مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند

[ad_1]
استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند

محمد حیدرزاده رییس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت با اشاره به اتمام تولید و مهاجرت سلول های عصبی مغز جنین در 25 هفتگی بارداری و شروع برقراری ارتباطات بین سلولی، گفت: ارتباط بین سلولی پایه و اساس مفاهیمی مانند فکر کردن، به خاطر آوردن، تجریه کردن و به بیان دیگر تکامل حسی، عصلی و رفتاری نوزاد است. 

 

وی از وجود یک ترلیون سلول عصبی مغزی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اولید 700 ارتباط بین سلولی در هر ثانیه طی سه سال اول زندگی نوزاد، تولید صحیح آنها تعیین کننده اصلی تکامل مناسب نوزاد در آینده است و بهترین شرایط تضمین کننده این صحت تکامل مغز جنین یا نوزاد، رشد و پروش آن در رحم و یا آغوش مادر است. 

 

رییس اداره سلامت نوزادان با تاکید بر اهمیت افزایش ارتباط بین مادر و نوزاد یا جنین، اظهار داشت: بستری نوزاد در بخش مراقبت ویژه نوزادان باعث جدا شدن نوزاد از کانون امن و آرام رحم یا آغوش مادر می شود. 

 

به گفته وی، نور و صدای بیش از تحمل، وضعیت نامناسب قرار گرفتن بر روی تخت و محرک های مکرر دردناک باعث از بین رفتن دوره خواب و پایداری بالینی و روانی نوزاد شده و با از بین بردن امکان تولید ارتباطات تکاملی مثبت مغز، رشد نوزاد را مختل می کند. 

 

حیدرزاده جدایی از مادر و احساس خارج شدن از محل امن داخل رحم را شایع ترین استرس نوزادان دانست و افزود: پس از این جدایی، نوزاد ابتدا شروع به مقابله، سازگار شدن و خودتنظیمی می کند اما در صورت توجه نکردن به نشانه های استرس و پیغام های رفتاری وی، نامید شده و تلاشی برای نشان دادن پیغام های رفتاری نمی کند. 

 

وی ادامه داد: در این شرایط نوزاد به حمایت تنفسی و اکسیژن رسانی بیشتری دارد؛ چراکه شرایط پر استرسی مثل احساس جدایی، محرومیت از خواب عمیق و طولانی، محرک های دردناک و تنهایی شدید علاوه بر کاهش نیروی درونی نوزاد برای بقاء و مقابله با بیماری ها، تکامل حسی، عصبی و رفتاری وی را هم مختل می کند. 

 

رییس اداره سلامت نوزادان درباره راه های پیشگیری از اختلالات تکاملی ناشی از تولد زودرس در نوزادان، یادآور شد: مشارکت خانواده در مراقبت نوزاد، آموزش اصول اولیه تکامل مانند وضعیت نور، صدا، زنان گفتاری و تعامل با نوزاد به والدین و همچنین آموزش اصول مراقبت تکاملی نوزاد به پرستاران از مواد موثر در سرعت بخشیدن به روند تکاملی نوزادان است.

 

کلمات کلیدی: نوزاد ، اکسیژن رسانی ، اختلالات تکاملی ، اصول اولیه مراقبت از نوزاد ،محمد حیدرزاده


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش روانشناسی صنعتی چیست شغل قبلی یا فعلی خود را چقدر دوست دارید؟ احتمال دارد که پاسخ شما تحت تاثیر چیزی ورای معجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتنسلام چند ماه پیش یکی از دوستان عزیزم ازم خواسته بود تا مطالبی درباره نویسندگی رو براش دهان ودندانهرکسی دوست دارد همیشه دهان خوشبویی داشته باشد از آنجا که این قضیه برای بیشتر افراد عشاق موفق کلوب ازدواج و عشقکتاب عشاق موفقدانلود کتاب عشاق موفق دانلود کتاب عشاق موفقعشاق موفق عشاق موفقمیگنا روان شناسی دنیای پررمز و راز نوجوانیآغاز نوجوانی، شروع نگرانی‌ها دوران بلوغ که با اوایل نوجوانی آغاز می‌شود، دوران جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …جالب انگیز عکس،جالب انگیز ترین ها،جالب انگیز نیوز،جالب انگیز ها،جالب انگیز های دنیا میگنا تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و شرایطی که عمل سزارین ضروری است در صورتی که فرد قبلا سزارین کرده باشد زمانی که فرزند حیوانات آموزه های خلقتکفترچاهی رفتارشناسی …سال ها پیش در کشور آلمان زن و شوهری زندگی می کردند آنها هیچ گاه صاحب فرزندی نمی شدندبیماری واگیر پزشکان ایرانتبخال یک ویروس است که بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر می گذارد، سلول های عصبی پوست که پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مو معجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتن سلام چند ماه پیش یکی از دوستان عزیزم ازم خواسته بود تا مطالبی درباره نویسندگی رو براش دهان ودندان هرکسی دوست دارد همیشه دهان خوشبویی داشته باشد از آنجا که این قضیه برای بیشتر افراد حائز حیوانات آموزه های خلقتکفترچاهی رفتارشناسی حیوانات حیوانات آموزه های خلقتکفترچاهی رفتارشناسی حیوانات از نگاه متخصصان اعصاب شاید یکی از عشاق موفق کلوب ازدواج و عشق سایت ازدواج، زناشویی ،آکا، انتخاب همسر ، همسریابی ، راهنمای ازدواج ، دانستنی های جنسی ، عقد میگنا روان شناسی دنیای پررمز و راز نوجوانی آغاز نوجوانی، شروع نگرانی‌ها دوران بلوغ که با اوایل نوجوانی آغاز می‌شود، دوران دگرگونی روش تحقیق چگونه برروند تحصیلی دانش آموزان تاثیرگذارباشیم بیان مسئله قدم اول درموفقیت این است که میگنا تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و عوارض شرایطی که عمل سزارین ضروری است در صورتی که فرد قبلا سزارین کرده باشد زمانی که فرزند در رحم استفاده از قدرت ذهن بخش سوم تلقین عبارت است از عمل و یا فکری که وارد ذهن کسی میشود و یک فرایند ذهنی است که طرف ان را می



لینک منبع :استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند

استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../استرس-هایی-که-سد-راه-تکامل-نوزاد-هستند‎Cached27 نوامبر 2016 ... ایجاد ارتباط بین نوزاد و مادر و فراهم کردن شرایط مناسب محیطی از مهمترین راهکارهای کاهش استرس در نوزادان است. استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../استرس-هایی-که-سد-راه-تکامل-نوزاد-هستند پس از این جدایی، نوزاد ابتدا شروع به مقابله، سازگار شدن و خودتنظیمی می کند اما در صورت توجه نکردن به نشانه های استرس و پیغام های رفتاری وی، نامید شده و تلاشی ... Images for استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند - خبر Fwa enews.fwa.ir/استرس-هایی-که-سد-راه-تکامل-نوزاد-هستند-2/ عصر ایران-۳۷ دقیقه پیش منبع: shahrekhabar – پزشکی و سلامت استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند کاری از فناوری وب ... استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند | کمپرسور سازی تبریز سهامی ... https://www.cst-ir.com/استرس-هایی-که-سد-راه-تکامل-نوزاد-هستند/ این نوزاد در کف دست شما جا می شود + تصاویر. مادر این نوزاد بدلیل شرایط خاص بارداری مجبور شد پیش از موعد مقرر نوزاد خود را بدنیا بیاورد. Source: خبرگزاری باشگاه ... استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند - اخبار جدید لحظه ای ایران و جهان akhbartop.com/95350/‎Cachedایجاد ارتباط بین نوزاد و م. ... استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند ... نوزاد و مادر و فراهم کردن شرایط مناسب محیطی از مهمترین راهکارهای کاهش استرس در نوزادان است. میهن مگ - استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند https://mihanmag.com/.../استرس_هایی_که_سد_راه_تکامل_نوزاد_هستند‎Cachedمحمد حسین حیدرزاده رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان و پزشکی, گروه علمی پزشکی, روزنامه نگاران جوان, مردم و یا با اشاره ... استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند | باشگاه خبرنگاران vista.ir/net/1460581 27 نوامبر 2016 ... ایجاد ارتباط بین نوزاد و مادر و فراهم کردن شرایط مناسب محیطی از مهمترین راهکارهای کاهش استرس در نوزادان است. استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند - سلامانه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29036256/redirect/salamaneh.com 3 دسامبر 2016 ... استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند. سلامانه : ایجاد ارتباط بین نوزاد و مادر و فراهم کردن شرایط مناسب محیطی از مهمترین راهکارهای کاهش استرس در ... تریبون - استرس هایی که سد راه تکامل نوزاد هستند 3bune.ir/post/lL2NxKd7fa 26 نوامبر 2016 ... محمد حسین حیدرزاده رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان و پزشکی, گروه علمی پزشکی, روزنامه نگاران جوان, ...