مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون

[ad_1]


هیوسیو منگ، سرپرست تیم تحقیق یکی از مطالعات از دانشگاه تافتس بوستون، در این باره می گوید: «خوردن ماهی تن به همراه یک برش نان سفید کمتر از خوردن کربوهیدرات ها به تنهایی موجب افزایش قندخون می شود.»

آرجون پاندی، عضو تیم دیگر تحقیق از موسسه دانشگاهی واترلو کانادا، نیز می گوید: «افرادی که مواد خوراکی غنی از پروبیوتیک (نوعی باکتری خوب) به رژیم غذایی DASH که برای سلامت قلب مفید است، افزودند به کاهش قابل توجهی در سطح قندخون شان دست یافتند.»

به گفته محققان، این دو مطالعه اطلاعات مفیدی را ارائه می کند که نشان می دهد افراد می توانند با تغییر در رژیم غذایی روزانه شان، قند خون خود را تحت کنترل داشته باشند.

در مطالعه پروتئین-کربوهیدرات، تیم منگ از چهار گروه حدود ۲۰ نفری خواستند که غذاهای خاصی را بخورند. میزان قندخون این افراد در فواصل منظم دوساعتی اندازه گیری می شد.

گروه ها، نان سفید به همراه غلات برنج (کربوهیدرات ها)، ماهی تن (پروتئین)، کره بدون نمک (چربی) یا غلات جودوسر (فیبر) مصرف کردند.

محققان می خواستند بدانند که آیا انواع مواد غذایی بر هضم کربوهیدرات ها تاثیر دارند.

محققان مشاهده کردند پروتئین موجب کاهش آزادشدن قند در جریان خون شد، اما هیچ تاثیر مشابهی در مورد چربی های کره یا فیبر موجود در غلات جودوسر نیافتند.

به گفته منگ، «پروتئین ممکن است موجب تحریک آزادشدن برخی هورمون های روده شود که سرعت معده خالی را کُند می کند. سرعت معده خالی، سرعتی است که غذا برای هضم، معده را ترک کرده و وارد روده ها می شود.»

در مطالعه ای دیگر، ۸۰ فرد مبتلا به فشارخون بالا از رژیم غذایی DASH (شیوه رژیمی توقف فشارخون بالا) که برنامه غذایی سالم برای قلب در جهت کاهش فشارخون است، پیروی کردند. اما پاندی از نیمی از شرکت کنندگان خواسته بود که مواد غذایی پروبیوتیک را جایگزین سایر اقلام موجود در رژیم غذایی کنند.

به عنوان مثال، آنها می توانستند ماست پروبیوتیک را جایگزین لبنیات کم چرب کنند یا نوشیدنی های پروبیوتیک بنوشند.

طبق گزارش پاندی، افرادی که پروبیوتیک به رژیم غذایی شان افزوده بودند شاهد هیچ تفاوتی در فشارخون خود در مقایسه با گروه دیگر نبودند، اما کاهش قندخون آنها در حالت ناشتا و میزان A۱C هموگلوبین شان بهتر کاهش یافته بود. A۱C هموگلوبین شاخص استانداردی برای آزمایش میزان قندخون در بلندمدت است.

به نظر می رسد باکتری های پروبیوتیک، ترکیباتی را تولید می کنند که استفاده از هورمون انسولین را برای سلول ها در جهت تبدیل قندخون به انرژی آسان تر می نماید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دارونما، اطلاعات دارویی و مشخصات داروها گروه های …جستجو در اطلاعات دارویی جستجو در قیمت بیمه ای جستجو در اخبار و مقالات جستجو در کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …کلینیک تخصصی تندیس زیبایی ایرانیان شعبه تهرانپارس فلکه اول تهرانپارس، خیابان رشید جستجو در اطلاعات دارویی جستجو در اطلاعات دارویی جستجو در قیمت بیمه ای جستجو در اخبار و مقالات جستجو در زندگی سالم سلامت نیوز زندگی سالمورزش منظم برای بدن مفید است زیرا به ‌سلامت قلب و عروق، عضلات، استخوان ها و سیستم تنفس پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد آمار مرگ و میرهای ناشی از حوادث به ویژه تصادفات در کشور رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایراننکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت الف سلامتیک متخصص بهداشت و سلامت دهان، گفت برخی مصرف کرفس، هویج، سیب و جعفری را برای رفع بوی بد تغذیه و سلامتی شبکه خبری صنایع غذایی ایرانلیست اخبار آرد و غلات و مواد نشاسته ای آزمایشگاه، گواهینامه ها و مشاوران رستوران پوست و مو پزشکان ایران هر روز اخبار زیادی درباره عواملی که سلامت ما را به خطر می اندازند منتشر می شود خیلی ها مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …تاثیر نوشیدن آب بر سلامتی راههای پیشگیری و درمان سفید شدن ناخن همه چیز در مورد موی صورت دارونما، اطلاعات دارویی و مشخصات داروها گروه های دارویی جستجو در اطلاعات دارویی جستجو در قیمت بیمه ای جستجو در اخبار و مقالات جستجو در اطلاعات کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان تمـاس با ما کلینیک ایرانیان شعبه زعفرانیه ، خیابان آصف ، میدان شهید اعجازی ، روبروی سفارت یمن ، ساختمان اطلاعات دارویی اطلاعات عمومی دارو واکسن آنفولانزا موارد و مقدار مصرف موارد و مقدار مصرف پیشگیری از آنفلوانزا زندگی سالم سلامت نیوز زندگی سالم ورزش منظم برای بدن مفید است زیرا به ‌سلامت قلب و عروق، عضلات، استخوان ها و سیستم تنفس کمک می پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد آمار مرگ و میرهای ناشی از حوادث به ویژه تصادفات در کشور از رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و فناوری‌های کشاورزی قیمت سکه، طلا و ارز در الف سلامت یک متخصص بهداشت و سلامت دهان، گفت برخی مصرف کرفس، هویج، سیب و جعفری را برای رفع بوی بد دهان تغذیه و سلامتی شبکه خبری صنایع غذایی ایران لیست اخبار آرد و غلات و مواد نشاسته ای آزمایشگاه، گواهینامه ها و مشاوران رستوران، فست پوست و مو پزشکان ایران هر روز اخبار زیادی درباره عواملی که سلامت ما را به خطر می اندازند منتشر می شود خیلی ها ترجیح مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامت اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری های خاص



لینک منبع :تاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون

تاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../تاثیر-پروتئین-ها-و-پروبیوتیک-ها-در-کنترل-قندخون‎Cached22 نوامبر 2016 ... مطالعات نشان می دهد افزودن مواد خوراکی سرشار از پروتئین یا پروبیوتیک به رژیم غذایی ممکن است به کنترل قندخون کمک کند. میهن مگ - تاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون https://mihanmag.com/.../تاثیر_پروتئین_ها_و_پروبیوتیک_ها_در_کنترل_قندخون‎Cached15 مه 2017 ... اثر پروتئین و پروبیوتیک در کنترل قند خون مطالعات نشان می دهد که اضافه کردن مواد غذایی غنی از پروتئین ویتامین ها و یا پروبیوتیک ها ممکن ... تاثیر پروتئین ها پروبیوتیک ها در کنترل قندخون - onvansho onvansho.ir/.../تاثیر-پروتئین-ها-پروبیوتیک-ها-در-کنترل-قندخون.html مطالعات جدید نشان می دهد؛ تاثیر پروتئین هاپروبیوتیک ها در کنترل قندخون. تاثیر پروبیوتیک ها در بروز اختلال حافظه تاثیر پروبیوتیک ها در قندخون دیابتیهارا ... تاثیر مصرف پروتئین ها بر کنترل قند خون khabarooz.com/post/68440 تحقیقات محققان نشان می دهد وجود پروتئین ها در سبد رژیم غذایی افراد با فشار خون ... می دهد که گنجاندن پروتئین و پروبیوتیک در رژیم های غذایی به کنترل قند خون ... تاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون - پایگاه خبری ... tnews.ir/news/087f74670080.html به گزارش جهانبین نیوز؛ محققان در دو مطالعه جداگانه دریافته اند هر دو پروتئین ها و پروبیوتیک ها موجب کاهش روند هضم کربوهیدرات ها می شوند و بدین ترتیب از افزایش ... تاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون - سرخط www.sarkhat.com/.../تاثیر-پروتئین-ها-پروبیوتیک-ها-در-کنترل-قندخون-qhtcuq/‎Cached22 نوامبر 2016 ... سایت «سرخط»، قدیمی ترین و سریع ترین خبرگزاری اتوماتیک فارسی است که توسط گروهی پژوهشگران و محققان ایرانی مقیم آمریکا ساخته شده است. تاثیر پروتئین‌ها و پروبیوتیک‌ها در کنترل قندخون | ایسکا | خبروان khabarone.ir/news/.../تاثیر-پروتئین‌ها-و-پروبیوتیک‌ها-در-کنترل-قندخون 22 نوامبر 2016 ... مطالعات نشان می‌دهد افزودن مواد خوراکی سرشار از پروتئین یا پروبیوتیک به رژیم غذایی ممکن است به کنترل قندخون کمک کند. تاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون | الو دکتر vista.ir/cdn/31759253‎Cached26 نوامبر 2016 ... افراد می توانند با تغییر در رژیم غذایی روزانه شان، قند خون خود را تحت کنترل داشته باشند.افزودن مواد خوراکی سرشار از پروتئین یا پروبیوتیک به ... تاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون www.airvideo.ir/.../تاثیر_پروتئین_ها_و_پروبیوتیک_ها_در_کنترل_قندخون‎Cachedتاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون. دانلود پروتئین Muscle Pharm ۱۰۰% Isolate -قسمت اول · دانلود پروتئین Muscle Pharm ۱۰۰% Isolate - قسمت دوم. تاثیر پروتئین ها و پروبیوتیک ها در کنترل قندخون | اکو فود ecofood.ir/Post.aspx?ID=21a3afc3-184a-4939-9f57-81ddb35fcd65 22 نوامبر 2016 ... مطالعات نشان می دهد افزودن مواد خوراکی سرشار از پروتئین یا پروبیوتیک به رژیم غذایی ممکن است به کنترل قندخون کمک کند.