مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گذری بر کشور زیبای تایلند و عجایب آن

[ad_1]

بامداد – با تعداد بسیار زیادی بازدید کننده که روز به روز بر تعداد آن ها هم زیاد می شود تعجبی ندارد که در رسانه های مختلف هم بیشتر از جاهای دیگر به تایلند، این کشور زیبا پرداخته شود. تایلندی ها می گویند اگر ۴۰۰-۵۰۰ سال پیش که میانمار به این کشور حمله کرد، شیخ احمدقمی و یارانش نبودند، قطعا تایلند به فنا می رفت. برای همین زمانی که به این کشور پا می گذارید، وقتی از شیخ احمد قمی حرف می زنید، از او تعریف کنید. کاخ پادشاهی، یکی دیگر از بناهای مهم این کشور است؛ کاخی که پادشاهان گذشته تایلند همه در آن سکونت می کردند و الان بیشتر جنبه توریستی دارد. پادشاهان گاهی در ییلاق و قشلاق در آن سکونت می کرده اند و شش ماه در سال خالی بوده و شش ماه به نزول اجلال همایونی مزین می شده.

nezare-574ae98521746

 

• معتبرترین و مهم ترین مسجد شیعیان بانکوک. اسمش «امام باری» یا «امام باره» بود و امام جماعتش شخصی به نام عبدالقیوم. این مسجد با معماری تایلندی و نقوش و نوشته های قرآنی و ادعیه منقش شده بود. هنوز معلوم نیست دقیقا چقدر مسلمان در این کشور وجود دارد، اما بیش از ۹۵ درصد مردم بودایی هستند و حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار شیعه در این کشور زندگی می کنند.

•  ساختمان پرتیراژترین روزنامه تایلند. تای رَه (thai rath) که یک میلیون تیراژ دارد و تقریبا نزدیک به ۳۰۰ هزار نسخه آن برگشت می خورد. محوطه این روزنامه نصف استادیوم آزادی و چاپخانه اش اندازه کل ساختمان همشهری است. در کنار انتشار روزنامه، شبکه تلویزیونی، رادیویی و حتی ساخت فیلم و آنونس هم دارند.

•  معبد وات پو؛ مهم ترین معبد آیوتایا. البته این معبد از این جهت اهمیت دارد که در زمان حمله میانمار به تایلند، کوچک ترین لطمه ای ندید. بعد از این ماجرا مردم فکر کردند این معبد از طرف خدایگان به شدت مورد مراقبت است (همان «نظرکرده» خودمان). برای همین به اینجا می آیند و کلی پول به پای این بودای زرین می ریزند. این معبد از آن معبدهایی است که مدام پر و خالی شوند.

• شهر تاریخی «آیوتایا» که ۴۱۷ سال پایتخت تایلند به شمار می رفت، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور است. «آیوتایا» در ۸۹ کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار دارد که روزگاری از زیباترین شهرهای جهان محسوب می شد و از سال ۱۹۹۱ در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.

این شهر در زمان حمله میانمار به تایلند، به آتش کشیده شد و این ساختمان ها بازمانده های همان شهر هستند. از چرخیدن در این شهر اصلا سیر نمی شوید.

• تصوری که از کافه در ایران وجودد ارد، به طرز غریبی با تعریف کافه در بانکوک متفاوت است. مردم در بانکوک به کافه می روند که کارشان را انجام دهند، روزنامه بخوانند، مطالعه کنند، مشق بنویسند، قرار کاری برگزار کنند و هر چیزی را که مربوط به کار می شود، انجام دهند.

• ما هم اولش فکر کردیم این سر را در بین شاخه های این درخت جاساز کرده اند. اما بعد فهمیدیم این سر، متعلق به مجسمه یکی از سربازان نگهبان شهر آیوتایا بوده که در زمان حمله سپاه میانمار، کنده شده و روی این درخت افتاده. در تمام این مدت هم با رشد درخت، همین جا مانده و به این شکل درآمده.

• معبد شیخ احمدقمی. همان شیخ ایرانی که ۷۰۰ سال پیش تشیع را به تایلند برد و الان برای خودش اعتباری دارد. گرچه فوت کرده، اما همچنان در یاد مردم آیوتایا زنده است. رئیس دانشگاه آیوتایا طوری از شیخ احمد حرف می زند که انگار یکی از قدیسان هندوست!

• راهب های بودایی تایلند هم مثل همه بودایی های دنیا لباس می پوشند. البته رنگ لباس ها با توجه به میزان تبحر فرد در امور دینی، کمی روشن و تیره می شود.

تایلند زیر ذره بین

تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار دارد؛ منطقه ای با هوایی به شدت حاره ای و گرم و جمعیتی بیش از ۶٫۵ میلیون نفر که مساحیت تقریبا یک سوم ایران دارد. بانکوک، پاتایا و پوکت، مهم ترین شهرهای تایلند هستند.

بانکوک

پایتخت کشور است و مرکز تجاری تایلند محسوب می شود. آن قدر به شهر رسیده اند که به عروسی زیبا می ماند. بانکوک را می توان شهری با کیفیت بالا دانست. کیفیت هتل ها، خیابان ها، مراکز خرید و حمل و نقل عمومی بانکوک قابل قبول است، اما مراکز تفریحی و دیدنی های این شهر در مقایسه با پاتایا و پوکت ضعیف تر است. این شهر پر از ترافیک است.

پاتایا

شهر ساحلی و بزرگ پاتایا شهرت و محبوبیت جهانی دارد. این شهر ساحلی مکان مناسبی برای جت اسکی و آفتاب گرفتن است. پاتایا را می توان بهترین و ارزان ترین گزینه برای تفریح دانست. تورهایی چون پارک کروکودیل ها و جزیره مرجانی و… از جمله تورهای فراوان پاتایا محسوب می شود. ضمن اینکه هزینه ها در پاتایا مثل هزینه هتل، تاکسی، غذا و… بسیار پایین است.

پوکت

جزیره ای بسیار زیبا و بزرگ با سواحل متعدد و تورهای فوق العاده جالب که از آن جمله تورهای جزیره جیمزباند، جزیره فی فی و تور رافتینگ (رودخانه وحشی و جنگل نوردی) را می توان نام برد. به طور کلی پوکت را می توان از نظر زیبایی با جزایر قناری مقایسه کرد.

سفر به پوکت به دلیل استفاده از دو پرواز (تهران- بانکوک و بانکوک- پوکت) با پروازهای عربی بسیار گران قیمت است. تورها و هتل های آن نسبتا گران تر از بانکوک و پاتایاست و نیاز به بودجه بیشتری دارد.

منبع: مجله نظاره

نوشته گذری بر کشور زیبای تایلند و عجایب آن اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گذری در تهران قدیم گذری در تهران قدیم تهران قدیم پنج محله داشت عودلاجان، سنگلج، بازار، چاله میدان و هواپیمای جنگنده روسی سوخو از دیگر تجهیزات پیشرفته آن می توان به کاکپیت و صفحه آلات پیشرفته آن اشاره داشت تعجب تور،تور مسافرتی،تور گردشگری،قیمت تور،تورهای …هرماشینی که دوست داشتید قسطی بخرید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت مشهد هر اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …پنسای باحضور مهمانانی از کشور جهان آذرماه برگزار می شود کتاب جَولان بر فراز گذری در تهران قدیم گذری در تهران قدیم تهران قدیم پنج محله داشت عودلاجان، سنگلج، بازار، چاله میدان و محله دولت هواپیمای جنگنده روسی سوخو از دیگر تجهیزات پیشرفته آن می توان به کاکپیت و صفحه آلات پیشرفته آن اشاره داشت تعجب نکنید تور،تور مسافرتی،تور گردشگری،قیمت تور،تورهای خارجی،تور داخلی هرماشینی که دوست داشتید قسطی بخرید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت مشهد هر شب اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری پنسای باحضور مهمانانی از کشور جهان آذرماه برگزار می شود کتاب «جَولان بر فراز جُولان



لینک منبع :گذری بر کشور زیبای تایلند و عجایب آن

Images for گذری بر کشور زیبای تایلند و عجایب آن گذری بر کشور زیبای تایلند و عجایب آن | بامداد با تعداد بسیار - قطره www.ghatreh.com/news/nn34805550/گذری-کشور-زیبای-تایلند-عجایب 27 نوامبر 2016 ... گذری بر کشور زیبای تایلند و عجایب آن. بامداد با تعداد بسیار زیادی بازدید کننده که روز به روز بر تعداد آن ها هم زیاد می شود تعجبی ندارد که در رسانه ... پاتایا و جاذبه هایش - تایلند thailand.ir/fa/3Pattaya‎Cached Similarپاتایا ( Pattaya ) یکی از شهرهای ساحلی کشور تایلند است که در ساحل شرقی خلیج ... Farm ) در 9 کیلومتری شهر پاتایا قراردارد و در آن گیاهان زیبا، درختان و صخره های ... گذری بر شهر زیبای پاتایا و جاذبه های گردشگری آن - الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/travelguide/4650/‎Cached Rating: 5 - 2 votes 16 مارس 2016 ... در ایــن مجموعــه عــده ای از هنرمنــدان کهنــه کار تایلنــد، در فضایــی بــزرگ و سرســبز آثــار زیبایــی از ســمبلهای نمادیــن کشــورهای دنیــا را گــرد هــم ... دشت گل ، عجائب تایلند ، نیلوفر آبی ، سفر به شرق آسیا - شاهین گشت www.shahingasht.ir/بزرگترین-دشت-گلهای-نیلوفر-در-تایلند‎Cachedبهترین زمان برای بازدید از این دریاچه، فصل‌های خنک در کشور تایلند است. بعد از فصل بارندگی و درماه اکتبر ، میلیون ها نیلوفری آبی بسیار زیبا شروع به شکوفه ... 10 مکان دیدنی تایلند که حتما باید ببینید + عکس مکانهای دیدنی تایلند thailand365.ir/مکان-دیدنی-تایلند/‎Cached Similar23 ژانویه 2015 ... 10 مکان دیدنی تایلند که حتما باید آن ها را ببینید تایلند یک شهر پرهیاهو با انواع ... سفر به تایلند · عجایب تایلند · نکات مهم پرداخت · چرا به تایلند سفر کنیم؟ ... تمام این زیبایی ها و جاذبه های زیبا، تایلند را به یک مقصد گردشگری محبوب در جنوب شرق ... بانکوک پایتخت تایلند و بزرگترین شهر در این کشور است. تایلند - پارسیان نقش جهان parsiannaghshejahan.com/تایلند/‎Cached19 جولای 2016 ... کشور تایلند دارای ۵۱۷۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۶۲ میلیون نفر جمعیت ... تجار و جهانگردان زیادی مایل هستند که در تایلند سرمایه گذاری و یا گردش کنند. .... از مناظر طبیعی زیبای آن تا عجایب زیر دریا مرجانهای رنگارنگ و همچنین ماهیان ... معرفی کشور تایلند و جاذبه‌‌های گردشگری تایلند | ستاره setare.com/.../معرفی-کشور-تایلند-و-جاذبه‌‌های-گردشگری-تایلند‎Cached10 نوامبر 2015 ... استان کربی (Krabi) مشهورترین سواحل کشور تایلند را دارد و شاید بتوان ... به جرات می‌توان گفت که شهرت کشور تایلند به سواحل زیبا و مناظر بکر ... گرجستان یا تایلند ؟ کدام یک برای سفر بهتر است ؟ زرین نما بلاگ zarrinnama.com/blog/گرجستان-یا-تایلند/‎Cachedتایلند یکی از کشورهای زیبای آسیا با جزیره‌هایی زیبا است. این کشور همواره از جمله مقصدهای مورد علاقه گردشگران سراسر جهان بوده و ایرانیان زیادی نیز سالانه این کشور ... تایلند بهتره یا ترکیه ؟ کدام یک را انتخاب کنیم ؟ زرین نما بلاگ zarrinnama.com/blog/تایلند-بهتره-یا-ترکیه/‎Cachedمقایسه تایلند و ترکیه؛ مقایسه آب و هوای ترکیه و تایلند، مکان‌های دیدنی، شهرها و سواحل در زرین نما. ... تایلند یکی از کشورهای زیبای آسیا با جزیره‌هایی زیبا است.