مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ

[ad_1]

 

کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۷

 

محققان با استفاده از رادار نفوذ در زمین مدارگرد شناسایی مریخ موفق به کشف یک صفحه یخی غول پیکر در مریخ شدند.

به گزارش ستاره ها؛ ضخامت این صفحه یخی غول پیکر 260 در 560 فوت بوده که این میزان از ایالت نیومکزیکو در آمریکا بزرگتر است.

 

 کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ

به نقل از انگجت، محققان مدت زمانی طولانی است بر این باورند که این منطقه به دلیل ترک خوردگی‌ها و تورفتگی‌های موجود در سطح، دارای آب است اما اکتشافات قبلی که توسط فضاپیمای ادیسه مریخ انجام شد تنها توانست سطح این ناحیه را بررسی کند و توانایی بررسی عمقی این ناحیه را نداشت.

به گفته دانشمندان این پژوهش، این صفحه یخی غول پیکر به احتمال زیاد بخشی از یک عصر یخبندان مریخ بوده که انباشته شده و قبل از آنکه ذوب شده و به دریاچه تبدیل شود یا در فضا تبخیر شود در این ناحیه مدفون شده است.

این یافته ها برای درک ما از گذشته مریخ بسیار مهم بوده و در عین حال نقش بسیار مهمی در آینده اکتشافات فضایی نیز خواهد داشت.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

منظومه شمسیتاکنون نظریات زیادی در مورد منشا منظومه شمسی و زمین ارائه شده است، در میان آنها ، دو منظومه شمسیمقاله پیدایش منظومه شمسی تاکنون نظریات زیادی در مورد منشا منظومه شمسی و زمین ارائه شده است آیا در سیارات دیگر حیات وجود دارد؟ رامسرجو سیارات غول پیکر یعنی مشتری و زحل و نیز اورانوس در اصل مرکب از هیدروژن، هلیوم به منظومه شمسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمنظومهشمسیمنظومهٔ شمسی در دوران رنسانس کشف‌شد، هنگامی که فلاسفه تصمیم گرفتند که چیزی جز اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی آیا اختیار، توهم است؟ شورگر مطرح می‌کند که این نویز عصبی پیوسته، در تمام تصمیم‌گیری‌ها نقش دارد او مدل منظومه ی شمسی تحقیقی درباره سیارات و خورشیدمقدمه در دوره های زمانی یکسان ، جهان های دیگری کشف شدند که بدور خورشید هایشان در یک جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …سرقتِ درخت کریسمس از فروشگاه توسط سگ آبی استفاده از قلاده سگ برای حفاظت از آن در زمان عجیب ترین مکان های دنیا ۱۵ سیاره بر روی زمین۲ دریاچه ناترون ، تانزانیا سالیان پیش بقایای تعدادی موجود نمک سود در در مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …حمله وران و توهین کنندگان در فضای مجازی هر روز بیشتر می شوند و این مختص ایران نیستاول منظومه شمسی تاکنون نظریات زیادی در مورد منشا منظومه شمسی و زمین ارائه شده است، در میان آنها ، دو نظر منظومه شمسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد منظومهشمسی منظومهٔ شمسی در دوران رنسانس کشف‌شد، هنگامی که فلاسفه تصمیم گرفتند که چیزی جز مشاهدات و آیا در سیارات دیگر حیات وجود دارد؟ رامسر جو سیارات غول پیکر یعنی مشتری و زحل و نیز اورانوس در اصل مرکب از هیدروژن، هلیوم به همراه منظومه شمسیمقاله پیدایش منظومه شمسی تاکنون نظریات زیادی در مورد منشا منظومه شمسی و زمین ارائه شده است، در منظومه ی شمسی تحقیقی درباره سیارات و خورشید مقدمه در دوره های زمانی یکسان ، جهان های دیگری کشف شدند که بدور خورشید هایشان در یک حرکت اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری آیا اختیار، توهم است؟ شورگر مطرح می‌کند که این نویز عصبی پیوسته، در تمام تصمیم‌گیری‌ها نقش دارد او مدل عجیب ترین مکان های دنیا ۱۵ سیاره بر روی زمین ۲ دریاچه ناترون ، تانزانیا سالیان پیش بقایای تعدادی موجود نمک سود در در دریاچه مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی سیب زمینی در ایران زود جایگاهی درخور یافت و به مذاق مردمان خوش نشست و لازم نیامد کسی یا ستاره های غول پیکر در فضا



لینک منبع :کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ

کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ - ایسنا www.isna.ir/news/.../کشف-صفحه-یخی-غول-پیکر-در-مریخ‎Cached27 نوامبر 2016 ... محققان با استفاده از رادار نفوذ در زمین مدارگرد شناسایی مریخ موفق به کشف یک صفحه یخی غول پیکر در مریخ شدند. Images for کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ خبرگزاری تسنیم - کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ https://www.tasnimnews.com/fa/.../کشف-صفحه-یخی-غول-پیکر-در-مریخ 27 نوامبر 2016 ... محققان با استفاده از رادار نفوذ در زمین مدارگرد شناسایی مریخ موفق به کشف یک صفحه یخی غول پیکر در مریخ شدند. کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/28/1562246 28 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان با استفاده از رادار نفوذ در زمین مدارگرد شناسایی مریخ موفق به کشف یک صفحه یخی غول پیکر در مریخ شدند. کشف صفحه غول‌پیکر یخ در مریخ - پارسینه www.parsine.com/fa/news/323512/کشف-صفحه-غول‌پیکر-یخ-در-مریخ 27 نوامبر 2016 ... محققان با استفاده از رادار نفوذ در زمین مدارگرد شناسایی مریخ موفق به کشف یک صفحه یخی غول پیکر در مریخ شدند. کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ news-bazar.com/news/.../--کشف-صفحه-یخی-غول-پیکر-در-مریخ- 27 نوامبر 2016 ... ایسنا: محققان با استفاده از رادار نفوذ در زمین مدارگرد شناسایی مریخ موفق به کشف یک صفحه یخی غول پیکر در مریخ شدند. کشف صفحه یخی غول ... کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ - خبرگزاری اقتصادی ایران econews.com/fa/media/78526/کشف-صفحه-یخی-غول-پیکر-در-مریخ 27 نوامبر 2016 ... اقتصاد ایران: محققان با استفاده از رادار نفوذ در زمین مدارگرد شناسایی مریخ موفق به کشف یک صفحه یخی غول پیکر در مریخ شدند. کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28757634 27 نوامبر 2016 ... 900 مددجو از کانون های فرهنگی کمیته امداد استان سمنان بهره مند شد ... به گزارش قومس، محمد شجاعان در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه کمیته امداد استان ... کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ - سرپوش سایت خبری شامل اخبار www.sarpoosh.com/science/astronomy/astronomy950900284.html 27 نوامبر 2016 ... سرپوش علمی - به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، ضخامت این صفحه یخی غول پیکر ۲۶۰ در ۵۶۰ فوت بوده که این میزان از ایالت نیومکزیکو در آمریکا ... کشف صفحه یخی غول پیکر در مریخ - مجله علمی ایران - آکا www.akairan.com/elmi/nojoom/news201743020572250912.html‎Cached30 آوریل 2017 ... آکاایران: مجله علمی ایران : محققان با استفاده از رادار نفوذ در زمین مدارگرد شناسایی مریخ موفق به کشف یک صفحه یخی غول پیکر در مریخ شدند.