مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیوع کبد چرب در مبتلایان به دیابت

[ad_1]
به گزارش ستاره ها؛ بابک رضایی  با اشاره به اینکه بین دیابت و شیوع کبد چرب در این بیماران ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، گفت‌: ارتباط بیماری‌های کبدی و دیابت فراتر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می‌کنند. دیابت یک بیماری سیستماتیک است و به دلیل اینکه قند خون را تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌توان گفت که کبد یکی از قسمت‌هایی است که توسط این بیماری درگیر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه معمولا دیابت به دو نوع چرب انسولینی و غیرالکلی تقسیم می‌شود، افزود: میزان شیوع کبد چرب در بین افراد مبتلا به دیابت به میزان زیادی بالا است و در دیابتی‌های چاق این شیوع بیشتر می‌شود.
رضایی در خصوص ارتباط سیروز و دیابت خاطرنشان کرد: خود بیماری سیروز با مقاومت به انسولین مرتبط است و در بیشتر افراد مبتلا به سیروز، اشکال در تحمل کلوگز وجود دارد و درصدی از افراد مبتلا به سیروز، به دیابت مبتلا می‌شوند. میزان شیوع سرطان کبد در افراد مبتلا به دیابت به مراتب بیشتر از افراد عادی است.
وی ادامه داد: انسولین عامل اصلی برای شناخت چگونگی ارتباط بین دیابت و بیماری‌های کبد است. کبد یک عضو وابسته به انسولین است و عملکرد آن به این دو عامل سطح انسولین خون و میزان حساسیت کبد به انسولین بستگی دارد و به طور معمول، سطح گلوکز خون بعد از مصرف غذا بالا می‌رود و پانکراس را به ترشح انسولین وا می‌دارد.
رضایی ادامه داد: انسولین سیگنال‌های لازم برای جذب گلوکز خون را ایجاد می‌کند و هنگامی که سطح گلوکز در خون بالا باشد، کبد با جذب گلوکز اضافی و تبدیل آن به گلیکوژن به پیام انسولین پاسخ می‌دهد. همچنین هنگامی که سطح گلوکز خون پایین بیاید، کبد گلوکز را دوباره به جریان خون می‌فرستد.
وی تصریح کرد: در افراد مبتلا به دیابت، کبد نمی‌تواند قند را به گلیکوژن تبدیل کند یا در مواقع لزوم آن را به شکل گلوکز به جریان خون وارد کند و این به چالش کنترل گلوکز خون می‌افزاید. اگر چه کارشناسان بر این باورند که کبد چرب علل مختلفی دارد، اما یک نظریه وجود دارد که علت آن را مقاومت به انسولین در کبد می‌داند. مقاومت به انسولین در کبد سبب می‌شود که پیام‌های هورمونی برای فرستادن گلوکز به خون نادیده گرفته شود، سطح قندخون بالا رود و احتمال تجمع چربی در کبد افزایش یابد. فردی که در خطر مقاومت به انسولین است یعنی هنگامی که سلول‌ها توانایی پاسخ به انسولین را ندارند، در خطر ابتلا به دیابت و کبد چرب نیز است.
وی خاطرنشان کرد: کنترل بیماری دیابت و رژیم غذایی مناسب و همچنین فعالیت‌های ورزشی و به عبارتی سبک زندگی درست و سالم می‌تواند از ابتلای بیمار دیابتی به کبد چرب و سایر بیماری‌های کبدی تا حدودی جلوگیری کند.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کاملترین مرجع در مورد بیماری کبد چرب گرید و و و …پزشکی و سلامتعلائم و درمان کبد چربرزیم غذایی برای کبد چرب در گرید های مختلف کبد چربکبد چرب همه چیز در باره هپاتیت بیماری کبد و کبد چرب آکاچاقی، متهم ردیف اول ابتلا به کبد چرب هپاتیت، ارمغان لنزهای کرایه ای بررسی آسیب های از کجا متوجه کبد چرب در خود شویم؟آیا شما هم کبد چرب دارید وقتی دچار اختلال کبد چرب می شوید ممکن است متوجه ابتلا به آن بیماری کبد چرب و علائم آن احتمال پیدایش کبد چرب غیرالکلی با وزن بیمار ارتباط مستقیم دارد و با توجه به افزایش راهکار برای دوری از کبد چربکبد چرب با تجمع چربی در سلول‌های کبدی و التهاب کبد مشخص می‌شود این حالت ممکن رژیم غذایی برای کبد چرب، چربی کبد، کبدهای چرب، علل کبد چرب رژیم غذایی برای کبد چربرژیم غذایی برای کبد چرب الکلیرژیم غذای برای کبد چربرژیم موثرترین راه درمان کبد چربدرمان ،کبد چربموثرترین راه درمان کبد چربعلایم بیماری چربی کبد و راههای درمان پارسی طب…همه چیز درباره کبددرمان در طب نوین در طب نوین درمان اختصاصی برای کبـد چرب وجود ندارد، ولی شما با کنترل سنگ کلیه تکرر ادرارعفونت های ادراری پروستات …کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع کبدی است و رسوب چربی‌ها در سلول‌های کبدی و در فضایی دیابت نوع چیست و چگونه می توان آنرا درمان کردپزشکی و سلامت اشتباه رایج در مورد دیابت به گزارش بی اس ام اس از آنجا که درمان دیابت دارای ابعاد کاملترین مرجع در مورد بیماری کبد چرب گرید و و و و علائم ان پزشکی و سلامت علائم و درمان کبد چربرزیم غذایی برای کبد چرب در گرید های مختلف کبد چربکبد چرب چیستکبد همه چیز در باره هپاتیت بیماری کبد و کبد چرب آکا چاقی، متهم ردیف اول ابتلا به کبد چرب هپاتیت، ارمغان لنزهای کرایه ای بررسی آسیب های کبدی از کجا متوجه کبد چرب در خود شویم؟ آیا شما هم کبد چرب دارید وقتی دچار اختلال کبد چرب می شوید ممکن است متوجه ابتلا به آن در بیماری کبد چرب و علائم آن احتمال پیدایش کبد چرب غیرالکلی با وزن بیمار ارتباط مستقیم دارد و با توجه به افزایش چاقی در راهکار برای دوری از کبد چرب کبد چرب با تجمع چربی در سلول‌های کبدی و التهاب کبد مشخص می‌شود این حالت ممکن است در رژیم غذایی برای کبد چرب، چربی کبد، کبدهای چرب، علل کبد چرب رژیم غذایی کبد چرب چیست؟رژیم غذای برای کبد چربرژیم غذایی کبد چربرژیم غذایی لاغری برای کبد موثرترین راه درمان کبد چرب درمان ،کبد چربموثرترین راه درمان کبد چرب سنگ کلیه تکرر ادرارعفونت های ادراری پروستات مثانه کبد کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع کبدی است و رسوب چربی‌ها در سلول‌های کبدی و در فضایی بین علایم بیماری چربی کبد و راههای درمان پارسی طب … همه چیز درباره کبد درمان در طب نوین در طب نوین درمان اختصاصی برای کبـد چرب وجود ندارد، ولی شما با کنترل دیابت نوع ۲ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد دیابتنوع۲ دیابت شیرین نوع ۲ به انگلیسی که سابق بر این آن را دیابت شیرین غیروابسته به درمان کبد چرب در طب سنتی



لینک منبع :شیوع کبد چرب در مبتلایان به دیابت

شیوع کبد چرب در مبتلایان به دیابت - ایسنا www.isna.ir/news/.../شیوع-کبد-چرب-در-مبتلایان-به-دیابت‎Cached27 نوامبر 2016 ... یک متخصص داخلی گفت: میزان شیوع کبد چرب در بین افراد مبتلا به دیابت، بالا است. بابک رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بین ... شیوع کبد چرب در مبتلایان به دیابت - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../شیوع-کبد-چرب-در-مبتلایان-به-دیابت‎Cached27 نوامبر 2016 ... یک متخصص داخلی گفت: میزان شیوع کبد چرب در بین افراد مبتلا به دیابت، بالا است. شیوع دیابت در مبتلایان به کبد چرب - پارسی طب fa.parsiteb.com/شیوع-دیابت-در-مبتلایان-به-کبد-چرب/‎Cached Similarمطالعات نشان دهنده آن است که کبد چرب تنها شاخصی برای چاقی نیست، و بتدریج می تواند نقش مستقلی در ایجاد بیماری دیابت نوع دوم داشته باشد.پژوهشگران دریافتند ... شیوع دیابت در مبتلایان به کبد چرب | سلامت اندیش فلورا sa-felora.ir/1395/08/شیوع-دیابت-در-مبتلایان-به-کبد-چرب/‎Cached27 ا کتبر 2016 ... پژوهشگران دریافتند مبتلایان به بیماری کبد چرب پنج برابر بیشتر با خطر ابتلا به دیابت نوع دوم مواجه هستند. دیابت و کبد چرب : در واقع در ... شیوع کبد چرب در مبتلایان به دیابت - پایش | دمادم https://damadam.ir/news/شیوع-کبد-چرب-در-مبتلایان-به-دیابت/4405187 یک متخصص داخلی گفت: میزان شیوع کبد چرب در بین افراد مبتلا به دیابت، بالا است. بابک رضایی با اشاره به اینکه بین دیابت و شیوع کبد چرب در این بیماران ... شیوع کبد چرب در مبتلایان به دیابت - سلامانه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29035871 3 دسامبر 2016 ... شیوع کبد چرب در مبتلایان به دیابت. سلامانه : یک متخصص داخلی ... کرمانشاه در شناسایی افراد مبتلا به ایدز رتبه اول را دارد ...: از این تعداد 65 نفر ... کبد چرب تهدیدی جدی برای افراد چاق و دیابتی ها - نمناک namnak.com/بیماری-کبد-چرب.p14834‎Cachedسیدمیرزایی با اشاره به شیوع این بیماری تصریح کرد:شیوع کبد چرب در جوامع ... کبد چرب را دارند مانند افراد چاق، مبتلایان به دیابت و چربی خون بالا و بی تحرک ... شیوع دیابت در مبتلایان به کبد چرب - همولاکس - باشگاه ... www.hemolax.com/fa/.../شیوع-دیابت-در-مبتلایان-به-کبد-چرب‎Cachedپژوهشگران دریافتند مبتلایان به بیماری کبد چرب پنج برابر بیشتر با خطر ابتلا به دیابت نوع دوم مواجه هستند. برای تائید این نظریه مطالعات چندانی صورت ... [PDF] بررسی نقش متغیرهای پیشگویی‌کننده ... - پژوهش در پزشکی pejouhesh.sbmu.ac.ir/article-1-92-en.pdf‎Cachedﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﻛﺒﺪ ﭼﺮﺏ ﻏﻴﺮﺍﻟﻜﻠﻲ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻧﺴﺒﺘﺎﹰ ﺷﺎﻳﻌ. ﻲ ... ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺷﻴﻮﻉ ﺍﺳﺘﺌﺎﺗﻮﺯ ﻛﺒﺪﻱ ﺩﺭ ﻣﺒﺘﻼﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻨﺪﺭﻡ ..... ﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺩﻳﺎﺑﺖ ﺗﻴﭗ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ. ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺩﺭ ﻣﺒﺘﻼﻳﺎﻥ ﻭ ﻏﻴﺮﻣﺒﺘﻼﻳﺎﻥ ﺑﻪ. ﮐﺒﺪ ﭼﺮﺏ ﻏ. ﻴ. ﺮﺍﻟﮑﻠ. ﻲ. ﮐﺒﺪ ﭼﺮﺏ ﻏ. ﻴ. ﺮﺍﻟﮑﻠ . [PPT] استئاتوهپاتیت غیر الکلی www.ta.mui.ac.ir/sites/ta.mui.ac.ir/files/1_2.pptx‎Cachedاستئاتوز:شیوع بیماری NAFLD در کشورهای غربی از 20-30% جمعیت به بیش از 90 % در .... بیش از 70% از مبتلایان به دیابت به درجاتی از کبد چرب مبتلا هستند.