مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فرهنگ کسب و کار در ایسلند

[ad_1]
صادرات این کشور بیشتر به کشورهای آمریکا، بریتانیا و آلمان است و شامل ماهی و فلز آلومینیوم، محصولات حیوانی، فروسیلیکان (آمیزه آهن و سیلیسیم (که در فولادسازی کاربرد دارد) و دیاتومیت می‌شود. همچنین ایسلند ماشین‌آلات، تجهیزات، فرآورده‌های نفتی و غذا و پوشاک خود را از آمریکا، آلمان، چین، دانمارک و ژاپن وارد می‌کند.

ایسلند در مواد خام با کمبود مواجه است و بنابراین در این زمینه به شدت بر تجارت خارجی متکی است؛ صادرات کالاها و خدمات بیش از یک سوم GNP را در برمی‌گیرد. بزرگ‌ترین نسبت آن از ماهیگیری نشات می‌گیرد که مهم‌ترین صادرات ایسلند است (40 درصد درآمد صادرات).

در اکتبر 2008 زمانی که سه بانک ایسلند دچار فروپاشی اقتصادی شدند، این کشور در صدر اخبار جهان قرار گرفت. ایسلند از رکود جهانی به شدت ضربه خورد و در نتیجه دولت این کشور باید وارد عمل می‌شد و کنترل بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور را برای عملیات نجات به عهده می‌گرفت.

تا آن زمان ایسلندی‌ها از درآمد سرانه‌ای بهره‌مند بودند که از جمله بالاترین میزان‌ها در جهان بود. (38000 دلار در سال 2007 و 39400 دلار در سال 2008). این کشور در یک دوره اقتصادی مثبت به سر برده است؛ رشد اقتصادی این کشور در سال 2007 معادل 5/ 2 درصد و بیکاری در میزان بسیار پایین یک درصد بود.

آخرین آمارها در سال 2015 درصد بیکاری بلندمدت در ایسلند را تنها یک درصد نیروی کار نشان داده است و نرخ مشارکت نیروی کار در این کشور 9/ 73 درصد در سنین 15 سال و بالاتر است. آمارها نشان‌دهنده این امر است که اقتصاد این کشور در این سال‌ها شروع به بهبود کرده است و با افزایش شمار توریست‌ها که برای بازدید از طبیعت منحصربه‌فرد ایسلند به آنجا می‌روند، نشانه‌هایی از بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور مشاهده می‌شود. جالب است بدانید که ایسلند تقریبا 100 درصد برق خود را از منابع تجدیدپذیر به‌دست می‌آورد و تنها کشور دنیا در این زمینه است.


چند نکته از فرهنگ مردم ایسلند

یکی از نکات جالب در فرهنگ ایسلند این است که به‌طور مثال مادرانی که در کافه با دوستان‌شان قرار می‌گذارند، فرزندان کوچک خود را در کالسکه و بیرون کافه می‌گذارند و از پنجره مراقب آنها هستند. به این ترتیب کودک از سر و صدای داخل کافه بیدار نمی‌شود و از هوای تازه بیرون کافه استفاده می‌کند. این مساله هیچ جای نگرانی ندارد چرا که میزان امنیت در این کشور به شدت بالاست.

میزان جرم و جنایت در ایسلند به حدی پایین است که این کشور را در رده مسالمت‌آمیزترین کشورهای دنیا قرار داده است. دلیل این امر را می‌توان در نبود اختلاف طبقاتی در ایسلند دانست. به طوری که میان طبقات مختلف اجتماعی آن هیچ تنشی صورت نمی‌گیرد.

ایسلند‌ی‌ها اهمیت بسیار زیادی به استقلال و خودکفایی می‌دهند. آنها از تعهد کاری قوی برخوردارند و ساعات کاری روزانه آنها از طولانی‌ترین ساعات کاری در میان کشورهای صنعتی به شمار می‌رود. اختلاف درآمد در میان مردم آن از پایین‌ترین‌ها در جهان بوده و در زمینه برابری میان زنان و مردان نیز جایگاه بسیار خوبی را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.

چند نکته:

• در ایسلند از نام کوچک همراه با نام پدری استفاده می‌شود و از کاربرد نام خانوادگی ممانعت به عمل می‌آید. بنابراین در ملاقات با همتای کاری خود استفاده از نام کوچک او مشکلی نخواهد داشت. مردمان ایسلند از القاب برای خطاب کردن یکدیگر استفاده نمی‌کنند.

• ساعات کاری در ایسلند از دوشنبه تا جمعه و از ساعت 8 صبح تا 4بعدازظهر در تابستان‌ها و 9 صبح تا 5 بعدازظهر در زمستان‌ها است.

• چند هتل بزرگ در ریک‌یاویک، پایتخت ایسلند وجود دارند که برای کنفرانس‌ها و جلسات کاری مجهز و آماده هستند؛ گرچه ممکن است کنفرانس‌های کوچک‌تر خارج از پایتخت برگزار شود.

• در جلسات کاری محکم دست دادن امری مرسوم است. حفظ تماس چشمی و دست دادن قبل و بعد از جلسه با همه افراد حاضر در جلسه ضروری است. در جلسات و مذاکرات ایسلندی‌ها حاشیه نمی‌روند.

• بسیار مهم است که قرار ملاقات‌ها و زمان جلسات را از قبل زمان‌بندی کنید.

• ایسلندی‌ها به شدت وقت‌شناس هستند. بنابراین رسیدن به موقع در جلسات و ترجیحا اندکی زودتر از زمان شروع لازم و ضروری است. اگر به هر دلیلی دیر به جلسه می‌رسید، فورا با میزبان خود تماس بگیرید.

• مردم ایسلند به‌طور برابر به یکدیگر نگاه می‌کنند. بنابراین برای زیردستان ارائه نظرات یا انتقاد از افراد بالاتر سازمانی پذیرفته شده است.

• کارت‌های ویزیت طی جلسه اولیه مبادله می‌شود. چون زبان انگلیسی به‌طور گسترده در مجامع کسب‌وکار ایسلند صحبت می‌شود، یک سمت کارت ویزیت‌تان را حتما به زبان انگلیسی ترجمه کنید.

• شام‌ کاری در ایسلند پذیرفته شده است و فرصتی برای همکاران برای ایجاد روابط شخصی و مورد اعتماد است. شام‌ها می‌توانند در جای عمومی یا در خانه برگزار شوند.

• مرخصی زایمان با حقوق در این کشور 90 روز است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فرهنگ نیوزتهیه کنندهناخدا خورشید در گفتگو با فرهنگ نیوز مشکلات مالی، بخش خصوصی سینما را ضعیف همه چیز در رابطه با مرکز فرهنگ نیوزبه گزارش فرهنگ به نقل ازبولتن نیوز،در طول روز بسیاری از مردم، متناسب با نیاز خود، با عصر ایران سایت تحلیلی خبری ایرانیان سراسر جهان خبرهای علمی فرهنگی هنری ورزشی سیاسی و در عصرایرانتصاویر اجتماع عفاف و حجاب در سراسر کشور مجله …تصاویراجتماععفافوحجابدرواعظان کین چهره در محراب و منبر میکنندچون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند مشکلی سوالات مهم مفید و کلیدی در خواستگاریچه سئوالاتی در جلسات آشنایی دختر و پسر جهت خواستگاری و ازدواج باید مطرح شوددانلود انیمیشن پاندا کونگ فو کارپاندای کنگ فو کار در ادامه ماجراجویی هایش باید با دو چالش بزرگ، اما متفاوت رو برو شود موفقیت پورتال خبری و سبک زندگیراه اندازی کسب و کاری پرسود که در آن رییس خودتان باشید، رویایی دلپذیر است، اما در واقع کیبرد آزاد در دفاع از آزادی کیبرددوستان کمپین ایران ۱۱ در توییتر تمرکزشون روی حقوق معلولین است حق توی شهر بودن، حق انواع پیشگویی و پیش بینی قدیمی ساعت مرگ اگر می توانستید آینده را پیش بینی کنید، دوست داشتید از تاریخ دقیق مرگ خود دانلود نرم افزار آموزش زبانزبان پرتغالی زبانی رومی است که از زبان گالیسیاییپرتغالی توسعه یافته است و در سده های فرهنگ نیوز تهیه کنندهناخدا خورشید در گفتگو با فرهنگ نیوز مشکلات مالی، بخش خصوصی سینما را ضعیف کرده همه چیز در رابطه با مرکز فرهنگ نیوز به گزارش فرهنگ به نقل ازبولتن نیوز،در طول روز بسیاری از مردم، متناسب با نیاز خود، با تماس عصر ایران سایت تحلیلی خبری ایرانیان سراسر جهان خبرهای علمی فرهنگی هنری ورزشی سیاسی و در عصرایران تصاویر اجتماع عفاف و حجاب در سراسر کشور مجله گیزمیز تصاویراجتماععفافوحجاب اجتماع عفاف و حجاب دیروز یکشنبه ۲۱ تیر اجتماع بزرگ عفاف و حجاب برای دفاع و صیانت از فرهنگ سوالات مهم مفید و کلیدی در خواستگاری چه سئوالاتی در جلسات آشنایی دختر و پسر جهت خواستگاری و ازدواج باید مطرح شود فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران صفحه اصلی گردهمایی ویژه داوران بین المللی و فیده فدراسیون شطرنج در نظر دارد با همکاری هیئت شطرنج دانلود انیمیشن پاندا کونگ فو کار پاندای کنگ فو کار در ادامه ماجراجویی هایش باید با دو چالش بزرگ، اما متفاوت رو برو شود یکی کیبرد آزاد در دفاع از آزادی کیبرد دوستان کمپین ایران ۱۱ در توییتر تمرکزشون روی حقوق معلولین است حق توی شهر بودن، حق کار موفقیت پورتال خبری و سبک زندگی راه اندازی کسب و کاری پرسود که در آن رییس خودتان باشید، رویایی دلپذیر است، اما در واقع محقق انواع پیشگویی و پیش بینی قدیمی عوامل بسیار زیادی بر طول عمر شما تاثیر دارد، که مهمترین آنها ژنتیک است که اخیرا کشف شده و با کسب و کار در خانه طرح کسب و کار کسب و کار در منزل تهران کسب و کار در خانه عفاف کسب و کار در ایران کسب و کار در منزل کسب و کار در اسلام کسب و کار در ایران چه



لینک منبع :فرهنگ کسب و کار در ایسلند

فرهنگ کسب و کار در ایسلند - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1059208‎Cached9 جولای 2016 ... پسوند «ترین» یکی از پرکاربردترین کلمات در ایسلند است. بهترین تیم هندبال جهان، قوی‌ترین مردان، شادترین افراد، امن‌ترین کشور و پاکیزه‌ترین ... فرهنگ کسب و کار در ایسلند | Jalil Maloomat | Pulse | LinkedIn https://www.linkedin.com/.../فرهنگ-کسب-و-کار-در-ایسلند-jalil-maloomat‎Cached9 جولای 2016 ... فرهنگ کسب و کار در ایسلند. پسوند «ترین» یکی از پرکاربردترین کلمات در ایسلند است. بهترین تیم هندبال جهان، قوی‌ترین مردان، شادترین افراد، ... فرهنگ کسب و کار در ایسلند بایگانی - مشاوره مدیریت : بهای تمام شده ... iranmis.com/tag/فرهنگ-کسب-و-کار-در-ایسلند/ فرهنگ کسب و کار در ایسلند · آمادگی شرکت‌های کوچک برای ورود به بورس · اجرای برجام و گرانی دلار، ۲ دلیل مثبت شدن بورس · خصوصی‌سازی در سایه · بررسی صورتهای ... فرهنگ کسب و کار در ایسلند - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28690326 26 نوامبر 2016 ... فرهنگ کسب و کار در ایسلند ... و به خصوص با بانک های بزرگ جهان، کار پیش نرود، اعمال سوداگرایانه به شکل فعلی ادامه ... کار پرس ۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۴:۴۰ ... فرهنگ کسب و کار در ایسلند - مجله اینترنتی طوطی | پورتال خبری و ... toty.ir/فرهنگ-کسب-و-کار-در-ایسلند/‎Cached23 مارس 2017 ... آخرین آمارها در سال ۲۰۱۵ درصد بیکاری بلندمدت در ایسلند را تنها یک درصد نیروی کار نشان داده است و نرخ مشارکت نیروی کار در این کشور ۹/ ۷۳ درصد ... فرهنگ کسب و کار در ایسلند www.akairan.ir/فرهنگ_کسب_و_کار_در_ایسلند‎Cachedفرهنگ کسب و کار در ایسلند. کلمه فرهنگ کسب و کار در ایسلند هنوز در آکا ویکی تعریف نشده است. ۲۰ خرداد ۱۳۹۶. فرهنگ کسب و کار در ایسلند · اکاایران · نقشه سایت ... فرهنگ کسب و کار در ایسلند - سرزه www.serze.com/فرهنگ-ایسلند-2353304/‎Cached26 نوامبر 2016 ... فرهنگ کسب و کار در ایسلند پسوند «ترین» یکی از پرکاربردترین عبارات در ایسلند است. خوب ترین تیم هندبال جهان، قوی‌ترین آقایان، خوشحال ... شرایط به راه انداختن کسب و کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ... fa.euronews.com/.../setting-up-a-business-in-another-eu-member-state-how-is-it-done 20 نوامبر 2015 ... هر شهروند اتحادیه اروپا می تواند در هر کشور عضو اتحادیه اروپا یا ایسلند و نروژ و لیختن اشتاین، کسب و کار به راه بیاندازد؛ یا بازرگانی باشد که ... فرهنگ کسب و کار در ژاپن | راقام ragham.in/17992-frhngh-ksb-o-kar-dr-shapn 3 مارس 2017 ... به وبلاگ دکتر سعید صیاد خوش آمدید – آشنایی با فرهنگ کسب و کار در .... فرهنگ کسب و کار در ایسلند تجهیزات، فرآوردههای نفتی و غذا و پوشاک خود ... نگاهی به کشور ایسلند - الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/.../آداب-و-رسوم-کسب-و-کار-در-ایسلند/‎Cached Rating: 2 - 1 vote 21 سپتامبر 2016 ... یکی از نکات جالب در فرهنگ ایسلند این است که مادرانی که در کافه با دوست های ... و مفیدترین ساعت های کاری در میان کشورهای صنعتی به شمار می‌ رود.