مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین

[ad_1]

 

رکوردی تازه از رد پای آب؛

کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۲

 

آب

 

آب

 

دانشمندان در اقدامی دیدنی موفق به کشف ردپای آب در عمق یکهزار کیلومتری زمین شدند.

به گزارش ستاره ها؛ محقق شدن تخیلات مطرح شده توسط ژول ورن در زمینه نفوذ به اعماق اقیانوس و پوسته زمین آنقدرها هم مربوط به آینده نیست زیرا گروهی از دانشمندان به سرپرستی استیو جیکوبسن از دانشگاه نورث وسترن آمریکا در الینویز ردپای آب را در عمق یکهزار کیلومتری زمین یافته اند.

به نقل از نیوساینتیست،  جیکوبسن در این خصوص می گوید: این کشف نشان می دهد که منابع عظیمی از آب که فراتر از تصوراتمان است در زمین وجود دارد.
به نوشته نیوساینتیست، آبی که در عمق یکهزار کیلومتری زمین کشف شده در جایی پیدا شده که تاکنون کسی تصور آن را نمی کرده است.
دانشمندان تخمین می زنند عمقی که آب مورد نظر شناسایی شده در حد فاصل یک سوم مانده تا لبه هسته زمین قرار دارد.
اما چگونگی کشف ردپای آب در عمق یکهزار کیلومتری زمین در نوع خود جالب توجه است.
دانشمندان وجود آب در این منطقه را از روی الماسی تأیید کرده اند که به ۹۰ میلیون سال پیش تعلق دارد. این الماس از دل آتشفشانی در نزدیکی رودخانه سائو لوئیز برزیل خارج شده است.
پیشتر دانشمندان موفق به شناسایی آب تا عمق ۶۰۰ کیلومتری زمین شده اند. آنها آب مخلوط با سنگ و صخره را در این عمق کشف کرده بودند. اما حالا رکوردی تازه در این زمینه به ثبت رسیده است.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کم آبی در مرکز آب ایران بیداد عطش در سرزمین هزار …کمآبیدردرسرزمینهزارچشمهچهار محال بختیاری،در روزگاران نه چندان دور گذشته به سرزمین آب و هزار چشمه شهره بود زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادزمینزمین سومین سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی است که در فاصلهٔ ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستارهٔ الف کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آنددانشمندان انگلیسی موفق به کشف یک مخزن غیر منتظره از آب در عمق کیلومتری آتشفشانی در مسجدسلیمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمسجدسلیمانردیف عنوان توضیحات ۱ اولین چاه نفت ایران و خاورمیانه در تاریخ ۵ خرداد ۱۲۸۷ در نجوم مقاله ای کامل در مورد منظومه شمسیشکل گیری منظومه شمسی حدود میلیارد سال پیش، از ابری متشکل از گاز و غبار بین ستاره ای الف عجیب ترین یافته های کاوشگران در چاه آب زمزمچاه زمزم در مکه مکرمه و در ۲۰ متری از کعبه واقع شده است و ۳۰ متر عمق دارد و در هر ثانیه مباحث تخصصی زمین شناسی زمین شناسی نفت …زمین شناسی نفت منابع زمین شناسی نفت محمد رضا رضایی انتشارات علوی زمین مبانی زمین شناسی ساختمانیریشه لغوی زمین شناسی ساختمانی از واژه به معنی ساختاری یا ساختمانی و به معنی پول نیوز در همه جای جهان میزان درآمد یک فعالیت اقتصادی مهمترین علامت؟ شکل گرفته در ذهن مخاطب جدیدترین خبرهای شهرستان جیرفت خبر فارسیدراین میان برخی اتفاقات اشک انسان را در می آورد وبرخی دلتنگی ها به گونه غریبی انسان را کم آبی در مرکز آب ایران بیداد عطش در سرزمین «هزار چشمه» دردرسرزمینهزار چهار محال بختیاری،در روزگاران نه چندان دور گذشته به سرزمین آب و هزار چشمه شهره بود،خطه ای زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد زمین زمین سومین سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی است که در فاصلهٔ ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستارهٔ خورشید مسجدسلیمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد مسجدسلیمان ردیف عنوان توضیحات ۱ اولین چاه نفت ایران و خاورمیانه در تاریخ ۵ خرداد ۱۲۸۷ در مسجدسلیمان زمین قرآن شناسی قرآن شناسی صفحه نخست زمین معانی واژه أرض واژه «اَرض» بمعنی کره زمین ــ قطعه ای از زمین ــ خشکی مباحث تخصصی زمین شناسی زمین شناسی نفت زمین شناسی نفت منابع زمین شناسی نفت محمد رضا رضایی انتشارات علوی زمین شناسی نجوم مقاله ای کامل در مورد منظومه شمسی شکل گیری منظومه شمسی حدود میلیارد سال پیش، از ابری متشکل از گاز و غبار بین ستاره ای، آغاز الف عجیب ترین یافته های کاوشگران در چاه آب زمزم چاه زمزم در مکه مکرمه و در ۲۰ متری از کعبه واقع شده است و ۳۰ متر عمق دارد و در هر ثانیه ۱۸ لیتر پول نیوز دلار تومانی؛ زمینه‌ساز تصویب نرخ تسعیر بودجه بازده نیروگاهی در ایران؛ کمتر از ٣٦ درصد عصر باســــــــــــــــتان عصر باســــــــــــــــتان تمدن های باستانی از فاصله ی دور یک تپه در جنوب شرق رودخانه مبانی زمین شناسی ساختمانی ریشه لغوی زمین شناسی ساختمانی از واژه به معنی ساختاری یا ساختمانی و به معنی زمین مستند در عمق ناکامی آموزش شنا در عمق متری لباس غواصی در عمق متری دانلود در عمق ناکامی ماهی تن در عمق دریا فیلم در عمق ناکامی تاریکی در عمق بحر در عمق ناکامی



لینک منبع :کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین

Images for کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/.../کشف-آب-در-عمق-هزار-کیلومتری-زمین‎Cached27 نوامبر 2016 ... دانشمندان در اقدامی دیدنی موفق به کشف ردپای آب در عمق یکهزار کیلومتری زمین شدند. کشف آب در عمق هزار کیلومتری از سطح زمین | میهن پست mihanpost.com/کشف-آب-در-عمق-هزار-کیلومتری-از-سطح-زمین/‎Cached29 نوامبر 2016 ... کشف آب در عمق هزار کیلومتری از سطح زمین چندی پیش توسط دانشمندان دانشگاه نورث وسترن آمریکا تایید شد و دانشمندان این دانشگاه با سرپرستی ... کشف آب در عمق ۱۰۰۰ کیلومتری زمین - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/09/07/water-discovered-inside-the-earth/‎Cachedدانشمندان در اقدامی دیدنی موفق به کشف ردپای آب در عمق یک هزار کیلومتری زمین شدند. به گزارش کلیک، با گذشت چند دهه از مرگ ژول ورن نویسنده مشهور کتاب های تخیلی ... کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین | گجت نیوز gadgetnews.ir/tag/کشف-آب-در-عمق-هزار-کیلومتری-زمین/ دانشمندان در جدیدترین پژوهش‌های خود موفق به کشف آب در عمق یک هزار کیلومتری زمین شدند. دانشمندان نشانه‌هایی از وجود آب در عمق زمین را پیدا کرده‌اند که کمتر کسی ... دانشمندان موفق به کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین شدند gadgetnews.ir/138491/دانشمندان-موفق-به-کشف-آب-در-عمق-هزار-کیل/‎Cached29 نوامبر 2016 ... دانشمندان در جدیدترین پژوهش‌های خود موفق به کشف آب در عمق یک هزار کیلومتری زمین شدند. این کشف، رکورد تازه‌ای را در این زمینه به ثبت رسانده است. کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/27/1561656 27 نوامبر 2016 ... دانشمندان در اقدامی دیدنی موفق به کشف ردپای آب در عمق یکهزار کیلومتری زمین شدند. کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین puyesh.net/fa/news/77880/کشف-آب-در-عمق-هزار-کیلومتری-زمین 1 دسامبر 2016 ... کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین. آب. دانشمندان در اقدامی دیدنی موفق به کشف ردپای آب در عمق یکهزار کیلومتری زمین شدند. به گزارش ستاره ها؛ محقق ... کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین - بسپار پایش پارس www.bpp-co.com/.../62-کشف-آب-در-عمق-هزار-کیلومتری-زمین‎Cached29 نوامبر 2016 ... کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین دانشمندان در اقدامی دیدنی موفق به کشف ردپای آب در عمق یکهزار کیلومتری زمین شدند. به نقل از نیوساینتیست، ... کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین - تیک | دمادم https://damadam.ir/news/کشف-آب-در-عمق-هزار-کیلومتری-زمین/4411881 رکوردی تازه از رد پای آب؛کشف آب در عمق هزار کیلومتری زمین جیکوبسن در این خصوص می گوید: این کشف نشان می دهد که منابع عظیمی از آب که فراتر از تصوراتمان است ...