مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است

[ad_1]
کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است

خبرگزاری آریا- نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد نحوۀ رفتار پدران عاملی کلیدی در تربیت فرزندانی شاد خواهد بود.
به گزارش سرویس اخبار جذاب و مفید خبرگزاری آریا، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد میزان مشکلات رفتاری در فرزندان پدران مشتاق و با اعتماد به نفس کمتر است.
درحالی‌که کیفیت زمانی که با کودکان می‌گذرانیم همواره اهمیت دارد، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد نحوۀ رفتار پدران عاملی کلیدی در تربیت فرزندانی شاد خواهد بود.
نتایج تحقیق محققان انگلیسی نشان می‌دهد نوزادانی که پدران با اعتمادبه‌نفس و مشتاق دارند احتمالاً در سنین 9 یا 11 سالگی کمتر با مشکلات رفتاری روبرو خواهند شد.
گروه تحقیقاتی به رهبری دکتر چارلز اوپوندو در دانشگاه آکسفورد در انگلیس دراین‌باره گفت: «جنبه‌های روانی و عاطفی حضور والدین در دوران ابتدایی رشد کودک اغلب در رفتارهای آتی وی بیش‌ترین تأثیر را دارند.»
بیش از 10 هزار کودک و والدینشان در این تحقیق شرکت کردند. نتایج این تحقیق نشان داد طرز برخورد پدران بیشتر از زمانی که آنان برای نگهداری از کودک یا کار منزل صرف می‌کنند بر رفتار فرزندان تأثیر دارد.
گروه تحقیقاتی یادشده داده‌های یک پروژۀ تحقیقاتی بریتانیایی را که حدود 15 هزار نفر را از هنگام تولد رصد کرده بود، تجزیه‌وتحلیل کرد. محققان بر پاسخ‌های پرسشنامه‌هایی تمرکز کردند که به والدین 10 هزار و 440 کودک که در سن 8 ماهگی در کنار پدر و مادر خود زندگی کرده بودند، داده شده بود.
در این تحقیق، رفتارهای حدود 7 هزار کودک 9 ساله و حدود 6 هزار و 500 نفر از آنان در سن 11 سالگی بررسی شد.
نتایج این تحقیق نشان داد بزرگ‌ترین عواملی که به رفتار کودکان ارتباط داشتند عواملی بودند که با میزان اشتیاق پدران و اعتماد آنان به نقش خود در تربیت فرزندان مرتبط بودند.
یک روان‌پزشک کودک نیز دراین‌باره گفت: «وجود پدری با اعتمادبه‌نفس که در زمان‌های موردنیاز پاسخ‌های عاطفی صمیمانه‌ای از خود بروز می‌دهد از مهم‌ترین عواملی است که به بروز رفتارهای بهتر فرزندان در آینده منجر می‌شود.»
وی افزود: «نتایج این تحقیق نشان می‌دهد کودکانی که والدینشان در یک سال ابتدایی زندگی آن‌ها به افسردگی بالینی مبتلا هستند، مشکلات رفتاری بیشتری از خود نشان می‌دهند چراکه افسردگی علاوه بر کاهش اعتمادبه‌نفس، میزان توانایی والدین در ارائۀ پاسخ‌های عاطفی تمام و کمال را کاهش می‌دهد.»


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

راههای افزایش اعتماد به نفس ،زندگی بهتر ،روشهای شاد …راه موفقیتموفقیت در زندگیعوامل موفقیتدران استرسروانشناسیآرامش روحآرامش اعصاب خرید کتابهای مبتکران فرهنگ اصطلاحات آمریکایی ، متین نویسنده پیمان متین ریال ناشر بنی هاشم محصولاتکمکدرسیبنیهاشمنوشته شده توسط مدیریت سایت یکشنبه ، اردیبهشت ، هندسه نشر بنی هاشمبازیگران ایرانیسیلنتو ادعا کرد که جیسون که هم‌اکنون در دو حرفه بازیگری و هم کارگردانی مشغول به شب زنده داری از منظر آیات و روایات پرسمان دانشجویی …شبزندهداریازمنظردر گفتار و رفتار پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم اهمیت به علم چگونه بوده است؟ راههای افزایش اعتماد به نفس ،زندگی بهتر ،روشهای شاد بودن،راز راه موفقیتموفقیت در زندگیعوامل موفقیتدران استرسروانشناسیآرامش روحآرامش اعصاب راز خرید کتابهای مبتکران فرهنگ اصطلاحات آمریکایی ، متین نویسنده پیمان متین ریال ناشر بنی هاشم محصولاتکمکدرسیبنی نوشته شده توسط مدیریت سایت یکشنبه ، اردیبهشت ، هندسه نشر بنی هاشم بازیگران ایرانی «سیلنتو» ادعا کرد که «جیسون» که هم‌اکنون در دو حرفه بازیگری و هم کارگردانی مشغول به کار است شب زنده داری از منظر آیات و روایات پرسمان دانشجویی ـ اخلاق شبزندهداریاز در گفتار و رفتار پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم اهمیت به علم چگونه بوده است؟



لینک منبع :کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است

Images for کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است – Tajikistan times https://tajikistantimes.tj/news-2/13502/ 25 نوامبر 2016 ... نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد نحوۀ رفتار پدران عاملی کلیدی در تربیت فرزندانی شاد خواهد بود و میزان مشکلات رفتاری در فرزندان پدران مشتاق و ... خبرگزاری آریا - کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است www.aryanews.com/.../کلید-تربیت-فرزندان-شاد-در-دست-پدران-است‎Cached24 نوامبر 2016 ... کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است. خبرگزاری آریا- نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد نحوۀ رفتار پدران عاملی کلیدی در تربیت فرزندانی ... کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است - آریا | دمادم https://damadam.ir/.../کلید-تربیت-فرزندان-شاد-در-دست-پدران-است/4374669 خبرگزاری آریا- نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد نحوۀ رفتار پدران عاملی کلیدی در تربیت فرزندانی شاد خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار جذاب و مفید ... آهنگ شاد مصیب خیزاب بنام لحظی شماری - بهار baharr.tk/آهنگ-شاد-مصیب-خیزاب-بنام-لحظی-شماری/‎Cachedدانلود آهنگ شاد مصیب خیزاب بنام لحظه شماری با کیفیت بالا. دانلود آهنگ شاد , آهنگ .... کیفیت … کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است. دانشمندان علم … 46 . چند کلید برای تربیت فرزند شاد lifeskills.sums.ac.ir/article/child/tarbiyatshad.html‎Cached Similar16 نوامبر 2013 ... تربیت کودک شاد، کار پیچیده و دشواری نیست و والدین، فقط باید خود را از میان اطلاعات ... اگر پدران و مادران با نیازهای فرزندشان آشنا باشند، می‌توانند وسایل مورد نیاز را برای او فراهم کنند و ... به نظرمی رسد که این پیوند، نوعی ارتباط درونی است،و باور کنیم یا نه،پدیده ای است خارق العاده. .... و او به آرامش اعصاب دست می‌یابد. آداب تربیت فرزند از منظر اسلام - راسخون rasekhoon.net/article/show/.../آداب-تربیت-فرزند-از-منظر-اسلام/‎Cachedکلید واژه: آداب، تربیت، فرزند، اسلام، دین، والدین. ... باید اهل تحقیق و مطالعه باشند تا بر اساس تحقیق و بررسی‌های که به دست آورده‌اند، آنچه را ... اسلام مکتب تربیت است و والدین را به تربیت نیکوی خود و فرزندانشان ترغیب و تشویق نموده است. ... حضرت امام صادق (ع) می‌فرماید: «بهترین میراث پدران برای فرزندان، ادب است نه مال و ثروت! persian-slider — Tajikistan times - pressa.tj pressa.tj/fa/category/persian-slider/ سیب میوه ای است که با توجه به اقلبم کشور ایران در تمام فصول در دسترس است. ... کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است ... کلیدی در تربیت فرزندانی شاد خواهد بود و میزان مشکلات رفتاری در فرزندان پدران مشتاق و با اعتماد به نفس کمتر است [ …]. خواندنی ها — Tajikistan times - pressa.tj pressa.tj/?cat=7534&lang=fa سیب میوه ای است که با توجه به اقلبم کشور ایران در تمام فصول در دسترس است. گاهی هم به دلیل ... کلید تربیت فرزندان شاد در دست پدران است. نتایج یک تحقیق جدید ... [PDF] کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان - بانک ملت www.bankmellat.ir/Public/11/.../book_raftar_arzesh_akhlaghi.pdf‎Cached Similarرفتارها و ارزشهای اخالقی نیز نمرة باال به دست آورند؟ کلیدهای ... باشد؛ زیرا نگاه تک ساحتی به تربیت کودکان و نوجوانان موجب. می شود که .... انجام شده است؛ کودکانی که در پنج سالگی، پدرانشان به شکل. مثبتی در ...... فرزند شاد کلیدهای پرورش. برخورد با مرگ ...