مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه یک گروه را رهبری و مدیریت کنیم؟

[ad_1]

12 نکته‌ی عملی برای رهبری: حاصل ده سال تجربه‌ی مدیریت؛

Leadership

اگر میخواهید در مسیر شغلی یا زندگی خود موفق باشید باید رهبری کردن را یاد بگیرید چرا که درست پیش رفتن کارها به تصمیمات شما بستگی خواهد داشت.

به گزارش آلامتو و به نقل از وبسایت چطور؛ رئیس بودن ساده است؛ مثل یک پادشاه می‌نشینید و دستور می‌دهید و انتظار دارید همه سریعا دنبال اوامرتان بروند. رهبر بودن اما، به این سادگی‌ها نیست. یک رهبر مثل راهنمای سفری است که خودش هم همراه با مسافران سختیِ بالا رفتن از کوه و عرق کردن زیر آفتاب را می‌کشد. جان کندی می‌گوید: «رهبری و یادگیری از هم جداناپذیرند» و این یعنی هیچ‌وقت قرار نیست همه چیز را در مورد مدیر بودن و مدیریت کردن بدانید! در این مقاله می‌خواهیم ۱۲ نکته عملی در مورد رهبری را با شما در میان بگذاریم تا به کمک آنها بتوانید بهتر با تیمتان ارتباط برقرار کنید، بیشتر به آنها انگیزه بدهید و از همه مهم‌تر، مشوقشان باشید.

۱. اول همدلی

فرض کنید کارمندی دارید که همیشه کارش را عالی تحویل می‌دهد، اما این‌بار در انجام پروژه تاخیر کرده است. بدقولی اصلا شبیه شخصیت همیشگی او نیست. به عنوان یک مدیر، از همدردی و شفقت کمک بگیرید تا بتوانید بفهمید کجای کار اشتباه بوده است. به جای این‌که از هیچ نتیجه‌گیری کنید یا در ذهن خود حدس بزنید چه اتفاقی افتاده، یک لحظه صبر کنید. یک نفس عمیق بکشید و جلوی قضاوتی که از درونتان می‌جوشد را بگیرید. در مورد نتایج سخت‌گیر باشید و در مورد فرد، سهل‌گیر.

۲. بنا را بر اعتماد بگذارید

وقتی بی‌شا‌ئبه به تیم‌تان اعتماد می‌کنید، آن‌ها هم کارشان را عالی انجام می‌دهند. مدیران بی‌تجربه عادت دارند در جزئیات کار اعضای تیمشان دخالت کنند؛ در حالی که در واقع باید ابزارها و حمایت لازم برای انجام کار به بهترین نحو را به آن‌ها عرضه کنند. اگر در کار تیمتان دخالت نکنید ممکن است مدام نگران باشید که مبادا کارها اشتباه پیش برود. اما بنابر تجربه‌ی من، بیشتر کارمندان تمام تلاش‌شان را خواهند کرد تا یک کار عالی و بی‌نقص تحویل داده و اعتماد شما را حفظ کنند.

۳. تفاوت میل و مهارت را بدانید

دو دلیل عمده برای خوب کار نکردن وجود دارد: کمبود مهارت و کمبود میل برای کار. مشکل مهارت به راحتی با آموزش، تمرین و حمایت حل می‌شود. اما میل نداشتن برای کار، کمی سخت‌تر است. پر کردن جای خالیِ انگیزه اما زمان بیش‌تری می‌برد. باید برای نفوذ بر انگیزه‌ی کارکنان‌ خود زمان صرف کنید. آیا متوجه هستند که کارشان چه تاثیری بر نتیجه نهایی دارد؟ آیا مشکلی دارند که مانعشان شده است؟ به عنوان مدیر، پیدا کردن جواب این سوالات وظیفه‌ی شماست.

۴. به مشارکت تیمی نظم بدهید

دیکته کردن چشم‌انداز کلی سازمان به کارکنان، شما را به هدفتان نمی‌رساند. باید تیم‌تان را در برنامه‌ریزی اهداف درگیر کنید و مدام حواستان باشد که چه چیزی مانع از رسیدن آنها به اهدافشان می‌شود. سرپرست تیم من، جولی، یک انجمن هفتگی مخصوص اعضای تیم درست کرده که در آنجا همه می‌توانند از ترس‌هایشان بگویند، ایده‌های سازنده‌شان را با بقیه در میان بگذارند و بدین ترتیب کیفیت کارها را بالا ببرند. وقتی تیمتان مدام وضعیت موجود را به چالش می‌کشد (البته یک چالش سازنده!)، یعنی شما هم رهبر بهتری شده‌اید.

۵. روشن و دقیق صحبت کنید

اگر کار ِ کم‌کیفیت از کارمندانتان بخواهید، کار ِ کم‌کیفیت تحویل می‌گیرید، چرا که کیفیت ورودی شما مستقیما بر کیفیت خروجی‌تان اثرگذار است. اگر از یکی از اعضای تیم، خیلی کلی بخواهید تا «نظراتش» را در مورد روند انجام کار با شما در میان بگذارد، سخت می‌شود فهمید که آیا او بهترین ایده‌هایش را رو کرده است یا نه. بهتر این است که دقیقا توضیح بدهید که چرا آن کار این‌قدر مهم است، چه نگرانی‌هایی دارید، مشتری کیست، چطور می‌توان کار را بهتر کرد، و ترجیح می‌دهید چه زمانی کار به اتمام برسد. یک کار خوب هم این است که درخواستتان را بگویید و بعد این‌طور ادامه دهید: «به طور خاص می‌خواهم روی X تمرکز کنی.» این ده دقیقه زمانِ اضافه‌ای که برای توضیح دادن صرف می‌کنید به شما کمک می‌کند تا بفهمید دقیقا از کارمندانتان چه می‌خواهید و به این ترتیب کیفیت بازخورد آنان را ده‌ برابر کنید.

۶. یک قفسه را به کتاب‌های مدیریت اختصاص دهید

کتاب‌های روانشناسی و مدیریت به شما کمک خواهند کرد تا سریع‌تر پیشرفت کنید.

به عنوان مقدمه اثر ِ پیتر دراکر، برای ساخت چارچوب ذهنی «قوانین مدیریت» از رِی دالیو را ، و «فانوس دریایی» را برای نکات کاملا عملی توصیه می‌کنم.

۷. اول خانواده، بعد کار

شعار من این است: اول خانواده. این یعنی هرگاه یکی از اعضای تیم دچار یک مشکل خانوادگی اضطراری شود، این مشکل اولویت اول او خواهد بود. تعجب می‌کنید اگر بدانید که مسائل خانوادگی تا چه حد عملکرد شغلی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تیمتان می‌دانند که شما به زندگی خانوادگی‌شان هم به اندازه زندگی شغلی‌شان اهمیت می‌دهید.

۸. چراها را توضیح دهید

بله، مهم است که توضیح دهید که چه کاری و چطور باید انجام شود. اما مهم‌ترین هدف این است که پذیرش و تصدیق تیم خود را بدست بیاورید. این تصدیق را می‌توانید با تبیین چراییِ اهمیت داشتن یک مسئله کسب کنید. یک کارمند پرانگیزه می‌تواند پروژه‌ای را که ممکن بود هفته‌ها به طول بیانجامد، در چند ساعت به پایان برساند. این شمایید که میزان پیشرفت خود را انتخاب می‌کنید.

۹. کار را از آنِ خود بدانید و اقدام کنید

به عنوان رهبر تیم، وظیفه شماست که تیم‌تان را به چشم مشتری هم ببینید و از آنان هم مانند مشتریان بازخورد بگیرید. اگر اعضای تیم مشکلی را گوشزد می‌کنند، شما مسئول حل آن هستید. با تیم‌تان صحبت کنید تا مطمئن شوید که مشکل را به خوبی متوجه شده‌اید. سپس به طور منظم تیم‌تان را در جریان تلاش‌هایتان برای حل مشکل قرار دهید، دنبال راه حل بگردید و سرانجام راه‌حلی که یافته‌اید را با تیم هم در میان بگذارید.

۱۰. به اعضای تیم‌تان سر بزنید

برای بازخورد دادن در مورد عملکرد تیم، تا زمان بازخورد سالانه منتظر ننشینید. سر زدن‌های مداوم و ارائه‌ی نظرات‌تان در مورد عملکرد تیم، باعث می‌شود همه انگیزه داشته باشند و در مسیر درست نیز حرکت کنند.

۱۱. رهبرهای مورد علاقه‌تان را الگو قرار دهید

مدیر محبوب من، استیو ادامز، رهبری است که سال‌ها الگوی من بوده است. او سه نکته‌ی ساده اما مفید در باب رهبری به من یاد داد:

۱. تمام توجه‌تان را بر هدف مشترک تیم متمرکز کنید.

۲. انتظار نتایجی با سطح بالا داشته باشید.

۳. به طور مرتب از اعضای تیم‌تان بپرسید که چطور می‌توانید بهتر کمکشان کنید.

اگر یک رهبر تازه‌کار هستید، همین سه پند ساده می‌توانند کلی کارتان را بهتر کنند.

۱۲. چیزهای کوچک هم اهمیت دارند

توجه کردن به تعطیلات، رویدادهای مذهبی، و وقایع خاص مثل تولدها، جان تازه‌ای به رابطه شما با اعضای تیم‌تان می‌بخشد. اگر کارمندی دارید که اهل یک منطقه‌ی خاص است، می‌توانید چند جمله ساده از زبان یا گویش آنجا را یاد بگیرید. اعضای تیم‌تان کلی کیف می‌کنند وقتی با سلام علیک کردن به زبان محلی‌شان سورپرایزشان کنید! شاید خیلی از مدیران این کارها را بی‌اهمیت بدانند، اما در واقع همین چیزهای کوچک هستند که نتایج‌تان را بهبود می‌بخشند.


ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان …چگونهخشمخودراچگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و مدیریت و رهبری آموزشی در هزاره سوممدیریت و رهبری آموزشی در هزاره سوم مقــالات علمـــی رشته مدیریت آموزشـــی، برنامه کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیمکارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم ما زنده به آنیم که آرام نگیریم چگونه یک مقاله علمی بنویسیم؟ اصول مقاله نویسیاصول مقاله نویسیچگونه یک مقاله علمی بنویسیم؟ اصول مقاله نویسی مرجع علوم مدیریت ایران سایت دانلود یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتاین ابزار به مدیران سایت ها و وبلاگ ها این امکان را می دهد که فایل های ویدیویی خود را گروه پژوهشی آریانا،آموزش، مشاوره مدیریت،استراتژی، …مرکز مدیریت مالی آریانا به عنوان یکی از مؤسسات پیشرو در عرصه آموزش های مالی از سال آفتاب آفتاب،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیهاپایگاه اطلاع رسانی گروه مـدیـریـتپاورپینت های مدیریتی پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخابمهمترین اخبار ایران و جهانتیم ترامپ می خواهد اسناد محرمانه توافق هسته ای ایران را منتشر کند ابعاد پنهان پرونده چگونه با دانش آموز ، والدین و معلمان رابطه حسنه …روش برقراری رابطه حسنه با کارکنان،راههای برقراری رابطه با دانش آموز،روابط انسانی در مدیریت و رهبری آموزشی در هزاره سوم مدیریت و رهبری آموزشی در هزاره سوم مقــالات علمـــی رشته مدیریت آموزشـــی، برنامه ریزی کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ×××××××××موجیم چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان شناسیدلهرهخشمافسردگی چگونهخشمخودرا چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و روانی چگونه یک مقاله علمی بنویسیم؟ اصول مقاله نویسی اصول مقاله نویسی چگونه یک مقاله علمی بنویسیم؟ اصول مقاله نویسی مرجع علوم مدیریت ایران سایت دانلود مقاله یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایت این ابزار به مدیران سایت ها و وبلاگ ها این امکان را می دهد که فایل های ویدیویی خود را با فرمت گروه پژوهشی آریانا،آموزش، مشاوره مدیریت،استراتژی، بازاریابی دوره های آموزشی مدیریت، ، برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت مالی، مدیریت پروژه، بازاریابی و پایگاه اطلاع رسانی گروه مـدیـریـت پاورپینت های مدیریتی پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخاب مهمترین اخبار ایران و جهان تیم ترامپ می خواهد اسناد محرمانه توافق هسته ای ایران را منتشر کند ابعاد پنهان پرونده چگونه با دانش آموز ، والدین و معلمان رابطه حسنه برقرار کنیم روش برقراری رابطه حسنه با کارکنان،راههای برقراری رابطه با دانش آموز،روابط انسانی در مدرسه عراقچی عنوان کرد حزب‌الله را قربانی هیچ چیز نمی‌کنیم ۳۲ تن عراقچی عنوان کرد حزب‌الله را قربانی هیچ چیز نمی‌کنیم ۳۲ تن آب سنگین به آمریکا فروخته و



لینک منبع :چگونه یک گروه را رهبری و مدیریت کنیم؟

چگونه یک گروه را رهبری و مدیریت کنیم؟ - آلامتو www.alamto.com/how-to-be-leadership.html‎Cached27 نوامبر 2016 ... چگونه یک گروه را رهبری و مدیریت کنیم؟:اگر میخواهید در مسیر شغلی یا زندگی خود موفق باشید باید رهبری کردن را یاد بگیرید چرا که درست پیش ... چگونه یک گروه را رهبری و مدیریت کنیم؟ -آکا www.akairan.com/khanevadeh/success1/how-to-be-leadership.html‎Cached24 جولای 2017 ... چگونه یک گروه را رهبری و مدیریت کنیم؟:اگر میخواهید در مسیر شغلی یا زندگی خود موفق باشید باید رهبری کردن را یاد بگیرید چرا که درست پیش ... چگونه یک رهبر سازمانی فوق‌العاده باشیم | Javad Lahooti | Pulse ... https://www.linkedin.com/.../چگونه-یک-رهبر-سازمانی-فوقالعاده-باشیم-javad-lahooti‎Cached Similar19 آوریل 2015 ... اما پرسش این‌جاست که چه خصوصیاتی، رهبر یک سازمان را تبدیل به یک رهبر فوق‌العاده ... و اما چگونه می‌توانیم سازمان خود را هر چه بهتر و موثرتر مدیریت کرده و به ... بیش از «من» به «ما» توجه کنیم اگر موفقیت‌ها و دستاوردهای گروه تنها به ... مدیریت یا رهبری؟! - ویستا vista.ir/article/303084/مدیریت-یا-رهبری؟!‎Cached Similar11 مارس 2008 ... «مدیریت» یا «رهبری»، کدام یک برای موفقیت یک سازمان مورد نیاز است؟ ... شناختی اساسی از تفاوت میان «مدیریت» و «رهبری» داشته باشند و بدانند چگونه این ... در حالی که یک رهبر ممکن است منصوب شده و یا از درون گروه پدید آمده باشد و این .... مفاهیم مدیریت زنجیره تامین · چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم؟ چگونه برای سازمان خود یک رهبر مؤثر باشیم؟ - ویستا vista.ir/article/.../چگونه-برای-سازمان-خود-یک-رهبر-مؤثر-باشیم؟‎Cached Similar20 فوریه 2007 ... چگونه برای سازمان خود یک رهبر مؤثر باشیم؟ ... در عصر حاضر مدیرانی که علاوه بر دانش تجربه مدیریتی، قدرت رهبری سازمان را نیز داشته باشند به‌نحو ... روی دوش شرکت ها · رفتار سازمانی · چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم؟ چگونه افراد را مدیریت کنیم - wiki 5040 wiki.5040.ir/چگونه-افراد-را-مدیریت-کنیم.html‎Cached Similar11 ژانویه 2015 ... این کار همچنین نظر مثبت و احترام گروه مدیران بالادست را برای شما به ارمغان می‌آورد. ... کتاب‌های شناخته‌شده در این زمینه را مطالعه کنید ("مدیریت یک دقیقه‌ای" و "هفت .... اگر اعضای تیم، مدیر و رهبر خود را نبینند، کم‌کم در کارهایشان دچار ... چگونه یک تیم را مدیریت کنیم ؟ - راسخون rasekhoon.net/article/show/.../چگونه-یک-تیم-را-مدیریت-کنیم/‎Cached17 مارس 2015 ... این مقاله راه‌های مؤثر مدیریت اثربخش یک تیم را به منظور اطمینان از جریان روان ... به عنوان مدیر گروه لازم است که تغییرات را به شکل صحیحی مدیریت نمایید. ... تیم رهبری را دوست دارد که به آنچه که می‌گوید عمل کند و همچون الگویی برای ... رموز مدیریت موفق hoseyn.blogsky.com/‎Cached Similarü انتخاب اشتباه ، به اشتباه خود پی ببریم و آن را اصلاح کنیم . .... ü زمانی که رهبری یا مدیریت گروه یا شرکتی را بر عهده می گیرید قطعاً با مخالفت ها و .... نشان دهید که چگونه می شود با دست خالی یک مدرسه را با کیفیت آموزش و پرورش مطلوب اداره کرد . بشردوستان جوان - آموزش رهبری و راهنمایی گروه bashardustan.blogfa.com/post-23.aspx‎Cached Similarمدیریت یک گروه نیز ، همراه کردن اعضای گروه برای رسیدن به اهداف گروه است . برای آنکه رهبری با .... چگونه یک تیم را رهبری کنیم ؟ .... الف) چگونه به گروه انگیزه بدهیم ؟ 10 تفاوت کلیدی گروه و تیم: چگونه یک تیم مولد و فعال بسازیم www.myindustry.ir/human-resource.../team-group-difference.html‎Cached Similarمدیریت منابع انسانی و آموزش ... برچسب ها: اصطلاحات کلیدی, مدیریت, کار تیمی ... در ادامه 10 تفاوت کلیدی را که باعث می شوند یک گروه تبدیل به یک تیم فعال و مولد شود ... رهبری مؤثر: در یک گروه، اعضا میل دارند در محیطی کار کنند که ساختار مشخص و ...