مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن

[ad_1]

وب سایت تک شات:  زلزله ای به بزرگی 7.4 در مقیاس ریشتر در ساعت 5:59 دقیقه صبح سه شنبه به وقت محلی، شمال ژاپن را لرزاند. مرکز این زلزله که در توکیو هم احساس شد، در آب های سواحل فوکوشیما بود که در عمق 10 کیلومتری رخ داد. پس از این زلزله، سازمان هواشناسی ژاپن، هشدارهایی در خصوص احتمال رخ دادن سونامی در این کشور صادر کرد. هم چنین این احتمال وجود دارد که پمپ خنک کننده میله های سوخت در نیروگاه هسته ای واقع در اطراف محل وقوع این زلزله، خاموش شده باشد. 

 

 عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن در زلزله صبح امروز این کشور

مقامات کشور ژاپن، هشدار وقوع سونامی را در ساعت 9:45 صبح به وقت محلی اعلام کردند که دقیقاً 4 ساعت پس از وقوع زمین لرزه بوده است. در همین رابطه، به ساکنین تمامی استان هایی که در امتداد سواحل اقیانوس آرام قرار دارند نیز در خصوص سونامی هشدار داده شد. اما هشدار اصلی برای وقوع یک سونامی شدیدتر برای ساکنین فوکوشیما صادر شد. پیش تر و در سال 2011 نیز زمین لرزه 9 ریشتری و سونامی بزرگی در این منطقه رخ داده بود و باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی شده بود.

در آن زمان هشدار وقوع سونامی زمانی به مردم داده شد که سازمان هواشناسی این کشور هنوز اندازه گیری هایش را از میزان بزرگی آن به پایان نرسانده بود. در نتیجه زمانی که سونامی بزرگ تر رخ داد؛ خیلی ها آن را پیش بینی نکرده بودند و به خانه های خود بازگشته بودند.

اما دو سال پس از این اتفاق، ژاپن تصمیم گرفت تا فناوری جدیدی را به کار بگیرد که احتمال رخ دادن سونامی های بزرگ بعد از وقوع هر زمین لرزه را پیش بینی می کند. در این سیستم هشدار، دستگاه های مداری موسوم به پهنای باند حرکت قوی که در مناطق زیادی از ژاپن نصب شده اند گستره وسیعی از امواج زمینی ناشی از زلزله را اندازه گیری می کنند.

در زلزله امروز ژاپن، سیستم هشدار سونامی کار خود را به خوبی انجام داد و تا کنون هیچ تخریبی گزارش نشده است.


به نظر می رسد این سیستم در آینده و با همکاری های بیشتر ژاپن و آمریکا در این زمینه، حتی بتواند در سریع ترین زمان ممکن وقوع زمین لرزه ها را نیز پیش بینی کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن اکوفارس …به گزارش دبلیوخبر و به نقل از اکوفارس آذر ٢ عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن اجتماعی عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپنعملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن اجتماعی مونیخ بیشترین نامگذاری خودروها رقمی عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن محبوب ها …دو سال پس از زمین لرزه ریشتری و سونامی بزرگی که باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای صدور هشدار سونامی در منطقه اقیانوسیه واضحصدورهشدارسونامیدرصدور هشدار سونامی در در شرق ژاپن هشدار سونامی در پی عملکرد خوب سیستم هشدار عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن مجله راگا … بود که در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد پس از این زلزله، سازمان هواشناسی ژاپن، … عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپنزلزله ای به بزرگی در مقیاس ریشتر در ساعت دقیقه صبح سه شنبه به وقت محلی، شمال ژاپن تک شات عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن در …زلزله ای به بزرگی در مقیاس ریشتر در ساعت دقیقه صبح سه شنبه به وقت محلی، شمال ژاپن عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپنعملکردخوبسیستمدو سال پس از زمین لرزه ریشتری و سونامی بزرگی که باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپنپس از این زلزله، سازمان هواشناسی ژاپن، هشدارهایی در خصوص احتمال رخ دادن سونامی در این عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن دو سال پس …عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن دو سال پس از زمین لرزه ریشتری و سونامی بزرگی که برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات سوالات و آزمون خرداد هم به آن اضافه شد این هم حاصل سال کار تیمی با همکاران برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات ژیروسکوپ و برای نخستین باری که نام ژیروسکوپ را در دنیای تلفن های هوشمند شنیدیم زمانی بود که استیو جابز سورپرایز ترامپ برای بورس تهران معنای ترامپ برای بورس تهران از اظهار‌نظر کارشناسان بین‌المللی و داخلی در چند روز اخیر پول نیوز دلار تومانی؛ زمینه‌ساز تصویب نرخ تسعیر بودجه بازده نیروگاهی در ایران؛ کمتر از ٣٦ درصد اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی جهان اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروزاخبار نکته که کاربران ویندوز فون باید بدانند؟ آموزش ویندوز فون ۸ سیستم عاملی ساده و تمیز درعین حال قدرتمند برای یک گوشی هوشمند است مقالات مدیریت مالی ستاره دار شدم چقدر کوشش کردم تا این ستاره را بگیرم در فقر دست و پا زدم در اوج دانستن به همه الف برای ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری، دولت باید چه جدیدترین آمارها نشان می دهد زاد و ولد در ایران سیر نزولی دارد؛ شیب رشد موالید در میان ایرانی علوم اقتصادی کنکور انتخاب رشته کنکور آغاز ثبت نام کنکور دکتری آزمون یکسان برای دولتی ها و آزاد آذر آغاز ثبت نام آزمون الف اسناد جدید از دریافتی ۱۴میلیارد تومانی رستگار سرخه خوب حالا فرض کنیم که این آقا پارسال کلا یک میلیارد و خوردی پول به ناحق گرفت حالا اگه اینطور



لینک منبع :عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن

عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../عملکرد-خوب-سیستم-هشدار-سونامی-ژاپن‎Cached22 نوامبر 2016 ... عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن. دو سال پس از زمین لرزه 9 ریشتری و سونامی بزرگی که باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی ... عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن | پایگاه خبری ریشه www.rishenews.com/news/31713‎Cached22 نوامبر 2016 ... عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن. دو سال پس از زمین لرزه 9 ریشتری و سونامی بزرگی که باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی ... Images for عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن - تدبیر و امید | دمادم https://damadam.ir/news/عملکرد-خوب-سیستم-هشدار-سونامی-ژاپن/4349931 دو سال پس از زمین لرزه 9 ریشتری و سونامی بزرگی که باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی شد، ژاپن تصمیم گرفت تا فناوری جدیدی را به کار ... عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن - onvansho onvansho.ir/result/عملکرد-خوب-سیستم-هشدار-سونامی-ژاپن.html عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن پایگاه خبری ریشه. دو سال پس از زمین لرزه 9 ریشتریسونامی بزرگی که باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای . نگاهی به قابلیت ... عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28524092 22 نوامبر 2016 ... این زلزله دو روز بعد از یک زلزله قوی رخ داد که موجب هشدار سونامی در نزدیکی نیروگاه هسته ای فوکوشیما شد. زمین لرزه روز پنج شنبه در ساعت شش و 23 ... عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن - کشاورزنیوز keshavarznews.ir/1395/09/02/عملکرد-خوب-سیستم-هشدار-سونامی-ژاپن/ عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن. کشاورزنیوز(اخبارکشاورزی ایران): وب سایت تک شات: زلزله ای به بزرگی ۷٫۴ در مقیاس ریشتر در ساعت ۵:۵۹ دقیقه صبح سه […]. عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن - شماخبر www.shomakhabar.com/.../-عملکرد-خوب-سیستم-هشدار-سونامی-ژاپن‎Cachedدو سال پس از زمین لرزه 9 ریشتری و سونامی بزرگی که باعث وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی شد، ژاپن تصمیم گرفت تا فناوری جدیدی را به کار بگیرد ... عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن - اخبار شدیدترین سونامی دنیا ... iranimag.ir/detail/3091277/article/5‎Cachedعملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ منوی سایت Toggle navigation کد خبر: ۴۲۸۳۱۸ تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ ۷۴۰ بازدید دو سال پس ... سامانه هشدار سونامی ژاپن در زلزله شدید امروز به خوبی عمل کرد — وبلاگ ... i-sel.ir/blog/سامانه-هشدار-سونامی-ژاپن-در-زلزله-شدید/ 22 نوامبر 2016 ... زلزله ای به بزرگی ۷٫۴ در مقیاس ریشتر در ساعت ۵:۵۹ دقیقه صبح سه شنبه ... عملکرد خوب سیستم هشدار سونامی ژاپن در زلزله صبح امروز این کشور.