مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند

[ad_1]
 
در این راستا و برای بهبود کیفیت کار در کشورهای غربی، سال‌ها است که تعطیلات آخر هفته به دو روز افزایش یافته و روزهای شنبه و یکشنبه در آنها تعطیل است. اما کشورهای مسلمان به جز افزایش کارآیی و بهره‌وری نیروی کار، دلیلی دیگر برای در دستور کار قرار دادن تعطیلات دوروزه و تغییر زمان آنها نیز دارند و آن این است که تعطیلی بازارهای مالی در کشورهای مختلف اسلامی که عموما پنج‌شنبه و جمعه است، سبب می‌شود که تعداد روزهای تعطیلی تعاملات مالی با جهان عملا به چهار روز برسد.

به همین دلیل، تلاش‌هایی برای دو روزه کردن تعطیلات در کشورهای مختلف و هماهنگی با تعطیلات جهانی به‌خصوص در روزهای جمعه و شنبه انجام شده است. تایلند یکی از کشورهایی است که در امر جذب گردشگر و مدیریت بحران‌های وارد شده به این کشور به‌خصوص در صنعت گردشگری بسیار موفق بوده است. این کشور با وجود آنکه هر چند سال یک بار با مشکلاتی نظیر سیل، کودتا و سایر رویدادهای مهم سیاسی، اجتماعی و بلایای طبیعی رو به رو شده، با این حال هرگز به‌طور پایدار در جذب گردشگران دچار اختلال نشده است.
 
قانون کار و ظرفیت‌های گردشگری در تایلند
طبق قانون کار در این کشور، میزان کار از 8 ساعت در روز و 48 ساعت در هفته نباید فراتر برود. البته در مورد کارهایی که برای سلامت یا ایمنی کارکنان مضر هستند، بنا بر مقررات وزارتخانه‌های این کشور نباید از 7 ساعت در روز و 42 ساعت در هفته فراتر رود. در مورد تعطیلات هفتگی، یک کارفرما باید به کارکنان خود اجازه دهد در هفته یک روز تعطیل داشته باشند و بازه میان تعطیلی دو هفته نباید بیش از 6 روز باشد.

همچنین کارکنان باید حقوق پایه خود را در تعطیلات هفتگی دریافت کنند؛ البته این قانون به استثنای کارگران روزانه، کارگران ساعتی یا کارگرانی است که دستمزد آنها مبتنی بر تولید محصول می‌باشد. با این وجود، برخی شرکت‌ها در این کشور در روزهای شنبه نصف روز را کار می‌کنند؛ اگرچه ملاقات کاری در روزهای شنبه برای تایلندی‌ها امری غیرمعمول است. از سوی دیگر در بخش‌هایی نظیر هتل‌ها، حمل و نقل، جنگلداری یا کار در برخی حوزه‌ها تعطیلات هفتگی می‌تواند انباشت شده و بعدها مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه‌بر این، تعطیلات سنتی و تعطیلات سالانه نیز وجود دارند که در آنها نیز باید حقوق پایه کارکنان به آنان داده شود. در واقع این تعطیلات سالانه می‌تواند سفر داخلی این کشور را به‌شدت متاثر کند و یکی از دلایل انتخاب آن نیز همین بوده است.

همان‌طور که مشخص است، قوانین کار در تایلند امکانات مناسبی برای سفر و گردشگری در اختیار شهروندان این کشور قرار داده است. مطابق قوانین موجود در مورد تعطیلات سالانه، هریک از کارکنان که به‌طور مستمر برای یک سال کامل کار کرده باشد، می‌تواند از این تعطیلات استفاده کند که کمتر از شش روز کاری نیست و می‌تواند در این مدت حقوق پایه خود را نیز دریافت کند.

برای کارکنانی که کمتر از یک سال کار کرده‌اند، کارفرما می‌تواند تعطیلات سالانه را به همان نسبتی که وی کار کرده، تخصیص دهد، همچنین کارفرما و کارکنان می‌توانند در مورد به تعویق انداختن تعطیلات سالانه و انباشت آن برای سال آتی با یکدیگر توافق کنند.  با این وجود بیشتر تایلندی‌ها سفرهای یک یا دو روزه را ترجیح می‌دهند و تعطیلات آخر هفته توانسته است گردشگران داخلی این کشور را به خوبی افزایش دهد.
 
تعطیلات و سهام در تایلند
در همین حال، سیاست تعطیلات دو روزه در کشورهای مختلف همیشه با این مساله روبه‌رو بوده که این تعطیلات ممکن است بر وضعیت بازارهای سهام و سایر بخش‌ها و صنایع این کشورها اثر بگذارد. تحقیقاتی که در مورد بازارهای سهام انجام شده است نشان می‌دهد که اثر تعطیلات پدیده‌ای است که در آن بازده سهام به‌طور غیرطبیعی قبل از تعطیلات زیاد می‌شود. هیچ توضیح کاملی برای این پدیده وجود ندارد، اگرچه مطالعات زیادی نشان داده‌اند که اثر تعطیلات معمولا در سراسر جهان دیده می‌شود. 

نتایج تحقیقات مشابه در کشور تایلند نشان می‌دهد در این کشور نیز این قاعده برقرار است؛ به‌طوری که در دوره پیش از تعطیلات متوسط سطح بازده‌های بالاتر همراه با سطح نوسان بالاتری است. نکته جالب‌توجه این است که نوسان بالاتر می‌تواند ناشی از این باشد که اغلب تعطیلات در تایلند همانند سایر کشورها نیست. تنها تعطیلات سال نو است که در تمام کشورها و تایلند مشابه است. این امر برای سرمایه‌گذاران تا حدودی نااطمینانی‌هایی داشته است زیرا پیش‌بینی را در مورد اینکه چه اتفاقاتی در بازارهای جهانی در طول تعطیلات تایلند می‌افتند از بین می‌برد.

علاوه‌بر این، اثرتعطیلات فرهنگی و دولتی بر بازار سهام متفاوت است. تنها تعطیلات دولتی است که به‌نظر می‌رسد بازده بالاتری نسبت به دوره‌های غیرتعطیل داشته باشد، درحالی که بازدهی بازار سهام در طول تعطیلات فرهنگی با روزهای غیرتعطیل چندان تفاوتی ندارد؛ هرچند این اختلافات در بازدهی، چندان هم زیاد نبوده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که بازده پیش از تعطیلات در تایلند که بیش از دو روز باشد، کمی غیرعادی می‌شود.

علاوه‌بر آنچه گفته شد، سرمایه‌گذاری در طول روزهای پیش از تعطیلات نوسانات و تغییرپذیری بیشتری دارد و همچنین ریسک‌های بالاتری نیز دارد. بنابراین می‌توان این پرسش را بررسی کرد که بازدهی روزهای پیش از تعطیلات در واقع حاصل سرمایه‌گذاری ریسک‌گریز عقلایی است.

حتی اگرچه پی بردن به علت بازدهی روزهای پیش از تعطیلات دشوار است، اما وجود شواهدی نسبت به بازده‌های غیرمعمولی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران نشانه‌ای باشد تا زمان سرمایه‌گذاری خود را به درستی تعیین کنند. صرف‌نظر از این موضوع، هرچه نوسانات مربوط به روزهای پیش از تعطیلات در بازار سهام بالاتر رود، رفتار سرمایه‌گذاران منعکس کننده بسته‌شدن بازار در تعطیلات تایلند خواهد بود که می‌تواند بر فعالیت‌های خرید و فروش بازار حتی در روزهای پیش از تعطیلات اثر بگذارد و آن را غیرطبیعی‌تر نماید.

به‌طور کلی می‌توان گفت سیاست‌های کشور تایلند در مدیریت تعطیلات بسیار مناسب بوده و علاوه‌بر اینکه میزان گردشگران خارجی را به‌طور فزاینده‌ای افزایش داده است، در زمینه گردشگری داخلی نیز با به‌کارگیری چنین سیاست‌ها و ایجاد زمینه‌هایی در قانون کار که ظرفیت گردشگری داخلی را تقویت می‌کنند، به موفقیت دست یافته است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

الف مالک غار علیصدر کیست؟ در واگذاری و اداره غار علیصدر که از ابتدای دهه ۷۰ در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …حمله وران و توهین کنندگان در فضای مجازی هر روز بیشتر می شوند و این مختص ایران نیستاول هنر معلمی اینجا خانه معلم بانهکمی عجیب است اینکه بعد از سال ها کار در آپ در حالی که گرد و غبار بازنشستگی خودنمایی می سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهانامروز مشکل اصلی کشورمان، مسأله اقتصاد است و در ابعاد دیگر خصوصا امنیت و اقتدار، وضع اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …اولین ورزشکار ایرانی در راه بارسلونا فعالیت داور بدمینتون ایران در سطح جهان و آسیافیش حقوقی وزیر بهداشت منتشر شدعکسرئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید در دانشگاه علوم پزشکی تهران به حدود یک هزار و پژمان بازغی در کنار خانوادهپژمان بازغی ، متولد ۱۹۵۱۳۵۳ در یک خانواده ۵ نفره در تهران به دنیا آمده است اصل و ریشه سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهانبسیاری از کارشناسان اقتصادی و برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند، شاید دلایل دیگری تیترنو آخرین اخبار خبرگزاری ها و سایت های خبری …برتری فولاد در دربی خوزستان و تساوی پیکان و سیاه‌جامگان در نیمه اول ورزش ورزش برتری خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری ایسنا خوزستانخبرگزاری ایسنا گیلانخبرگزاری ایسنا خراسان رضویخبرگزاری الف مالک غار علیصدر کیست؟ نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر هنر معلمی اینجا خانه معلم بانه کمی عجیب است اینکه بعد از سال ها کار در آپ در حالی که گرد و غبار بازنشستگی خودنمایی می کند در مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهان امروز مشکل اصلی کشورمان، مسأله اقتصاد است و در ابعاد دیگر خصوصا امنیت و اقتدار، وضع بسیار اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری اولین ورزشکار ایرانی در راه بارسلونا فعالیت داور بدمینتون ایران در سطح جهان و آسیا فیش حقوقی وزیر بهداشت منتشر شدعکس این روزها به طور پی در پی در معرض شندین خبرهایی درباره فیش های حقوقی قرار داریم از فیش حقوقی پژمان بازغی در کنار خانواده پژمان بازغی ، متولد ۱۹۵۱۳۵۳ در یک خانواده ۵ نفره در تهران به دنیا آمده است اصل و ریشه سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهان بسیاری از کارشناسان اقتصادی و برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند، شاید دلایل دیگری عامل تیترنو آخرین اخبار خبرگزاری ها و سایت های خبری فارسی زبان برتری فولاد در دربی خوزستان و تساوی پیکان و سیاه‌جامگان در نیمه اول ورزش ورزش برتری فولاد



لینک منبع :اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند

اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1081270‎Cachedاثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند. روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3922 تاریخ چاپ:1395/09/09 بازدید:934بار کد خبر: DEN-1081270. اثر تعطیلات بر ... بایگانی‌ها اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند - گلستان را ... mustseegolestan.com/.../اثر-تعطیلات-بر-بازار-گردشگری-و-سهام-تای/‎Cached1 دسامبر 2016 ... دنیای اقتصاد، امیر شاملویی: تعادل میان کار و زندگی از جمله مواردی است که با گسترش زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن کشورها هر چه بیشتر مورد ... اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند - تی نیوز tnews.ir/news/3c8375053357.html اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند. دریافت خبر : سه‌شنبه 09 آذر 1395 ساعت 7:55. روزنامه دنیای اقتصاد - امیر شاملویی: تعادل میان کار و زندگی از جمله ... اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند - آلورلاین alverline.ir/اثر-تعطیلات-بر-بازار-گردشگری-و-سهام-تای/ اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند. تعادل میان کار و زندگی از جمله مواردی است که با گسترش زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن کشورها هر چه بیشتر مورد ... آخرین اخبار گردشگران داخلی و خارجی - بازدید https://buzdid.ir/tag/گردشگران-داخلی-و-خارجی اهانت راننده اتوبوس گردشگران آلمانی در کرمان/این راننده برکنار شد .... اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند به گزارش روز نو؛ تعادل میان کار و زندگی از جمله ... گردشگری در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گردشگری_در_ایران‎Cached Similarبر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و ... گردشگران شهر دبی در سال مشابه، تنها کمتر از یک درصد سهم درآمد جهانی از صنعت .... و خرابه‌های استخر، تخت سلیمان، پاسارگاد (مقبره کوروش) و آثار تاریخی پس. اسلام چون مسجد و حمام و بازار وکیل شیراز، دروازه قرآن و آرامگاه حافظ و سعدی از قطب‌های عمده گردشگری ... تایلند طلا خرد کردن تولید کنندگان ماشین - صفحه خانگی www.chinesecalligraphyhouse.com/10253036-تایلند-طلا-خرد-کردن-تولید-کنندگان-ماشین.html You are here: صفحه خانگیمحصولتایلند طلا خرد کردن تولید کنندگان ماشین ... اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند | اقتصاد,. 29 نوامبر 2016 , به گزارش ... ایرنا - مطبوعات ایران www.irna.ir/fa/NewsPage.aspx?zone=18&lm=Latest...‎Cached... تحریم‌های ایران، نگرانی‌های بسیاری در خصوص تاثیر این تمدید بر اجرای صحیح .... «اثر تعطیلات بر بازار گردشگری و سهام تایلند» و «نسخه دلاری برای بازارهای ... مرگ پادشاه، تورهای گردشگری تایلند را لغو نکرده است - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../مرگ-پادشاه-تورهای-گردشگری-تایلند-را-لغو-نکرده-است‎Cached15 ا کتبر 2016 ... نماینده نهاد گردشگری تایلند در ایران گفت: مرگ پادشاه تایلند و اعلام عزای عمومی یکساله خللی در تعطیلی مراکز گردشگری و لغو تورهای این کشور ... پاتایا تایلند، «شهر گناه» تعطیل میشود؟ - بورس نیوز www.boursenews.ir/fa/news/.../پاتایا-تایلند-شهر-گناه-تعطیل-میشود‎Cached Similar23 ا کتبر 2014 ... اثرات تک نرخی شدن ارز بر بازار سرمایه جدید ترینهای بورس ... تمایل ایرانی‌ها برای سفر به کشورهایی مثل تایلند، ارمنستان و ترکیه چند ... به یک شهر توریستی خانوادگی خبر مهمی ‌بود که حتما تاثیر زیادی در کاهش ... پاتایا یکی از شهرهای ساحلی کشور تایلند است که از مقاصد اصلی گردشگران تایلند محسوب می‌شود و ...