مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد

[ad_1]

محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی شدند.

 به گزارش مشرق، محققین دانشگاه هاروارد آمریکا توانستند «برگ بیونیکی» را توسعه دهند که نسبت به برگ های طبیعی عمل فتوسنتز را بهتر و از قابلیت بالایی برای تولید سوخت های مایع بر خوردار است.
 
این برگ بیونیکی در آب قرا می گیرد و می تواند انرژی خورشیدی را جذب کند ضمن اینکه قادر به جدا سازی ملکول های آب به اجزای گاز، هیدروژن و اکسیژن است که با توسعه بیشتر این روش می توان سلول های سوختی برای تولید برق بدست آورد اما در حال حاضر با کمک باکتری مهندسی شده موجود در این برگ مصنوعی می توان از هیدروژن برای تولید سوخت های مایع استفاده کرد.
 
در روش قبلی تولید انرژی بوسیله برگ بیونیک از کاتالیزور آلیاژ نیکل-مولیبدنم-زینک برای تولید هیدورژن استفاده می شد که منجر به رفتار واکنشی اکسیژن می شد و در نهایت دی ان آی باکتری را از بین می برد. در نتیجه محققین با استفاده از ولتاژ بالا به حل این مسئله پرداختند که نتیجه آن کاهش بازدهی در تولید انرژی به این روش بود.
 
در روش جدید از کاتالیزور آلیاژ کبالت- فسفر استفاده می شود که رفتار واکنشی اکسیژن را در بر ندارد ضمن اینکه به محققین اجازه می دهد با ولتاژ پایین تر به کار خود ادامه دهند که نتیجه آن افزایش بازدهی قابل توجه در تولید انرژی با این روش است.
 
با این کاتالیزور جدید می توان نور خورشید را با بازدهی ۱۰ برابر بیشتر از برگ طبیعی به منبعی برای تولید انرژی تبدیل کرد.
 
از این روش منحصر به فرد می توان به عنوان انرژی پاک در تولید برق برای خانه ها استفاده کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

کوچک‏‌ترین پرنده جهان کوچکترین پرنده جهان مرغ پرنده زرین ، پر زنبوری یا مرغ مگس خوار ، نام علمی اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …باستان شناسان هنگام حفاری در توسکانی ایتالیا یک دست دندان مصنوعی قدیمی کشف…زیست نیوزسموم در محیط اطراف ما وجود دارند و برخی داروهایی که در بلند مدت مصرف می کنیم نیز می صفحه نخست اولدوز توریسمتمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشداخبار رادیو اسرائیل پنجشنبه آذر ماه پنجشنبه چهارم آذر خورشیدی بیست و چهارم نوامبر میلادی بیست و سوم ماه حشوان از اخبارتکنولوژی،گوشی موبایل،تبلت،لپ …تور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه توالت در ژاپن ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتوالتدرژاپنتوالت غربی نوع استاندارد فلاش توالت‌ها که در سراسر جهان مرسوم است، در ژاپن به نام عکس پرافتخارترین خلبان ایران در نبردهای هواییبله خلبان جلیل زندی تک خال آکروجت تیم تاج طلایی بهترین خلبان اف جهان همونی که عباس نایلون‌های کشاورزی سه لایه و نایلون‌های شرینک سه …عمده‌ترین تولیدات ما نایلون‌های کشاورزی سه لایه و نایلون‌های ایران مقتدر گالری عکس و تصاویراخبار، رویدادها و تحلیل های مرتبط با اقتدار ایران همیشه سرافراز و تهدیدات علیه آن



لینک منبع :پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد

پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../پیشرفته-ترین-برگ-مصنوعی-جهان-ساخته-شد 7 ژوئن 2016 ... محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی شدند. پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد - onvansho onvansho.ir/result/پیشرفته-ترین-برگ-مصنوعی-جهان-ساخته-شد.html پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد پایگاه خبری تراز. تراز محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی شدند . Images for پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد میزان - پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد - صاحب‌خبر sahebkhabar.ir/news/.../پیشرفته-ترین-برگ-مصنوعی-جهان-ساخته-شد 8 ژوئن 2016 ... خبرگزاری میزان- محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی شدند. پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد - لیست اخبار newslist.ir/news/.../پیشرفته-ترین-برگ-مصنوعی-جهان-ساخته-شد‎Cachedبه گزارش تراز ،محققین دانشگاه هاروارد آمریکا توانستند «برگ بیونیکی» را توسعه دهند که نسبت به برگ های طبیعی عمل فتوسنتز را بهتر و از قابلیت بالایی برای ... کلید واژه ها - پایگاه خبری تراز | اخبار اقتصاد فرهنگ کسب و کار رفاه ... www.taraznews.com/node?page=2450&%3Bqt-porbazdid_box... پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد ... خداوند براى تنبه و بیدارى اقوام سرکش، آنها را گرفتار مشکلات و ناراحتیها مى ساخته تا در خود احساس نیاز کنند و فطرت ... اختراعات و نوآوری | سایت علمی نخبگان جوان www.njavan.org/ekhteraatvanoavari?page=22&rate...qt-footer... محققان دانشگاه هاروارد موفق به ساخت یک برگ مصنوعی شده اند که قابلیت فتوسنتز آن 10 برابر برگ ... امن‌ترین و گران‌ترین گوشی جهان ... محققان انگلیسی پیشرفته‌ترین جسد مصنوعی با کاربرد پزشکی و آناتومی را با قابلیت خون‌ریزی تولید کردند. سیناپرس-خبرگزاری علم و فرهنگ | sinapress- Science News Agency isfahan.sinapress.ir/search/2/1388-01-01/.../زانوی%20بیونیکی‎Cachedپیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد. محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی شدند. دوشنبه 03 خرداد 1395 ... پنجره فناوری - پنجره ایرانیان panjereh-iranian.com/TechnologyNews‎Cachedساخت توربین بادی ارزان قیمت برای تامین انرژی مصارف خانگی ... دستگاه ردیاب خورشیدی در هرمزگان ساخته شد ... پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد ... یکی از پیشرفته‌ترین شهر بازی‌های جهان در ایران ساخته می‌شود news.smartarchive.ir/News/Index?ViewId=13ce3888-6b39-4867...‎Cached30 آگوست 2014 ... عملیات ساخت این شهربازی درچند فاز اجرا می‌شود تا با تکمیل هرفاز امکان استفاده شهروندان وگردشگران ... پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد.