مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زلزله ۶.۹ ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن

[ad_1]

زلزله ۶.۹ ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
ژاپن پس از وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در شمال شرق این کشور در ساعت ۶ بامداد به وقت محلی، نسبت به احتمال وقوع سونامی هشدار داده و در حالت آماده باش قرار گرفت.

براساس گزارش CNN، سازمان زمین شناسی آمریکا احتمال میدهد پس از وقوع زلزله 6.9 ریشتری در منطقه هانشو ژاپن، پس لرزه‌ها برای چندین روز در این منطقه ادامه داشته باشند.

ساکنان سواحل شرقی استان فوکوشیما، درست همان مناطقی که در سال 2011 توسط زلزله و سونامی تخریب شد، پس از وقوع زلزله صبح روز سه‌شنبه 22 نوامبر 2016 برای وقوع سونامی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

در سال 2011 زمین‌لرزهای به شدت 9 ریشتر جان بیش از 20 هزار نفر را گرفت و امواجی به طول 12 متر ایجاد کرد که نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دائیچی را زیرورو کرده و دچار آُسیب کرد.

پس از زلزله اخیر، هزاران نفر به واسطه آماده‌باش سونامی تلاش کردند تا خود را به مناطق مرتفع برسانند. براساس هشدارها، سونامی پس از این زلزله می‌تواند امواجی به ارتفاع سه متر ایجاد کند. براساس گزارش‌های پلیس تاکنون سه نفر مجروح شده‌اند و بیش از 1900 خانه در تاریکی و قطعی برق به سر می‌برند.

زلزله در 37 کیلومتری شرق-جنوب شرق نامی در عمق 11.4 کیلومتری از زمین رخ داده‌است و 8 پس‌لرزه با شدت دست کم 5.4 ریشتر طی پنج ساعت از زلزله اولی به ثبت رسیده‌اند.

به گفته جسیکا ترنر پس‌لرزه‌ها نسبت به زمین‌لرزه پنج سال پیش بسیار خفیف‌تر هستند اما انتظار می‌رود این پس‌لرزه‌ها برای روزهای آینده ادامه داشته باشند.

وضعیت هشدار سونامی در استان‌های فوکوشیما و میاگی پس از چند ساعت برطرف شد با این همه نگرانی برای وضعیت نیروگاه فوکوشیما هنوز ذهن بسیاری را به خود درگیر کرده‌است. یکی از پمپ‌های خنک‌کننده پس از زلزله از کار افتاد اکا پس از آن به سرعت دوباره فعال شد و تاکنون هیچ ناهنجاری یا تغییراتی در میزان تشعشعات در این نیروگاه گزارش نشده‌است.

تصاویری که توسط ساکنان شهر‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، شرایط ژاپن در حالت هشدار سونامی را نشان می‌دهند و صدای آژیر مخصوص سونامی در فیلم‌ها شنیده می‌شود. در تصاویر می‌توان عقب رفتن آب دریا را که معمولا پیش از آغاز سونامی رخ می‌دهد مشاهده کرد. اولین امواج سونامی ساعت 6:29 بامداد به وقت ژاپن با سواحل ایواکی شی در فوکوشیما برخورد کرد. بزرگترین موج طولی برابر 1.4 متر داشت که در سندای استان میاگی مشاهده شده‌است.

وقوع زلزله در ژاپن امری معمول است و پیش ازاین،‌در ماه اکتبر نیز زلزله‌ای 6.2 ریشتری در نزدیکی کورایوشی در غرب اوساکا رخ داده‌بود که منجر به چندین مورد جراحت شد. کانون زلزله اخیر فاصله چندانی از کانون زلزله سال 2011 نداشته‌است،‌زلزله‌ای که به اندازه‌ای شدید بود که ژاپن را چند متر جا به جا کرد و محور زمین را تغییر داد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

زلزله ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن زلزله ۶۹ ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن é é é



لینک منبع :زلزله ۶.۹ ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن

زلزله ۶.۹ ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/353334‎Cached22 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: ژاپن پس از وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در شمال شرق این کشور در ساعت ۶ بامداد به وقت محلی، نسبت به احتمال وقوع سونامی هشدار داده و در ... زلزله ۶.۹ ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/22/1558135‎Cached22 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: ژاپن پس از وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در شمال شرق این کشور در ساعت ۶ بامداد به وقت محلی، نسبت به احتمال وقوع سونامی هشدار داده و در ... زلزله ۶.۹ ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن - Kodoom news.kodoom.com/iran.../زلزله-۶-۹-ریشتری-و-احتمال-سونامی/.../1663534/ ژاپن پس از وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در شمال شرق این کشور در ساعت ۶ بامداد به وقت محلی، نسبت به احتمال وقوع سونامی هشدار داده و در حالت آماده باش قرار گرفت./ براساس ... زلزله ۶.۹ ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن -روزنامه همشمهری - آکاایران www.akairan.com/havades-akhbar/.../news2016112210185123805.html همشهری آنلاین: ژاپن پس از وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در شمال شرق این کشور در ساعت ۶ بامداد به وقت محلی، نسبت به احتمال وقوع سونامی هشدار داده و در حالت آماده باش قرار ... زلزله و سونامی 9 ریشتری در ژاپن - آپارات ► 1:20www.aparat.com/v/GipkF/زلزله_و_سونامی_9_ریشتری_در_ژاپن Mar 24, 2011 - 1 min فرهنگ زلزله و سونامی 9 ریشتری در ژاپن زلزله , ژاپن , سونامی , , فرهنگ. ... زلزله 7.4 ریشتری در ژاپن و احتمال سونامی ... دولت ژاپن در مورد احتمال وقوع سونامی به شهروندان خود هشدار داد ... www.mehrnews.com/.../دولت-ژاپن-در-مورد-احتمال-وقوع-سونامی-به-شهروندان-خود-هشدار-داد‎Cached22 نوامبر 2016 ... دولت ژاپن به دنبال وقوع زمین لرزه ای با قدرت ۷٫۳ ریشتر در جزیره ... مرکز زمین شناسی و زلزله نگاری آمریکا قدرت این زمین لرزه را ۶.۹ ریشتر در عمق ... زمین‌لرزه و سونامی ۲۰۱۱ توهوکو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/زمین‌لرزه_و_سونامی_۲۰۱۱_توهوکو‎Cached Similarزمین‌لرزه و سونامی ۲۰۱۱ توهوکو زلزله‌ای است، که ۱۱ مارس ۲۰۱۱ به قدرت ۹٫۰ درجه در ساعت ۱۴ و ... این زمین لرزه امواج سونامی به ارتفاع ۱۵ متر در ژاپن و امواج کوچکتری در کشورهای ... در مقیاس شیندو، استان فوکوشیما، استان ایباراکی، استان توچیگی ۶ درجهٔ قوی، .... طبق ارزیابی کارشناس این احتمال وجود دارد که سونامی در این شهر بین ۱۵ تا ۲۰ ... آخرین اخبار سواحل شرقی ژاپن - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/سواحل-شرقی-ژاپن وقوع زلزله به بزرگی ۷.۴ ریشتر که در سواحل شرقی ژاپن در نزدیکی فوکوشیما باعث به گوش رسیدن احتمال خطر و و وقوع ... زلزله ۶.۹ ریشتری و احتمال سونامی در ژاپن. لحظۀ وقوع زلزله نزدیک نیروگاه اتمی ژاپن +ویدیو - العالم fa.alalam.ir/News/1888011‎Cached22 نوامبر 2016 ... العالم - ژاپن. زلزله ای با قدرت 7.4 ریشتر بامداد امروز (سه شنبه) نزدیک سواحل ژاپن روی داد. ... اکنون بیشتر نگرانی به دلیل احتمال وقوع سونامی های بزرگتر نزدیک نیروگاه است. ... زنگ سونامی پس از زمین لرزۀ ۶.۹ ریشتری ژاپن (ویدیو) ... زلزله ۷.۳ ریشتری در ژاپن/هشدار وقوع سونامی | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../159890-زلزله-ریشتری-در-ژاپن-هشدار-وقوع-سونامی‎Cached22 نوامبر 2016 ... زلزله‌ای با قدرت ۷.۳ ریشتر در ژاپن احتمال وقوع سونامی را افزایش داده است.