مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پارچه‌ای که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند

[ad_1]

پارچه‌ای که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند

دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین:
محققان دانشگاه فلوریدای آمریکا نوعی پارچه هوشمند ساختند که قادر است انرژی خورشید را درون خود ذخیره کند.

به گزارش ایرنا، ظهور فناوری‌های موبایل، موجب افزایش نیاز کاربران به منابع قابل حمل انرژی شده است و ظاهرا ساده‌ترین راهکار این است که منبع انرژی مورد نیاز به عنوان بخشی از لباس‌های روزمره، توسط کاربران پوشیده شود.

تولید فناوری مناسب برای انجام این کار مستلزم پیشرفت‌های جدید در زمینه تجهیزات الکترونیکی انعطاف‌پذیری است که هم قابلیت جذب انرژی و هم قابلیت ذخیره آن را در اختیار بگذارند.

محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی برای این منظور نوعی پارچه هوشمند تولید کردند که در آن رشته‌های نازک و انعطاف‌پذیری از جنس مس در میان تار و پود پارچه قرار دارد و قادر است نقش سلول خورشیدی و باتری را برعهده بگیرد.

در یک طرف این پارچه هوشمند سلول‌های خورشیدی و در طرف دیگر آن باتری‌ها بافته می‌شوند. هنگامی که پارچه در برابر نور خورشید قرار می‌گیرد، الکترون‌ها مستقیما به سمت دیگر پارچه جریان می‌یابند و در آنجا درون باتری‌ها ذخیره می‌شوند. در آزمایش‌های اولیه محققان دریافتند چگالی انرژی ذخیره شده در هر سانتی‌متر مکعب از پارچه معادل 1.15 میلی وات ساعت و چگالی انرژی ذخیره شده در آن 243 میلی وات در سانتی‌متر مکعب است.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای این فناوری، استفاده از لباس‌های هوشمند برای تامین توان موردنیاز تجهیزات الکترونیکی قابل حمل از جمله گوشی تلفن همراه و ردیاب‌های سلامتی است. همچنین محققان معتقدند با استفاده از این فناوری می‌توان توان مورد نیاز خودروهای الکتریکی را هم تامین کرد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی حرمت نان حرمت نان همزادی انسان و نان بررسی ها و آنچه از متون تاریخی استفاده می شود، استفاده شیشه های دوجدارهاین مقاله برخی از روشھای فیزیکی را که معماران ، ارگانھای توسعه دھنده و سازندگانمنبع تغذیه سوییچینگ اساس کار و آنچه که باید …منبع تغذیه سوییچینگ که با نام مخفف شناخته می شوند در حقیقت یک منبع یخچال و فریزر سلامتدرخانهیخچالوبرای داشتن یخچالی که وظیفه نگهداری از مواد غذایی را به بهترین شکل انجام دهد و از عمر ترفندهای آموزش جدول ضرب به کودکان یاد بگیر دات …بیشتر کودکان در یاد گیری جدول ضرب مشکل دارند والدین نیز فکر می کنند که باید کودکان مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانهمه ما از عوامل استرس زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می کند آگاهیمالف با یخچال فریزرهای پرمصرف خداحافظی کنیدطی سال‌های اخیر استفاده از یخچال فریزر به‌طور فزاینده‌ای رواج پیدا کرده و میزان بام سبز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادبامسبزمشخص نیست که ایده اصلی چنین طرحی منسوب به چه کسی است و به کدامین دوره بازمی‌گردد راهنمای جامع پرورش کبکجایگاه پرورش کبک محلی را که کبک ها در آن پرورش می یابند اصطلاحاً جایگاه می گویند نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی موجود حرمت نان حرمت نان همزادی انسان و نان بررسی ها و آنچه از متون تاریخی استفاده می شود، استفاده، شناخت شیشه های دوجداره این مقاله برخی از روشھای فیزیکی را که معماران ، ارگانھای توسعه دھنده و سازندگان یخچال و فریزر سلامتدرخانه برای داشتن یخچالی که وظیفه نگهداری از مواد غذایی را به بهترین شکل انجام دهد و از عمر مفید منبع تغذیه سوییچینگ اساس کار و آنچه که باید بدانید یاد بگیر منبع تغذیه سوییچینگ که با نام مخفف شناخته می شوند در حقیقت یک منبع تغذیه ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی ترفندهای آموزش جدول ضرب به کودکان یاد بگیر دات کام بیشتر کودکان در یاد گیری جدول ضرب مشکل دارند والدین نیز فکر می کنند که باید کودکان خود را در مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران سرکه‌را دوست سلامت خود بدانید سرکه‌سرشار از مواد مغذی‌ای است که به لاغر شدن کمک می‌کند بام سبز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد بامسبز مشخص نیست که ایده اصلی چنین طرحی منسوب به چه کسی است و به کدامین دوره بازمی‌گردد آموزش استفاده از لپ تاپ لپ تاپ لپ تاپ جدید با طراحی زیبا و منحصر به فرد نسبت به سایر مدل های برتری خود را به رقبای



لینک منبع :پارچه‌ای که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند

ایرنا - پارچه ای که انرژی خورشید را ذخیره می کند www.irna.ir/fa/News/82308807/‎Cached15 نوامبر 2016 ... تهران - ایرنا - محققان دانشگاه فلوریدای آمریکا نوعی پارچه هوشمند ساختند که قادر است انرژی خورشید را درون خود ذخیره کند. طراحی لباسی که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند - ایسنا www.isna.ir/news/.../طراحی-لباسی-که-انرژی-خورشید-را-ذخیره-می-کند‎Cached15 نوامبر 2016 ... دانشمندان پارچه‌ای طراحی کرده‌اند که انرژی خورشیدی را در خود ذخیره می‌کند. طراحی لباسی که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../طراحی-لباسی-که-انرژی-خورشید-را-ذخیره-می‌کند 15 نوامبر 2016 ... دانشمندان پارچه‌ای طراحی کرده‌اند که انرژی خورشیدی را در خود ذخیره می‌کند. ... که شبیه باتری خودشارژ است که انرژی خود را از خورشید تامین می‌کند. پارچه‌ای که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/353213‎Cached21 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان دانشگاه فلوریدای آمریکا نوعی پارچه هوشمند ساختند که قادر است انرژی خورشید را درون خود ذخیره کند. این لباس انرژی خورشید را ذخیره می کند | هفت صبح 7sobh.com/content/این-لباس-انرژی-خورشید-را-ذخیره-می-کند/ دانشمندان پارچه‌ای طراحی کرده‌اند که انرژی خورشیدی را در خود ذخیره می‌کند. به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان به تازگی موفق به طراحی پارچه‌ای شده‌اند… طراحی لباسی که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/.../طراحی-لباسی-که-انرژی-خورشید-را-ذخیره-می‌کند 15 نوامبر 2016 ... دانشمندان پارچه‌ای طراحی کرده‌اند که انرژی خورشیدی را در خود ذخیره می‌کند. پارچه‌ای که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/21/1557042 21 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان دانشگاه فلوریدای آمریکا نوعی پارچه هوشمند ساختند که قادر است انرژی خورشید را درون خود ذخیره کند. این لباس انرژی خورشید را ذخیره می کند - onvansho onvansho.ir/result/این-لباس-انرژی-خورشید-را-ذخیره-می-کند.html پارچه‌ای که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند این است که منبع انرژی لباس ‌های . سلول خورشیدی چگونه کار می کند نحوه تبدیل انرژی خورشیدی استفاده از انرژی خورشید در ... لباسی که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند! - ایران خبر | دمادم https://damadam.ir/news/لباسی-که-انرژی-خورشید-را-ذخیره-می‌کند/4274531 دانشمندان پارچه‌ای طراحی کرده‌اند که انرژی خورشیدی را در خود ذخیره می‌کند. به گزارش ایران خبر و به نقل از گیزمگ، محققان به تازگی موفق به طراحی ... لباسی که انرژی خورشید را ذخیره می‌کند - پسیت passit.ir/fa/home/details/.../لباسی_که_انرژی_خورشید_را_ذخیره_می‌کند 16 نوامبر 2016 ... دانشمندان پارچه‌ای طراحی کرده‌اند که انرژی خورشیدی را در خود ذخیره می‌کند. ... که شبیه باتری خودشارژ است که انرژی خود را از خورشید تامین می‌کند.