مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

منظومه شمسی چطور متولد شد؟

[ad_1]

 

کد مطلب: 417117

منظومه شمسی چطور متولد شد؟

بخش دانش و فناوری الف،3 آذر95

سوال “منظومه شمسی از کجا آمده است؟” اکنون کاملا از نظر علمی به آن پاسخ داده شده و تایید شده است. با هم مروری بر نحوه تشکیل آن داشته باشیم.

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۷

 در مرحله اولیه تشکیل، در اعماق سحابی ستاره ساز، مناطق متراکم از فروپاشی گاز در مرکزشان داغ و چگال می شوند.

این مناطق مرکزی ابتدا پر از درخشش مادون قرمز می شوند، در همین حال مواد اطراف مرکز به حالت دیسک مانند در می آیند.

دیسک می چرخد و ناهنجاری های متراکم کوچکی در آن شکل می‌گیرند.  در مناطق متراکم تر جرم شروع به جمع شدن کرده و سیارات بدوی شکل می‌گیرند.

با گذشت زمان این سیاره های نوزاد ماده بیشتری را جذب می کنند، مدار خود را پاک سازی کرده و شکاف های بزرگی در دیسک سیاره اولیه ایجاد می‌کنند.

در همین حال رمبش گرانشی(فرو ریختن جسم به درون) باعث گرم شدن ستاره مرکزی آن می شود.

زمانی که به آستانه بحرانی برسد، همجوشی هسته ای در هسته ستاره آغاز می شود و ستاره اولیه تبدیل به یک ستاره واقعی می شود.

پس از آن رقابت برای سیارات اولیه و جذب ماده بیشتر آغاز می شود، در همین حال پرتوهای ستاره مرکزی سعی بر سوزاندن و خارج کردن ماده دارد.

در همین حال فعل و انفعالات گرانشی باعث خروج یا ادغام سیارات شده و تنها چند سیاره باقی می مانند.

به این ترتیب در زمان حال سیاراتی که در منظومه شمسی می‌بینیم، بازماندگان آن هستند.

منبع:کلیک

کلمات کلیدی : دانش و فناوری-منظومه شمسی

 

نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر بینندگان قرار می گیرد. نظرات حاوی توهین، افترا، تهمت و نیش به دیگران منتشر نمی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش نجوم و اختر فیزیک بیگ بنگ یکی از اشتباهات رایج در نجوم این است که سیارک، ریز سیاره و سیاره کوتوله را یک چطور الماس تشکیل می‌شود؟ چطور الماس تشکیل می‌شود؟ الماس از واژه ادَماس به یونانیἀδάμαςو به معنای نشکن همه چیز درباره ی نجوم علم نجوم چیست؟تاریخچه نجوم ستاره شناسی یکی از کهن ترین علوم به شمار می رود و منجمان قدیم از روی مکان چرا ، زیرا و چگونه،دانستنیها ،اطلاعات علمیهرماشینی که دوست داشتید قسطی بخرید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت مشهد هر یک سیارک بنام دکتر فیروز نادری شد یکسیارکبنامدکتربیگ بنگ دکتر فیروز نادری مدیر اکتشافات منظومه شمسی سازمان ملی هوانوردی و فضایی بیوگرافی فریبرز عرب نیا همسر سابق عسل بدیعی …فریبرز عرب نیا از بازیگران ایرانی است فریبرز عرب نیا در سال ۱۳۴۳ در تهران متولد شد و سایت نجوم ایران سایت نجوم ایران مرکز اطلاع رسانی اخبار رسمی نجومی، ستاره شناسی، هوافضا، آسمان شب و آیت الله بهجت فرمودند بسیار نزدیک است، بسیار …عصر امام خمینی دارای چه ویژگی ها و شاخصه هایی است و چه فضای جدیدی را در جهان ایجاد کرده مقالات علمی خانه سایت نجوم ایران اخبار اخبار فضا و نجوم اخبار ناسا اخبار جهان اخبار محلی سبق ـ استاد شیخ محمدسعید نقشبندی بخش‌های مختلف این سایت به تدریج راه اندازی خواهد شد آموزش نجوم و اختر فیزیک بیگ بنگ یکی از اشتباهات رایج در نجوم این است که سیارک، ریز سیاره و سیاره کوتوله را یک نوع همه چیز درباره ی نجوم علم نجوم چیست؟ تاریخچه نجوم ستاره شناسی یکی از کهن ترین علوم به شمار می رود و منجمان قدیم از روی مکان چطور الماس تشکیل می‌شود؟ چطور الماس تشکیل می‌شود؟ الماس از واژه ادَماس به یونانیἀδάμαςو به معنای نشکن گرفته شده چرا ، زیرا و چگونه،دانستنیها ،اطلاعات علمی هرماشینی که دوست داشتید قسطی بخرید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت مشهد هر شب یک سیارک بنام دکتر فیروز نادری شد یکسیارکبنام بیگ بنگ دکتر « فیروز نادری» مدیر اکتشافات منظومه شمسی سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا سایت نجوم ایران سایت نجوم ایران مرکز اطلاع رسانی اخبار رسمی نجومی، ستاره شناسی، هوافضا، آسمان شب و بیوگرافی فریبرز عرب نیا همسر سابق عسل بدیعی عکس فریبرز عرب نیا از بازیگران ایرانی است فریبرز عرب نیا در سال ۱۳۴۳ در تهران متولد شد و در سال مقالات علمی خانه سایت نجوم ایران اخبار اخبار فضا و نجوم اخبار ناسا اخبار جهان اخبار محلی عناوین سبق ـ استاد شیخ محمدسعید نقشبندی » بخش‌های مختلف این سایت به تدریج راه اندازی خواهد شد آیت الله بهجت فرمودند بسیار نزدیک است، بسیار نزدیک این عصر، دوران امام خمینی است، اما متعلق به شخص امام خمینی نیست، ایشان آغازگر آن بوده و حتی



لینک منبع :منظومه شمسی چطور متولد شد؟

Images for منظومه شمسی چطور متولد شد؟ منظومه شمسی چطور متولد شد؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5872240/منظومه-شمسی-چطور-متولد-شد‎Cached23 نوامبر 2016 ... سوال “منظومه شمسی از کجا آمده است؟” اکنون کاملا از نظر علمی به آن پاسخ داده شده و تایید شده است. با هم مروری بر نحوه تشکیل آن داشته باشیم. منظومه شمسی چگونه متولد شد؟ - تبیان article.tebyan.net/278532/منظومه-شمسی-چگونه-متولد-شد-‎Cached27 مه 2014 ... شکل گیری منظومه شمسی حدود 5 میلیارد سال پیش، از ابری متشکل از گاز و غبار بین ستاره‌ای، آغاز شد. جاذبه باعث انقباض ابر شده و کره متراکمی از ... منظومه شمسی چطور متولد شد؟ | خبرگزاری ایلنا www.ilna.ir/بخش-سایر...ها.../431811-منظومه-شمسی-چطور-متولد-شد‎Cached24 نوامبر 2016 ... ایلنا: سوال “منظومه شمسی از کجا آمده است؟” اکنون کاملا از نظر علمی به آن پاسخ داده شده و تایید شده است. با هم مروری بر نحوه تشکیل آن داشته باشیم. منظومه شمسی چطور متولد شد؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/658524/منظومه-شمسی-چطور-متولد-شد 23 نوامبر 2016 ... سوال منظومه شمسی از کجا آمده است؟ اکنون کاملا از نظر علمی به آن پاسخ داده شده و تایید شده است. با هم مروری بر نحوه تشکیل آن داشته باشیم. منظومه شمسی چطور متولد شد؟ - ساعت24 www.saat24.com/news/217382/منظومه-شمسی-چطور-متولد-شد 23 نوامبر 2016 ... ساعت 24- سوال «منظومه شمسی از کجا آمده است؟» اکنون کاملا از نظر علمی به آن پاسخ داده شده و تایید شده است. با هم مروری بر نحوه تشکیل آن داشته ... منظومه شمسی چطور متولد شد؟ - پارسینه www.parsine.com/fa/news/322795/منظومه-شمسی-چطور-متولد-شد 24 نوامبر 2016 ... سوال “منظومه شمسی از کجا آمده است؟” اکنون کاملا از نظر علمی به آن پاسخ داده شده و تایید شده است. با هم مروری بر نحوه تشکیل آن داشته باشیم. منظومه شمسی چطور متولد شد؟ - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/09/03/how-solar-system-was-born/‎Cachedسوال “منظومه شمسی از کجا آمده است؟” اکنون کاملا از نظر علمی به آن پاسخ داده شده و تایید شده است. با هم مروری بر نحوه تشکیل آن داشته باشیم. مرحله اول. به گزارش کلیک، ... منظومه شمسی چگونه متولد شد؟ | گجت نیوز gadgetnews.ir/1916/منظومه-شمسی-چگونه-متولد-شد؟/‎Cached30 نوامبر 2012 ... در حال حاضر دو مدل درباره چگونگی شکل‌گیری منظومه شمسی وجود دارد؛نخستین و محبوب‌ترین تئوری، «به هم پیوستگی هسته» لقب گرفته که بخوبی ... تشکیل و تکامل منظومه شمسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تشکیل_و_تکامل_منظومه_شمسی‎Cached Similarبیشتر حجم سقوط‌کرده در مرکز جمع شد و خورشید را شکل داد، بقیهٔ آن در دیسک پیش‌سیاره‌ای پخش شد، و سیاره‌ها، قمرها، سیارک‌ها و سایر اجرام کوچک منظومه شمسی را ...