مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جاده های اروپا با پنل خورشیدی فرش می شوند

[ad_1]

 

جاده های اروپا با پنل خورشیدی فرش می شوند

تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵

 

شرکت «کولاس» ، زیر مجموعه گروه بویگو در فرانسه، مشغول ساخت پنل های خورشیدی قدرتمندی است که بتوانند وزن یک تریلی ۱۸ چرخ را تحمل کنند. این شرکت هم اکنون مشغول نصب این پنل ها در برخی جاده های فرانسه است و تصمیم دارد فناوری خود را در۲۰۱۷ میلادی به طور آزمایشی در چهار قاره اجرا کند.

به گزارش ستاره ها؛ به وسیله فناوری که دانشمندان اروپایی ساخته اند، جاده هایی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی به زودی در همه نقاط جهان ساخته خواهند شد.

 

 جاده های اروپا با پنل های خورشیدی فرش می شوند

به نقل از بلومبرگ، شرکت  «کولاس» ، زیر مجموعه گروه بویگو در فرانسه، مشغول ساخت پنل های خورشیدی قدرتمندی است که بتوانند وزن یک تریلی ۱۸ چرخ را تحمل  کنند. این شرکت هم اکنون مشغول نصب  این پنل ها در برخی جاده های فرانسه است و تصمیم دارد فناوری خود را در۲۰۱۷ میلادی به طور آزمایشی در چهار قاره اجرا کند.

اکنون پنج سال است که آزمایش و تحقیق روی این پنل ها انجام می شود. شرکت تولید کننده تصمیم دارد سال آینده با ساخت ۱۰۰ سایت خورشیدی در فضای خارجی، محصولات خود را آزمایش کند. مدیر بخش فناوری کولاس در این باره می گوید: ما تصمیم داریم زندگی دوباره ای به جاده ها ببخشیم.  مزرعه های خورشیدی قسمتی از زمین را به خود اختصاص می دهند که قابلیت کشاورزی در آن وجود دارد و درمقابل استفاده از جاده ها برای تولید انرژی خورشیدی آسانتر و بهینه تر است.

همچنین بلومبرگ درباره سطح مقاومت این پنل ها می نویسد: این پنل ها از سلول های خورشیدی معمول ساخته می شوند اما چند لایه پلاستیک روی آنها به کار رفته تا قالب سختی برای مقاومت در برابر فشار زیاد ایجاد کند.  همچنین در پنل ها سیم کشی الکتریکی نیز انجام شده و رویه سیم ها دارای لایه ای از خرده شیشه هستند تا از لیز خوردن جلوگیری شود.

شرکت واتاوی ماه گذشته آزمایش این محصول را در فضای یک کیلومتری در شهری در فرانسه آغاز کرده است. پنل های خورشیدی در مساحت ۲۸۰۰ کیلومتر مربع نصب شده اند و پیش بینی می شود حدود ۲۸۰ کیلووات الکتریسیته را تولید کنند. به گفته شرکت تولید کننده این میزان برای روشنایی خیابان های شهری با جمعیت پنج هزار نفر طی یک سال کافی است.  

این فناوری در کانادا، گرجستان، آمریکا، سراسر اتحادیه اروپا، آفریقا و آسیا به زودی آزمایش خواهد شد و در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز وارد مرحله تجاری سازی می شود.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عصر ایران نان‌ها ویتامینی می‌شوند بزرگ ترین پیتزا تلفنی دنیا به ایران می آید علی لاریجانی پول نیوز مانند بسیار از پروژه های قبلی منصوری، این بار هم رنگ مشکی برای پروژه انتخاب شده استایران ترانزیت گالری عکس کشنده های ایرانیترکیه …پیام مدیر سایت با سلام و آرزوی بهترینها و با سپاس فراوان از صبر و شکیبایی شما عزیزان مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور شیراز ایران …این پنج محله با معابری به هم متصل می شدند که به آنها گذر می گفتند گذرهایی که اگرچه به فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران آخرین اخبار ایران و جهان آخرین اخبار سقوط هلیکوپتر در دریاچه چیتگر تهران روایت مطهری از سخنرانی‌اش در مرکز پژوهش متالورژی رازیآزمایشگاه موادمرکز پژوهش متالورژی رازی، سازمانی خصوصی است که در زمینه مهندسی و فناوری مواد به اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را…نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنامجیدرضا منصورخاکیبا حکم دادگاه، سهام دو شرکت مهاب قدس و مپنا از آستان قدس رضوی نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپناتسلا یک گام دیگر برای توسعه انرژی های پاک برداشت خانه هایی با سقف های خورشیدی عصر ایران نان‌ها ویتامینی می‌شوند بزرگ ترین پیتزا تلفنی دنیا به ایران می آید علی لاریجانیحساب ها پول نیوز مانند بسیار از پروژه های قبلی منصوری، این بار هم رنگ مشکی برای پروژه انتخاب شده است مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور شیراز ایران شناسی و این پنج محله با معابری به هم متصل می شدند که به آنها گذر می گفتند گذرهایی که اگرچه به نیت ایران ترانزیت گالری عکس کشنده های ایرانیترکیه ایافغانی پیام مدیر سایت با سلام و آرزوی بهترینها و با سپاس فراوان از صبر و شکیبایی شما عزیزان فان وسرگرمی فان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ایرانی آخرین اخبار ایران و جهان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی روز گذشته خود در دانشگاه شهید باهنر کرمان اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی محققان ایتالیایی ربات‌ چهارپایی را با الهام از ساختار بدن حیوانات طراحی کرده‌اند که می نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنا مجیدرضا منصورخاکی«با حکم دادگاه، سهام دو شرکت «مهاب قدس» و « مپنا » از آستان قدس رضوی به مرکز پژوهش متالورژی رازیآزمایشگاه مواد مرکز پژوهش متالورژی رازی، سازمانی خصوصی است که در زمینه مهندسی و فناوری مواد به فعالیت های نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنا تسلا یک گام دیگر برای توسعه انرژی های پاک برداشت خانه هایی با سقف های خورشیدی



لینک منبع :جاده های اروپا با پنل خورشیدی فرش می شوند

جاده های اروپا با پنل های خورشیدی فرش می شوند - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../جاده-های-اروپا-با-پنل-های-خورشیدی-فرش-می-شوند‎Cached26 نوامبر 2016 ... به وسیله فناوری که دانشمندان اروپایی ساخته اند، جاده هایی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی به زودی در همه نقاط جهان ساخته خواهند شد. Images for جاده های اروپا با پنل خورشیدی فرش میشوند جاده‌های اروپا با پنل‌های خورشیدی فرش می‌شوند - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/353832/Science/Hi-Tech‎Cached27 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: به وسیله فناوری که دانشمندان اروپایی ساخته‌اند، جاده‌هایی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی به زودی در همه نقاط جهان ساخته خواهند شد. جاده های اروپا با پنل های خورشیدی فرش می شوند - روزنامه فرهیختگان tnews.ir/news/68ee74940628.html‎Cachedشرکت «کولاس» در فرانسه مشغول ساخت پنل های خورشیدی ای است که بتوانند وزن یک تریلی ۱۸ چرخ را تحمل کنند. این شرکت هم اکنون مشغول نصب این پنل ها در برخی ... جاده‌های اروپا با پنل‌های خورشیدی فرش می‌شوند | همشهری | خبروان khabarone.ir/news/4975172 27 نوامبر 2016 ... ... وارد مرحله تجاری‌سازی می‌شود. #اروپا #جاده #انرژی خورشیدی #پنل خورشیدی ... جاده‌های اروپا با پنل‌های خورشیدی فرش می‌شوند, سینا, ۱۳۹۵/۰۹/۰۶ ۱۲:۱۰ ... جاده‌هایی که با پنل خورشیدی فرش می‌شوند - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/09/09/roads-that-will-be-covered-with-solar-panels/‎Cachedبه گزارش کلیک و به نقل از بلومبرگ، یک کمپانی در فرانسه به ساخت پنل های ... در فرانسه است هم اکنون مشغول نصب این پنل‌ها در برخی جاده‌های فرانسه است و تصمیم ... پنل‌های خورشیدی در مساحت ۲۸۰۰ کیلومتر مربع نصب شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود ... آن طور که گفته شده این فناوری در کانادا، گرجستان، آمریکا، سراسر اتحادیه اروپا، آفریقا ... افتتاح «جاده خورشیدی» در هلند - YouTube ► 0:54https://www.youtube.com/watch?v=zi5-e4cmTF0 Nov 13, 2014 - 54 sec - Uploaded by euronews (به زبان فارسی) نخستین جاده خورشیدی دنیا روز پنجشنبه در حومه آمستردام افتتاح شد. قسمتی از یک مسیر دوچرخه سواری در حومه پایتخت هلند با پنل های خورشیدی فرش شده و بدین ... جاده‌هایی که با پنل خورشیدی فرش می‌شوند - کلیک - شهرخبر www.shahrekhabar.com/science/14804113201485 29 نوامبر 2016 ... جاده‌هایی که با پنل خورشیدی فرش می‌شوند ... مشغول نصب پنل‌های خورشیدی در برخی جاده‌های فرانسه است و تصمیم دارد فناوری خود را ... آن طور که گفته شده این فناوری در کانادا، گرجستان، آمریکا، سراسر اتحادیه اروپا، آفریقا و آسیا به زودی ... جاده‌های اروپا با پنل‌های خورشیدی فرش می‌شوند - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../جاده-های-اروپا-با-پنل-های-خورشیدی-فرش-می-شوند‎Cached27 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین:به وسیله فناوری که دانشمندان اروپایی ساخته‌اند، جاده‌هایی با قابلیت تولید انرژی خورشیدی به زودی در همه نقاط جهان ساخته خواهند شد. پنل های خورشیدی جاده ای آزمایش شدند - onvansho onvansho.ir/result/پنل-های-خورشیدی-جاده-ای-آزمایش-شدند.html پنل خورشیدی با روکش سخت پلاستیکی فرش جدید جاده ها پلیم مشغول ساخت پنل‌های خورشیدی قدرتمندی ... جاده های اروپایی با پنل های خورشیدی فرش می شوند آی تی رادار.