مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید

[ad_1]

 

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۱

Share/Save/Bookmark

 

دکتر احمدرضا یعقوبی عنوان کرد: در روزهای پایانی سفر کربلا به سر می بریم و هموطنان در حال بازگشت از این سفر معنوی هستند و با توجه به بازگشت زائران، مراقبت از زائران کوچک و کودکان اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش بلاغ، یک متخصص کودکان با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن ایام بازگشت زائران از کربلا، کودکان به مراقبت بیشتری در مسیر نیاز دارند، گفت: زائران اربعین مراقب کودکان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی و عفونی باشند.

دکتر احمدرضا یعقوبی عنوان کرد: در روزهای پایانی سفر کربلا به سر می بریم و هموطنان در حال بازگشت از این سفر معنوی هستند و با توجه به بازگشت زائران، مراقبت از زائران کوچک و کودکان اهمیت بیشتری دارد.

این متخصص کودکان با تاکید بر اینکه زائران پس از بازگشت از سفر معنوی کربلا، باید برای جلوگیری از بیماری های عفونی و ویروسی، کودکان را نزد پزشک متخصص برده تا از سلامت آنها اطمینان حاصل کنند، افزود: برخی از مسیر ها در بازگشت نیاز به پیاده‌روی دارد. به دلیل خستگی‌های چند روزه کودکان در مسیر رفتن به کربلا، حتما فاصله استراحت کوتاه تر شود. در این سفر به کودکان لباس های مناسب بپوشانید. با توجه به اختلاف هوا در مناطق کویری در طول شب لباس گرم و در طول روز لباس کمتری پوشانده شود.

یعقوبی تصریح کرد: در محیط های باز در گرد و غبار از ماسک استفاده شود و در محیط های بسته نیز در صورتی که فردی و یا افرادی حضور دارند که علائم بیماری دارند، از ماسک استفاده شود.

وی بیان کرد: نکات اولیه بهداشتی برای کودکان رعایت شود و دست و صورت آنها را با آب و صابون بشویید و یا از ژل های ضد عفونی کننده استفاده کنید، به ویژه قبل از خوردن غذا این کار ضروری است ضمن اینکه بعد از شستشوی دست کودکان، حتما دست‌ها را خشک کنید.

یعقوبی خاطرنشان کرد: برای کودکان حتما از غذای گرم استفاده شود و اگر غذای گرم نبود از غذاها و آب بسته بندی شده استفاده شود.

وی اظهار کرد: برای کودکان اگر داروی ویژه ای دارند حتما به همراه داشته باشید علاوه بر این، همراه بودن چند دارو از جمله قطره استامینوفن برای کاهش تب لازم است. برای هر کیلو وزن کودک دو قطره استفاده شود همچنین شیاف استامینوفن،  هر شش ساعت یک عدد برای کودک مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین از شربت دیفن هیدرامین برای آرام و خواب کردن موقت کودک و ضد سرفه و برای رفع حساسیت استفاده شود.  ضمن اینکه از قطره کلرور سدیم برای باز کردن بینی کودک نیز استفاده شود.

یعقوبی عنوان کرد: از ضد آفتاب کودکان برای صورت و مناطق در معرض آفتاب در راهپیمایی استفاده شود و هر سه ساعت تجدید شود. در صورت پیاده روی کودک، مراقب پاهای او باشید و پاها را شسته و خشک کنید. همچنین از کفش راحت برای کودک استفاده کنید.

مرجع : فردانیوز

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گوینده زن شبکه جم به ایران بازگشت عکسسپیده توفیق گوینده شبکه جم به کشور بازگشت و قصد دارد به فعالیت خود در ایران ادامه دهدکدهای آهنگ های پیشواز مداحیکیفیت دعا برای مومنان در کلام آیت الله بهجت اوج تواضع آیت الله سید علی آقا قاضیافشای خیانت اوباما به همسرش تصویراز مولایمان علی میپرسن فرق بین حق وباطل در چیست؟ایشان میفرماییند انچه باچشم دیدیدی خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریاز پرونده پر سر و صدایی که هنوز بسته نشده تا رتبه ایران در میان کشورهای مرفه جهانحدیث هایی از امام جعفر صادق علیه السّلام حدیثمطالب اخیر پست ثابت حدیث هایی در مورد سعادت خوشبختی حدیث هایی در مورد والدینمقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …استفاده زیاد از موبایل باعث بروز سرطان چشم میشود مقابله با ضعف بینایی خردسالانپربیننده ترین و آخرین اخبار علمی روز ایران و جهاناخبارعلمیدردسر جدید بکهام از دست همسرشعکس فروش آپارتمان در تالش مفتح متر گیلان تأثیر گنجینه علوم اجتماعی شهرستان ششتمدکشتی خورشیدی سوئیسی در قالب سفر به دور دنیا از خطرناک ترین دریای جهان عبور کرد گوینده زن شبکه جم به ایران بازگشت عکس سپیده توفیق گوینده شبکه جم به کشور بازگشت و قصد دارد به فعالیت خود در ایران ادامه دهد کدهای آهنگ های پیشواز مداحی سلام علیکم خسته نباشید کد مداحی حاج یزدان ناصری ،درمورد اقا امام زمان عج میخوند می آید از افشای خیانت اوباما به همسرش تصویر از مولایمان علی میپرسن فرق بین حق وباطل در چیست؟ایشان میفرماییند انچه باچشم دیدیدی ویقین خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری از «پرونده پر سر و صدایی که هنوز بسته نشده» تا «رتبه ایران در میان کشورهای مرفه جهان» حدیث هایی از امام جعفر صادق علیه السّلام حدیث مطالب اخیر پست ثابت حدیث هایی در مورد سعادت خوشبختی حدیث هایی در مورد والدین پربیننده ترین و آخرین اخبار علمی روز ایران و جهان اخبارعلمی دردسر جدید بکهام از دست همسرشعکس فروش آپارتمان در تالش مفتح متر گیلان تأثیر ارتقای اخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری ثبت نام هزار زائر اربعینی گیلان در سایت سماح سازمان رسانه ای هنری اوج همکاری با میل گیبسون گنجینه علوم اجتماعی شهرستان ششتمد کشتی خورشیدی سوئیسی در قالب سفر به دور دنیا از خطرناک ترین دریای جهان عبور کرد



لینک منبع :در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید

در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید - ایسنا www.isna.ir/.../در-بازگشت-از-کربلا-مراقبت-زائران-کوچک-باشید‎Cached21 نوامبر 2016 ... یک متخصص کودکان با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن ایام بازگشت زائران از کربلا، کودکان به مراقبت بیشتری در مسیر نیاز دارند، گفت: زائران ... در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید www.fardanews.com/.../در-بازگشت-از-کربلا-مراقبت-زائران-کوچک-باشید 21 نوامبر 2016 ... در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید. دکتر احمدرضا یعقوبی عنوان کرد: در روزهای پایانی سفر کربلا به سر می بریم و هموطنان در حال ... Images for در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید - onvansho onvansho.ir/result/در-بازگشت-از-کربلا-مراقبت-زائران-کوچک-باشید.html در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید مراقبت از زائران کوچک . بستری ۱۵۰ زائر در بیمارستان های عراق حوادث سلامت نیوز به زائران در کربلا در هنگام ... در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید | ایسنا | خبروان khabarone.ir/news/4861738 21 نوامبر 2016 ... یک متخصص کودکان با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن ایام بازگشت زائران از کربلا، کودکان به مراقبت بیشتری در مسیر نیاز دارند، گفت: زائران ... در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28465898 در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید. یک متخصص ... بازگشت به ایران در آن تاریخ از نظر سیاسی جو عراق به تدریج ناآرام و متشنج می شد. مردم بر ضد هیئت ... در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید - espeli.ir https://www.espeli.ir/.../در+بازگشت+از+کربلا+مراقبت+زائران+کوچک+باشید‎Cachedیک متخصص کودکان با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن ایام بازگشت زائران از کربلا، کودکان به مراقبت بیشتری در مسیر نیاز دارند، گفت: زائران اربعین مراقب ... آخرین اخبار نکات بهداشتی پیاده روی اربعین - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/نکات-بهداشتی-پیاده-روی-اربعین در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید ... سرکنسول ایران در شهر مقدس کربلا، به بیان مهم ترین نکات قابل توجه زائران اربعین امام حسین (ع) پرداخت و از آن ها ... در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/.../در_بازگشت_از_کربلا_مراقبت_زائران_کوچک_باشید‎Cachedدانلود تشرف زائران اهل سنت به کربلا · دانلود نخستین تصاویر از آتش‌سوزی هتل زائران ایرانی در کربلا ... در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشید. اخبار کوچک - جدیدترین و آخرین اخبار کوچک | شهرخبر www.shahrekhabar.com/tag/کوچک?page=18‎Cachedاخبار کوچک, آخرین خبر های کوچک. ... در بازگشت از کربلا مراقبت زائران کوچک باشیددکتر احمدرضا یعقوبی عنوان کرد: در روزهای پایانی سفر کربلا به سر می بریم و هموطنان در حال بازگشت از ... «قدم‌های کوچک تا کربلا» اربعین حسینی در شبکه افق.