مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تعداد مشترکان ADSL کم شد

[ad_1]
به گزارش صبحانه، شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از سوی دفتر برنامه ریزی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان شهریورماه سال جاری اعلام شد.

براساس بررسی های صورت گرفته ۲۳ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در کشور از اینترنت موبایل و ۸ میلیون و ۹۷۹ نفر از اینترنت ADSL استفاده می کنند. این درحالی است که آخرین آماری که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده و مربوط به پایان سه ماه اول سال (خرداد) بود از وجود ۲۲ میلیون کاربر اینترنت موبایل حکایت داشت.

همچنین طی ۶ ماه گذشته شمار کاربران اینترنت موبایل حدود ۷.۵ میلیون نفر افزایش داشته است. در همین حال ضریب نفوذ موبایل در کشور از  ۹۷.۵ درصد به ۹۸.۷ درصد رسیده است.

برآوردها نشان می دهد که به رغم افزایش تعداد مشترکان اینترنت موبایل، تعداد مشترکان اینترنت ثابت (ADSL ) در کشور نه تنها افزایشی نداشته بلکه با کاهش نیز همراه بوده است. به نحوی که تعداد مشترکان ADSL تا پایان خردادماه ۹ میلیون و ۱۴ هزار و ۳۱۴ مشترک بود که در پایان شهریورماه به ۸ میلیون و ۹۷۹هزار مشترک رسیده است.

آمار و اطلاعات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در ۹ پارامتر مورد بررسی قرار گرفته که شامل تعداد خطوط تلفن ثابت دایر شده، ضریب نفوذ تلفن ثابت، تعداد سیم کارت تلفن همراه واگذار شده و فعال در کشور، ضریب نفوذ مشترکان فعال موبایل، تعداد تلفن همگانی، تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی، تعداد مشترکان باندپهن ثابت و تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت موبایل می‌شود.

این بررسی‌ها نشان می دهد که تا پایان شهریور ۹۵ درکشور ۳۰ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۰۸ شماره تلفن ثابت دایر شده است. در همین حال تعداد سیم کارت واگذار شده تلفن همراه ۱۵۰ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۵۵۱ خط است که از این تعداد ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۳۳ سیم‌کارت فعال بوده و این نشان می دهد که تقریبا نیمی از سیم کارتهای واگذارشده در کشور غیرفعال است.

از نظر تعداد نصب تلفن همگانی نیز تاکنون ۱۲۴هزار و ۶۴۱ دستگاه تلفن همگانی در کشور نصب شده است. تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی ۴۹ هزار و ۵۹ روستا اعلام شده و ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور، ۳۸.۱۴ درصد است.

برآورد شده که تا پایان شهریورماه ۹۵ ضریب نفوذ مشترکان فعال موبایل در ایران به ۹۸.۷۲ درصد رسیده و مشترکان پهن باند سیار (اینترنت موبایل) بالغ بر ۲۳ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۷۴۸ نفر هستند. این درحالی است که تعداد مشترکان پهن باند ثابت (اینترنت پرسرعت ADSL ) حدود ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۲۹۱ مشترک اعلام شده است.

درهمین حال دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات، جداول مربوط به وضعیت شاخص های ICT را طی ۱۰ سال اخیر منتشر کرده است.

طبق این جداول، ضریب نفوذ تلفن ثابت از ۳۳ درصد در سال ۸۶ به بیش از ۳۸.۱۴ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

تعداد مشترکان ADSL کم شد
همچنین، ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه از ۳۹ درصد در سال ۸۶ به بیش از ۹۸.۷۲ درصد در سال ۹۵ رسیده است.
تعداد مشترکان ADSL کم شد
مقایسه ضریب نفوذ سیم کارت نیز نشان می دهد که در سال ۸۶ این ضریب نفوذ ۴۶.۸ درصد بوده و هم اکنون به بیش از ۱۸۸.۷۰ درصد در سال ۹۵ رسیده است.
 تعداد مشترکان ADSL کم شد

از نظر پهنای باند بین الملل در سال ۸۶ ، میزان پهنای باند ۶.۰۵ گیگابیت بر ثانیه بود و هم اکنون به ۶۴۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
تعداد مشترکان ADSL کم شد
در مقایسه ظرفیت IP داخل کشور نیز بررسی ها نشان می دهد که این ظرفیت از ۳۱.۸ گیگابیت بر ثانیه به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه تا پایان شهریور ۹۵ رسیده است.
تعداد مشترکان ADSL کم شد
در این جداول، تعداد روستاهای دارای ارتباط از سال ۹۱ مقایسه شده که این ارتباطات از ۵۲ هزار و ۹۶۵ روستا به ۵۵ هزار و ۳۰۵۹ روستا تا پایان شهریورماه سال ۹۵ رسیده است.
تعداد مشترکان ADSL کم شد
منبع : مهر

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کدام اپراتور بهتر است؟ بررسی و مقایسه ایرانسل، …شاهین عنبران ۱۳۹۴۰۳۱۴ پاسخ ↓ تعداد دیدگاه الآن به دلیل اینکه کاربران ایرانسل مخابرات استان تهران پیام های اینترنت پر … تاجیک اقا این پهنای باند با نامحدود رو برداشتین یا ن ١٦٥٩٥ با سلام مشترک مخابرات استان البرز آرشیو اداره کل مخابرات منطقه البرز ارایه می دهد ؛یک ماه اینترنت پرسرعت رایگان به مناسبت راهنمای خرید اینترنت پرسرعت راهنمای خرید اینترنت پر سرعت ای دی اس ال یا همان راهنمای خرید اینترنت پر سرعت شرکت سوالات متداول نسل سوم با کدام گوشی ها می توان از خدمات نسل سوم استفاده کرد؟ تمامی گوشی هایی که مخابرات استان تهران پیام های صدور و پرداخت قبض یونسی زاده لحاظ نشدن قبض پرداخت شده از طریق سامانه سلام در تاریخ از چیست؟ اشاره ایجاد امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت به صورت بی‌سیم، سال‌هاست که مد نظر دانلود مقاله رایگان ، دانلود مقاله ، دانلود رایگان مقاله دانلود مقاله رایگان سایت دانلود رایگان مقاله دانلود مقاله دانلود کتاب دانلود نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنامعاون اسبق وزارت نیرو درباره ضرورت حمایت از بخش خصوصی گفتهرجا بخش خصوصی پا گرفته کدام اپراتور بهتر است؟ بررسی و مقایسه ایرانسل، همراه اول و مهدی ۱۳۹۴۰۶۰۹ پاسخ ↓ تعداد دیدگاه به اطلاع میرسونم همراه اول کامل از رده خارجه ولی بین مخابرات استان تهران پیام های اینترنت پر سرعت علائی مشاهده ی میزان مصرف اینترنت سلام ، از دی ماه پارسال بخش مشاهده ی مصرف اینترنت راهنمای خرید اینترنت پرسرعت راهنمای خرید اینترنت پر سرعت ای دی اس ال یا همان راهنمای خرید اینترنت پر سرعت شرکت پارس مخابرات استان البرز آرشیو انجمن ممنون ولی قبلا اعلام شده بود الان نزدیک هفتس افت سرعت داریم تا کی میخواد ادامه داشته باشه؟ سوالات متداول نسل سوم با کدام گوشی ها می توان از خدمات نسل سوم استفاده کرد؟ تمامی گوشی هایی که قابلیت نسل مخابرات استان تهران پیام های صدور و پرداخت قبض یونسی زاده لحاظ نشدن قبض پرداخت شده از طریق سامانه سلام در تاریخ از سامانه دانلود مقاله رایگان ، دانلود مقاله ، دانلود رایگان مقاله ، اردبیل دانلود مقاله رایگان سایت دانلود رایگان مقاله دانلود مقاله دانلود کتاب دانلود پایان چیست؟ اشاره ایجاد امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت به صورت بی‌سیم، سال‌هاست که مد نظر ارائه نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنا معاون اسبق وزارت نیرو درباره ضرورت حمایت از بخش خصوصی گفتهرجا بخش خصوصی پا گرفته، قطعا به



لینک منبع :تعداد مشترکان ADSL کم شد

استفاده ۲۳میلیون کاربر از اینترنت موبایل/تعداد مشترکان ADSL کم شد www.mehrnews.com/.../استفاده-۲۳میلیون-کاربر-از-اینترنت-موبایل-تعداد-مشترکان-ADSL-کم‎Cached23 نوامبر 2016 ... بر مبنای شاخص های اصلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، ۲۳.۵ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و ۹میلیون نفر از اینترنت ADSL استفاده ... استفاده ۲۳میلیون کاربر از اینترنت موبایل تعداد مشترکان adsl کم شد onvansho.ir/.../استفاده-۲۳میلیون-کاربر-از-اینترنت-موبایل-تعداد-مشترکان-adsl-کم-شد.html تعداد مشترکان adsl کم شد نفر از اینترنت adsl استفاده کاربر اینترنت موبایل . چه کسانی در ایران فقیر محسوب می‌شوند از اینترنت موبایل استفاده تعداد مشترکان ... تعداد مشترکان ADSL کم شد | بر مبنای شاخص های اصلی بخش ارتباطات www.ghatreh.com/news/nn34746934/تعداد-مشترکان 23 نوامبر 2016 ... به نحوی که تعداد مشترکان ADSL تا پایان خردادماه 9 میلیون و 14 هزار و ... برآورد شده که تا پایان شهریورماه 95 ضریب نفوذ مشترکان فعال موبایل در ... الف - تعداد مشترکان ADSL کم شد alef.ir/vdcjxaexxuqev8z.fsfu.html?417244 تعداد مشترکان ADSL کم شد. http://click.ir/1395/09/03/adsl-reduced/. تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲. اعلام رتبه‌بندی برترین اپراتورهای ADSL. استفاده ۲۳میلیون کاربر از اینترنت موبایل/تعداد مشترکان ADSL کم شد www.mjhz.info/index.php/16-tns3/3015-adsl-4 23 نوامبر 2016 ... استفاده ۲۳میلیون کاربر از اینترنت موبایل/تعداد مشترکان ADSL کم شد ... توضیحات: دسته: ارتباطات: منتشر شده در 03 آذر 1395 ... استفاده ۲۳میلیون کاربر از اینترنت موبایل/تعداد مشترکان ADSL کم شد rooykard24.com/.../استفاده-۲۳میلیون-کاربر-از-اینترنت-موبایل-تعداد-مشترکان-adsl-کم-شد‎Cached23 نوامبر 2016 ... استفاده ۲۳میلیون کاربر از اینترنت موبایل/تعداد مشترکان ADSL کم شد ... و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از ... استفاده ۲۳میلیون کاربر از اینترنت موبایل/تعداد مشترکان ADSL کم شد khabarpu.com/k.php?u...2YXZh9ix استفاده ۲۳میلیون کاربر از اینترنت موبایل/تعداد مشترکان ADSL کم شد - مهر | خبرپو. VDSL جایگزین جدید و کم هزینه ADSL - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1083389 18 دسامبر 2016 ... وی با بیان اینکه تعداد مشترکان این سرویس محدود پیش‌بینی شده، گفت: بازاریابی و فروش در این سرویس با موردمصرف آن هدف‌گذاری شده است و به‌ازای ... معاون مخابرات منطقه تهران مطرح کرد: ADSL منسوخ شده است/VDSL ... zimanews.ir/adsl-is-outdated/‎Cached23 دسامبر 2016 ... وی با بیان اینکه تعداد مشترکان این سرویس محدود پیش بینی شده ... شدن تکنولوژی ADSL سرویس VDSL هنوز در جهان به عنوان راهکاری کم هزینه و گذرا ... اینترنت در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اینترنت_در_ایران‎Cached Similarآمار جدیدتر که در سال ۱۳۹۴ منتشر شده نشان می‌دهد که ۳۱٪ مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند و ... و بلوچستان گزارش شده‌است؛ در این آمار هر کسی که ظرف یک مدت ۳ ماهه دست کم یک بار به اینترنت ... از این مدل و ضرب کردن خطوط اینترنت در تعداد افراد خانوار، تعداد مشترکان را به تعداد کاربران ...... پرش به بالا ↑ «DIAL UP به جای ADSL».