مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خود خودت باش!

[ad_1]

تلاش در مسیر هویت‌یابی

خود خودت باش!

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - آلما شفتی:
خودت باش؛ جای هیچ‌کس نمی‌توانی باشی بهتر از خودت. نوجوانی آغاز پیدا‌کردن خود است. در این دوران گاهی هویت دست به‌دست می‌شود.

اما تلاش برای این‌که پا جای پای شخص دیگری بگذاریم و بخواهیم درست مثل او باشیم، جز تلف‌کردن وقت حاصل دیگری ندارد. هیچ‌کس خودِ شما نمی‌شود و نمی‌تواند جای کسی را بگیرد که در درون شماست.

پس چه‌خوب که به جای این‌که بخواهیم درست شبیه دیگران باشیم، تلاش کنیم با الگو‌گرفتن از زندگی کسانی که دوستشان داریم و قبولشان داریم، بهترین نسخه از خودمان را در وجودمان پیدا کنیم و به آن پر و بال بدهیم. کار سختی نیست، با این راهکارها شاید بشود از همین امروز هم شروع کرد:

 

  • مهم ‌ها مهم  هستند!

چیزهایی را انتخاب کنید که واقعاً اهمیت دارند و فقط برای همان‌ها وقت بگذارید. بعضی چیزها در واقع خیلی مهم نیستند. گاهی اهمیت‌دادن به حرف‌ها و شایعات باعث می‌شود ذهن شما از دسترس خودتان خارج شود و مثل دیگران به‌خودتان بنگرید.

حرف فقط حرف است و اگر زیادی از حرفی ناراحت شده‌اید آن را روی کاغذ بنویسید و کاغذ را آتش بزنید و بعد آن‌را برای همیشه فراموش کنید.

 

هرگز خودت را با دیگران مقایسه نکن. هرکسی نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. به‌جای این‌که خودت را با دیگران مقایسه کنی بهتر است نقاط ضعف خودت را بشناسی و آن‌ها را برطرف کنی. اما برای از بین بردن ضعف‌ها قدم اول قبول‌کردن آن‌هاست. هیچ‌چیز بیش‌تر از اعتماد به نفس کاذب، نمی‌تواند توانایی‌ها را از بین ببرد و باعث سرخوردگی انسان بشود.

 

دوچرخه شماره ۸۵۲

 

وقتی با مشکلی درگیری، رویکرد درست را در برابر مشکل درپیش بگیر. اگر حسابی دیرت شده و در ترافیک گیر افتاده‌ای، دو انتخاب داری: یا عصبانی شوی و به زمین و زمان ناسزا بگویی؛ یا به رؤیا‌هایت فکر کنی و به ابرها نگاه کنی تا راه باز شود. انتخاب اول آرامش را ازبین می‌برد و انتخاب دوم آرامش می‌دهد.

 

  • ارزش خودت را حفظ کن!

هیچ موقعیتی ابدی نیست. اگر در میان آدم‌هایی هستی که تحقیرت می‌کنند، یا با آن‌ها صحبت کن تا دست از رفتارشان بردارند و یا تا جایی که می‌توانی کم‌تر با آن‌ها نشست و برخاست کن. اگرموقعیتی داری که تو را به تنگ آورده است، به سرنوشت محتومت لعنت نفرست.

برای بیرون‌آمدن از آن موقعیت تلاش کن. اگر تلاش‌هایت بی‌نتیجه بوده، دلیل بر این نیست که سرنوشتت همین است، بازهم به تلاش ادامه بده. جوینده یابنده است.

 

دوچرخه شماره ۸۵۲

 

  • مسئولیت‌پذیر باش!

فقط خودت هستی که می‌توانی رؤیاهایت را به واقعیت بدل کنی و برای این کار اولین قدم این است که خودت مسئولیت تحقق آرزوهایت را به‌عهده بگیری. هیچ‌کس برای رساندن تو به هدف‌هایت از راه نخواهد رسید و این فقط تویی که می‌توانی به آن هدف‌ها برسی یا نرسی. این انتخاب توست.

 

  • مد چه‌قدر می‌ماند؟

درست است که نوجوانی و درست است که دوست داری ظاهر متفاوتی داشته باشی. اما فراموش نکن که این ظاهر متفاوت و جذاب، همه‌چیز نیست و هویت آدم فقط به لباس و ظاهر او نیست.

اگر یک لحظه 10یا20 سال بعد را تصور کنی، ممکن است به این نتیجه برسی که در آن زمان، ثمره‌ی هنر و خلاقیت و مطالعه و فکرکردن‌های دوره‌ی نوجوانی را با خودت، خواهی داشت نه لباس‌های مارک‌دار نوجوانی را. در آن سن، کسانی که دوستت دارند و مهارت‌هایی که بلدی بیش‌تر اهمیت دارند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

وبسایت رسمی سعید گل محمدیوبسایت رسمی سعید گل محمدی ، مولف و مترجم کتاب در حوزه مهارت های زندگی، خودشناسی عوارض خود ارضایی دختران یک عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه شاهد با بیان اینکه آنورگاسمی یکی از مردانی که به زندگی خود خیانت می‌کنندواژه خیانت واژه ای‌کاملا آشناست و آن را بارها شنیده‌اید، بارها شنیده‌اید که مردی به زیانهایی خود ارضایی خطرات جلق جوانی با جلق یا همان خود زیانهایی خود ارضایی خطرات جلق جوانی با جلق یا همان خود ارضاییکلینیک ترک خود ارضائی آیا خود ارضایی دختران باعث از دست رفتن پردۀ بکارت هایمن می شود؟ اگر خودارضایی فقط به عوارض خود ارضایی دختران سلامتتازه های سلامتخود ارضایی کودکان، دلیل راه حل و عوارض خود ارضایی بچه خود ارضایی زن و مرد و تغییر شعرهای عاشقانه جدید حرف دلم تقدیم به فا روزی که دیدمت آرام خندیدم به خود گفتمزندگی زیبا بود آه ولی چرا حضرت علی ع نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبکر و …تاریخ آذر تعداد بازدید چرا حضرت علی ع نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبکر و نظرات مقاله پیامدهای خود ارضایی و با توجه به زیاد بودن نظرات مقاله پیامدهای خود ارضایی و مبارزه با آن، تمام نظرات این داستانهای کوتاه و جذاب که آدم را به خود فرو می برد …زندگی نوشیدن قهوه است گروهی از فارغ التحصیلان پس از گذشت چند سال و تشکیل زندگی و رسیدن وبسایت رسمی سعید گل محمدی وبسایت رسمی سعید گل محمدی ، مولف و مترجم کتاب در حوزه مهارت های زندگی، خودشناسی، موفقیت در عوارض خود ارضایی دختران یک عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه شاهد با بیان اینکه آنورگاسمی یکی از کلینیک ترک خود ارضائی آیا خود ارضایی دختران باعث از دست رفتن پردۀ بکارت هایمن می شود؟ اگر خودارضایی فقط به صورت مردانی که به زندگی خود خیانت می‌کنند واژه خیانت واژه ای‌کاملا آشناست و آن را بارها شنیده‌اید، بارها شنیده‌اید که مردی به زنش زیانهایی خود ارضایی خطرات جلق جوانی با جلق یا همان خود زیانهایی خود ارضایی خطرات جلق جوانی با جلق یا همان خود ارضایی عوارض خود ارضایی دختران … تازه های سلامت خود ارضایی کودکان، دلیل راه حل و عوارض خود ارضایی بچه خود ارضایی زن و مرد و تغییر سلیقه جنسی نامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟ چراغی آورده ام در پیشِ آفتاب که آفتاب را با این چراغ می بینم حاشا اگر چراغ نیاوری، آفتاب خود رهایی از خود ارضایی بهترین هدیه به همسر رهایی از خود ارضایی آرامش داشتن در کنار تو بهترین هدیه به همسر آموزش خود آرایی همراه با عکس صفحه روش ماکیاژگریم •پوست را تمیز کرده و کرم مخصوص زیرسازی را بزنید در انتخاب کرم باید رنگ و نظرات مقاله «پیامدهای خود ارضایی و با توجه به زیاد بودن نظرات مقاله «پیامدهای خود ارضایی و مبارزه با آن»، تمام نظرات این مقاله



لینک منبع :خود خودت باش!

Images for خود خودت باش! خود خودت باش! - بیتوته www.beytoote.com/psychology/zendegi.../own4-self-logged.html‎Cachedاعتقادات خود,خود واقعی‌ من,پذیرفتن خود,خودت باش,قدرت خود,خود نهانی,تصورات دیگران درمورد خود,ارزش خود. دانلود آهنگ خود خودت باش از بهنام نجفی www.irmp3.ir/play/11300/آهنگ-خود-خودت-باش-از-بهنام-نجفی‎Cachedپخش و دانلود آهنگ زیبای خود خودت باش از بهنام نجفی - دانلود آهنگ جدید - IRMP3. خود خودت باش! - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/351638‎Cached22 نوامبر 2016 ... آلما شفتی: خودت باش؛ جای هیچ‌کس نمی‌توانی باشی بهتر از خودت. نوجوانی آغاز پیدا‌کردن خود است. در این دوران گاهی هویت دست به‌دست می‌شود. خود و خودت باش - YouTube ► 2:36https://www.youtube.com/watch?v=YMIkb_RYvNQ Jan 15, 2017 - 3 min - Uploaded by Ali Jafar Mansori قبل اینکه، قبل اینکه بخواهی در زندگی جایی دیگران را بگیری، اگر خود خودت باشی بهتر هست. چون دیگران تو را به همین خاطر بیشتر دوست دارند، و ... خوشه چین عاشق - خود خود خود خودت باش! www.baran-mp.blogfa.com/post/9‎Cachedوقتی به هزار رنگی،یکرنگی رو قبول نمی کنی؛وقتی یکرنگی،هزار رنگ می بیننت. وقتی خودتی تازه قشنگ می شی،قشنگ تر از زشت.خود خود خود خودت باش،چون همه همونجور ... دانلود آهنگ جدید خود خودت باش از بهنام نجفی - سانگ 95 https://irmusic.in/play/.../دانلود-آهنگ-جدید-خود-خودت-باش-از-بهنام-نجفی‎Cachedدانلود و پخش آنلاین آهنگ خود خودت باش از بهنام نجفی-دانلود آهنگ جدید | دانلود فول آلبوم ایرانی. نه چپ نه راست خود خودت باش | Facebook https://www.facebook.com/.../نه...خود-خودت-باش/402954326417710‎Cachedنه چپ نه راست خود خودت باش . 2 likes. Political Ideology. خودت باش!خود خودت - تبیان article.tebyan.net/39994/خودت-باش-خود-خودت‎Cachedودت عوامل پیدایش آرامش (3) برای خواندن مقالات زیر اینجا را کلیلک کنید 1- بى تکلّفى بسیارى از ما به هنگام رسیدن مهمانى غریبه و یا دوستى جدید، خود را مرتّب مى کنیم، ... شورستان - خود خودت باش hamedh12.blogfa.com/post-12.aspx‎Cached19 جولای 2011 ... شورستان - خود خودت باش - اگر تنهاترین تنها شوم باز هم خدا هست........ - شورستان.