مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اختلالات خواب کودکان، نشانه این بیماری ها است

[ad_1]

، دریا صدیقی مشاور و روانشناس کودک، درباره اختلالات خواب در کودکان اظهار داشت: اختلال خواب شایعترین مشکل رفتاری در بین کودکان است و تقریبا از هر پنج مراجعه کودک به پزشک یک مورد مربوط به مشکلات خواب می باشد.


‌وی تصریح کرد: انواع اختلال‌های خواب در کودکان شامل بی خوابی، پرخوابی، اختلالات تنفسی وابسته به خواب، دندان قروچه، کابوس و هراس شبانه واختلال شب‌گردی است.

این روانشناس کودک عنوان کرد: این اختلالات می توانند در اثر بیماری‌های جسمی یا اختلالات روانی، عوامل ژنتیکی، عوامل استرس زای محیطی و مشکلات روانی به وجود بیایند که حدود 20 تا 30 درصد کودکان در مرحله ای از رشد خود این اختلالات خواب را تجربه می‌کنند.

وی گفت: سیکل خواب کودکان در سنین مختلف متفاوت است و در اکثر موارد والدین به دلیل ناآشنایی با این موضوع کودک خود را دچار بی‌خواب اطلاق نموده و از پزشک درخواست تجویز داوری خواب آور می‌کنند.

صدیقی بیان کرد: سیکل خواب کودکان در زمان نوزادی کاملاً با اطفال بزرگتر متفاوت است و یک نوزاد، اکثر اوقات روز را در خواب به سر می برد، گاهی اوقات مادر با نادیده گرفتن چرت زدن های نوزاد در روز، آنها را جز خواب وی به حساب نیاورده و او را بی خواب و یا بدخواب تصور می‌کند.

وی افزود: گاهی اوقات دلیل بی قراری، بدخوابی و گریستن های نوزاد ناآشنایی مادر با طرز صحیح شیردادن وی و حفظ نظافت جسمانی اش است که با رفع این مشکلات خواب وی منظم می شود.

این روانشناس کودک اظهار داشت: یکی از مسائل ایجاد مشکل در خواب کودکان حل نشدن استرس های روزانه آنان است که با همراهی این مشکلات به رختخواب، وی دچار کابوس شبانه یا وحشت شبانه می شود.

وی با بیان اینکه اختلال خواب می تواند نشانه بیماری‌هایی مانند افسردگی در کودک و بیماری های جسمی از جمله اختلالات تیروئیدی و خونی باشد که اختلال خواب را در کودک ایجاد می کند، تاکید کرد: والدین باید توجه کنند اگر بروز این اختلالات به مدت سه هفته و بیشتر و به صورت مداوم تکرار شود و این اختلالات در یکی از عملکردهای روزانه فعالیتی و تحصیلی کودک مشکل به گونه ای که کودک در طول روز خواب آلوده باشد، ایجاد کند والدین باید در جهت درمان آن سریعا اقدام کنند.

صدیقی در خصوص درمان اختلالات خواب در کودکان گفت: هرکدام از انواع اختلالات خواب درمان خاصی دارند، اما به طور کلی باید گفت زمانی مشخص و مناسب را برای خواب فرزندان انتخاب کنید، به اطفال خود اجازه دهید که آزادانه و تنها بخوابند، اگر آنها سروصدا کردند، سریعاً با آنها برخورد نکنید و البته در کنار این عمل آنها را تنها نگذارید و محیط اطراف را ساکت نگه دارید، این امر می تواند به کودک یاد دهد که شب با روز متفاوت است و او باید شب‌هنگام استراحت کند.

وی تصریح کرد: یکی از اصول اساسی درمان اختلالات خواب «استقلال آموزی» به کودک است تا بتوانند به طور مستقل و بدون کمک و حضور والدین با آرامش به خواب بروند که البته نوشیدن یک لیوان شیر ولرم یا شیر موز قبل از خواب سبب ایجاد خواب راحت را برای کودک می‌شود.

صدیقی اظهار داشت: والدین باید توجه داشته باشند که اختلالات خواب معمولاً با افزایش سن کاهش پیدا می کند و با بکارگیری توصیه‌های روان‌شناس و روان‌پزشکان در این زمینه می‌توان رفع اختلال خواب آنان را تسریع کرد و در صورتی که این راهکارها موثر نبود، روان درمانی و درمان رفتاری گزینه های مناسبی برای درمان هستند که از میان روش‌های مختلف درمان اختلالات خواب کودکان، چهار روش «دارو درمانی»، «روان تحلیل‌گری»، «خانواده درمانی» و «رفتار درمانی» روشهای موفق‌تری هستند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اختلالات روانشناختی و روانپزشکی کودکاناختلالات روانشناختی و روانپزشکی کودکان این وبلاگ برای اطلاع رسانی به خانواده های اختلالات روانی رایج در میان کودکان و نوجوانانهر نوع اختلال در عملکردهاى هیجانى، تحصیلى و اجتماعى فرد را، اختلالات روانى مى خوانندفیزیوتراپی به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر فرشاد اخوتیان دبیر علمی این سمینار روز سه شنبه در تیروئید، پُرکاری و کم کاری آنقدیمی‌ها وقتی می‌دیدند کسی دل و دماغ ندارد و تیروییدش هم کمی برجسته شده، می‌گفتند تکرر ادرار نشانه چیست؟، ادرار، تکرر ادرار، مشکلات …تکرر ادرار زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به این مشکلات هستند و ممکن است ایجاد درد اختلالات یادگیری درمان اختلال یادگیری کار درمانی و اختلالات یادگیری هدف از کاردرمانی کودکان اصلاح نقص ها و بالا بردن علائم ناراحتی ها و اختلالات عصبی در بدن زیتونبسم الله الرحمن الرحیم پیغمبرریشه همه بیماری هافشارعصبی است ناراحتی اعصاب به بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان اختلالات افسردگی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداختلالاتافسردگیبه آن اختلال یک قطبی نیز گفته می‌شود ویژگی اصلی این اختلال یک دوره زمانی حداقل دو این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید، قاعدگی کاهش درد قاعدگی و جالب ترین نکته در خصوص نشانگان پیش از قاعدگی، این است که رژیم غذایی اختلالات روانشناختی و روانپزشکی کودکان اختلالات روانشناختی و روانپزشکی کودکان این وبلاگ برای اطلاع رسانی به خانواده های دارای فیزیوتراپی به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر فرشاد اخوتیان دبیر علمی این سمینار روز سه شنبه در نشست اختلالات روانی رایج در میان کودکان و نوجوانان اختلالات روانی رایج در میان کودکان و نوجوانان گفت و گو با جواد علاقبند راد رئیس انجمن اختلالات یادگیری درمان اختلال یادگیری  کار درمانی و اختلالات یادگیری هدف از کاردرمانی کودکان اصلاح نقص ها و بالا بردن توانایی تیروئید، پُرکاری و کم کاری آن قدیمی‌ها وقتی می‌دیدند کسی دل و دماغ ندارد و تیروییدش هم کمی برجسته شده، می‌گفتند غمباد اختلالات افسردگی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اختلالات به آن اختلال یک قطبی نیز گفته می‌شود ویژگی اصلی این اختلال یک دوره زمانی حداقل دو هفته‌ای تکرر ادرار نشانه چیست؟، ادرار، تکرر ادرار، مشکلات ادرار تکرر ادرار زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به این مشکلات هستند و ممکن است ایجاد درد در پشت علائم ناراحتی ها و اختلالات عصبی در بدن زیتون بسم الله الرحمن الرحیم پیغمبر«ریشه همه بیماری هافشارعصبی است» ناراحتی اعصاب به چندشاخه اختلالات یادگیری اختلالات یادگیری غیر کلامی اختلالات یادگیری غیر کلامی اغلب مهارت های کلامی از طریق زبان، که اساسش برقراری



لینک منبع :اختلالات خواب کودکان، نشانه این بیماری ها است

اختلالات خواب کودکان نشانه این بیماری ها است - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../اختلالات-خواب-کودکان-نشانه-این-بیماری-ها-است‎Cached20 نوامبر 2016 ... یک روانشناس کودک گفت: اختلالات خواب در کودکان می‌تواند نشانه بیماری‌های روحی مانند افسردگی یا برخی بیماری‌های جسمی مانند مشکلات خونی و ... اختلالات خواب کودکان، نشانه این بیماری ها است www.fardanews.com/.../اختلالات-خواب-کودکان-نشانه-این-بیماری-ها-است‎Cached20 نوامبر 2016 ... یک روانشناس کودک گفت: اختلالات خواب در کودکان می‌تواند نشانه بیماری‌های روحی مانند افسردگی یا برخی بیماری‌های جسمی مانند مشکلات خونی و ... اختلالات خواب کودکان نشانه این بیماری ها است - آخرین نیوز | دمادم https://damadam.ir/.../اختلالات-خواب-کودکان-نشانه-این-بیماری-ها-است/4318456 یک روانشناس کودک گفت: اختلالات خواب در کودکان می تواند نشانه بیماری های روحی مانند افسردگی یا برخی بیماری های جسمی مانند مشکلات خونی و تیروئید باشد. اختلالات خواب کودکان نشانه این بیماری ها است - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../اختلالات-خواب-کودکان-نشانه-این-بیماری-...‎Cached27 مه 2017 ... اختلالات خواب کودکان نشانه این بیماری ها است. دریا صدیقی مشاور و روانشناس کودک در گفت و گو‌ با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی ... بیماری ها و اختلالات خواب :: اختلالات خواب sleep.blog.ir/category/بیماری-ها-و-اختلالات-خواب/‎Cached Similar۱۵ مطلب با موضوع «بیماری ها و اختلالات خواب» ثبت شده است - ما بر آنیم تا شما را با ... این اختلال معمولا در نیمه دوم خواب رخ می دهد و در کودکان شایع تر است. .... نشانه های این بیماری می توانند در هرسنی شروع به تظاهر کنند ولی عموما زمان شروع این نشانه ها در ... انواع اختلال خواب در کودکان - پرنت یار www.parentyar.com/دانستنی-ها/مقالات.../انواع-اختلال-خواب-در-کودکان‎Cached27 مه 2017 ... عدم درمان اختلالات خواب در کودکان عوارضی از جمله عدم توانایی تمرکز به وجود می آورد ... از نشانه های این نوع اختلال می توان به بسته شدن کامل راه تنفس و یا نیمه ... این بیماری بیشتر در هنگام خواب های روزانه قابل مشاهده است و از علایم آن می ... اختلالات خواب کودکان نشانه این بیماری ها است آکا - پاندا رسا www.pandarasa.ir/Tags?...اختلالات+خواب+کودکان+نشانه+این+بیماری+ها+است... این اختلالات روانی با مرگ زودرس همراهند...اختلالات روانی, ارتباط اختلالات روانی و مرگ زودرس,مبتلایان به بیماری های روانی,زنان مبتلا به اختلال......این اختلالات روانی ... اختلالات خواب کودکان نشانه این بیماری ها است - تی نیوز tnews.ir/news/19ef74735524.html 23 نوامبر 2016 ... سلامانه : یک روانشناس کودک گفت: اختلالات خواب در کودکان می تواند نشانه بیماری های روحی مانند افسردگی یا برخی بیماری های جسمی مانند مشکلات ... بی‌خوابی کودکان نشانه چیست؟ - کودک و نوجوان - خانواده - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../بی‌خوابی-کودکان-نشانه-چیست-‎Cached21 نوامبر 2016 ... اختلال خواب شایع‌ترین مشکل رفتاری در بین کودکان است و تقریبا از هر ... این اختلالات می‌توانند در اثر بیماری‌های جسمی یا اختلالات روانی، عوامل ... اختلال خواب در کودکان را جدی بگیرید - نمناک namnak.com/اختلال-خواب-در-کودکان.p25222‎Cachedاختلال خواب در کودکان از مواردی است که باید بسیار جدی گرفته شود،چون اگر این مورد ... توجه به هر یک از این نشانه ها برای والدین از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا می ...