مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل

[ad_1]

شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل

دانش > نجوم - تلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق‌العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده است؛کهکشانی که در رده کهکشان‌های مشهور به «مارپیچی‌های پشمین» قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین،شاید با دیدن عکس به نظر بیاید که تلسکوپ هابل در این عکس بر روی کهکشان کانونی نشده و تصویر کمی مات در  گرفته شده است. اما ماجرا این طور نیست و خود این کهکشان است که نمایی نرم و کرکی دارد و از همین رو در رده ای از کهکشان ها به نام مارپیچی های پشمین قرار می‌گیرد. مارپیچی‌های پشمین، انواعی از کهکشان‌های مارپیچی هستند که بازوهای مارپیچی مشخصی ندارند. این کهکشان‌ها کاملا  شناخته شده هستند و NGC 4414 یکی از نزدیک‌ترین آن‌هاست. ستاره‌ها و گاز نزدیک به لبه‌ی قابل مشاهده‌ کهکشان‌های مارپیچی با چنان سرعت زیادی دور مرکز گردش می‌کنند که گرانش مقدار خیلی زیادی ماده‌ی تاریک باید وجود داشته باشد تا کهکشان از هم نپاشد.

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل



لینک منبع :شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل

شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/603895/science/astronomy‎Cached20 نوامبر 2016 ... تلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق‌العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده است؛کهکشانی که در رده کهکشان‌های مشهور به ... شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/20/1556031 20 نوامبر 2016 ... تلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق‌العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده است؛کهکشانی که در رده کهکشان‌های مشهور به ... شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1132953 20 نوامبر 2016 ... تلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق‌العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده است؛کهکشانی که در رده کهکشان‌های مشهور به ... Images for شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل - کیوسک تایمز | دمادم https://damadam.ir/news/شکار-یک-کهکشان-پشمین-توسط-هابل/4324441 تلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق‌العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده است؛کهکشانی که در رده کهکشان‌های مشهور به «مارپیچی‌های پشمین» ... شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل - ایران اکونومیست | دمادم damadam.ir/ایران.../شکار-یک-کهکشان-پشمین-توسط-هابل/id/4331320 تلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق‌العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده است؛کهکشانی که در رده کهکشان‌های مشهور به «مارپیچی‌های پشمین» ... آخرین خبر | شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل akharinkhabar.ir/science/3100539/شکار-یک-کهکشان-پشمین-توسط-هابل 20 نوامبر 2016 ... خبرآنلاین/ تلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق‌العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده است؛کهکشانی که در رده کهکشان‌های مشهور ... شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل - پایگاه خبری ایران اکونومیست worldcup.tnews.ir/ایران-اکونومیست/a2a874596797.html‎Cachedتلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده است؛کهکشانی که در رده کهکشان های مشهور به «مارپیچی های پشمین» ... شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل | MOHAK | محاک mohak.ir/شکار-یک-کهکشان-پشمین-توسط-هابل/ تلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق‌العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده است؛کهکشانی که در رده کهکشان‌های مشهور به «مارپیچی‌های پشمین» قرار ... شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل - مجله اینترنتی تلاش ناب talashenab.ir/شکار-یک-کهکشان-پشمین-توسط-هابل/ 20 نوامبر 2016 ... شکار یک کهکشان پشمین توسط هابل. دانش > نجوم – تلسکوپ فضایی هابل در شکار جدید خود تصویری خارق‌العاده از کهکشان NGC ۳۵۲۱ را ثبت کرده ...