مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۴۷ درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز

[ad_1]

۴۷ درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز

دانش > دانش - بررسی‌های جدید نشان می‌دهند در هر کروموزوم به جز ۲۵ هزار ژن (یا بیشتر) ساختارهایی غلاف‌مانند وجود دارند که ۴۷ درصد از هر کروموزوم را اشغال کرده‌اند.

براساس گزارش ساینس الرت، برای بیش از یک قرن درک بشر از کروموزوم‌ها براساس این تصور بوده‌است که این ساختارها از ترکیبی پیچیده از دی ان ای‌ و پروتئینی به نام کروماتین که در هسته هر سلول ایجاد می‌شود، تشکیل شده‌است.

از زمان کشف در سال 1882 تاکنون، کروموزم‌ها همواره مورد مطالعه و بررسی قرار داشته‌اند اما جزئیات ساختار درونی آنها همواره برای دانشمندان مرموز باقی مانده‌است، به این خاطر که کروموزم‌ها درون هسته سلول کاملا نامرئی هستند و تنها در زمان تقسیم سلولی قابل مشاهده می‌شوند. بیشتر اطلاعات دانشمندان درباره کروموزم‌ها در حین تقسیمات سلولی به دست آمده‌اند.

از این رو محققان دانشگاه ادینبرگ به منظور بهبود توانایی بشر در مشاهده ساختار درونی کروموزوم‌ها شیوه‌ای جدید به نام 3D-CLEM ابداع کردند که ترکیبی از ریزنگاری نوری و الکترونی با نرم افزار مدلسازی رایانه‌ای است تا اولین تصاویر سه‌بعدی با وضوح بالا را از تمامی 46 کروموزوم انسان ثبت کنند.

پس از مدلسازی طول، عرض، مساحت، حجم و تراکم دی ان ای در تمامی کروموزمو‌های انسانی، محققان پدیده ای مشاهده کردند که می‌تواند برای درک آنها از ساختار داخلی کروموزوم‌ها عواقبی بزرگ در پی داشته‌باشد.

محققان در بررسی‌های خود دریافتند که کروماتین تنها 53 تا 70 درصد از کل محتوای کروموزوم را تشکیل داده‌است. ساختاری به نام پیرامون کروموزوم، پدیده‌ای که محققان در گذشته احتمال وجود آن را مطرح کرده بودند اما راهی برای بررسی مقدار آن درون کروموزوم در اختیار نداشتند، مابقی 30 تا 47 درصد کروموزوم را تشکیل می‌دهد.

این به آن معنی است که در هر کروموزوم، دی ان ای و پروتئین آن تنها نزدیک به نیمی از فضا را اشغال می‌کنند و مابقی آن در اختیار ساختاری دیگر، ماده پیرامونی است.

هنوز کارایی این ماده پیرامونی مشخص نشده‌است اما محققان احتمال می‌دهند این ساختار مانند غلاف عمل کرده و کروموزوم‌ها رادر طول تقسیم سلولی از یکدیگر مجزا نگه می‌دارد که در صورت درست بودن این فرضیه، این ماده در جلوگیری از بروز خطا در حین تقسیم سلولی که ممکن است منجر به نقص‌های مادرزادی و ابتلا به انواع سرطان شود، نقشی حیاتی به عهده دارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز وب سایت علمی بیگ بنگ بیگ بنگ دنیای ما آثار باستانی چشمگیری را از دوران دور در خود جای داده است سازه‌هایی که به جستجوی سیگنال بیگانه در اطراف ستارۀ مرموز ادامه دارد جستجویسیگنال جستجوی سیگنال بیگانه در اطراف ستارۀ مرموز ادامه دارد نوشته شده توسط منصور نقی لو در تاریخ



لینک منبع :۴۷ درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز

۴۷ درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/353365/Science/scientific‎Cached22 نوامبر 2016 ... بررسی‌های جدید نشان می‌دهند در هر کروموزوم به جز ۲۵ هزار ژن (یا بیشتر) ساختارهایی غلاف‌مانند وجود دارند که ۴۷ درصد از هر کروموزوم را اشغال کرده‌اند. ۴۷ درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/.../۴۷-درصد-کروموزوم-انسان-در-اشغال-ماده-ای-مرموز‎Cached26 نوامبر 2016 ... بررسی‌های جدید نشان می‌دهند در هر کروموزوم به جز ۲۵ هزار ژن (یا بیشتر) ساختارهایی غلاف‌مانند وجود دارند که ۴۷ درصد از هر کروموزوم را اشغال کرده‌اند. ۴۷ درصد کروموزوم انسان از ماده‌ای مرموز تشکیل شده – وب سایت علمی ... bigbangpage.com/science.../۴۷-درصد-کروموزوم-انسان-از-ماده‌ای-مرم/‎Cached23 نوامبر 2016 ... بیگ بنگ: بررسی‌های جدید نشان می‌دهند در هر کروموزوم به جز ۲۵ هزار ژن (یا بیشتر) ساختارهایی غلاف‌مانند وجود دارند که ۴۷ درصد از هر کروموزوم را اشغال ... ۴۷ درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/22/1558133 22 نوامبر 2016 ... بررسی‌های جدید نشان می‌دهند در هر کروموزوم به جز ۲۵ هزار ژن (یا بیشتر) ساختارهایی غلاف‌مانند وجود دارند که ۴۷ درصد از هر کروموزوم را اشغال کرده‌اند. ۴۷ درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../۴۷-درصد-کروموزوم-انسان-در-اشغال/.../6086763/‎Cached22 نوامبر 2016 ... بررسی های جدید نشان می دهند در هر کروموزوم به جز ۲۵ هزار ژن (یا بیشتر) ساختارهایی غلاف مانند وجود دارند که ۴۷ درصد از هر کروموزوم را اشغال کرده اند. آخرین خبر | ۴۷ درصد کروموزوم انسان از ماده‌ای مرموز تشکیل شده akharinkhabar.ir/.../۴۷-درصد-کروموزوم-انسان-از-ماده‌ای-مرموز-تشکیل-شده 23 نوامبر 2016 ... بیگ بنگ/ بررسی‌های جدید نشان می‌دهند در هر کروموزوم به جز ۲۵ هزار ژن (یا بیشتر) ساختارهایی غلاف‌مانند وجود دارند که ۴۷ درصد از هر کروموزوم را اشغال ... ۴۷ درصد کروموزوم انسان از ماده ای مرموز تشکیل شده (2 عکس) - سرزه www.serze.com/درصد-کروموزوم-انسان-ماده-مرموز-2333608/‎Cached23 نوامبر 2016 ... ۴۷ درصد کروموزوم انسان از ماده ای مرموز تشکیل شده بررسی‌های تازه نشان ... ساختارهایی غلاف‌مانند حضور دارند که ۴۷ درصد از هر کروموزوم را اشغال کرده‌اند. زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند - مفیدستان mofidestan.ir/زنان-بیشتر-در-معرض-عفونت-زیکا-هستند/ 22 نوامبر 2016 ... ۴۷ درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز · هر روز یک‌سیب بخورید تا کمتر بیمار شوید · کاهش خشکی پوست در فصل های سرد · روش تشخیص بلاک ... آخرین وضعیت پرونده «رخش خودرو» با 553 شاکی | خبر آنلاین | خبروان khabarone.ir/news/3459845 29 آگوست 2016 ... ... سوم کاپ آزاد و قهرمانی سه‌گانه غرب آسیا شدند ۴۷ درصد کروموزوم انسان در اشغال ماده‌ای مرموز تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان؛ فاطمه صفرپور بهترین مربی ... پونیلا - سیگار؛ کروموزوم Y مَردان ... - ورود 130.185.76.16/post/319932/ سیگار کشیدن ممکن است باعث از بین رفتن کروموزوم Y در سلول های خونی مردان شود؛ Y همان .... ۴۷ درصد کروموزوم انسان از ماده ای مرموز تشکیل شده ... به جز ۲۵ هزار ژن (یا بیشتر) ساختارهایی غلاف مانند وجود دارند که ۴۷ درصد از هر کروموزوم را اشغال کرده اند.