مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ژاپن در حال ساخت سریع‌ترین سوپرکامپیوتر جهان است

[ad_1]

همانطور که مطلع هستید ژاپن از جمله کشورهای پیشرو در عرصه تکنولوژی است. اما آن‌ها هرگز دوست ندارند به پیشتازی خود در این عرصه پایان دهند و این‌بار قصد دارند تا با ساخت سریع‌ترین سوپرکامپیوتر جهان یکبار دیگر نبوغ خود را به رخ سایرین بکشند.

به گزارش رویترز، هدف اصلی از ساخت این سوپرکامپیوتر کمک به دانشمندان ژاپنی در طراحی و ساخت خودروهای بدون راننده، ساخت ربات‌های قدرتمندتر و همچنین کمک به علم پزشکی عنوان شده است.

طبق گزارشات موجود، وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در حدود ۱۷۳ میلیون دلار برای این پروژه در نظر گرفته است. ژاپن در تلاش است تا با ساخت این سوپرکامپیوتر، خود را از غول‌های تکنولوژی‌ همچون کره‌جنوبی و چین متمایز کند. آن‌ها به خوبی دریافته‌اند که هیچ چیز بیشتر از سرعت تفاوت را آشکار نمی‌کند.

به گزارش رویترز، این کامپیوتر قادر خواهد بود تا ۱۳۰ کادریلیون (یک با ۱۵ صفر جلوی‌ آن!) محاسبه در ثانیه انجام دهد. این درحالی است که سریعترین سوپرکامپیوتر حال حاضر یعنی Sunway Taihulight با سرعت پردازشی ۹۳ کادریلیون در ثانیه حدود ۴۰ درصد کندتر است. این سوپر کامپیوتر احتمالا تا سال آینده توسط موسسه بین المللی علوم صنعتی پیشرفته و فناوری ژاپن رونمایی خواهد شد.

بی شک یکی از حوزه‌هایی که تحت تاثیر افزایش سرعت رایانه‌ها رشد خواهد کرد، هوش مصنوعی است. هر اندازه که کامپیوترها سرعت محاسباتی بیشتری پیدا می‌کنند، دانشمندان به طراحی ماشین‌های خودران پیشرفته‌تر، اتوماسیون کارخانجات و پیشرفت تکنولوژی پزشکی امیدوارتر می‌شوند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دانش و فن ترامپ در سیاست اوباما در قبال کوبا بازنگری می‌کنم دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب – تهران سال ۱۳۳۵ فیلمی رنگی و بسیار جالب که به تازگی از آرشیوی در آمریکا درآورده شدهکامپیوتر مرکزی کامپیوتر مرکزی بزرگترین وارد کننده قطعات کامپیوتری و لپ تاپ در جنوب کشور می باشدبانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو …اتومبیل بانک اطلاعات خودرو، قیمت خودرو، قیمت ماشین،قیمت اتومبیل مقایسه و انتخاب مشخصات کلی هیوندای ولاستر شما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف دانش و فن ترامپ در سیاست اوباما در قبال کوبا بازنگری می‌کنم دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا – روزنامه های تهران، شکست در برجام، پیروزی در اوپک انتخابات فرانسه؛ شوکران در الیزه کامپیوتر مرکزی کامپیوتر مرکزی بزرگترین وارد کننده قطعات کامپیوتری و لپ تاپ در جنوب کشور می باشد بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو اتومبیل بانک اطلاعات خودرو، قیمت خودرو، قیمت ماشین،قیمت اتومبیل مقایسه و انتخاب ماشین مشخصات کلی هیوندای ولاستر شما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف مانند



لینک منبع :ژاپن در حال ساخت سریع‌ترین سوپرکامپیوتر جهان است

Images for ژاپن در حال ساخت سریع‌ترین سوپر کامپیوتر جهان است ژاپن در حال ساخت سریع‌ترین سوپرکامپیوتر جهان است - آی‌تی‌رسان itresan.com/.../ژاپن-در-حال-ساخت-سریع‌ترین-سوپرکامپیو/.html‎Cachedهمانطور که مطلع هستید ژاپن از جمله کشورهای پیشرو در عرصه تکنولوژی است. اما آن‌ها هرگز دوست ندارند به پیشتازی خود در این عرصه پایان دهند و این‌بار قصد دارند تا با ... ژاپن سریع ترین ابر کامپیوتر جهان را می‌سازد - زومیت www.zoomit.ir/2017/6/19/167980/supercomputer-japan/‎Cached19 ژوئن 2017 ... ژاپن سریع ترین ابر کامپیوتر جهان را با هدف تبدیل شدن به یک قطب تحقیقاتی ... ژاپن در حال ساخت سریع‌ترین ابرکامپیوتر جهان است تا بتواند ... سریعترین ابر رایانه جهان با نام ABCI توسط ژاپن ساخته می‌شود gadgetnews.ir/137802/سریعترین-ابر-رایانه-جهان/‎Cached27 نوامبر 2016 ... به‌گفته نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه، کار ساخت سریعترین ابر رایانه جهان با نام ... حال دولت ژاپن قصد دارد با ساخت سوپرکامپیوتری قدرتمند، وارد رقابتی ... چیزی که بتواند قدرت این سوپرکامپیوتر را داشته باشد، تولید نشده است”. ساخت سریع ترین ابر رایانه دنیا توسط ژاپن (+عکس) - عصر ایران www.asriran.com/.../ساخت-سریع-ترین-ابر-رایانه-دنیا-توسط-ژاپن-عکس‎Cached Similarساخت سریع ترین ابر رایانه دنیا توسط ژاپن (+عکس). نارنجی: ابر ... که این عدد K را در صدر ابر کامپیوترهای حال حاضر در دنیا قرار داده است. این ابر کامپیوتر توسط ... ژاپن در حال ساخت سریع‌ترین سوپرکامپیوتر جهان است - آی‌تی‌رسان | دمادم https://damadam.ir/.../ژاپن-در-حال-ساخت-سریع‌ترین-سوپرکامپیوتر-جهان-است/4414730 ژاپن در حال ساخت سریع ترین سوپرکامپیوتر جهان است. همانطور که مطلع هستید ژاپن از جمله کشورهای پیشرو در عرصه تکنولوژی است. اما آن ها هرگز دوست ندارند به ... ژاپن، در حال ساخت قویترین ابر رایانه جهان - PressReader https://www.pressreader.com/iran/byte/20170621/281659665039360 21 ژوئن 2017 ... ژاپن با هدف تبدیل شدن به یک قطب تحقیقاتــی برای تکنولوژی هوش مصنوعی، در حال توســعه و ســاخت ســریعترین سوپر کامپیوتر جهان یا ابر کامپیوتراست. این ابرکامپیوتر قرار اســت با سرعت ۰۳۱ پتافالپ اجرا شــود که یعنی ... ژاپن سریع ترین ابر کامپیوتر جهان را می سازد - تکنومون technomon.com/.../ژاپن-سریع-ترین-ابر-کامپیوتر-جهان-را-می-سازد‎Cached20 ژوئن 2017 ... ژاپن سریع ترین ابر کامپیوتر جهان را با هدف تبدیل شدن به یک قطب ... این ابر کامپیوتر فعلا در مرحله ساخت است و فضایی معادل هزار متر ... ابر کامپیوتر چینی Sunway-TaihuLight در حال حاضر سریع ترین ابرکامپیوتر جهان است ... ژاپن در حال ساخت سریعترین ابررایانه دنیا است | tech24 tech24.ir/ژاپن-حال-ساخت-سریعترین-ابررایانه-دن.html‎Cachedژاپن در حال ساخت سریعترین ابررایانه دنیا است. 0 1395/09/08 ... برچسب ها : ابر کامپیوتر ابررایانه ژاپن سوپر کامپیوتر · قبلی فراخوانی بنتلی بدلیل محکم ... ساخت پرسرعت‌ترین ابر کامپیوتر در ژاپن | ITIRAN itiran.com/ساخت-پرسرعت‌ترین-ابر-کامپیوتر-در-ژاپن‎Cached14 ژوئن 2017 ... به گزارش سی‌ان‌ان، ژاپن با هدف تبدیل شدن به یک قطب تحقیقاتی برای تکنولوژی هوش مصنوعی، در حال توسعه و ساخت سریع‌ترین سوپر کامپیوتر جهان یا ابر ... این ابرکامپیوتر قرار است با سرعت 130 پتافلاپ اجرا شود که یعنی این ...