مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب

[ad_1]

ساخت ماهواره‌ی تدبیر دانشگاه علم و صنعت پایان یافته و در نوبت پرتاب قرار گرفته است.

محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: «عملیات طراحی و ساخت ماهواره‌ی تدبیر پایان یافته و این ماهواره برای ارسال به فضا در نوبت پرتاب قرار دارد.»

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: «اولین ماهواره‌ی دانشگاه علم و صنعت، نوید نام داشت که با موفقیت به فضا پرتاب شد و پس از انجام مأموریت اصلی خود به زمین بازگشت. دومین ماهواره‌ی علم و صنعت با پیشرفت مشخصات عملیاتی نسبت به ماهواره‌ی نوید طراحی و ساخته شده است. این ماهواره با نام تدبیر به سازمان فضایی ایران تحویل داده شد. ماهواره‌ی تدبیر بر اساس نوع موشک و پرتابگری که برای آن در نظر گرفته می‌شود در نوبت پرتاب قرار خواهد گرفت.»

برخورداری گفت: «در حال حاضر قرارداد جدیدی برای ساخت ماهواره‌های با ظرفیت بالاتر در دانشگاه علم و صنعت منعقد شده است. ساخت ماهواره‌هایی با ظرفیت ماهواره‌ی تدبیر، دیگر امری عادی محسوب می‌شود. به همین دلیل روی کار بر توسعه فناوری‌های مربوط به ماهواره تمرکز کرده‌ایم.»

رئیس دانشگاه علم و صنعت در مورد فناوری‌های مربوط به ماهواره‌ که در ایران و در این دانشگاه قرار دارد بیان کرد: «هنوز در برخی از زمینه‌های مربوط به ماهواره نیاز به توسعه‌ داریم ولی در برخی از زمینه‌ها نیز به خودکفایی رسیده‌ایم.»

او افزود: «به‌عنوان مثال هیئتی از کشور کره جنوبی که پیش از این بازدیدی از دانشگاه علم و صنعت داشت و از پیشرفت‌های ما در تجهیزات جانبی ماهواره متعجب شد.»

برخورداری ادامه داد: «در بخش ماهواره نیازمند توسعه‌ی فنی امکانات و تجهیزات به‌صورت صورت مداوم هستیم. در حوزه ساخت ماهواره‌های دانشگاهی که بالاترین ماهواره‌های موجود در کشور محسوب می‌شود، شرایط خوبی داریم و دانش فنی این ماهواره‌ها در حال توسعه است.»

رئیس دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: «حدود ۸۰ محقق در پژوهشکده‌ی ماهواره‌ی دانشگاه علم و صنعت در حال فعالیت روی پروژه‌های ماهواره‌‌ای هستند؛ اگرچه روند برخی پروژه‌های تحقیقاتی به دلیل کمبود اعتبار کند شده اما پروژه‌های ماهواره‌ای به‌سرعت در حال حرکت به سمت جلو هستند.»


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

۱۰ شگفتی منظومه‌ی شمسی زومیت۱۰ شگفتی منظومه‌ی شمسی دنیای اطراف خورشید ما از تکه سنگ‌های بیجان گرفته تا غول‌های ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب «عملیات طراحی و ساخت ماهواره ی تدبیر «اولین ماهواره ی دانشگاه علم و فضا پرتاب شد و ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب زومیت ساخت ماهواره‌ی تدبیر دانشگاه علم و صنعت ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب ماهواره تدبیر آماده پرتاب رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت رئیس دانشگاه علم و طراحی و ساخت ماهواره تدبیر در دانشگاه علم ماهواره تدبیر آماده پرتاب ماهواره تدبیر آماده پرتاب رییس دانشگاه علم و صنعت گفت ماهوارهتدبیرپرتاب طراحی و ساخت ماهواره تدبیر در دانشگاه تدبیر آماده پرتاب تدبیر در دانشگاه علم و ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب ماهوارهتدبیر ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب ماهواره‌ی تدبیر ماهواره‌ی دانشگاه علم ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب ساخت ماهواره‌ی تدبیر دانشگاه علم و صنعت پایان یافته و در نوبت پرتاب قرار گرفته دانشگاه ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب محبوب ها ی تدبیر دانشگاه علم و ماهواره‌ی تدبیر دانشگاه علم و صنعت پایان یافته و در نوبت پرتاب رئیس دانشگاه علم و صنعت خبرداد؛ ماهواره تدبیر آماده پرتاب ماهواره تدبیر آماده پرتاب ماهواره تدبیر در دانشگاه علم و دانشگاه علم و صنعت ماهواره تدبیر علم و صنعت تا پایان سال پرتاب می شود دانشگاه دانشگاه علم و صنعت و فجر ما آماده هستند و هر پرتاب ماهواره تدبیر توسط سازمان ماهواره تدبیر به زودی در مسیر عملیات پرتاب قرار خواهد گرفت دانشگاه علم وصنعت پرتاب ماهواره نوید علم و ماهواره تدبیر آماده



لینک منبع :ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب

ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب - زومیت www.zoomit.ir/2016/11/21/148754/tadbir-satellite-ready-launch/‎Cached21 نوامبر 2016 ... ساخت ماهواره‌ی تدبیر دانشگاه علم و صنعت پایان یافته و در نوبت پرتاب قرار گرفته است. شبکه رسانه -ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب www.rasane.com/News/Details/5207‎Cached22 نوامبر 2016 ... محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: «عملیات طراحی و ساخت ماهواره‌ی تدبیر پایان یافته و این ماهواره برای ارسال به فضا در نوبت ... ماهواره تدبیر آماده پرتاب/ قرارداد برای ساخت ماهواره جدید بسته شد ... www.mehrnews.com/.../ماهواره-تدبیر-آماده-پرتاب-قرارداد-برای-ساخت-ماهواره-جدید-بسته‎Cached21 نوامبر 2016 ... رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: طراحی و ساخت ماهواره تدبیر در دانشگاه علم و صنعت به پایان رسیده و این ماهواره با توجه به نوع موشک و پرتابگری که ... ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب | Payam Javan www.payamjavan.com/ماهواره-تدبیر-دانشگاه-علم-وصنعت-آماده/ 21 نوامبر 2016 ... ساخت ماهواره‌ی تدبیر دانشگاه علم و صنعت پایان یافته و در نوبت پرتاب قرار گرفته است. Read more here:: ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده ... ماهواره تدبیر آماده پرتاب است - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/2629412528670633439‎Cachedرئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: طراحی و ساخت ماهواره تدبیر در دانشگاه علم و صنعت به ... به نوع موشک و پرتابگری که برای آن در نظر می‌گیرند در نوبت پرتاب قرار دارد. ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب - زومیت - تی نیوز tnews.ir/زومیت/2e9174637836.html‎Cachedمحمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: «عملیات طراحی و ساخت ماهواره ی تدبیر پایان یافته و این ماهواره برای ارسال به فضا در نوبت پرتاب قرار دارد. ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب — وبلاگ - اطلاعات و ... - خـانه i-sel.ir/blog/ماهواره-تدبیر-دانشگاه-علم-وصنعت-آماده/ 21 نوامبر 2016 ... ساخت ماهواره‌ی تدبیر دانشگاه علم و صنعت پایان یافته و در نوبت پرتاب قرار گرفته است. ادامه در زومیت. مطالب مرتبط از وب. سلب مسئولیت: اطلاعات ... ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب | ساخت ماهواره - قطره www.ghatreh.com/news/.../ماهواره-تدبیر-دانشگاه-علم-وصنعت-آماده-پرتاب 21 نوامبر 2016 ... ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب. ساخت ماهواره ی تدبیر دانشگاه علم و صنعت پایان یافته و در نوبت پرتاب قرار گرفته است. ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب | سایت خبری سی اف 4min.cf/ماهواره-تدبیر-دانشگاه-علم-وصنعت-آماده/ 22 نوامبر 2016 ... ماهواره تدبیر دانشگاه علم وصنعت آماده پرتاب. ساخت ماهواره‌ی تدبیر دانشگاه علم و صنعت پایان یافته و در نوبت پرتاب قرار گرفته است. "ماهواره تدبیر علم و صنعت" تا پایان سال پرتاب می‌شود www.yjc.ir/.../ماهواره-تدبیر-علم-و-صنعت-تا-پایان-سال-پرتاب-می‌شود‎Cached Similarقائم مقام سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره تدبیر دانشگاه علم و صنعت در سال ... مقام سازمان فضایی ایران گفت: سه ماهواره‌ تدبیر، شریف ست و فجر ما آماده هستند و هر ...