مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی

[ad_1]

ابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی

دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین:
دانشمندان موفق به تولید نوعی جدید از ماهیچه‌های مصنوعی شده‌اند که از جنس فیبرهای نایلونی است تا شاید روزی بتوان با استفاده از آنها به روبات‌های انسان‌نما چهره‌ای واقعی‌تر بخشید.

براساس گزارش ساینس الرت،‌ این فناوری جدید برخلاف فناوری‌های پیشین بسیار ارزان‌قیمت و ساده‌است، از این رو به گزینه‌ای قابل‌اجراتر با قابلیت انعطاف‌پذیری، حرکت و خودترمیمی تبدیل خواهد شد.

محققان دانشگاه MIT در این رویکرد جدید فیبرهای نایلونی را حرارت و شکل داده‌اند تا این ماهیچه‌های مصنوعی در انقباض و کشش توانایی بیشتری داشته‌باشند. در این تکنیک، نخ نایلونی ماهیگیری به اندازه‌ای فشرده می‌شود که سطح مقطع آن از حالت دایره‌ای به حالت مستطیلی تغییر شکل دهند.

با استفاده از گرما، که از ترکیبی از گرمای ناشی از مقاومت الکتریکی، واکنش‌های شیمیایی و پرتوهای لیزری ایجاد می‌شود، محققان توانستند سیم را در مسیری مدرو و مسیری 8 مانند به حرکت درآورند.

خمیدگی سیم به واسطه تمایل طبیعی نایلون در کوتاه شدن طولی و پهن شدن شعاعی پس از دریافت گرما رخ می‌دهد. محققان دریافتند زمانی که یک سمت فیبر حرارت می‌بیند، با سرعتی بالاتر از سرعت انتقال گرما به سوی دیگر آن منقبض می‌شود از این رو حرکت خم شدگی ایجاد می‌شود.

براساس آزمایش‌های اولیه،‌ این ماهیچه‌های نایلونی برای اجرای 17 چرخه خمیدگی و کشش در ثانیه و 100 هزار چرخه کلی مناسب هستند. علاوه براینکه چنین ماده‌ای می‌تواند به روبات‌ها طول عمر بالایی ببخشد، در دیگر موراد از جمله تجهیزات زیست‌پزشکی، پزشکی و صنعتی نیز می‌تواند کارایی داشته‌باشد.

کارایی دیگری که دانشمندان برای این ماده متصور شده‌اند، استفاده در بدنه خارجی خودروها است تا بتوانند خود را به شکل‌هایی آیرودینامیک تغییر دهند. همچنین این مواد در صنعت پوشاک، کفش‌هایی با بند‌های خودکار و لباس‌هایی که با شکل و سایز بدن هماهنگ می‌شوند، نیز کارایی خواهند داشت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه …آیا لکه های بدون رنگ گسترش می یابند ؟ راهی برای پیش بینی احتمال انتشار لکه های پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه پفناخنسوختگی خال پیر آیا لکه های بدون رنگ گسترش می یابند ؟ راهی برای پیش بینی احتمال انتشار لکه های ویتیلیگو وجود



لینک منبع :ابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی

Images for ابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی ابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/353677/Science/Hi-Tech‎Cached26 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: دانشمندان موفق به تولید نوعی جدید از ماهیچه‌های مصنوعی شده‌اند که از جنس فیبرهای نایلونی است تا شاید روزی بتوان با استفاده از آنها به ... ابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/26/1560946 26 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: دانشمندان موفق به تولید نوعی جدید از ماهیچه‌های مصنوعی شده‌اند که از جنس فیبرهای نایلونی است تا شاید روزی بتوان با استفاده از آنها به ... ابداع ماهیچه های نایلونی برای انسان های مصنوعی | دانشمندان - قطره www.ghatreh.com/news/.../ابداع-ماهیچه-های-نایلونی-برای-انسان-های-مصنوعی 26 نوامبر 2016 ... دانشمندان موفق به تولید نوعی جدید از ماهیچه های مصنوعی شده اند که از جنس فیبرهای نایلونی است تا شاید روزی بتواÙ. روبات‌ در مقالات - موضوع آزاد www.mozooazad.com/SearchFullResult/article/روبات‌/0/جستجو/‎Cachedابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی · http://hamshahrionline.ir. دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین: دانشمندان موفق به تولید نوعی جدید از ماهیچه‌های مصنوعی شده‌اند ... تولید عضله مصنوعی ارزان از طناب نایلون - ایسنا www.isna.ir/news/.../تولید-عضله-مصنوعی-ارزان-از-طناب-نایلون‎Cached25 نوامبر 2016 ... محققان موسسه فناوری ماساچوست با استفاده از ترکیبی از نخ نایلون عادی و جوهر رسانا توانسته‌اند عضله مصنوعی تولید کنند که بسیاری از حرکات ... قلب مصنوعی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/قلب_مصنوعی‎Cached Similarاین دو کشف از ابداعات فردی به نام Hiroaki Harusaki است. ... قلب انسان به طور میانگین خون را با نرخ ۶۰ تا ۱۰۰ بار در دقیقه پمپاژ می‌کند. ... استفاده از یک مدل پلاستیکی برای تعیین محل دقیق قرارگیری قلب مصنوعی; بریدن بافت‌های مصنوعی در ... پارسی نیوز: رویداد "روشن+فکر" برگزار می‌شود parsinews.ir/news/page/0bec07fd05529651e4c9bf80154f01c3 26 نوامبر 2016 ... قائم مقام وزیر علوم: طرح های تحقیقاتی مشترک ایران و پاکستان کلید خورد. علمی فناوری. ابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی. علمی فناوری. سایت فناوری شارقی www.shareghyfanavary.loxblog.com/‎Cachedفناوری می‌تواند انجام ماموریت‌های سخت و ناممکن را به جای انسان در شغلی پرخطر همچون آتش‌نشانی انجام دهد. براساس گزارش ... ابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی. عناوین مطالب وبلاگ - سایت فناوری شارقی www.shareghyfanavary.loxblog.com/post‎Cachedساخت روبات با توان یادگیری بالا - 1395-09-07 21:00:00 ابداع ماهیچه‌های نایلونی برای انسان‌های مصنوعی - 1395-09-07 20:57:00 سطل زباله هوشمند برای آموزش تفکیک ...