مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پیشگیری و بهبود بواسیر با تغذیه مناسب

[ad_1]

بامداد-هموروئید یا بواسیر یک بیماری دردناک ناشی از ورم رگ‌های انتهای مقعد است. زمانیکه صحبت از این بیماری می‌شود انگشت اتهام به سوی مواد غذایی نامناسب، بی تحرکی و نشستن های طولانی مدت می رود. دلیل بواسیر هر چه که باشد مصرف مواد غذایی مناسب مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل که باعث دفع راحت می شود و همچنین مصرف مواد غذایی مناسب برای تقویت رگ‌ها می‌تواند در کاهش درد و تسکین این بیماری موثر باشد. در این مطلب به مواد غذایی مناسب برای کاهش علائم بواسیر می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

he4366

داشتن تغذیه ی مناسب و سرشار از فیبر به کاهش علائم بیماری بواسیرکمک می کند

دلایل ابتلا به بواسیر
این بیماری در بیشتر مواقع به دلیل مصرف مواد غذایی نامناسب و همچنین فشار زیاد و مکرر وارد شده به رگ‌های انتهای مقعد در هنگام دفع بروز می کند. در واقع مصرف مواد غذایی نامناسب که منجر به یبوست می شود و یبوست نیز فشار مضاعفی به این رگ‌ها وارد می کند. به عقیده ی برخی از متخصصان داشتن برنامه ی غذایی سرشار از مواد غذایی فراوری شده و فقیر از فیبر به تشدید بواسیر کمک می کند. به عقیده ی این متخصصان مشکل بواسیر در کشورهای کمتر توسعه یافته مانند آفریقا که تغذیه ای سرشار از فیبرهای غذایی دارند به ندرت دیده می شود.

اگر به هر دلیلی نمی توانید روزانه هفت واحد میوه و سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید تا روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر دریافت کنید می توانید از ملین های گیاهی مانند اسفرزه استفاده کنید. توصیه می کنیم که روزانه بین ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری اسفرزه را در آب حل کرده و میل کنید

متاسفانه مدل توالت های مدرن امروزی نیز باعث افزایش فشار مکرر و تشدید مشکل می شود. برخی از افراد عادت دارند مدت زمان طولانی روی توالت فرنگی نشسته حتی چیزی مطالعه کنند که همین کار باعث افزایش فشار غیرضروری در رگ‌های مقعد می شود. از دیگر عوامل ابتلا به بواسیر می توان به کهولت سن، عوامل وراثتی، استفاده ی زیاد از ملین ها و غیره اشاره کرد. برای خانم‌ها، بارداری نیز معمولا یکی از عوامل ایجاد کننده ی بواسیر می شود؛ به خاطر اینکه جنین به عروق بواسیری یا هموروئیدال فشار وارد می کند.

چه باید کرد؟
داشتن تغذیه ی مناسب و سرشار از فیبر و همچنین پرهیز از مصرف مواد غذایی نفاخ و یبوست آور و نوشیدن مایعات جزو روش‌های طبیعی و کارساز برای کاهش علائم بیماری بواسیر است.

بواسیر: میوه های کوچک را دریابید
توت ها سرشار از فیبر و ترکیبات مغذی دیگر هستند که می توانند به کاهش علائم هموروئید یا همان بواسیر کمک کنند. هر چه رنگ توت تیره تر باشد، شیرین تر بوده و میزان آنتی اکسیدان های آن(فلاوونوئیدها) بیشتر است. این ترکیبات مفید همچنین در مرکبات و پیاز نیز وجود دارند که به تسکین التهاب و تقویت جداره ی رگ‎های خونی کمک زیادی می کنند.

فلاونوئیدها همچنین باعث کاهش درد، خونریزی و همچنین خارش موضعی شده و خطر عود بیماری را کاهش می دهد. توت ها و میوه های ریز، سرشار از فیبرهای غذایی هستند که به جلوگیری از ابتلا به یبوست کمک زیادی می کنند. برای بهره مندی از خواص ویژه ی این میوه ها لازم است که هر روز سه چهارم فنجان شاه توت، تمشک، بلوبری، توت فرنگی، گیلاس و میوه های ریز دیگر مصرف شود.

بواسیر: آب بنوشید
اگر از این مشکل رنج می برید و یا نمی خواهید به آن مبتلا شوید بهتر است آب بیشتری بنوشید. چون بدون نوشیدن آب کافی فیبرهای مصرف شده کمکی به رفع یبوست و دفع راحت نخواهند کرد. آب همچنین استفاده ی دیگری نیز دارد. ترکیب آب و نمک اپسون باعث تسکین بواسیر می شود. این ماده باعث خارج شدن آب از خون شده و التهاب رگ‌های مقعد را کاهش می دهد. توصیه می کنیم روزانه بین ۸ تا ۹ لیوان آب میل کنید. نشستن در آب حاوی اپسون نیز برای کاهش علائم بواسیر مفید خواهد بود. بهتر است با پزشک تان مشورت کنید تا توصیه های بیشتری در این خصوص ارائه دهد.

بواسیر: مواد غذای حاوی ویتامین K را دریابید
ویتامین K برای انعقاد خون لازم و ضروری است. مواد غذایی حاوی این ویتامین در صورت بواسیر خونی مفید است. از بین این مواد غذایی می توان به سبزیجات دارای برگ سبز، اسفناج، کلم پیچ، کاهو، مارچوبه و غیره اشاره کرد. توصیه می کنیم خانم‌ها روزانه ۹۰ میکروگرم و آقایان روزانه ۱۲۰ میکروگرم از این ویتامین را مصرف کنند که به راحتی با مصرف اسفناج، برگ شلغم یا بروکلی و مواد غذایی اشاره شده تامین می شود. توجه داشته باشید که چای سبز نیز یکی از دیگر از منابع ویتامین K است.

بواسیر و مکمل های غذایی
ویتامین C : این ویتامین باعث کاهش التهاب شده و به احیای بافت‌های همبند مجاور واریس هموروئید و تقویت عروق کمک می کند. می‌توانید با دوز ۱۰۰۰ میلی گرم شروع کنید و به تدریج این میزان را افزایش دهید و سپس دوباره به مرور این میزان را کم کنید. این شیوه باعث می شود که ابتدا دفع راحت تر صورت گیرد و از اسهال نیز پیشگیری شود. البته توصیه می کنیم که در خصوص دوز و نحوه ی مصرف مکمل ویتامین C با پزشک تان مشورت کنید.

منیزیم: منیزیم باعث حفظ آب داخل مدفوع شده و آن را نرم می کند. در واقع این ماده ی معدنی خاصیت ملینی دارد. میزان مصرف این مکمل باید روزانه بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم باشد.

بواسیر: پسلیوم یا اسفرزه، ملینی گیاهی
اگر به هر دلیلی نمی توانید روزانه هفت واحد میوه و سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید تا روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر دریافت کنید می توانید از ملین های گیاهی مانند اسفرزه استفاده کنید. توصیه می کنیم که روزانه بین ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری اسفرزه را در آب حل کرده و میل کنید.
منبع:tebyan.net


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بواسیر، علائم ، علل ، پیشگیری ، درمان بواسیر، علائم ، علل ، پیشگیری ، درمان ، عوارض مرجع کامل اطلاعات تغذیه و رژیم غذایی مناسب ضد نقرسپرشین پرشیاسلامت تغذیه و رژیم غذائی تغذیه و بیماری ها تغذیه و رژیم غذایی مناسب ضد نقرس سلامتآشنایی با علل یبوست و راه های پیشگیری و درمان آن … مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت بواسیر چیست و درمان بواسیر آکاحتمآ بخوانید هموروئید چیست؟ انواع بواسیر و درمان آنها پیشگیری و بهبودی بواسیر با روشهای پیشگیری و درمان واریس، بیماری واریس، درمان …درمان خانگی و معجزه آسای رگ های واریسی معرفی روش های درمان واریس آشنایی با علل بروز بواسیر چیست؟ بواسیر و راه درمان بواسیربواسیر و درمان بواسیربواسیر داخلیبیماری بواسیربیماری هموروئیدعلائم بواسیرفیشر بیماری هموروئید بواسیر چیست ودرمان آن چگونه …بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و درمان آن چگونه است ؟ شرح بیماری بواسیر عبارت‌ است کاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و …پزشکی و سلامتمن خودم مدام آف میزدم تا اینکه علتشو با آزمون و خطا به مرور زمان فهمیدم… علتش برای من بیماری بواسیر چیست ودرمان آن چگونه است؟بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و درمان آن چگونه است ؟ شرح بیماری بواسیر عبارت‌ است انواع زگیل ی ، پیشگیری و بهترین درمانانواع زگیل ی ، پیشگیری و بهترین درمان ابتدا عکس های زیر را ببینید تا در نگاه و در بواسیر، علائم ، علل ، پیشگیری ، درمان بواسیر، علائم ، علل ، پیشگیری ، درمان ، عوارض مرجع کامل اطلاعات آشنایی با علل یبوست و راه های پیشگیری و درمان آن سایت مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت پزشکان تغذیه و رژیم غذایی مناسب ضد نقرسپرشین پرشیا سلامت تغذیه و رژیم غذائی تغذیه و بیماری ها تغذیه و رژیم غذایی مناسب ضد نقرس سلامت بواسیر چیست و درمان بواسیر آکا حتمآ بخوانید هموروئید چیست؟ انواع بواسیر و درمان آنها پیشگیری و بهبودی بواسیر با تغذیه مناسب روشهای پیشگیری و درمان واریس، بیماری واریس، درمان واریس، علل درمان خانگی و معجزه آسای رگ های واریسی معرفی روش های درمان واریس آشنایی با علل بروز بیماری بواسیر چیست؟ بواسیر و راه درمان بواسیر بواسیر و درمان بواسیربواسیر داخلیبیماری بواسیربیماری هموروئیدعلائم بواسیرفیشر چیت بیماری هموروئید بواسیر چیست ودرمان آن چگونه است بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و درمان آن چگونه است ؟ شرح بیماری بواسیر عبارت‌ است‌ از کاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و عوارض آفت پزشکی و سلامت من سالها با این مشکل مواجه بودم آفت دارای یک دوره هفت تا ده روزه است لذا درمان قطعی نداشته و بیماری بواسیر چیست ودرمان آن چگونه است؟ بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و درمان آن چگونه است ؟ شرح بیماری بواسیر عبارت‌ است‌ از انواع زگیل ی ، پیشگیری و بهترین درمان انواع زگیل ی ، پیشگیری و بهترین درمان ابتدا عکس های زیر را ببینید تا در نگاه و در عمل با



لینک منبع :پیشگیری و بهبود بواسیر با تغذیه مناسب

تغذیه مناسب جهت پیشگیری و بهبودی بیماری های مقعد - درمان هموروئید www.drdarman.ir/nutrition‎Cached Similarجهت پیشگیری و یا بهبودی بیماری های مقعدی مانند هموروئید داخلی و یا حارجی ، فیشر ، شقاق ، سینوس موئی ، بواسیر ، فیستول می توان با تغذیه مناسب از مبتلا شدن و ... هموروئید را با درمان های خانگی پیشگیری و درمان کنید. - زنجفیل www.zanjefil.com/درمان-خانگی-هموروئید-بهترین-راه-برای-پ/‎Cached Similar6 جولای 2015 ... هموروئید یا بواسیر یک بیماری شایع است که خیلی ها با مشکلات آن درگیرند. ... علاوه بر اینکه داروها و پمادهای مختلف برای درمان و کاهش اثرات این بیماری .... مفید بوده با توجه به اینکه ۴۰ سال مشکل یبوست داشتم ولی از زمانی که تغذیه .... چای مناسب برای گروه های خونی · تشخیص تمایلات جنسی از طریق چشم ها، آنها دروغ نمی ... تغذیه مناسب جهت پیشگیری و بهبودی بواسیر - بیتوته www.beytoote.com/health/.../proper-prevent1-hemorrhoids.html‎Cachedجلوگیری از بواسیر مواد غذایی مضر برای بواسیر راه درمان بواسیر با غذا ومیوه ... داشتن تغذیه ی مناسب و سرشار از فیبر به کاهش علائم بیماری بواسیرکمک می کند. غذاهای مضر و مفید برای بواسیر www.fardanews.com/fa/news/.../غذاهای-مضر-و-مفید-برای-بواسیر‎Cached24 ا کتبر 2016 ... تغذیه برای مبتلایان به این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است. ... با این حال تاکنون هیچ پژوهش علمی این تأثیر را به اثبات نرسانده است و متخصصان ... اگر از بواسیر رنج می برید و تحت درمان هستید نباید غذاهای تند میل کنید. مبتلایان به هموروئید چه بخورند؟ - تبیان article.tebyan.net/126016/مبتلایان-به-هموروئید-چه-بخورند-‎Cached6 ژوئن 2010 ... تغذیه مناسب در جلوگیری از هموروئید یا توقف آن موثر است و بالعکس، تغذیه نامناسب به تشدید درد در ... مکمل های حاوی سبوس نیز در جلوگیری یا بهبود هموروئید نقش موثری دارند. ... هموروئید یا بواسیر ... یبوست و درمان آن با تغذیه مناسب. تغذیه ای مناسب برای درمان بواسیر - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../تغذیه-ای-مناسب-برای-درمان-بواسیر.html‎Cachedدرمان های تغذیه ای برای بواسیر به قرار زیر است: 1) استفاده ازغذاهای پر فیبر یا به عبارت دیگر سبزی ... 5) استفاده از عادات غذایی صحیح و مشاوره با متخصص تغذیه مصرف سیر بواسیر را درمان می‌کند - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/.../مصرف-سیر-بواسیر-را-درمان-می-کند‎Cached Similar1 آوریل 2007 ... وی با اعلام این که بواسیر مانند آپاندیس در تمام اشخاص وجود دارد، عنوان داشت: ... به موقع درمان را آغاز کرده و خصوصا از رژیم غذایی مناسب و میوه‌هایی همچون ... درمان بواسیر با تغذیه مناسب و گیاهان دارویی www.darmancolorectal.com/hemorrhoid/education.../درمان-بواسیر‎Cached21 سپتامبر 2015 ... رژیم غذایی برای درمان بواسیر درمان علل اصلی یبوست تنها راه رهایی از این مشکل می باشد. درابتدا تمام مسیر گوارشی برای چندین روز باید استراحت ... تغذیه و طب سنتی در درمان بواسیر | شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه www.armitaclinic.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=12655‎Cached Similarبواسیر یک بیماری است که در آن وریدها(سیاهرگ ها)ی ناحیه مقعد متورم و دردناک می شود و ممکن است خونریزی کند. ... درمان در طول مدت ترمیم بواسیر می توان با دارو درد و ناراحتی آن را کم کرد. علاوه بر داروها ، موارد زیر به ترمیم .... نقش تغذیه مناسب در ورزشکاران راه های پیشگیری و درمان بیماری بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid ... www.pezeshk.us/?p=24918‎Cached Similarراه های پیشگیری و درمان بیماری بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) ... به اتساع وریدهای انتهایی راست روده که با ایجاد گره همراه است هموروئید گفته .... تغذیه مناسب.