html 21 نوامبر 2016 ... سازمان انتقال خون در جوابیه ای، مباحث مطرح شده مبنی بر واردات خون چینی یا آمریکایی به کشور را تکذیب کرد. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر واردات ... واردات و صادرات خون کذب است/ماجرای لیست گمرک - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../واردات-و-صادرات-خون-کذب-است-ماجرای-لیست-گمرک‎Cached20 نوامبر 2016 ... سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، خبر ورود خون چینی و آمریکایی به کشورمان را تکذیب کرد و گفت: هرگونه واردات خون خارجی و صادرات خون کذب است. تکذیب واردات خون چینی و آمریکایی به کشور - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../تکذیب-واردات-خون-چینی-و-آمریکایی-به-کشور‎Cached20 نوامبر 2016 ... سازمان انتقال خون در جوابیه‌ای، مباحث مطرح مبنی بر واردات خون چینی یا آمریکایی به کشور را تکذیب کرد. سازمان انتقال خون واردات و صادرات «خون» را تکذیب کرد ebto.ir/Content/Content.aspx?cat_id=2&Landir=rtl...‎Cached16 جولای 2017 ... سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ضمن تکذیب برخی اخبار درباره واردات خون به کشور و ضمن گلایه از مرکز آمار گمرک به دلیل انتشار اخبار نادرست ...