مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ژاپن سریعترین ابررایانه جهان را می‌سازد

[ad_1]

ژاپن قصد دارد یک ابررایانه فوق کارآمد را تا سال آینده تولید کند که ممکن است در صدر فهرست ابررایانه‌های جهان قرار بگیرد.

به گزارش صبحانه،ژاپن قصد دارد یک ابررایانه فوق کارآمد را تا سال آینده تولید کند که ممکن است در صدر فهرست ابررایانه‌های جهان قرار بگیرد.

به گزارش پی‌سی ورلد، موسسه ملی علوم صنعتی و فناوری پیشرفته ژاپن اعلام کرده که ابررایانه "ABCI" این کشور تا پایان سال 2017 اجرایی خواهد شد.

این رایانه با ظرفیت پردازش 130 پتافلاپ از ابررایانه پیشروی کنونی جهان یعنی رایانه" Sunway TaihuLight " چین با ظرفیت 93 پتافلاپ پیشی خواهد گرفت. یک پتافلاپ معادل یک میلیون میلیارد عملکرد نقطه شناور در هر ثانیه است.

ژاپنی‌ها نه تنها به دنبال ساخت سریعترین ابررایانه جهان هستند، بلکه همچنین می‌خواهند یکی از کارآمدترین ابررایانه‌ها را بسازند. این کشور قصد دارد رایانه‌ای با مصرف نیروی کمتر از سه مگاوات بسازد. ابررایانه قبلی ژاپن موسوم به" Oakforest-PACS" با این میزان نیرو می‌توانست یک دهم این عملکرد یعنی 13.6 پتافلاپ را ارائه کند. این در  حالیست که ابررایانه TaihuLight بیش از 15 مگاوات نیرو مصرف می‌کند.

ابر رایانه "ABCI " کارایی مصرف برق را نیز به کمتر از 1.1 خواهد رساند. این میزانی است که فقط توسط کارآمدترین مراکز داده جهان بدست آمده است.

ژاپن همچنین قصد دارد از تکنیک خنک‌سازی مایع استفاده کند که شرکت فرانسوی آتوس برای طراحی ابررایانه "کمیسیون انرژی‌ها جایگزین و انرژی اتمی فرانسه" با عملکرد یک اگزافلاپ (یک میلیارد میلیارد فلاپ) به کار خواهد گرفت، اما این رایانه فوق سریع تا سال 2020 آماده نخواهد شد.

در حالی که کشورهای دیگر به بهینه‌سازی ابررایانه‌های برتر خود برای محاسباتی مانند مدلسازی جوی یا شبیه‌سازی‌های سلاحهای اتمی پرداخته‌اند، محققان ژاپنی قصد دارند از ابررایانه ABCI برای کاربردهای یادگیری ماشین و یادگیری عمیق در حوزه در حال رشد هوش مصنوعی استفاده کنند.

منبع : ایسنا


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

علم، مهارت و فن آوری قاشق هوشمند ویژه معلولینتصاویر آیا موجودات فرازمینی هرم قطب جنوب را ساخته‌اند؟خبرگزاری تسنیم تصاویر پلمب کارخانه ارج و توقف …به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ،بعد از انتشار گسترده خبر تعطیلی کارخانه آموزش تنظیمات پاراگراف و درج اشکال در …همانطور که توضیح داده شد، دو گزینه نخست وضعیت شکل و یا متن انتخاب شده را نسبت به کلیه اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان ایتالیایی ربات‌ چهارپایی را با الهام از ساختار بدن حیوانات طراحی کرده‌اند که پربیننده ترین و آخرین اخبار علمی روز ایران و جهاناخبارعلمیآخرین اخبار علمی روز ایران و جهان جدیدترین اخبار علمی روز دنیا اخبار علمی جهان ترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند …دنیای موبایل ،دنیای موبایل و کامپیوتر،دنیای موبایل و تبلت،دنیای موبایل،دنیای ایالات متحده آمریکا ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادایالاتمتحدهآمریکاایالات متّحدهٔ آمریکا به انگلیسی با نماد اختصاری یا آمریکا علم، مهارت و فن آوری قاشق هوشمند ویژه معلولینتصاویر آیا موجودات فرازمینی هرم قطب جنوب را ساخته‌اند؟ خبرگزاری تسنیم تصاویر پلمب کارخانه ارج و توقف خطوط تولید به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ،بعد از انتشار گسترده خبر تعطیلی کارخانه تولید آموزش تنظیمات پاراگراف و درج اشکال در اسلایدها همانطور که توضیح داده شد، دو گزینه نخست وضعیت شکل و یا متن انتخاب شده را نسبت به کلیه اشیاء اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی محققان ایتالیایی ربات‌ چهارپایی را با الهام از ساختار بدن حیوانات طراحی کرده‌اند که می پربیننده ترین و آخرین اخبار علمی روز ایران و جهان اخبارعلمی آخرین اخبار علمی روز ایران و جهان جدیدترین اخبار علمی روز دنیا اخبار علمی جهان اخبار علمی ایالات متحده آمریکا ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ایالاتمتحده ایالات متّحدهٔ آمریکا به انگلیسی با نماد اختصاری یا آمریکا، کشوری در ترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند موبایل کامپیوتر برترین و گران ترین گوشی های اشرافی دنیا تصاویر قبل از انتخاب و خرید مونوپاد این مطلب را



لینک منبع :ژاپن سریعترین ابررایانه جهان را می‌سازد

Images for ژاپن سریعترین ابررایانه جهان را می‌سازد ژاپن سریعترین ابررایانه جهان را می‌سازد - ایسنا www.isna.ir/news/.../ژاپن-سریعترین-ابررایانه-جهان-را-می-سازد‎Cached27 نوامبر 2016 ... ژاپن قصد دارد یک ابررایانه فوق کارآمد را تا سال آینده تولید کند که ممکن است در صدر فهرست ابررایانه‌های جهان قرار بگیرد. ژاپن قوی ترین ابررایانه جهان با قدرت ۱۳۰ پتافلاپ را می‌سازد - زومیت www.zoomit.ir/2016/11/26/.../japan-world-fastest-supercomputer/‎Cached27 نوامبر 2016 ... ژاپن از برنامه‌ی خود برای توسعه‌ی سریع‌ترین ابررایانه‌ی جهان خبر داد. این کشور در نظر دارد با ساخت سریع‌ترین ابررایانه‌ی جهان، پلتفرمی تحقیقاتی ... ژاپن سریع‌ترین ابر رایانه جهان را می‌سازد - روزنامه گسترش صنعت www.sanatnewspaper.com/.../2212-ژاپن-سریع‌ترین-ابر-رایانه-جهان-را-می‌سازد.html‎Cached22 ژوئن 2017 ... گروه صنعت: ژاپن درحال ساخت سریع‌ترین ابررایانه جهان است تا بتواند به‌واسطه آن به قطب پژوهشی برای فناوری هوش مصنوعی تبدیل شود. به گزارش ... ژاپن سریعترین ابررایانه را می سازد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/.../ژاپن-سریعترین-ابررایانه-را-می-سازد‎Cached14 ژوئن 2017 ... ژاپن تصمیم دارد سریعترین ابررایانه دنیا را بسازد که با سرعت ۱۳۰پتافلاپ کار می کند. به عبارت دیگر این رایانه یک میلیون بار سریعتر از ... خبرگزاری تسنیم - ژاپن سریعترین ابررایانه جهان را می‌سازد https://www.tasnimnews.com/.../ژاپن-سریعترین-ابررایانه-جهان-را-می-سازد 27 نوامبر 2016 ... ژاپن قصد دارد یک ابررایانه فوق کارآمد را تا سال آینده تولید کند که ممکن است در صدر فهرست ابررایانه‌های جهان قرار بگیرد. ژاپن تا سال 2018 میلادی سریع ترین ابر رایانه دنیا را می سازد - دیجیاتو digiato.com/.../ژاپن-سریع-ترین-ابرکامپیوتر-دنیا-را-می-س/‎Cached26 نوامبر 2016 ... آخرین باری که ژاپن به عنوان دارنده سریع ترین ابررایانه دنیا شناخته می شد 5 سال پیش (یعنی در سال 2011) بود. در آن دوران سیستمی به نام K ... سریعترین ابررایانه جهان در راه است - onvansho onvansho.ir/result/سریعترین-ابررایانه-جهان-در-راه-است.html الف ژاپن سریعترین ابررایانه جهان را می‌سازد. که ممکن است در صدر سریعترین ابررایانه جهان در راه است در صورت . سریعترین راهبهترین روش برای لاغری سریعترین ... ژاپن سریعترین ابر رایانه جهان را می‌سازد - تبلیغات - به negarali-blogfa-com.nahamta.ir/.../+ژاپن+سریعترین+ابر+رایانه+جهان+را+می‌سازد.html ژاپن سریعترین ابر رایانه جهان را می‌سازد. ژاپن قصد دارد یک ابررایانه فوق کارآمد را تا سال آینده تولید کند که ممکن است در صدر فهرست ابررایانه‌های جهان قرار بگیرد. ژاپنی‌ها سریع‌ترین ابررایانه دنیا را می‌سازند - سایت خبری تحلیلی ... www.tabnak.ir/fa/.../ژاپنی‌ها-سریع‌ترین-ابررایانه-دنیا-را-می‌سازند‎Cached15 ژوئن 2017 ... ژاپن در حال ساخت سریع‌ترین ابررایانه جهان بوده و امیدوار است از این طریق بتواند مجددا به قطب فعالیت این نوع رایانه‌ها مبدل شود.