مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود

[ad_1]

 

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی:

دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود

تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳

 

دندان خراب

 

دندان خراب

 

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی‌کنند ۵ تا ۷ برابر بیشتر زایمان‌های زودرس خواهند داشت.

به گزارش  ستاره ها؛ دکتر وقارالدین اخوان زنجانی گفت: کسانی که فعالیت باکتری‌زایی دهانشان بالا است باید حتماً برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها از دهان‌شویه‌ها استفاده کنند و آدامس‌های بدون قند مصرف نمایند، چرا که این آدامس‌ها حاوی ماده قندی هستند که ضدباکتری است بنابراین می‌توانند از پوسیدگی دندان جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی در افق ۲۰۲۰ برای بهبود شاخص‌های سلامت دهان برنامه دارد زیرا موضوع سلامت دهان و پوسیدگی دندان مسئله ناحیه‌ای نیست بلکه با سلامت کل بدن در ارتباط است.
این متخصص دندانپزشکی ترمیمی گفت: با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است ۷۰ درصد بیماری‌های عمومی با مشکلات دهان و دندان در ارتباط هستند به عنوان مثال اگر لثه سالم نباشد یا دهان فرد باکتری‌زایی داشته باشد بیماری‌های قلبی، ‌ کلیه و تنفسی پیش می‌آید.
اخوان زنجانی ادامه داد: زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی‌کنند ۵ تا ۷ برابر بیشتر زایمان‌های زودرس خواهند داشت همچنین افرادی که این بهداشت را رعایت نمی‌کنند  ۴ تا ۶ برابر بیش از افراد دیگر به بیماری‌های مزمن تنفسی دچار می‌شوند.
وی در خصوص تعداد مسواک زدن ‌گفت: به طور معمول روزی ۲ بار مخصوصاً باید موقع خواب مسواک زده شود و بعد از آن چیزی مصرف نشود.
اخوان زنجانی اظهار داشت: اگر استفاده از دهان‌شویه‌ها با مشورت دندانپزشک دریافت شود مناسب‌تر است زیرا تمامی دستورات همچون نخ دندان، دهان‌شویه و حتی مسواک زدن اگر اشتباه انجام شود می‌تواند سبب تخریب دندان‌ها شود اما به طور کلی دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید بهترین انتخاب برای حفظ سلامت دندان‌ها هستند.
وی در مورد استفاده از نخ دندان، گفت: اگر نخ دندان اشتباه استفاده شود می‌تواند سبب خرابی لثه ی بین دندان‌ها شده پس لازم است حتماً به دندانپزشک مراجعه شود و آموزش صحیح این تکنیک را دریافت کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: بهتر است کودکان زیر ۶ سال مسواک و خمیردندان را به تنهایی استفاده نکنند مخصوصاً خمیردندان‌های فلورایددار باید به مقدار کم و بالای ۳ سال و با حضور والدین مصرف شود زیرا این خمیردندان‌ها ممکن است قورت داده شود و سبب مسمومیت کودک شود.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …طبق یک تحقیق جدید، میزان بالای آهن با افزایش ریسک ابتلا به دیابت در طول بارداری…مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری پوست و مو پزشکان ایران آفتاب سوختگی با پیدایش قرمزی ملایم پوست شروع می‌شود و برای درمان خانگی آن کافی است آب فساد و آلودگی مواد غذایی سایت بهداشت محیط ایران استفاده از سرما سرما، سبب کُند شدن یا توقف فعالیت عوامل بیولوژیک و آنزیم ها می شود نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف اعتیاد و مواد مخدر سایت پزشکان بدون مرزنتایج بررسی های صورت گرفته در تحقیقات پژوهشگران علوم پزشکی مشخص شده است که می‌توان پوست و مو پزشکان ایران ضربه زدن به توپ با سر در کودکان سبب اصابت های پیاپی مغز به جمجمه می شود که آسیب های با سلام، نظر عزیزان در مورد عمل زیبایی بینی توسط متخصص گوش و حلق و بینی متخصص مامانایی که بچه هاتون به پروتئین گاوی حساسیت …مطالب این قسمت شامله شیرخشکهای مخصوص آلرژی لینک خوراکی های مجاز فهرست مواد غذایی مجاززایمان، شیرین ترین سختی دنیاا ز نیمه های مهر ماه به این ور چقدر اتفاقات مهم مربوط به نی نی اون روزا و محمد مهدی این پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی طبق یک تحقیق جدید، میزان بالای آهن با افزایش ریسک ابتلا به دیابت در طول بارداری… مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامت اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری های خاص پوست و مو پزشکان ایران آفتاب سوختگی با پیدایش قرمزی ملایم پوست شروع می‌شود و برای درمان خانگی آن کافی است آب خیار فساد و آلودگی مواد غذایی سایت بهداشت محیط ایران استفاده از سرما سرما، سبب کُند شدن یا توقف فعالیت عوامل بیولوژیک و آنزیم ها می شود سرمای نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به اعتیاد و مواد مخدر سایت پزشکان بدون مرز بعد از چند ساعت از شروع ترک سیگار بدن شما شروع به بهبود از تاثیرات نیکوتین می‌کند، فشارخون پوست و مو پزشکان ایران ضربه زدن به توپ با سر در کودکان سبب اصابت های پیاپی مغز به جمجمه می شود که آسیب های بسیاری دارد با سلام، نظر عزیزان در مورد عمل زیبایی بینی توسط متخصص گوش و حلق و بینی متخصص جراحی مامانایی که بچه هاتون به پروتئین گاوی حساسیت داشتن بیایید تو مامانایی که بچه هاتون به پروتئین گاوی حساسیت داشتن بیایید تو زایمان، شیرین ترین سختی دنیا ا ز نیمه های مهر ماه به این ور چقدر اتفاقات مهم مربوط به نی نی اون روزا و محمد مهدی این روزا



لینک منبع :دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود

دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود - خبرگزاری مهر www.mehrnews.com/.../دندان-های-خراب-منجر-به-افزایش-ریسک-زایمان-زودرس-می-شود‎Cached26 نوامبر 2016 ... عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی‌کنند ۵ تا ۷ برابر بیشتر زایمان‌های زودرس ... دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود - خبرلند khabarland.com/.../دندان-های-خراب-منجر-به-افزایش-ریسک-زایمان-زودرس-می-شود‎Cached26 نوامبر 2016 ... دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود سلامت نیوز:عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: زنانی که بهداشت دهان و ... دندان های خراب زنان منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود www.mizanonline.ir/.../دندان-های-خراب-زنان-منجر-به-افزایش-ریسک-زایمان-زودرس-می-شود 26 نوامبر 2016 ... عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی‌کنند ۵ تا ۷ برابر بیشتر زایمان‌های زودرس ... دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود - بتانیوز betanews.ir/.../دندان-های-خراب-منجر-به-افزایش-ریسک-زایمان-زودرس-می-شود/ 26 نوامبر 2016 ... دندان خرابعضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران گفت زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی کنند ۵ تا ۷ برابر بیشتر زایمان ... دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود - پایگاه خبری ... tnews.ir/news/f72775022872.html 28 نوامبر 2016 ... سلامانه : عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی کنند ۵ تا ۷ برابر بیشتر زایمان ... دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود 94.182.147.186/.../دندان-های-خراب-منجر-به-افزایش-ریسک-زایمان-زودرس-می-شود‎‎Cachedعضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: زنانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی‌کنند ۵ تا ۷ برابر بیشتر زایمان‌های زودرس خواهند داشت. دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود - خبر Fwa enews.fwa.ir/دندان-های-خراب-منجر-به-افزایش-ریسک-زایم/‎Cachedزمان دریافت خبر: شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۳منبع خبر: خبرگزاری مهردسته بندی خبر: علمی و پزشکیبه گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر وقارالدین اخوان زنجانی گفت: ... دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود - بی باک ... khabarfarsi.com/u/28690670 دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود. سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، ... بارداری با دندان های خراب موجب افزایش احتمال زایمان زودرس می شود www.ghatreh.com/.../بارداری-دندان-های-خراب-موجب-افزایش-احتمال-زایمان-زودرس-شود 26 نوامبر 2016 ... دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود · دندان های خراب زنان منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود · دندان های خراب زنان منجر به ... دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود www.khabara.ir/.../دندان-های-خراب-منجر-به-افزایش-ریسک-زایمان-زودرس-می-شود 26 نوامبر 2016 ... دندان های خراب منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس می شود سلامت نیوز:عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: زنانی که بهداشت دهان و ...