مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم؟

[ad_1]

baby

انتخاب اسم برای فرزندتان یکی از مهمترین و ابتدایی ترین تصمیماتی است که البته تا حد زیادی در آینده فرزندتان نیز تاثیر دارد پس سعی کنید در این رابطه تحقیق کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ دارید به اسم‌گذاری روی بچه‌تان فکر می‌کنید؟ به این فکر کنید که چه تأثیری روی زندگی‌اش خواهد داشت.

اسم من «فینیسیا دابسون حبیبی‌معوض» است. نه؛ شوخی نمی‌کنم. این اسمی است که والدینم برای من انتخاب کردند؛ به خاطر این اسم است که من به استارباکس نمی‌روم [کافی‌شاپ معروف زنجیره‌ای که روی لیوان مشتری اسمش را می‌نویسد]. اسمی که برای فرزند انتخاب می‌کنید، از راه‌هایی است که معلوم می‌کند شما چه جور والدینی خواهید بود. به نظر می‌رسد، بسیاری اسم‌های مد شده را به اسم‌های سنتی ترجیح می‌دهند. اما، وقتی با بیزاری فرزند بزرگ‌شده‌تان که در دوران کودکی بابت اسم غیرعادیش شرم‌ساری و ناراحتی را تحمل می‌کرده روبرو می‌شوید، احتمالا آرزو خواهید کرد که کاش می‌توانستید زمان را به عقب برگردانید.

«سخت» تعبیر ملایمی است، از تجربه من در زندگی با یک اسم غیرعادی. یک بار هم نشده که یک آشنایی جدید با یک اظهارنظر درباره اسمم یا تا حدی گیج شدن طرف مقابل همراه نشود.

مردم فکر می‌کنند که وقتی با یک اسم غیرمعمول روبرو می‌شوند، حق دارند نظر بدهند. بدترین حالتش وقتی است که یک غریبه، با فرض اینکه قاعدتا باید از این اسم در رنج باشم، احساس می‌کند باید به من دلداری بدهد. اسمم را «متفاوت» یا «بدیع» می‌خوانند. کم‌کم یاد گرفته‌ام که منظور مردم از این حرف‌ها این است که اصلا نمی‌دانند چطور باید اسمم را بنویسند.

از زمان بچگی مرا هیبی صدا می‌کرده‌اند: خلاصه اسم وسطم. فکر می‌کنم این تلاش ضعیف مادرم بوده برای محافظت کردن از من در مقابل نامهربانی‌های دنیای بیرون. در واقع فکر می‌کنم فیلم فانتزی سال ۲۰۰۶، «پنه‌لوپه»، درباره تلاش‌های یک مادر درمانده برای کمک به حضور دخترش در جامعه بدون اینکه به عنوان یک آدم عجیب و غریب برچسب بخورد، می‌توانسته بر اساس زندگی من باشد. فقط با این تفاوت که در داستان واقعی من یک اسم عجیب و غریب دارم نه یک دماغ خوکی؛ آخر ماجرا هم به جیمز مک‌اووی [بازیگر معروف] نمی‌رسم (حیف!).

هم‌سن‌و‌سال های دوران بچگی‌ام اسمم را مسخره می‌کردند؛ همین‌طور چندین نفر از معلمانم که آخرش من را هربی، هِب یا فیبی صدا می‌کردند. بدترین این مسخره‌کردن‌ها وقتی بود که در سال اول دبیرستان، یکی از معلم‌ها جلوی همه کلاس پرسید «جیبی» کجاست. تا امروز هم نمی‌توانم بفهمم یک آدم بزرگ‌سال چطور می‌تواند از شرمنده کردن یک بچه جلوی چشم هم‌سن‌و‌سال‌هایش لذت ببرد.

یک نکته آزاردهنده که آن را با بقیه بچه‌هایی که اسم‌های غیرعادی دارند شریکم، این بود که در هر تکلیفی که روی کامپیوتر نوشته می‌شد، خط قرمز پیچ‌وتاب‌دار غلط املایی را زیر اسمم می‌دیدم، انگار حتی تکنولوژی هم می‌فهمید فینیسیا هیبیبی دابسون‌معوض نباید اسم باشد. کاش بیل گیتس [مدیرعامل مایکروسافت که سازنده نرم‌افزاری است که در اینجا از آن صحبت می‌شود] این را زودتر به پدر و مادرم می‌گفت.

البته به طرز غافلگیرکننده‌ای، توانستم نسبتا خوب با داشتن این اسم عجیب و غریب کنار بیایم. مادربزرگم هم چنین انتظاری نداشت، کسی که البته از دست او هم ناراحتم که جلوی پدر و مادرم را نگرفت و گذاشت تصمیم بگیرند که اضافه کردن یک خط تیره به یک نام‌خانوادگی حرف‌نویسی شده عربی کافی نیست و باید دو تا اسم دیگر از تمدن‌های باستانی هم به آن اضافه کنند! [حرف‌نویسی بازنویسی کلمه‌ای از یک خط به خطی دیگر است، مثل نوشتن اسامی انگلیسی به زبان فارسی.]

دلم می‌خواهد اینجا بگویم که یادگرفته‌ام که از اسم کاملم با همه مسخرگی‌اش راضی باشم؛ اما هر بار که با کندی دردناکی باید حرف‌به‌حرف برای یک نفر هجی‌اش کنم، یا به یک غریبه توضیح کوتاهی درباره آنچه در سر پدر‌و‌مادرم می‌گذشته بدهم، متوجه می‌شوم احساسم به این اسم همیشه کمی آزردگی خواهد بود.

عجیب است اما فکر می‌کنم چیزی که اجازه داده با این اسم کنار بیایم دیدن و شنیدن تقلای بقیه با آن است. گرچه عمیقا خجالت‌آور است، باز هم سرگرم‌کننده است. همیشه وقتی، مثلا یک نفر از خدمات پس‌ازفروش یک شرکت، پشت تلفن اسمم را فونیکا تلفظ می‌کند، مجبورم خنده‌ام را مخفی کنم. تازه، هیچ‌وقت هم حرف کم نمی‌آورم؛ آن سکوت عجیبی که در حضور یک غریبه دارید، وقتی حرفی ندارید بزنید را تصور کنید. وقتی می‌توانید ۱۵‌دقیقه درباره مبدأ غیرعادی اسم‌تان گپ بزنید، دیگر مجبور نیستند سراغ آب‌وهوا بروید. اما یکی دو تا مزیت جزئی در مقابل رنج و خجالت کودکی چندان مهم نیست. به همه والدین آینده‌ای که می‌خواهند یک اسم «منحصربه‌فرد» به فرزندشان بدهند این را می‌گویم. خواهش می‌کنم تأثیری که روی زندگیش خواهید گذاشت را در نظر بگیرید. این پنج قانون طلایی را هم از من داشته باشید:

آیا قبلا این اسم را شنیده‌اید؟ اگر نه، بقیه هم همین‌طور خواهند بود.

بدون اینکه جایی در موردش خوانده‌باشید می‌توانستید تلفظش کنید؟ چون اگر مجبور بوده‌اید تلفظ این اسم را جستجو کنید یا بپرسید، من با تجربه دست اول به شما می‌گویم که بین کسانی که فرزندتان با آنها آشنا خواهد شد، شما تنها کسی خواهید بود که حاضر است این زحمت را بکشد.

اسم‌ها را ترکیب نکنید مگر اینکه تلفظ هر دویشان آسان باشد. دابسون؛ خوب است. معوض؛ خودش به اندازه کافی دردسر دارد. دابسون‌معوض. نظری ندارم!

آیا یک بچه دبستانی می‌تواند این اسم را بگوید؟ اگر با تعجب به شما نگاه می‌کنند و می‌گویند «چی؟»، این را یک «نه» محکم حساب کنید.

یادتان باشد که اسم بچه‌تان فقط قرار است برای او راضی‌کننده باشد و بنا نیست به دنیا ثابت کند شما چقدر باحال و خلاقید. برای ثابت‌کردن این چیزها اینستاگرام هست. این را از کسی بشنوید که می‌داند دارد از چه حرف می‌زند. وگرنه بعد از یکی دو دهه زندگی، فرزند شما هم به اندازه من کلافه خواهد بود.


ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شبکه‌ی رشد مشاوره‌ی تیزهوشان و اولیای آن‌ها چه کار چه کار باید کرد؟ مشاوره‌ی شماره‌ی بررسی نظرات شما راجع به موضوع تیزهوشی و هزار خیالِ خواب بایگانی حروف ابجد و کاربردهای آناساساً حروف ابجد بر دو نوع است که عبارتند از ابجد صغیر و ابجد کبیر ابجد صغیر به بازیگران ایرانی تنابنده علاوه بر طنز نویسی و فیلم نامه نویسی در مجموعه‌هایی نظیر زندگی به شرط خنده آداب معاشرت آرشیو انجمن های …سلام و امیدوارم حالتون خوب باشه اسم تاپیک تقریبا مشخص میکنه که بحث پیرامون چه نوع حضرت رقیه خاتونس لطفا اسامی و القاب حضرت رقیه و حضرت زینب رایم ایمیل کنید می خواهم برای انتخاب اسمکلاس ششم دلفانطرح تدریس اعضای تیم برای ارائه ی یک درس ازطریقطرح تدریس اعضای تیممتن بایددارای مصاحبه با خانمی که همسر موقت است مجله اینترنتیچه متأهل و چه مجرد این سومین مصاحبه‌ی زنان‌پرس با کسی است که تجربه عقد موقت دارد کل کل دختر پسرها کل کل تو ایران کل کل دختراسلام رفقا چطورید؟ ببخشید به خاطر تاخیرم یه کم کار داشتم این چند روز خب بریم سر کل کلقرآن درمانی و دعا درمانی سماموسکسی دعانویس غیر مسلمون سراغ داره؟خواهش می کنم اگه کسی رو سراغ دارید کمکم کنیدبرای فیش حقوقی وزیر بهداشت منتشر شدعکساو گفت شخصی که برای یکی از بیمارستان های ما در یک ماه ۱۰۰ میلیون تومان کار کرده، حدود شبکه‌ی رشد مشاوره‌ی تیزهوشان و اولیای آن‌ها چه کار باید مـتـن آقا این از کجا آمد خدا هدایت کند آین آدمهاهایی که برای مردم درد سر تولید می کند دانش بازیگران ایرانی تنابنده علاوه بر طنز نویسی و فیلم نامه نویسی در مجموعه‌هایی نظیر «زندگی به شرط خنده»، «چند خیالِ خواب » بایگانی » حروف ابجد و کاربردهای آن اساساً حروف ابجد بر دو نوع است که عبارتند از «ابجد صغیر» و «ابجد کبیر» ابجد صغیر به قرار ذیل کل کل دختر پسرها کل کل تو ایران کل کل دخترا سلام رفقا چطورید؟ ببخشید به خاطر تاخیرم یه کم کار داشتم این چند روز خب بریم سر کل کل مصاحبه با رهایافتگان گفتگو با مسافری که بار سابقه سم زدایی دارد با سلام خدمت شما آقا مرتضی لطفا آخرین آنتی حضرت رقیه خاتونس سائلین‌ الزهرا لطفا اسامی و القاب حضرت رقیه و حضرت زینب رایم ایمیل کنید می خواهم برای انتخاب اسم کلاس ششم دلفان طرح تدریس اعضای تیم برای ارائه ی یک درس ازطریق«طرح تدریس اعضای تیم»متن بایددارای ویژگیهای مصاحبه با خانمی که همسر موقت است مجله اینترنتی چه متأهل و چه مجرد این سومین مصاحبه‌ی زنان‌پرس با کسی است که تجربه عقد موقت دارد؛ پیش از آداب معاشرت آرشیو انجمن های تخصصی پی سی سلام و امیدوارم حالتون خوب باشه اسم تاپیک تقریبا مشخص میکنه که بحث پیرامون چه نوع موضوع قرآن درمانی و دعا درمانی سماموس کسی دعانویس غیر مسلمون سراغ داره؟خواهش می کنم اگه کسی رو سراغ دارید کمکم کنیدبرای باطلیه شعری برای فرزندم



لینک منبع :چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم؟

چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم :: انتخاب اسم دختر نام پسر زیبای ... esmha.blog.ir/.../چه%20اسمی%20برای%20فرزندم%20انتخاب%20کنم‎Cached Similar۴ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم» ثبت شده است - انتخاب نام برای فرزند دختر و پسر- اسم دوقلو ها - نام های اصیل فارسی ، ترکی و آذری ، کردی، ... چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/45258/چه-اسمی-برای-فرزندم-انتخاب-کنم‎Cached14 ژوئن 2017 ... برای انتخاب اسم کودک لازم است چند توصیه به تمام والدین داشته باشیم. چه نامی برای فرزندم انتخاب کنم؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/146402/چه-نامی-برای-فرزندم-انتخاب-کنم‎Cachedچه نامی برای فرزندم انتخاب کنم؟ ... «برای فرزندان خود نام نیکو انتخاب کنید . ... در انتخاب نام به این نکته توجه کنید که تا حد امکان، زمینه تبدیل و تحریف و دم بریده کردن آن وجود نداشته باشد. ... برچسب ها: نامگذاری نام فرزند اسم کودک انتخاب اسم. چگونه نامی زیبا برای فرزندم انتخاب کنم؟ - ایران ناز www.irannaz.com/what-a-beautiful-name-i-choose-for-my-children.html‎Cached Similarچگونه نامی زیبا برای فرزندم انتخاب کنم؟ ... آنها هم تمام اسم‌های پیشنهادی را نوشته‌اند تا از بین آنها اسم مورد نظر را انتخاب کنند اما دلشان می‌خواسته اسم فرزندشان یک اسم ... چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم؟ -آکا www.akairan.com/khanevadeh/zendegi/naming-baby.html‎Cached17 جولای 2017 ... چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم؟:انتخاب اسم برای فرزندتان یکی از مهمترین و ابتدایی ترین تصمیماتی است که البته تا حد زیادی در آینده فرزندتان ... چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم - پرتال خبری تفریحی ادلاین news.adline.ir/735/چه-اسمی-برای-فرزندم-انتخاب-کنم/‎Cached12 فوریه 2014 ... این روز ها برای پدر و مادر پس از مشخص شدن جنسیت کودکان دغدغه اصلی این است که " چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم " ما در این مورد شما را یاری می ... لطفا کمک کنید اسم پسرم رو انتخاب کنم.......... - نی نی سایت www.ninisite.com/.../لطفا-کمک-کنید-اسم-پسرم-رو-انتخاب-کنم‎Cachedسلامما دوس داریم اسم پسرمون آریامهر باشه ولی زنگ زدم ثبت احوال اجازه نمیدهمامان بابام هم مخالفنحالا من میگم آریا به نظرتون چطوره؟شماهم لطفاپیشنهاد اسم بدید حتما. چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم – اخبار ایران و جهان pnn.ir/category/چه-اسمی-برای-فرزندم-انتخاب-کنم/‎Cachedدر این قسمت شما میتوانید اسم هایی را که برای فرزند(ان) خود انتخاب کردید، یا خواهید کرد، از نظرات به دیگر دوستان پیشنهاد کنید. چه اسمی برای فرزندم انتخاب کنم؟ | ایران سایت www.iransight.com/چه-اسمی-برای-فرزندم-انتخاب-کنم؟/‎Cached25 نوامبر 2016 ... انتخاب اسم برای فرزندتان یکی از مهمترین و ابتدایی ترین تصمیماتی است که البته تا حد زیادی در آینده فرزندتان نیز تاثیر دارد پس سعی کنید در ... IslamTape.:.چگونه برای فرزندم اسم انتخاب کنم؟ - نوار اسلام fa.islamtape.com/fatwa/.../چگونه-برای-فرزندم-اسم-انتخاب-کنم؟-.html‎Cachedچگونه برای فرزندم اسم انتخاب کنم؟ لطفا چند اسم زیبا را برای دخترم پیشنهاد کنید؟ الحمدلله،. فرزندان، هدایایی از جانب الله متعال هستند، و بوسیله آنان بر والدین نعمت ...