مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد!

[ad_1]

 

کد مطلب: 416798

ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد!

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۳

محققان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر به روشی دست یافته اند که قادر به تولید ارگان های مصنوعی با بیشترین میزان شباهت با ارگان های طبیعی است.

به گزارش ایرنا، این روش با تکیه بر فناوری چاپ سه بعدی انجام می شود و ارگان های ساخته شه نه تنها از نظر ظاهر و عملکرد کاملا شبیه نمونه واقعی هستند؛ بلکه قابلیت هایی مانند خونریزی دارند. 
توسعه روش های جدید جراحی از قبیل جراحی به کمک روبات های جراح، نیازمند وجود ارگان هایی برای آزمون و خطاست و توسعه ارگان های مصنوعی با بالاترین میزان شباهت به ارگان های انسان، گزینه مناسبی برای آزمایش هستند. 
برای طراحی ارگان های مصنوعی از یک شیوه اسکن به نام CAT یا سونوگرافی استفاده می شود تا یک مدل دیجیتالی برای چاپگر تولید شود. سپس قالب تولید شده توسط هیدروژل پر می شود. شریان ها، وریدها و راه های هوایی تولید شده به این روش کاملا شبیه به اندام های طبیعی هستند.
برای ساخت استخوان های مصنوعی، از پلیمرهای دیگری استفاده می شود تا عملکرد استخوان را شبیه سازی کنند. این روش برای ترمیم جمجمه آسیب دیده بسیار ارزشمند است.

 

کلمات کلیدی : اندام مصنوعی

 

نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر بینندگان قرار می گیرد. نظرات حاوی توهین، افترا، تهمت و نیش به دیگران منتشر نمی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کتابچه راهنمای بیمار بیمارانی که می خواهند سریعاً بهبود یافته و حرکت نمایند، به شکلی پویا این اطلاعات را گیاهان دارویی معجزه ، مجهزترین عطاری غرببرای عضویت در کانال طب سنتی گیاهان دارویی معجزه ، کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید مرکز خرید عسل طبیعی کوهستانعسل کوهستان، نام تجاری انواع عسل های طبیعی است که تولیدی زنبورستان های اخوان تبلیغات پزشکان و آگهی های پزشکیاین انجمن افتخار دارد که علاوه بر خدمات به بیماران این استان و استانهای همجوار به اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …مطالعات اخیر محققان امریکایی نشان می دهد که عشق و مذهب تاثیر مشابهی بر عملکرد…استخر،سونا و جکوزی دکتر آزیتا صفارزاده، متخصص زنان و فوق تخصص نازایی و لاپاروسکوپی گرما به اندازه ای که خبرگزاری دانا در عصر دانایی با دانا خبر دانایی؛ توانایی است توانا بود هرکه دانا بود ز مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …دستورتهیه کوکوی خوشمزه و متفاوت که هم برای مهمانی های رسمی مناسب است هم برای سفرهای پوست و مو پزشکان ایران هر روز اخبار زیادی درباره عواملی که سلامت ما را به خطر می اندازند منتشر می شود خیلی ها گیاهان دارویی معجزه ، مجهزترین عطاری غرب قرفه پنج مثقال، خولنجان، کبابه، قرنفل، جوزبوا، از هریک سه مثقال قاقله کبار و صغار، از هریک کتابچه راهنمای بیمار بیمارانی که می خواهند سریعاً بهبود یافته و حرکت نمایند، به شکلی پویا این اطلاعات را به کار تبلیغات پزشکان و آگهی های پزشکی این انجمن افتخار دارد که علاوه بر خدمات به بیماران این استان و استانهای همجوار به بیماران مرکز خرید عسل طبیعی کوهستان عسل کوهستان، نام تجاری انواع عسل های طبیعی است که تولیدی زنبورستان های اخوان عموشاهی می اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری استخر،سونا و جکوزی دکتر آزیتا صفارزاده، متخصص زنان و فوق تخصص نازایی و لاپاروسکوپی گرما به اندازه ای که برای خبرگزاری دانا نخستین خبرگزاری تخصصی علمی و آموزشی کشور پس از آنکه صدام در نبرد خلیج فارس از نیروهای مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی دستورتهیه کوکوی خوشمزه و متفاوت که هم برای مهمانی های رسمی مناسب است هم برای سفرهای آخر کلرلا و اسپیرولینا سوپرغذاهای شگفت انگیز و درمان نازایی کلرلا و اسپیرولینا دو نوع جلبک دریایی هستن که قدمتشون به دو سه میلیارد سال پیش بر میگرده و



لینک منبع :ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد!

ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/604751/science/medical‎Cached23 نوامبر 2016 ... ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! دانش > پزشکی - ایرنا نوشت: محققان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر به روشی دست یافته اند که قادر به ... ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! - سه نشانه www.3neshaneh.com/.../ساخت+اندام+مصنوعی+که+قابلیت+خونریزی+دارد%21‎Cachedاین روش با تکیه بر فناوری چاپ سه بعدی انجام می شود و ارگان های ساخته شه نه تنها از نظر ظاهر و عملکرد کاملا شبیه نمونه واقعی هستند؛ بلکه قابلیت هایی مانند خونریزی ... اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد www.eghtesadnews.com/.../154269-اندام-مصنوعی-که-قابلیت-خونریزی-دارد 23 نوامبر 2016 ... پیشرفت هماهنگ علم و تکنولوژی تا جایی بوده که دانشمندان موفق به ساخت اندام های مصنوعی شده اند که علاوه بر داشتن بیشترین میزان شباهت با ارگان ... الف - ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! alef.ir/vdccoeq042bqsm8.ala2.html?416798‎Cachedساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۳. محققان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر به روشی دست یافته اند که قادر به ... ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/23/1558196 23 نوامبر 2016 ... ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! ۱۹ ساعت پیش; ۰بازدید; ۰ رای; ۰ دیدگاه. فناوری پزشکی. ایرنا نوشت: محققان مرکز پزشکی دانشگاه ... ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! - ایرانیان انگلستان iranianuk.com/.../ساخت-اندام-مصنوعی-که-قابلیت-خونریزی-دارد‎Cachedساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! +15. رأی دهید. -1. جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۵ نوامبر ۲۰۱۶. محققان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر به روشی دست یافته اند که قادر به ... ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! - آکا www.akairan.com/havades-akhbar/.../news2016112223472988600.html 22 نوامبر 2016 ... آکاایران: ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! آکاایران دانش > پزشکی - ایرنا نوشت: محققان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر به روشی دست ... خبرگزاری ندای شرق on Twitter: "ساخت #اندام #مصنوعی که قابلیت ... https://twitter.com/nedayeshargh/status/801371093068025856 ساخت #اندام #مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! http://l1l.ir/j6g pic.twitter.com/ 0qSWTyqDCc. 2:25 AM - 23 Nov 2016. 0 replies 0 retweets 0 likes. Reply. Retweet. ساخت اندام مصنوعی که می‌تواند خونریزی کند +عکس - سلامت آنلاین www.salamatonline.ir/news/11085/‎Cached23 نوامبر 2016 ... ... تازه این حیطه اندام و ارگان‌های مصنوعی ساخته‌اند که همچون اندام اصلی قابلیت احساس کردن و خونریزی دارد. نوعی ارگان مصنوعی بتازگی ساخته شده است ... ایمیل کردن این صفحه ( ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد ... romankhone.ir/.../4094-ساخت-اندام-مصنوعی-که-قابلیت-خونریزی-دارد/?...‎Cachedتعداد رمانهای صوتی کامل شده گویندگان: 02 · صفحه نخست · بخش خبری · جدیدترین اخبار · اخبار علمی · ساخت اندام مصنوعی که قابلیت خونریزی دارد! همه.