مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند

[ad_1]

 

تحقیق جدید دانشمندان آمریکایی نشان می دهد؛

زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

 

زیکا

 

زیکا

 

تحقیق جدید بر روی موش ها نشان می دهد زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت زیکا قرار دارند.

به گزارش  ستاره ها؛ دانشمندان موسسه تحقیقاتی گلدستون سانفرانسیسکو دریافته اند که ویروس موجب ایجاد تاخیر در واکنش ایمنی واژن می شود. این تاخیر اجازه می دهد ویروس کشف نشده باقی بماند. و بدین ترتیب جنین هم در معرض ریسک بالای عفونت قرار می گیرد.

شومایزه سنجابی، سرپرست تیم پژوهش، در این باره می گوید: «تحقیق ما از مطالعات اپیدمیولوژیکی که نشان می دهد زنان در معرض ریسک بالای ابتلا به عفونت زیکا قرار دارند حمایت می کند.»
سنجابی در ادامه می افزاید: «واکنش ایمنی مرطوب واژن بیشتر نگران کننده است چراکه اگر زن باردار باشد یا در طول مدت عفونت باردار شود به ویروس زمان بیشتری می دهد تا در جنین پخش شود.»
معمولا ویروس زیکا از طریق نیش پشه عفونی منتقل می شود، اما این ویروس از طریق تماس جنسی هم قابل انتقال است. در اکثر افراد، علائم خفیف هستند. اما عفونت در طول بارداری می تواند موجب تولد نوزادی با نقایص شدید در هنگام تولد از جمله میکروسفالی شود، اختلالی که در آن مغز و سر به شکل غیرعادی کوچک هستند.
در مطالعه جدید، محققان موش های ماده را یا از طریق نیش پشه یا از طریق واژن آلوده به ویروس زیکا کردند.
در حالت عادی وقتی سلول ها آلوده می شوند، معمولا اینترفرون آزاد می کنند. اینترفرون مولکولی است که به عنوان خط مقدم دفاع علیه میکروب های مضر عمل می کند. سپس اینترفرون شروع به مقابله با ویروس کرده و سیستم ایمنی بدن را وادار به حمله می کند.
اما مطالعه جدید نشان می دهد که بعد از سه روز، موش های گزیده شده با پشه های ناقل زیکا در مقایسه با موش های ماده آلوده شده از طریق واژن، واکنش ایمنی قوی تری داشتند. در حقیقت محققان دریافتند موش های آلوده شده از طریق واژن دارای هیچ اینترفرون قابل تشخیصی نبودند و دارای میزان بالای ویروس در واژن خود بودند.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی زناشویی ، روابط زناشویی ،دانستنیهای …دوران عقد ،دانستنیهای جنسی، روابط زناشویی دفعات رابطه جنسی و نیاز متفاوت همسران در هفده عطر طبیعی که میل جنسی را زیاد میکنند …آخرین خبرها استخدام فوری در یهترین شرکتها با عالی ترین حقوق و مزایا زیباترین عکسهای بیماری واگیر پزشکان ایرانمیلیون ها تن از مردم جهان در سراسر جهان این روزها علاوه بر نگرانی از گسترده شدن ابعاد سازمان جهانی بهداشت سایت پزشکان بدون مرزسازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که مواردی از ابتلا به این ویروس در ۲۳ کشور و منطقه در پزشکی بالینی باکتری‌های تک سلولی هستند که توانایی دیدن دارند و قدرت بینایی آن‌ها منطبق بر مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …تاثیر نوشیدن آب بر سلامتی راههای پیشگیری و درمان سفید شدن ناخن همه چیز در مورد موی صورتپزشکی بالینی روش روش های تشخیص سرطان متن کامل روش ردپای عقرب زیر میکروسکوپ رشد بی رویه و خارج از کنترل تعدادی از سلول ها پزشکی بالینی ندول‌های تیروییدآیا رشد ندول در فواصل ارزیابی بدخیمی را پیش‌بینی می‌کند؟ میزان رشد ندول‌ها بسیار پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای زناشویی ، روابط زناشویی ،دانستنیهای جنسی،دانستنیهای ازدواج دوران عقد ،دانستنیهای جنسی، روابط زناشویی دفعات رابطه جنسی و نیاز متفاوت همسران در این باره هفده عطر طبیعی که میل جنسی را زیاد میکنند تصاویر عفونت جنسی با نظافت نواحی تناسلی چه رابطه ای دارد؟ هوس های بارداری معروفزنان باردار معمولا بیماری واگیر پزشکان ایران میلیون ها تن از مردم جهان در سراسر جهان این روزها علاوه بر نگرانی از گسترده شدن ابعاد بحران سازمان جهانی بهداشت سایت پزشکان بدون مرز سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که مواردی از ابتلا به این ویروس در ۲۳ کشور و منطقه در قاره پزشکی بالینی روش روش های تشخیص سرطان متن کامل روش ردپای عقرب زیر میکروسکوپ رشد بی رویه و خارج از کنترل تعدادی از سلول ها سرطان پزشکی بالینی باکتری‌های تک سلولی هستند که توانایی دیدن دارند و قدرت بینایی آن‌ها منطبق بر قواعد پزشکی بالینی ندول‌های تیرویید آیا رشد ندول در فواصل ارزیابی بدخیمی را پیش‌بینی می‌کند؟ میزان رشد ندول‌ها بسیار متغیر است مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامت تاثیر نوشیدن آب بر سلامتی راههای پیشگیری و درمان سفید شدن ناخن همه چیز در مورد موی صورت



لینک منبع :زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند

زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../زنان-بیشتر-در-معرض-عفونت-زیکا-هستند‎Cached22 نوامبر 2016 ... تحقیق جدید بر روی موش ها نشان می دهد زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت زیکا قرار دارند. زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/353354/Science/medical‎Cached22 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: تحقیق جدید بر روی موش‌ها نشان می‌دهد زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت زیکا قرار دارند. زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند - تابناک | دمادم https://damadam.ir/.../زنان-بیشتر-در-معرض-عفونت-زیکا-هستند/4341279 تحقیق جدید بر روی موش ها نشان می دهد زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت زیکا قرار دارند. دانشمندان موسسه تحقیقاتی گلدستون سانفرانسیسکو ... زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/152181/ 22 نوامبر 2016 ... زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند. تحقیق جدید بر روی موش ها نشان می دهد زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت زیکا قرار دارند. دانشمندان ... زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند www.sarpoosh.com/medical/medical.../medical-research950900044.html 22 نوامبر 2016 ... تحقیق جدید بر روی موش ها نشان می دهد زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت، نشان می دهد زنان در معرض ریسک بالای ابتلا به عفونت زیکا قرار ... زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند | تک مطلب takmatlab.com/زنان-بیشتر-در-معرض-عفونت-زیکا-هستند/‎Cachedزنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند. اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی ,زیکا. تحقیق جدید بر روی موش ها نشان می دهد زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت زیکا ... زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../زنان-بیشتر-در-معرض-عفونت-زیکا-هستند‎Cached22 نوامبر 2016 ... تحقیق جدید بر روی موش ها نشان می دهد زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت زیکا قرار دارند. ستاره ها - ویروس «زیکا» از طریق بزاق دهان منتقل نمی شود www.setarehnews.ir/fa/doc/news/107703‎Cached3 روز پیش ... مطالعه جدید بر روی میمون ها نشان می دهد زیکا از طریق بزاق دهان منتقل نمی شود. ... به گفته محققان، پشه ها علت اصلی عفونت زیکا هستند. بعد از آلوده شدن، ویروس در خون و بزاق به ... زنان بیشتر در معرض عفونت زیکا هستند · در این کارخانه ... ارتباط بیماری گلکوم با ویروس زیکا - سلامتی salamati.ir/2017/07/17/ارتباط-بیماری-گلکوم-با-ویروس-زیکا/‎Cached17 جولای 2017 ... بیشتر بزرگسالانی که دچار زیکا شده اند، علائم خفیفی از آن می ... در هفته قبل منتشر شد، گزارش دادند که جنین در معرض ویروس زیکا در موقع تولد ... سازمان های بهداشتی از همه به خصوص زنان باردارخواستار اقداماتی برای محافظت از گزش پشه هستند. بیش از ۴۴۰۰ گزارش عفونت زیکا در ایالات متحده توسط پشه داده شده است. مقاله شماره 2 - آشنایی با ویروس زیکا - دکتر حقایق متخصص بیماری ... dr-haghayegh.com/مقاله-آشنایی-با-ویروس-زیکا/‎Cached8 فوریه 2017 ... یافته های کلینیکی عفونت ویروس زیکا ، در تقریبا %۲۰ موارد از بیماران .... بحث بیشتر در مورد موضوعات تشخیص، ارزیابی و اداره ی GBS به طور جداگانه ... عفونت ویروس زیکا زنان حامله غیر عالمت دار و نوزادان که در معرض ویروس زیکا ...