مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موثرترین خوراکی ها برای تقویت حافظه

[ad_1]

 

موثرترین خوراکی ها برای تقویت حافظه

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶

 

بهره مندی از حافظه ای قوی و ذهنی هوشیار یکی از خواسته های همیشگی بشر بوده است. خواسته ای که هر چند برای محقق ساختن آن تلاش های بسیاری صورت گرفته است؛ اما تا رسیدن به شیوه ای قطعی هم چنان راه درازی باقی است. با این حال، به نظر شما با چه شیوه هایی می توان حافظه را تقویت کرد؟ آیا راهکار خانگی برای این موضوع وجود دارد؟

به گزارش ستاره ها؛ یکی از ساده ترین و در عین حال مؤثرترین راه ها داشتن یک حافظه قوی رعایت یک رژیم غذایی صحیح و گنجاندن برخی خوراکی ها در سبد غذایی روزانه است. راهکاری قابل دسترس و مقرون به صرفه که نتیجه ای تضمینی دارد. آنچه در اینجا می خوانید 4 مورد از بهترین، مفیدترین و مؤثرین این خوراکی ها هستند:
موثرترین خوراکی ها برای تقویت حافظه
ماهی سالمون

ماهی های روغنی مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به نام DHA هستند؛ ماده ای که بخش اعظمی از قشر خاکستری مغز ما را تشکیل می دهد و موجب ارتقای کارکردهای مغز ما می شود. استفاده از خوراکی های دارای این نوع از اسید چرب نه تنها موجب تقویت حافظه می شود بلکه هوش ما را هم افزایش می دهد.

دانه کدو تنبل

این دانه های مغذی یکی از بهترین منابع طبیعی دارای زینک هستند که نقش به سزایی در تقویت کارکردهای شناختی نغز، توان فکر کردن و یادگیری ما ایفا می کنند. علاوه بر این، وجود منیزیم و اسیدهای چرب در این دانه خوراکی به تسریع فرایند پخش سیگنال های عصبی در بدن کمک قابل توجهی می کند.

تخم مرغ

یک ماده غذایی بی نظیر مه نه تنها برای مغز بلکه به سراسر وجود ما بهره می رساند. زرده تخم مرغ سرشار از کولین (ویتامین B4)، ویتامین A و فیبر است که به شکل شگفت انگیزی می تواند تمامی کارکردهای مغز ما را تقویت کند. کولین این توانایی را دارد که انتقال دهنده عصبی مربوط به یادگیری و حافظه را تقویت کند. علاوه بر این، وجود دیگر انواع ویتامین B در تخم مرغ و آهن از سیستم عصبی ما حمایت می کند و همین امر قوای شناختی را ما بهبود می بخشد.

شکلات تلخ

شکلات می تواند یکی از بهترین منابع برای تقویت کارکردهای مغز ما باشد؛ به شرط آنکه از نوع تلخش باشد. وجود مقادیر قابل توجهی فلانول در شکلات طبیعی و خام نقش به سزایی در بهتر شدن توان مغز دارد. علاوه بر این، کاکائو گیاهی است سرشار از آنتی اکسیدان که تأثیر به سزایی بر سلامت جسم ما از جمله مغز ایفا می کند. مجموع این شرایط موجب می شود شکلات تلخ منبعی خوب برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر باشد. علاوه بر این، وجود منیزیم، آهن و زینک در این نوع از شکلات نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و مغز ما بازی می کند.

 

مرجع : شفقنا زندگی

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خوراکی های موثر برای تقویت حافظهآیا با خوردن غذاهای مختلف می‌توانیم حافظه‌مان را تقویت کنیم؟ چه موادی باعث تقویت تغذیه مناسب برای تقویت حافظهتغذیه مناسب برای تقویت حافظه تقویت حافظهغذاهای مفید برای افزایش حافظه خوراکی های برای افزایش حافظه و یادگیری چه بخوریم؟جینکوبیلوبا، راز حافظه چینی‌ها جینکوبیلوبا یکی دیگر از گیاهانی است که از عصاره آن کندر گیاهی برای تقویت و نگهداری حافظهکُندُر گیاهی دارویی است از راسته افراها که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن پنج ماسک صورت خانگی برای از بین بردن لکه ها، ماسک برای …ماسک برای لک صورتماسکهای برای لک صورتماسک برای صورتهای لک دارماسک گیاهی برای لک داروسازی پزشکان ایران داروهایی که با تلاش دانش پزشکی برای مقابله با بیماری‌ها تولید می‌شوند اگر بدون خوراکی های موثر برای تقویت حافظه مادربزرگم همیشه جیب‌هایم را پر از مغزدانه‌ها می‌کرد و صبح‌ها برایم عدسی می‌پخت تا حافظه تغذیه مناسب برای تقویت حافظه تغذیه مناسب برای تقویت حافظه تقویت حافظهغذاهای مفید برای افزایش حافظه خوراکی های موثر بر برای افزایش حافظه و یادگیری چه بخوریم؟ جینکوبیلوبا، راز حافظه چینی‌ها جینکوبیلوبا یکی دیگر از گیاهانی است که از عصاره آن برای کندر گیاهی برای تقویت و نگهداری حافظه کُندُر گیاهی دارویی است از راسته افراها که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن آنها شاکی پنج ماسک صورت خانگی برای از بین بردن لکه ها، ماسک برای لک ماسک برای لک صورتماسکهای برای لک صورتماسک برای صورتهای لک دارماسک گیاهی برای لک صورتماسک داروسازی پزشکان ایران داروهایی که با تلاش دانش پزشکی برای مقابله با بیماری‌ها تولید می‌شوند اگر بدون مشورت پزشک



لینک منبع :موثرترین خوراکی ها برای تقویت حافظه

دو خوراکی برای تقویت حافظه و تمرکز - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/news/2488447/‎Cached6 فوریه 2015 ... بادام زمینی حاوی سلنیوم بوده که باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها شده و می تواند مغز را در برابر بیماری هایی که با کاهش قدرت تمرکز و حافظه در ... موثرترین خوراکی ها برای تقویت حافظه - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../موثرترین-خوراکی-ها-برای-تقویت-حافظه‎Cachedاستفاده از خوراکی های دارای این نوع از اسید چرب نه تنها موجب تقویت حافظه می شود ... آنچه در اینجا می خوانید 4 مورد از بهترین، مفیدترین و مؤثرین این خوراکی ها هستند: خوراکی هایی که توانایی حافظه شما را دو چندان می کنند www.hidoctor.ir/20155_خوراکی-هایی-که-توانایی-حافظه-شما-را-دو-چ.html/‎Cached Similarمغزدانه ها از بهترین خوراکی ها برای تقویت حافظه در روزهای امتحان به شمار می روند و برای این روزهای دانش آموزان و دانشجویان، خوراکی های مطلوبی محسوب می شوند. غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات - آموزشگاه کامپیوتر پایا www.payait.com/Articles/Memory_Improvement_article.aspx‎Cached Similarتقویت حافظه - آموزشگاه کامپیوتر پایا. ... مغزدانه ها از بهترین خوراکی ها برای تقویت حافظه در روزهای امتحان به شمار می روند و برای دانش آموزان و دانشجویان، خوراکی های ... تقویت حافظه و هوش با 11 ماده غذایی - نمناک namnak.com/تقویت-حافظه-هوش-با-11-ماده-غذایی.p1544‎Cachedتقویت حافظه و تقویت هوش با 11 ماده غذایی و مواد غذایی مفید برای حافظه را ... قهوه از موادی مانند آنتی اکسیدان ها، آمینواسید، ویتامین و مینرال برخوردار است به ویژه اگر ... ۵ خوراکی تقویت کننده مغز - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/5-brain-boosters/‎Cached18 سپتامبر 2014 ... استرس و افزایش سن می‌تواند منجر به از دست دادن حافظه شود اما مکمل‌ها و تغییر در شیوه‌ی زندگی، به شما این امکان را می‌دهد که ذهنی سالم داشته باشید. تقویت شگفت‌انگیز حافظه با ۶ خوراکی تقویت‌کننده - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../تقویت-شگفت‌انگیز-حافظه-با-۶-خوراکی-تقویت‌کننده‎Cached Similar29 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: پژوهش‌ها نشان می‌دهد ‌‌مواد غذایی دارای آنتی‌اکسیدان و امگا3 (از میوه‌جات ... این ترکیب همچنین باعث تقویت حافظه موش‌ها و افزایش آن تا رسیدن به سطح حافظه موش‌های جوان شده است. ... تصویر مغز را با این ویتامین ها تقویت کنید ... تغذیه مناسب برای تقویت حافظه - بیتوته www.beytoote.com/.../nutrition4-improve-memory.html‎Cached Similarدر این مطلب تعدادی از مواد غذایی که حافظه شما را به طرز باور نکردنی تقویت می کند را ... این خوراکی ها می توانند باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش قدرت حافظه شوند. هشت توصیه غذایی برای تقویت حافظه - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_11600.html‎Cached Similarهشت توصیه غذایی برای تقویت حافظه ... پروتئین ها (گوشت پرندگان، ماهی… ) ... و خبری خوش، این 8 توصیه برای پیشگیری از تعداد زیادی از بیماری ها (بیماری های قلب ... بهترین و بدترین خوراکی ها در دوران بارداری - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../بهترین-و-بدترین-خوراکی-ها-در-دوران-بارداری‎Cached Similar29 ا کتبر 2014 ... البته ما تا آخر عمرمان هم می توانیم حافظه کوتاه یا بلندمدت خود را با کمک مواد غذایی سالم یا ورزش های فیزیکی و فکری تقویت کنیم اما بعد از طی روند ...