مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با مصرف این مواد غذایی جوان بمانید

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی درباره سلامت جوانان گفت: مواردی مانند تغذیه، روانی و آرامش های روحی از نظر ازدواج و شغل، ورزش و آمادگی بدنی، خواب کافی و آب و هوای سالم برای سلامت جوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


وی با بیان اینکه تغذیه یکی از مهمترین عوامل سلامتی جوانان است، اظهار داشت: در تغذیه چهار گروه غذایی مانند پروتیین، ویتامین، قندها و چربی ها از اهمیت بالایی برخوردار است و این گروه ها باید جز مواد مصرفی جوانان باشد.


به گفته این پژوهشگر طب سنتی، پروتیین از دو بخش گیاهی شامل سویا، نارگیل، لوبیا، گندم، نخود، ماش و چهار مغز و حیوانی مانند گوشت و ماهی و مرغ تشکیل شده است.


وی با اشاره به مصرف ویتامین ها اشاره کرد و افزود: میوه جات و سبزیجات تازه به دلیل اینکه حاوی آهن و کلسیم و ویتامین های A، B، C، D و K هستند برای سلامت جوانان بسیار مفید است.


به گفته عظمایی، مصرف ویتامین هایA، B و C به دلیل وجود آنتی اکسیدان در آن ها و ضدسرطان بودن از اهمیت بیشتری برخوردار است.


این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه بیشتر مواد مصرفی قندی جوانان قند، شکر و تنقلات مصنوعی است، تاکید کرد: مصرف قندهای طبیعی در مواد غذایی ماننند خرما، مویز، انجیر، توت خشک و کشکش باعث جلوگیری از بروز بیماری در جوانان می شود.


وی درباره چربی ها اظهار داشت: چربی گیاهی همچون نارگیل، روغن های زیتون، سویا، کنجد و تخم کتان که حاوی امگا۳ هستند و چربی های حیوانی مانند روغن حیوانی و کره برای سلامتی بدن جوانان تاثیر بسزایی دارد.


عظمایی با بیان اینکه جوانان باید روزانه ۶ لیوان آب بنوشند، عنوان کرد: رفتن به مناطق کوهستانی و دشت به دلیل وجود آب و هوای سالم، سلامت روح و روان انسان را به همراه دارد.
وی به مواردی که باعث آسیب به سلامت جوانان می شود اشاره کرد و گفت:مصرف مواد غذایی مانند ساندویچ های آماده، پیتزا، فست فود، کاکائو، تنقلات مصنوعی و سیگار و قلیان سلامت جوانان را به خطر می اندازد.


به گفته این پژوهشگر طب سنتی، مصرف قلیان و سیگار به صورت مشترک باعث بروز بیماری های ویروسی در میان جوانان می شود.


وی درباره دمنوش های گیاهی تصریح کرد:دمنوش های جنسینگ و دارچین باعث افزایش قدرت بدنی در جوانان می شود.

عظمایی به ۶ اصل مهم برای داشتن یک زندگی سالم اشاره کرد و اظهار داشت: آب و هوای سالم از مهمترین اصل برای سلامتی و داشتن یک زندگی سالم است زیرا آلودگی هوا باعث بروز بیماری های تنفسی، قلبی و غیره در افراد می شود.


وی با بیان اینکه خواب طبیعی انسان در شب ۶ الی ۸ ساعت است، بیان کرد: خواب زیاد باعث کسلی و کمبود آن منجر به ایجاد بیماری در انسان می شود.


این پژوهشگر طب سنتی به سومین اصل که دفع موادغذایی است، اشاره کرد و افزود: یبوست زیاد باعث بروز بیماری در افراد و اسهال نیز آب بدن را کاهش می دهد.


به گفته وی، مصرف خوراکی، مواد غذایی و نوشیدنی ها باید به اندازه نیاز بدن باشد و از پر خوری خودداری شود.


عظمایی با اشاره به اصل عوارض نفسانی تاکید کرد: جوانان باید از عواملی مانند تفریح، استراحت، غم، غصه، ناراحتی و شادی به یک اندازه بهره ببرند.


وی درباره آخرین اصل برای داشتن یک زندگی سالم عنوان کرد: داشتن تحرک نیز برای سلامتی افراد از اهمیت زیادی برخور دار است طوریکه استفاده از رایانه و پشت میز نشستن باید از اعتدال برخور دار باشد.


این متخصص طب سنتی بیان کرد: عدم تحریک باعث بروز بیماری های کمردرد و واریس می شود که البته تحرک زیاد نیز بیماری های دیگر را به همراه دارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

با این هفت روش پوست درخشان و شفاف داشته باشید، جوان …با این هفت روش پوست درخشان و شفاف داشته باشید، جوان سازی، جوانسازی پوست، جوان سازی دختران هفت ساله با نشانه های بلوغ چگونه مواد …دختر من ٧سال و ٤ماهشه از سن دو سالگی چسبندگی در ناحیه تناسلی داشت و دکتر بزایش کرم پوست و مو پزشکان ایران آیا شما هم ریزش مژه دارید؟ آیا به طور مکرر دچار گل مژه می شوید؟ آیا این موضوع باعث عادت درست برای جوان ماندن سبزیجات برگ دار را فراموش نکنید سبزیجات برگ دار جزو منابع مواد مغذی متعددی هستندآنچه باید در رابطه با حمله قلبی بدانید سایت …مطالب مرتبط جهت مطالعه بیشتر آشنایی با انواع ویتامین و تاثیر آنها در بدن بررسی آشپزی سالم پزشکان ایران وجود سیر در این خوراک خوشمزه عطر و طعم خاصی به آن بخشیده است مواد لازم برای تهیه پوره مژه هایی شگفت انگیز وخارق العاده با این ماده …تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که دارای مقدار زیادی پروتئین و همچنین انواع ویتامین از ترکیب گیاهی داروها خبرگزاری پردیسآگنوگل آگنوگل به شکل قرص روکش‏دار موجود است این دارو حاوى عصاره خشک میوه گیاه کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در روش های افزایش شیر مادران شیردهحکیم میرزا علی همدانی در کتاب ‏احیاءالاطفال ‏مظفری‏ اعتقاد دارد این که بعضی می با این هفت روش پوست درخشان و شفاف داشته باشید، جوان سازی با این هفت روش پوست درخشان و شفاف داشته باشید، جوان سازی، جوانسازی پوست، جوان سازی پوست دختران هفت ساله با نشانه های بلوغ چگونه مواد شیمیایی می بسم الله الرّحمن الرّحیم وصلّی الله علی محـمّــد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدایهم پوست و مو پزشکان ایران آیا شما هم ریزش مژه دارید؟ آیا به طور مکرر دچار گل مژه می شوید؟ آیا این موضوع باعث ناراحتی ترکیب گیاهی داروها خبرگزاری پردیس آگنوگل «آگنوگل» به شکل قرص روکش‏دار موجود است این دارو حاوى عصاره خشک میوه گیاه پنج عادت درست برای جوان ماندن سن و سال فقط یک عدد است که در شناسنامه جا خوش کرده است با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در آشپزی سالم پزشکان ایران وجود سیر در این خوراک خوشمزه عطر و طعم خاصی به آن بخشیده است مواد لازم برای تهیه پوره سیب آنچه باید در رابطه با حمله قلبی بدانید سایت پزشکان بدون مرز مطالب مرتبط جهت مطالعه بیشتر آشنایی با انواع ویتامین و تاثیر آنها در بدن بررسی استاندارد مژه هایی شگفت انگیز وخارق العاده با این ماده جادوییطرز تهیه تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که دارای مقدار زیادی پروتئین و همچنین انواع ویتامین از جمله روش های افزایش شیر مادران شیرده با سلام سال گذشته با انزیو گرافی مشخص شد که دو رگ در حد و درصد گرفتگی عروق دارم قرار بود



لینک منبع :با مصرف این مواد غذایی جوان بمانید

Images for با مصرف این مواد غذایی جوان بمانید با مصرف این مواد غذایی جوان بمانید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5875123/با-مصرف-این-مواد-غذایی-جوان-بمانید‎Cached27 نوامبر 2016 ... با مصرف این مواد غذایی جوان بمانید حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه ... با مصرف این مواد غذایی جوان بمانید - سلامانه www.salamaneh.com/post/56945/با-مصرف-این-مواد-غذایی-جوان-بمانید 3 دسامبر 2016 ... با مصرف این مواد غذایی جوان بمانید. سلامانه : یک متخصص طب سنتی گفت: جوانان، برای حفظ سلامت بدن، در مواردی مانند تغذیه، تحرک، تفریح و خواب ... با این مواد غذایی جوان بمانید - آکاایران www.akairan.com/health/taghziyeh.../news20177920585832126.html‎Cached9 جولای 2017 ... آکاایران: مواد غذایی طبیعی باعث میشود شما جوان و سالم بمانید.آجیل: دو مطالعه که توسط محققان دانشگاه هاروارد صورت گرفته، نشان می دهد که مصرف منظم ... با مصرف این مواد غذایی جوان بمانید - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148023000083191 یک متخصص طب سنتی گفت: جوانان، برای حفظ سلامت بدن، در مواردی مانند تغذیه، تحرک، تفریح و خواب باید تعادل را رعایت کنند. - بهداشت نیوز. الف - با مصرف این چیپس دریایی جوان بمانید alef.ir/vdciqya5rt1a3p2.cbct.html?497362‎Cached31 جولای 2017 ... با مصرف این چیپس دریایی جوان بمانید ... این چیپس فاقد طعم زننده آبزیان است و با توجه به خواص مواد غذایی موجود در آن بهترین جایگزین برای چیپس ... با استفاده از این مواد غذایی همیشه جوان بمانید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/199716_با-استفاده-از-این-مواد-غذایی-همیشه-جوان.html/‎Cached26 دسامبر 2016 ... میوه ها و سبزیجات خواص زیادی برای سلامت جسم شما دارند که از جمله آن ها می توان به تاثیر آن ها برای بهبود سرطان دستگاه گوارشی اشاره کرد.موضوعی که ... با مصرف این مواد غذایی جوان بمانید - اخبار جدید لحظه ای ایران و جهان akhbartop.com/95334/‎Cachedبا مصرف این مواد غذایی جوان بمانید. یک متخصص طب سنتی گفت: جوانان، برای حفظ سلامت بدن، در مواردی مانند تغذیه، تحرک، تفریح و خواب باید تعادل را رعایت کنند. با مصرف این مواد غذایی ۱۰ سال جوانتر به نظر می رسید! www.eghtesadnews.com/.../162403-با-مصرف-این-مواد-غذایی-سال-جوانتر-به-نظر-می-رسید‎Cached25 فوریه 2017 ... شکلات تلخ با کیفیت میل کنید تا جوان بمانید. مصرف این مواد غذایی پوست و ظاهر شما را جوان نگه می دارد. البته سلامتی نیز به همراه دارد ولی به یاد ... از این مواد غذایی استفاده کنید تا سلامت و جوان بمانید - اولی ها https://avaliha.ir/مواد-غذایی-استفاده-کنید-سلامت/‎Cachedنوید پوریا متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار ؛ با بیان اینکه مصرف میوه جات باعث بهبود سرطان دستگاه گوارشی می شود، گفت: مصرف روزانه سه عدد میوه باعث ...