مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تلاش مایکروسافت برای ساخت رایانه کوانتومی

[ad_1]

پس از گوگل و آی بی ام، مایکروسافت هم تلاش های خود برای ساخت رایانه های کوانتومی را آغاز کرده است.

به گزارش صبحانه،پس از گوگل و آی بی ام، مایکروسافت هم تلاش های خود برای ساخت رایانه های کوانتومی را آغاز کرده است.

به گزارش کامپیوترورلد، در حالی که در رایانه های عادی از ترانزیستورهایی با تنها دو حالت صفر و یک یا خاموش و روشن استفاده می شود، در رایانه های کوانتومی از بیت های کوآنتومی یا کیوبیت ها استفاده می شود که می توانند در آن واحد هم در وضعیت صفر و هم در وضعیت یک باشند. معنای این تحول امکان نسبت دادن ارزش های مختلف به بیت ها در آن واحد و افزایش بی سابقه سرعت پردازش دررایانه هاست.

البته کار کردن با کیوبیت ها دشوار است، زیرا آنها به سادگی بی ثبات می شوند و وضعیتی شکننده دارند و اندکی مداخله مانند موجی از نور، تغییرات ناشی از سرما و گرما یا حتی موج های کیهانی می تواند عملکرد آنها را مختل کند. به همین علت طراحی رایانه های کوانتومی تا به امروز به طول انجامیده و ایده ای که در سال 1982 مطرح شد، هنوز عملیاتی نشده است.

تنها در چند سال اخیر محققان موفق به طراحی مدارهای الکترونیکی شده اند که میتواند مشکلات ناگهانی در کیوبیت ها را شناسایی و آنها را برطرف کند.

این رایانه های گرانقیمت برای اجرای بازی های رایانه ای یا امور روزمره اینترنتی ساخته نمی شوند و برای تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی، شبیه سازی شرایط آب و هوایی و انجام دیگر محاسبات پیچیده به کار می روند.

مدیر طرح ساخت رایانه کوانتومی مایکروسافت یکی از معاونان ارشد این شرکت به نام Holmdahl است که برخی از مطرح ترین اساتید دانشگاه مانند Leo Kouwenhoven از دانشگاه Delft هلند و Charles Marcus از دانشگاه کپنهاگ دانمارک را به خدمت گرفته است. این مجموعه در قالب گروه هوش مصنوعی مایکروسافت با 5000 نفر کارمند و متخصص فعالیت خواهند کرد.

منبع : فارس


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

همه چیز درباره ی کامپیوترهای کوانتومی همهچیزدربارهیهمه چیز درباره ی کامپیوترهای کوانتومی نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در تاریخ اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای سیستم‌عامل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…سیستم‌عامل یا سامانهٔ عامل نرم‌افزاری است که مدیریت منابع رایانه را به عهده گرفته و ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادصفحهٔاصلیویکی‌پدیا دانشنامه‌ای اینترنتی با بیش از ۲۸۰ زبان با محتوای آزاد است که با همکاری برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …مطلب دانلود کنید ساختمان ترانسفورماتور ترانسفورماتورها دانلود بازی مسابقه ای ماشین سواریدانلود بازی مسابقه ای ماشین سواری برای کامپیوترنوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در داستان زندگی امید موفقیتداستانپزشک و جراح مشهور دایشان روزی برای شرکت در یک کنفرانس علمی که جهت بزرگداشت و تکریم الف نقدی بر ادعاهای دکتر روازاده قسمت دومدر قسمت نخست نقد ، به صورتی مختصر درباره ی دو مورد از ادعاهای جناب آقای روازاده همه چیز درباره ی کامپیوترهای کوانتومی همهچیزدربارهی بیگ بنگ بعد از ساخت ترانزیستورها، صنعت الکترونیک رشد قابل ملاحظه‌ای کرد در حال حاضر با سیستم‌عامل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سیستم‌عامل یا سامانهٔ عامل نرم‌افزاری است که مدیریت منابع رایانه را به عهده گرفته و بستری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد صفحهٔاصلی ویکی‌پدیا دانشنامه‌ای اینترنتی با بیش از ۲۸۰ زبان با محتوای آزاد است که با همکاری افراد اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات سوالات و طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای همه برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات ساختمان مطلب دانلود کنید ساختمان ترانسفورماتور ترانسفورماتورها را دانلود بازی مسابقه ای ماشین سواری دانلود بازی مسابقه ای ماشین سواری برای کامپیوتر نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک داستان زندگی امید موفقیت داستان پزشک و جراح مشهور دایشان روزی برای شرکت در یک کنفرانس علمی که جهت بزرگداشت و تکریم او الف نقدی بر ادعاهای دکتر روازاده قسمت دوم در قسمت نخست نقد ، به صورتی مختصر درباره ی دو مورد از ادعاهای جناب آقای «روازاده» توضیحاتی



لینک منبع :تلاش مایکروسافت برای ساخت رایانه کوانتومی

تلاش مایکروسافت برای ساخت رایانه کوانتومی - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/13950902000243‎Cached22 نوامبر 2016 ... پس از گوگل و آی بی ام، مایکروسافت هم تلاش های خود برای ساخت رایانه های کوانتومی را آغاز کرده است. الف - تلاش مایکروسافت برای ساخت رایانه کوانتومی alef.ir/vdcfxvdjxw6dyea.igiw.html?416700 22 نوامبر 2016 ... پس از گوگل و آی بی ام، مایکروسافت هم تلاش های خود برای ساخت رایانه های کوانتومی را آغاز کرده است. تلاش مایکروسافت برای ساخت رایانه کوانتومی - روزنامه تعادل www.taadolnewspaper.ir/.../55729-تلاش-مایکروسافت-برای-ساخت-رایانه-کوانتومی‎Cached24 نوامبر 2016 ... کامپیوترورلد پس از گوگل و‌ای بی‌ام، مایکروسافت هم تلاش‌های خود برای ساخت رایانه‌های کوانتومی را آغاز کرده است. در حالی که در رایانه‌های عادی از. تلاش مایکروسافت برای ساخت رایانه کوانتومی - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../تلاش-مایکروسافت-برای-ساخت-رایانه/.../6087288/‎Cached22 نوامبر 2016 ... در حالی که در رایانه های عادی از ترانزیستورهایی با تنها دو حالت صفر و یک یا خاموش و روشن استفاده می شود، در رایانه های کوانتومی از بیت های ... مایکروسافت رایانه کوانتومی می سازد | نیوتک www.newteck.ir/2016/11/23/مایکروسافت-رایانه-کوانتومی-می-سازد/ 23 نوامبر 2016 ... پس از گوگل و آی بی ام، مایکروسافت هم تلاش های خود برای ساخت رایانه های کوانتومی را آغاز کرده است. در حالی که در رایانه های عادی از ترانزیستورهایی ... قمار بزرگ بعدی مایکروسافت در عرصه ی رایانه های کوانتومی رقم خواهد ... winphone.ir/microsofts-next-big-betmicrosoft-spends-big-to-build-a-computer-out-of-science-fiction/‎Cached22 نوامبر 2016 ... فیزیکدانان مایکروسافت بعد از پیشرفت های دوسال گذشته به تازگی تصمیم به تلاش برای ساخت رایانه ی کوانتومی توپولوژیکی گرفته اند و ... کوتاه از جهان علم - خراسان khorasannews.com/Newspaper/MobileBlock?NewspaperBlockID=557275 مهر-مایکروسافت قصد عرضه نسل جدیدی از گوشی های هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ را به بازار دارد که قادر به اجرای کامل ... تلاش مایکروسافت برای ساخت رایانه کوانتومی. احتمال جهش سهام مایکروسافت با موفقیت در محاسبات کوانتومی nbic.isti.ir/news/52186‎Cached16 دسامبر 2015 ... بخش تحقیقاتی شرکت مایکروسافت(Microsoft) در تلاش برای یافتن روشی جهت ... ساختن یک رایانه کوانتومی یک چالش مهندسی است زیرا تعادلات ... ساخت نخستین رایانه کوانتومی 100 میلیون بار سریع‌تر از ... www.khabaronline.ir/detail/492530/ict/comunication‎Cached Similar26 دسامبر 2015 ... ایران نوشت: این روزها خبرهای زیادی در مورد افزایش توان رایانه‌ها و قدرت پردازش اطلاعات به گوش می‌رسد و تحقیقات فراوان در این زمینه انجام می‌شود. رایانه کوانتومی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رایانه_کوانتومی‎Cached Similarاگر کامپیوترهای کوانتومی در مقیاس بزرگ ساخته شوند، می‌توانند مسائل خاصی را با ... در تمام این سالها، تلاش عمده در جهت افزایش قدرت و سرعت عملیاتی در کنار کوچک ...