مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود

[ad_1]
تین‌نیوز| مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تاکید کرد: انگیزه‌ راه‌اندازی "پاسگاه ویژه‌ی گردشگران خارجی" در پایتخت، امنیتی کردن فضای گردشگری در کشور نیست.

رجبعلی خسروآبادی با تاکید بر این‌که تامین امنیت گردشگران با امنیتی کردن گردشگری متفاوت است، گفت: امنیت گردشگران حتما باید حفظ شود، در حالی‌که امنیتی کردن گردشگری به هیچ وجه به صلاح توسعه‌ی این صنعت نیست. چنین مسائلی باید در کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران مطرح شود تا رفع ابهام شود. همانطور که لزوم راه‌اندازی پاسگاه ویژه‌ی گردشگران خارجی در تهران مطرح شد.

وی با بیان این‌که سردار ساجدی‌نیا ـ فرمانده پلیس تهران ـ یک‌سال با همین نگاه روی این طرح کار کرد تا به نتیجه‌ی کامل برسد، به محدودیت‌های مدل اجرا شده‌ی این پلیس در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: پلیس گردشگری با کیوسکی که امکانات آن در حد اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های معمولی است، فرق می‌کند. این پاسگاه هم پایگاه ویژه گردشگران خارجی است و هم کاربرد کلانتری را دارد و محدودیت‌های طرح‌های قبلی را پوشش می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: کلانتری‌ها بخشی از کارها را انجام می‌دهند که شاید در وظیفه‌ی اداره کل اماکن نباشد، همینطور پلیس امنیت و اداره‌ی آگاهی. برای همین ما به مجموعه‌ کاملی از این کارکردها نیاز داشتیم. آنچه با آقای ساجدی‌نیا در این بحث صحبت کردیم و ایشان هم متمرکز در طرح پاسگاه پلیس ویژه‌ی گردشگران لحاظ کردند، ایجاد مجموعه‌ای کامل متشکل از کلانتری و همه‌ی کارکردهای تعرف شده و مربوط در این حوزه بوده است.

میراث فرهنگی، وکیلِ مسافران مال‌باخته
او ادامه داد: در راستای این طرح، مساله‌ دیگری که در کمیسیون امنیت گردشگران خارجی مطرح شد، "خارج کردن پرونده‌ی گردشگران در کلانتری‌ها از حالت بلاتکلیفی" بود.

وی افزود: بسیار پیش آمده که گردشگر مثلا در محدوده‌ی بازار تهران مورد سرقت واقع شده و مدارک هویتی خود را از دست داده است، اما نمی‌تواند در تهران بماند تا مدارکش پیدا شود و باید سفرش را ادامه دهد و حتی به کشورش برگردد، درحالی‌که وقتی پلیس گزارش این سرقت را تهیه می‌کند و به دادسرا می‌فرستد و دادسرا برای بررسی تعیین وقت می‌کند، شاکی‌ای وجود ندارد و قاضی هم می‌گوید تا شاکی نباشد پرونده را رسیدگی نمی‌کند. برای رفع این مشکل در کمیسیون ارتقاء‌امنیت گردشگران به واسطه‌ حضور نماینده قوه‌ قضاییه، پیشنهاد دادیم که سازمان میراث فرهنگی به عنوان وکیل مسافر، پیگیر چنین پرونده‌هایی باشد.

 خسروآبادی افزود: قرار شد فرمتی را تنظیم کنیم تا وقتی گزارشی برای کلانتری و پلیس درحال تهیه است، ضمیمه‌ای داشته باشد که شاکی آن را امضا کند و سازمان را وکیل خود برای پیگیری پرونده انتخاب کند، در آن صورت دفتر حقوقی ما (اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) به عنوان وکیل گردشگر خارجی می‌تواند در هر محکمه‌ای برای رسیدگی به این موضوع حضور پیدا کند و حرفش هم برای قاضی و دادسرا قابل قبول باشد.

وی بیان کرد: این موضوع در جلسه با جامعه تورگردانان مطرح و قرار شد مشترکا فرمتی برای این پیشنهاد، ایجاد شود و تورلیدرها هم توجیه شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در ادامه گفت: ما از فرصت کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران استفاده می‌کنیم تا بعضی کارهای روی زمین مانده را مطرح و پیگیری کنیم، گاهی این مسائل مستقیما به ارتقاء امنیت ارتباطی ندارد، اما حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف این امکان را فراهم می‌کند تا موفق‌تر عمل کنیم.

ایجاد رینگ گردشگری در تهران
او ایجاد رینگ گردشگری در شهر تهران را یکی از این مصادیق برشمرد و افزود: بخش خصوصی یک دستگاه اتوبوس دو طبقه وارد کرده که درحال ترخیص از گمرک بندرعباس است. تا آخر سال هم قرار است شش دستگاه اتوبوس دیگر از همین مدل در داخل کشور ساخته شود، علاوه‌بر این‌ها اتوبوس‌های گردشگری دیگری وجود دارد که با تغییر هویت درحال اجرای تورهای شهری هستند. به همین خاطر لازم است در تهران رینگی برای مسیر این اتوبوس‌ها تعریف شود که پیشنهاد آن با درنظر گرفتن بافت قدیم و بزرگ این شهر، در کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران مطرح شده است.

وی اضافه کرد: رینگ بافت قدیم محدوده‌ی بهارستان، میدان امام خمینی (ره)، خیابان سی تیر، ارگ، کاخ گلستان، موزه ایران‌باستان و بازار را پوشش می‌دهد که تردد اتوبوس‌ها در این محدوده حتما به مسیر ویژه و محل‌هایی برای توقف نیاز دارد. این یکی از معضل‌ها است، اگر آن اتوبوس‌های دو طبقه بخواهند در شهر تهران تردد کنند، حتما با مشکل مواجه می‌شوند، درحالی‌که اگر این رینگ و ایستگاه‌های آن تعریف شود، نیروی انتظامی، شهرداری، حمل و نقل ترافیک، پلیس راهور، تورگردان، راهنمای تور و مسافر تکلیف خود را می‌دانند.
خسروآبادی بیان کرد: این رینگ‌ها در تمام شهرهای گردشگری دنیا وجود دارد. تا این اتفاق در کشور ما نیفتد آن اقتصادی که در این حوزه باید جریان داشته باشد، شکل نمی‌گیرد.

وی گفت: وقتی چنین رینگی وجود داشته باشد، امنیت گردشگران هم راحت‌تر تامین می‌شود. وقتی این اتوبوس‌ها مسیر مشخص نداشته باشد، امنیت آن‌ها را چطور می‌خواهیم تامین کنیم. البته باید توجه داشت این کار با آن مفهوم امنیتی کردن فرق می‌کند که مثلا یک پلیس بگذاریم تا داخل اتوبوس شود و مسافر را بازخواست کند. این امنیت نیست، امنیتی کردن است. ما باید برنامه‌ای داشته باشیم و از قبل مسائل امنیتی را پیش بینی کرده باشیم و به این نقطه نرسیم که مثلا سربازی با رفتار غیراستاندار، خاطره‌ی بدی برای گردشگر ایجاد کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تور استانبولتور لحظه آخری استانبول ترکیه …قیمتتوراستانبولهتل وو استانبول هتل ۵ ستاره وو استانبول در سال ٢٠٠٧ ساخته شده ویک هتل عالی برای سفر سندرم پای بی قرار چیست؟ سلام سال دارم واز سن سال مبتلا به پای بیقرار با همین شکل تعریف شده هستم سالهای لیست جدیدترین قیمت مسکن در تهرانروند معاملات واحدهای مسکونی نوساز در شهر تهران در مقایسه با هفته‌های پایانی سال روزنامه ایران شماره تاریخ راهکار رئیس مجلس برای مقابله با نقض برجام ایران از امریکا شکایت کند علی لاریجانی خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریبرنامه مسابقات کشتی قهرمانی جهان اعلام شد تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری مراشم آذرخبرگزاری فارس صفحه اصلی جدایی‌ نوراللهی از پرسپولیس کاریکاتور شام آخر برجام تشییع‌شهدای مدافع‌حرم سقوط پول نیوز مانند بسیار از پروژه های قبلی منصوری، این بار هم رنگ مشکی برای پروژه انتخاب شده استاخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز کانادا کانادامهاجرت به کانادا ویکی مهاجرت به کبک ویکی مهاجرت از طریق نیروی کار ماهر فدرال تحصیل بهترین ذکر برای پاک شدن و بازگشت به سوی خدا …بنده تصمیم می‌گیرد عمل نیکی را انجام دهد اگر بعد از تصمیم آن را انجام نداد، خدا به تور استانبولتور لحظه آخری استانبول ترکیه زمستان ۹۵دی بهمن قیمتتوراستانبول هتل وو استانبول هتل ۵ ستاره وو استانبول در سال ٢٠٠٧ ساخته شده ویک هتل عالی برای سفر های کاری سندرم پای بی قرار چیست؟ سلام سال دارم واز سن سال مبتلا به پای بیقرار با همین شکل تعریف شده هستم سالهای زیادی لیست جدیدترین قیمت مسکن در تهران روند معاملات واحدهای مسکونی نوساز در شهر تهران در مقایسه با هفته‌های پایانی سال گذشته روزنامه ایران شماره تاریخ راهکار رئیس مجلس برای مقابله با نقض «برجام» ایران از امریکا شکایت کند علی لاریجانی دیروز خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری برنامه مسابقات کشتی قهرمانی جهان اعلام شد تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری مراشم آذر خبرگزاری فارس صفحه اصلی جدایی‌ نوراللهی از پرسپولیس کاریکاتور شام آخر برجام تشییع‌شهدای مدافع‌حرم سقوط بالگرد پول نیوز مانند بسیار از پروژه های قبلی منصوری، این بار هم رنگ مشکی برای پروژه انتخاب شده است اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی جهان اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروزاخبار کانادا کانادا مهاجرت به کانادا ویکی مهاجرت به کبک ویکی مهاجرت از طریق نیروی کار ماهر فدرال تحصیل در کانادا



لینک منبع :قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود

قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود - ایسنا www.isna.ir/news/.../قرار-نیست-تهران-برای-گردشگران-امنیتی-شود‎Cached21 نوامبر 2016 ... مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تاکید کرد: انگیزه‌ راه‌اندازی "پاسگاه ویژه‌ی گردشگران خارجی" در پایتخت، امنیتی کردن فضای ... قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود - دنیای سفر www.donyayesafar.com/n/8775‎Cached21 نوامبر 2016 ... مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تاکید کرد: انگیزه راه اندازی "پاسگاه ویژه ی گردشگران خارجی" در پایتخت، امنیتی کردن فضای ... [PDF] قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود seeiran.ir/قرار-نیست-تهران-برای-گردشگران-امنیتی-ش/?print=pdf ﻗﺮار ﻧﯿﺴﺖ ﺗﻬﺮان ﺑﺮای ﮔﺮدﺷ ﺮان اﻣﻨﯿﺘ ﺷﻮد. ﻣــﺪﯾﺮﮐﻞ ﻣﯿــﺮاث ﻓﺮﻫﻨ و ﮔﺮدﺷ ــﺮی اﺳــﺘﺎن ﺗﻬــﺮان ﺗﺎﮐﯿــﺪ ﮐــﺮد: اﻧ ﯿــﺰه راهاﻧــﺪازی “ﭘﺎﺳــ ﺎه وﯾــﮋهی. ﮔﺮدﺷ ﺮان ﺧﺎرﺟ ” در ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ، اﻣﻨﯿﺘ ﮐﺮدن ﻓﻀﺎی ... قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود - onvansho onvansho.ir/result/قرار-نیست-تهران-برای-گردشگران-امنیتی-شود.html قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود گردشگران خارجی در تهران نیست امنیتی . شهر زیبای کمرعکس antalya tour com شوری آب چندان بالا نیست گردشگران ... قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود | مدیرکل میراث - قطره www.ghatreh.com/news/.../قرار-نیست-تهران-برای-گردشگران-امنیتی-شود 21 نوامبر 2016 ... مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تاکید کرد: انگیزه راه اندازی "پاسگاه ویژه ی گردشگران خارجی" در پØ. [PDF] قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود homepage.abrarnews.com/pdf/files/archive/2-9-95/a8.pdf‎Cached8. قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود. مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان. تهران تاکید کرد: انگیزه راه اندازی "پاسگاه ویژه ی. گردشگران خارجی" در ... آخرین اخبار تکلیف سربازی - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/تکلیف-سربازی پلیس گردشگری چه می کند؟/ قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود · خبرآنلاین ۱۰ روز پیش ۰. ایسنا نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران ... آدرس مدارس شاهد تهران wassup.ir/s.php?q=آدرس%20مدارس%20شاهد%20تهران متن خبر:راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران از میدان امام حسین (ع) آغاز و پلان آخر در مقابل حرم سیدالکریم .... تیتر:قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود اخبار کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی و مقصدهای گردشگری https://magito.ir/.../کمیسیون-ارتقاء-امنیت-گردشگران-خارجی-و-مقصدهای-گردشگری‎Cachedمعاون گردشگری استان تهران از ارجاع پرونده خانه‌های غیرمجاز چینی‌ها به کمیسیون ارتقاء گردشگران خارجی برای ... قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود. پلیس گردشگری می کند قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود www.vavo.ir/.../پلیس_گردشگری_می_کند_قرار_نیست_تهران_برای_گردشگران_امنیتی_شود‎Cachedپلیس گردشگری می کند قرار نیست تهران برای گردشگران امنیتی شود. دانلود پلیس آمریکا ... دانلود حادثه امنیتی در سخنرانی نامزد انتخابات آمریکا؛ ترامپ فرار کرد.