مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

100 بنای جذابِ معماری جهان (5)

[ad_1]

وب‌سایت روزیاتو: بنای معماری را که در فهرست بهترین های جهان قرار گرفته اند را به پنج بخش تقسیم و تا کنون بخش های اول، دوم، سوم و چهارم آن را مورد مطالعه قرار دادیم. اکنون به ۲۰ بنای نخست که احتمالا پرهیجان ترین بخش این بناها هستند می پردازیم.


20- «خانه اپرای اسلیک» در اسلو که متشکل از ۱۰۰۰ اتاق است.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



19- «معبد لوتوس» در دهلی هند با طراحی بی نظیر و مدرن خود نظر هر بازدیدکننده ای را جلب می کند.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم] 

 



18- «کاخ ایده آل» در فرانسه حاصل تلاش ۳۳ ساله پستچی فرانسوی به نام «فردیناند چوال» در روستای «هاتیرویس» در جنوب شرقی فرانسه است.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم] 

 



17- ساختمان درخشنده با پنجره های رنگارنگ آکادمی دانشکده هوایی ایالات متحده آمریکا را از نمای داخلی آن شاهد هستید.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



16- کلیسای ناتمام «کولونیا گوئل» در بارسلونا را ملاحظه می کنید که توسط «آنتونی گائودی» طراحی شده. اگرچه این کلیسا به صورت کامل ساخته نشده اما بازدیدکنندگان فراوانی دارد.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم] 

 



15- این ساختمان که کاخ تمدن ایتالیا محسوب می شود به «اسکوئر کولوسئوم» شهرت دارد در شهر روم واقع شده. این بنا از زیباترین ساختمان های شهر به شمار می آید و اکنون هم دفتر مرکزی برند «فِندی» است.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



14- مرکز «خرید امپوریا» با وسعت حدود ۲۷۰۰۰ متر در مالمو سوئد را ملاحظه می کنید که بزرگ ترین مرکز خرید در میان کشورهای اسکاندیناوی به شمار می رود.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



13- ساختمان مرکزی «تلویزیون فوجی» در شهر توکیوی ژاپن را می بینید. ۲۵ طبقه فوقانی و ۲ طبقه زیرزمینی در این بنا تعبیه شده و حدود ۲۰ سال پیش مراحل ساخت آن به پایان رسید.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



12- زوایای تیز «موزه علم و طبیعت پروت» در شهر دالاس را ملاحظه می کنید. این ساختمان یکی از زیباترین نمونه های معماری های زاویه دار در آمریکا به شمار می رود.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



11- بلندترین بنای گِلی جهان یعنی مسجد «جنه»در مالی را شاهد هستید. این شاهکار معماری همانند آن است که به یک باره از درون زمین سربرآورده باشد.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



10- سقف موجدار عمارت «Bodegas Ysios» در «ریوجا آلاوسا» اسپانیا را ملاحظه می کنید که حالتی نمادین دارد.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



9- طراحی «نئو فیوچریستیک» بخش های فوقانی موزه Museu do Amanhã یا «موزه فردا» در ریو دژنیروی برزیل را شاهد هستید.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



8- «کلیسای تمپلیاکیو» در هلسینکی فنلاند را می بینید که توسط براردان «تیمو و تومو سومالنن» پیش از گشایش در ۱۹۶۹ میلادی (۱۳۴۸ هجری) طراحی شده بود.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



7- عظیم ترین کوره خورشیدی جهان در اودیل فرانسه را ملاحظه می کنید که می تواند تا دمای بیش از ۳۰۰۰ درجه سلسیوس برسد.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



6- «موزه ریورساید» در گلاسکوی اسکاتلند که توسط «ظاها حدید» طراحی شده. قسمت های روبرویی از جنس شیشه و سقف آن از جنس زینک است. این بنا در ارتفاع حدود ۳۵ متر قرار دارد. قرار گرفتن این بنا در نزدیکی رودخانه «کلاید» زیبایی و اثربخشی بیشتری را به آن داده است.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



5- نمای بیرونی ایستگاه Gare do Oriente در شهر لیسبون توسط معمار پرآوازه اسپانیایی «سانتیاگو کالاتراوا» طراحی و بال هایی بزرگ و شبیه به اسکلت را به نظر بیننده آن می رساند.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



4- صومعه «صلیب مقدس» در آریزونا را ملاحظه می کنید. این بنا با همکاری مجسمه سازی به نام «مارگرت برونسویگ» از شاگردان «فرانک لوید رایت» معمار «ریچارد هاین» و «آگوست کی. استروتس» در «سدونا» در آریزونا ساخته شد. این صومعه در میان انوبهی از سنگ های قرمز رنگ قرار گرفته و از داخل آن هم منظره زیبایی به سمت دره را به نمایش می گذارد.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



3- معبد «وات رانگ خان» معروف به «معبد سفید» در شمال تایلند را در رتبه سوم می بینید که مکانی برای یافتن آرامش است.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



2- مرکز «حیدر عیلف» در باکو با طراحی «ظاها حدید» را شاهد هستید که با انحنای باشکوه خود، امضای این معمار پرآوازه را به ثبت رسانده است.

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم]

 



1- این بنای باشکوه که یادآور آتشفشان های ایسلند است توسط Guðjón Samúelsson طراحی شده و عنوان بزرگ ترین کلیسای این سرزمین را به خود گرفته است. کلیسای «هالگریم» در «ریکیاویک» ایسلند واقع شده .

 

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش پنجم] 

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پانزده مکان بی نظیر معماری جهان عکسمکعب آبی طرحی که تا به حال نظیر آن دیده نشده، طرحی که اولین بار با نقش های تراشیده بی نظیر ترین معماری های جهانبی نظیر ترین معماری های جهان مکعب آبی طرحی که تا به حال نظیر آن دیده نشده، طرحی که پارسی نیوزخبرگزاری فارس با پیروزی پر گل آرسنال مقابل بازل و تساوی سن ژرمن توپچی‌ها به عنوان جذاب ترین زن جهان توسط مجله زیبایی معرفی شد …میلا کانیس هنرپیشه مطرح و سرشناس هالیوودی توانست عنوان جذاب ترین زن دنیا را به خود نقــــــش نگـــــــار بزرگترین بانک اطلاعاتی معماری و نقــــــش نگـــــــار بزرگترین بانک اطلاعاتی معماری و عمران بزرگترین بانک اطلاعاتی عکسهای زیباترین و جذاب ترین زنان معروف دنیا در …مجله ماکسیم فهرست جذاب ترین زنان سال جهان را منتشر کردبه گزارش پارس ناز در این فهرست معمارکده معماری مدرنمعماریمدرنساختمان زیبا و جذاب خوابگاه دانشجویی ، واقع در کپنهاگ دانمارک این مجموعه که دانلود رایگان مقالات عمران و معماریمهندسی معماریمهندسی عمران مهندسی ساختمانمقالات مهندسیدانلود رایگان مقالات دکوراسیون داخلی عکسهای دکوراسیون منزل …فاکس سل جدیدترین دکوراسیون منازل طراحی دکوراسیون داخلی منزل معماری و طراحی داخلی عصر ایران سایت تحلیلی خبری ایرانیان سراسر جهان خبرهای علمی فرهنگی هنری ورزشی سیاسی و در عصرایران پانزده مکان بی نظیر معماری جهان عکس مکعب آبی طرحی که تا به حال نظیر آن دیده نشده، طرحی که اولین بار با نقش های تراشیده شده بر بی نظیر ترین معماری های جهان بی نظیر ترین معماری های جهان مکعب آبی طرحی که تا به حال نظیر آن دیده نشده، طرحی که اولین بار پارسی نیوز «خبرگزاری فارس» با پیروزی پر گل آرسنال مقابل بازل و تساوی سن ژرمن توپچی‌ها به عنوان تیم اول جذاب ترین زن جهان توسط مجله زیبایی معرفی شد عکس میلا کانیس هنرپیشه مطرح و سرشناس هالیوودی توانست عنوان جذاب ترین زن دنیا را به خود اختصاص نقــــــش نگـــــــار بزرگترین بانک اطلاعاتی معماری و عمران نقــــــش نگـــــــار بزرگترین بانک اطلاعاتی معماری و عمران بزرگترین بانک اطلاعاتی دانلود رایگان مقالات عمران و معماری مهندسی معماریمهندسی عمران مهندسی ساختمانمقالات مهندسیدانلود رایگان مقالات مهندسی عکسهای زیباترین و جذاب ترین زنان معروف دنیا در سال مجله ماکسیم فهرست جذاب ترین زنان سال جهان را منتشر کردبه گزارش پارس ناز در این فهرست رزی کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان مطالب مفید برای کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان مطالب مفید برای رشته معماری معمارکده معماری مدرن معماریمدرن ساختمان زیبا و جذاب خوابگاه دانشجویی ، واقع در کپنهاگ دانمارک این مجموعه که ۲۶۸۰۰ نمونه سوالات معماری جهان خلاصه کتاب معماری جهان شاهکارهای معماری جهان زیباترین معماری جهان اشنایی با معماری جهان تاریخ معماری جهان سبک های معماری جهان معماری جهان



لینک منبع :100 بنای جذابِ معماری جهان (5)

100 بنای جذابِ معماری جهان (5) - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/426463/100-بنای-جذابِ-معماری-جهان-5‎Cached26 نوامبر 2016 ... در جهان ساختمان هایی با معماری های غیرقابل باوری وجود دارند که به سختی می توان گفت کدام یک از دیگری برتر است. با این حال برای افراد تیزبینی ... Images for 100 بنای جذابِ معماری جهان (5) [PDF] 100 بنای جذابِ معماری جهان (5) - آکا - آکاایران www.akairan.com/elmi/pdf/.../news201611269595233369.pdf‎Cachedﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﺑﺎﻭﺭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﺮﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎ ﺍﯾﻦ. ﺣﺎﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺗﯿﺰﺑﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺎ ﺩﺍﻧﺶ ﻣﻌﻤﺎﺭﺍﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﻮﺷﮑﺎﻓﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ... 100 بنای جذاب معماری جهان 1 آکا - onvansho onvansho.ir/result/100-بنای-جذاب-معماری-جهان-1-آکا.html 100 بنای جذابِ معماری جهان 1 100 بنای جذابِ معماری جهان 5 100 بنای جذابِ معماری جهان 4 . 9 دانشگاه جذاب دنیا آموزش مجازی عمرانمعماری 808 های جهان که دارای معماری معماری این ... 100 بنای جذابِ معماری جهان (5) - راه فردا www.rahefarda.com/lifestyle/296217 در جهان ساختمان هایی با معماری های غیرقابل باوری وجود دارند که به سختی می توان گفت کدام یک از دیگری برتر است. با این حال برای افراد تیزبینی که امکان دارد با ... 100 بنای جذابِ معماری جهان (3) - مگیتو https://magito.ir/lifestyle/decorations/.../100-بنای-جذابِ-معماری-جهان-3‎Cached21 نوامبر 2016 ... در جهان ساختمان هایی با معماری های غیرقابل باوری وجود دارند که به سختی می توان گفت کدام یک از دیگری برتر است. با این حال برای افراد تیزبینی ... 100 بنای جذابِ معماری جهان (4) - مگیتو https://magito.ir/lifestyle/decorations/.../100-بنای-جذابِ-معماری-جهان-4‎Cached23 نوامبر 2016 ... در جهان ساختمان هایی با معماری های غیرقابل باوری وجود دارند که به سختی می توان گفت کدام یک از دیگری برتر ... 100 بنای جذابِ معماری جهان (4) ... جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش چهارم] .... نکات ضروری ویزای تضمینی 5 ساله کانادا. 100 بنای جذاب معماری جهان 2 - محبوب ها mahboobha.ir/tag/100-بنای-جذاب-معماری-جهان-2‎Cached5 مه 2017 ... 100 بنای جذابِ معماری جهان (5)... در جهان ساختمان هایی با معماری های غیرقابل باوری وجود دارند که به سختی می توان گفت کدام یک از دیگری برتر است. 100 بنای جذابِ معماری جهان (1) – روز پیپر rouzpaper.ir/زندگی-و-زیستن/100-بنای-جذابِ-معماری-جهان-1/‎Cachedوب‌سایت روزیاتو: در جهان ساختمان هایی با معماری های غیرقابل باوری وجود دارند که به سختی می توان گفت کدام یک از دیگری برتر است. با این حال برای افراد تیزبینی ... ۱۵ اثر بی‌نظیر معماری جهان! | عجیب‌ترین https://www.ajibtarin.com/structure/8614/اثر-نظیر-معماری-جهان/‎Cached27 دسامبر 2016 ... در این مطلب ۱۵ اثر بی‌نظیر معماری جهان معرفی می‌شوند. ... طرح ... Mar 27, 2018تولد اتو والاخ شیمیدان آلمانی Mar 29, 2018تولد ژوزف هوتون تیلور اختر ... Mar 30, 2018مرگ فیلیپ شووالتر هنچ ...