مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز راه شیری

[ad_1]

کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز راه شیری

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
اخترشناسان موفق به کشف خانواده‌ای کاملا جدید در مرکز راه شیری شده‌اند، ستاره‌هایی که دارای مقادیر زیادی نیتروژن هستند.

براساس گزارش ساینس الرت، به دلیل بالابودن سطح نیتروژن در این ستاره‌ها اخترشناسان آنها را N-rich یا مملو از نیتروژن می‌نامند. این ستاره‌های جدید نه تنها درک بهتری از آنچه در قلب کهکشان راه شیری نهفته‌است ایجاد می‌کنند، بلکه کشف آنها می‌تواند درباره چگونگی شکل‌گیری خوشه‌های کروی، گروه‌های عجیب و کروی شکل ستاره‌ها که در مرکز کهکشان راه شیری در حرکتند و 13.2 میلیارد سال پیش تشکیل شده‌اند را نیز توضیح دهد.

ستاره

این ستاره‌ها در پروژه‌ای مشترک به نام APOGEE و توسط دانشمندان دانشگاه جان مورس لیورپول در بریتانیا در حین جمع‌آوری ردپای صدهاهزار ستاره در طیف فروسرخ کشف شده‌اند. معمولا ستاره‌های نزدیک به مرکز کهکشان راه شیری زیر لایه‌ای از غبار پنهان شده‌اند، اما اخترشناسان با استفاده از نشانه‌های فروسرخ ستارگان موفق به کشف ستاره‌های غنی از نیتروژن شدند.

از آنجایی که این ستاره‌ها نسبت به ستارگان اطرافشان حجم بیشتری نیتروژن در خود دارند، محققان احتمال می‌دهند دراثر فروپاشی خوشه‌های ستاره‌ای کروی ایجاد شده باشند، گروه‌های غول‌پیکری از ستارگان که در سال‌های اولیه شکل‌گیری کهکشان راه شیری ایجاد شده‌اند و کمی بعد از هم متلاشی شده‌اند.

این به آن معنی است که درک بهتر این گروه جدید از ستاره‌ها می‌تواند به تدریج به درک بهتر چگونگی تشکیل کهکشان راه شیری و دیگر کهکشان‌ها منجر شود. این ستاره‌ها درعین حال جزو قدیمی‌ترین دسته ستارگانی هستند که در کنار قلب کهکشان راه شیری شکل گرفته‌اند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کهکشان تاریک می تواند به کشف یکی از بزرگترین …بیگ بنگ جایی در جهان در فاصله ی ۳۳۰ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری، کهکشانی بنام زمین کجای کهکشان راه شیری است؟ زمین کجای کهکشان راه شیری است؟ نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در تاریخ ۱۳۹۵۰۴۲۸الف اطلاعات جدید درباره کهکشان راه شیرینظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر همه چیز درباره ی نجوم و فضاکیوراسیتی در فاصله ای تقریباً متر دورتر از سپر حرارتی، متر دورتر از چتر و متر کارناوال رسانه جامع گردشگری ایرانگردی و جهانگردی …می خواهیم به یک مقصد متفاوت دعوتتان کنیم و شما را از جاذبه ای شگفت انگیز در کشورمان بیماری‌ تب‌ مالت‌ بیماری‌ تب‌ مالت‌ یا بروسلوز که‌ در حیوانات ‌به‌ نام‌ سقط جنین‌ واگیر مرسوم‌ است برترین جاذبه های گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۶برترین جاذبه های گردشگری آسیاجاذبه های گردشگری آسیاجاذبه های آسیاجاذبه های ماه، مهتاب، قمر، دیپارتمنت جغرافیه و علوم …برای دریافت مقاله ای درباره حد دانژون در رویت هلال ماه از آقای امیر حسن زاده اینجا را اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را…گیتی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادگیتیگیتی و یا جهان عبارت است از کلیت هر آنچه که وجود دارد، وجود داشته‌است و یا هر زمانی به کهکشان تاریک می تواند به کشف یکی از بزرگترین رازهای علم کمک بیگ بنگ جایی در جهان در فاصله ی ۳۳۰ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری، کهکشانی بنام دراگون زمین کجای کهکشان راه شیری است؟ زمین کجای کهکشان راه شیری است؟ نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در تاریخ ۱۳۹۵۰۴۲۸ الف اطلاعات جدید درباره کهکشان راه شیری نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر همه چیز درباره ی نجوم و فضا کیوراسیتی در فاصله ای تقریباً متر دورتر از سپر حرارتی، متر دورتر از چتر و متر دورتر کارناوال رسانه جامع گردشگری ایرانگردی و جهانگردی آنلاین می خواهیم به یک مقصد متفاوت دعوتتان کنیم و شما را از جاذبه ای شگفت انگیز در کشورمان آگاه بیماری‌ تب‌ مالت‌ بیماری‌ تب‌ مالت‌ یا بروسلوز که‌ در حیوانات ‌به‌ نام‌ سقط جنین‌ واگیر مرسوم‌ است‌،یکی برترین جاذبه های گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۶ برترین جاذبه های گردشگری آسیاجاذبه های گردشگری آسیاجاذبه های آسیاجاذبه های توریستی آسیا ماه، مهتاب، قمر، دیپارتمنت جغرافیه و علوم اجتماعی برای دریافت مقاله ای درباره حد دانژون در رویت هلال ماه از آقای امیر حسن زاده اینجا را کلیک اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را… گیتی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد گیتی گیتی و یا جهان عبارت است از کلیت هر آنچه که وجود دارد، وجود داشته‌است و یا هر زمانی به‌وجود



لینک منبع :کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز راه شیری

Images for کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز راه شیری کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز کهکشان راه شیری – وب سایت علمی ... bigbangpage.com/.../کشف-نوعی-جدید-از-ستاره‌ها-در-مرکز-کهکش/‎Cached26 نوامبر 2016 ... بیگ بنگ: اخترشناسان دانشگاه جان مورس لیورپول در انگلیس موفق به کشف خانواده‌ای کاملا جدیدی از ستاره ها در مرکز راه شیری شده‌اند، که دارای مقادیر ... [PDF] کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز کهکشان راه شیری bigbangpage.com/.../کشف-نوعی-جدید-از-ستاره‌ها-در-مرکز-کهکش/?...‎Cachedراه ﺷﯿﺮی. ﺑﯿ ﺑﻨ : اﺧﺘﺮﺷﻨﺎﺳﺎن داﻧﺸ ﺎه ﺟﺎن ﻣﻮرس ﻟﯿﻮرﭘﻮل در اﻧ ﻠﯿﺲ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﮐﺸﻒ ﺧﺎﻧﻮادهای ﮐﺎﻣﻼ. ﺟﺪﯾﺪی از ﺳﺘﺎره ﻫﺎ در ﻣﺮﮐﺰ راه ﺷﯿﺮی ﺷﺪهاﻧﺪ، ﮐﻪ دارای ﻣﻘﺎدﯾﺮ زﯾﺎدی ﻧﯿﺘﺮوژن ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺮاﺳﺎس ﮔﺰارش ﺳﺎﻳﻨﺲ ... کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز راه شیری - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/353717/Science/globalenvironment‎Cached26 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: اخترشناسان موفق به کشف خانواده‌ای کاملا جدید در مرکز راه شیری شده‌اند ، ستاره‌هایی که دارای مقادیر زیادی نیتروژن هستند. آخرین خبر | کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز کهکشان راه شیری akharinkhabar.ir/.../کشف-نوعی-جدید-از-ستاره‌ها-در-مرکز-کهکشان-راه-شیری 26 نوامبر 2016 ... بیگ بنگ/ اخترشناسان دانشگاه جان مورس لیورپول در انگلیس موفق به کشف خانواده‌ای کاملا جدیدی از ستاره ها در مرکز راه شیری شده‌اند، که دارای مقادیر ... کشف نوعی جدید از ستاره ها در مرکز راه شیری | اخترشناسان موفق - قطره www.ghatreh.com/news/.../کشف-نوعی-جدید-ستاره-مرکز-راه-شیری 26 نوامبر 2016 ... اخترشناسان موفق به کشف خانواده ای کاملا جدید در مرکز راه شیری شده اند، ستاره هایی که دارای مقادیر زیادی نیتروژ. کشف نوعی جدید از ستاره ها در مرکز کهکشان راه شیری - -آکا - آکاایران www.akairan.com/elmi/scientific-news/news201611271559488844.html 27 نوامبر 2016 ... براساس گزارش ساینس الرت به نقل از همشهری، به دلیل بالا بودن سطح نیتروژن در این ستاره ها اخترشناسان آنها را N-rich یا مملو از نیتروژن می نامند. کشف نوعی جدید از ستاره‌ها در مرکز راه شیری - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../کشف-نوعی-جدید-از-ستاره-ها-در-مرکز/.../6093765/‎Cached26 نوامبر 2016 ... این ستاره های جدید نه تنها درک بهتری از آنچه در قلب کهکشان راه شیری نهفته است ایجاد می کنند، بلکه کشف آنها می تواند درباره چگونگی شکل گیری ... کشف نوعی جدید از ستاره ها در مرکز راه شیری - سرمد نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28719353 26 نوامبر 2016 ... کشف نوعی جدید از ستاره ها در مرکز راه شیری. اخترشناسان موفق به کشف خانواده ای کاملا جدید در مرکز راه شیری شده اند، ستاره هایی که دارای مقادیر ... کشف نوعی تازه از ستاره ها در مرکز کهکشان راه شیری - سرزه www.serze.com/نوعی-تازه-ستاره-مرکز-کهکشان-شیری-2357230/‎Cached26 نوامبر 2016 ... کشف نوعی جدید از ستاره ها در مرکز کهکشان راه شیری. اخترشناسان دانشگاه جان مورس لیورپول در انگلیس کامیاب به کشف خانواده‌ای کاملا تازه ای از ...