مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاریخچه تولید شامپو

[ad_1]

تاریخچه تولید شامپو از کجا شروع شد؟

قبل از درست شدن شامپو، افراد معمولاً از صابون استفاده میکردند. اما صابون معایب مشخصی از جمله تحریک کننده بودن برای چشم ها و همچنین ناسازگار بودن با آب سخت را دارد که حالت گرفته ای روی موها ایجاد می کند و اصطلاحا موها کوبیده و زمخت میشوند.

اطلاعات کاملی از تاریخچه دقیق تولید تولید اولین شامپو در دست نیست و نقل قولهای مختلفی در این باره گفته میشود که به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم:

نمونه های اولیه شامپو

–  نمونه های اولیه شامپو در قرن ۱۵ میلادی در هندوستان ساخته شد. این نمونه های اولیه از جوشاندن گیاهی به نام اسپیدونس به دست می‌آمد و سپس ماده‌ای به نام آملا که نوعی از انگور فرنگی هندی است به آن اضافه‌ می‎‌شد.

انتقال اختراع شامپو از هند به سایر کشورها آغاز شد و بعد از اینکه بریتانیا ، هند را مستعمره خود قرار داد شامپو به انگلستان نیز منتقل شد و از آنجا به سایر کشورهای اروپایی انتقال یافت.

–  بنا به قولی ابداع و اختراع شامپو به سرخ پوستان در سال ۱۵۰۰ و محلیان بنگال در سال 1759 میلادی بر می گردد که برای شستن موها از آن استفاده می کردند و برای اولین بار نام خود را در تاریخ برای تولید این محصول ثبت کردند.

مواد تشکیل دهنده شامپوی آنها هسته میوه گیلاس با برخی از گیاهان و گیاهی به اسم (ROSELLE) که نام عامیانه این گیاه همان چای ترش (Hibiscus sabdariffa) است و در آن زمان برای حفظ و تمیزی مو استفاده می شده است.

به هرحال با گذشت زمان، تغییرات فراوانی بر روی ساختار شامپوها انجام گشت و این محصول وارد بازارهای مدرن شد اما در اوایل اختراع این محصول دوست داشتنی، شامپو در بازار یافت نمی شد بلکه فقط در دست آرایشگران خاص و محدودی و به شکل صابون پیدا میشد.

بالاخره در سال ۱۸۰۰ میلادی شامپوها کف دار شدند و عموم مردم نمی توانستند استفاده کنند بلکه برای قشر مرفه مورد استفاده بود و در ماه فقط یک بار شامپو می زدند.

پیدایش کلمه شامپو

کلمه شامپو در زبان انگلیسی در سال ۱۸۶۲ پیدا شد و مشتق شده از کلمه هندی”chāmpo  “ به معنای ماساژ یا فشردن یا آرام لمس کردن میباشد.

بالاخره در سال ۱۹۰۸ روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که برای بهتر شدن موها دو بار در ماه از شامپو استفاده کنید، این دستورالعمل برای کسانی بود که موهای سالمی نداشتند و اما افرادی که موی سالمی دارند یک بار در ماه استفاده میکردند.

در سال ۱۹۲۰ برای اولین بار شامپو مایع اختراع شد و در سال ۱۹۳۰ کیفیت شامپو بهتر شد.

ایده تولید شامپوهای امروزی بعدا و به وسیله شیمیدانانی که در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی کار می کردند، در آزمایشگاه درست شدند. این دانشمندان اولین گام ها برای تعیین این که فرمول شامپو باید چه ویژگی هایی را داشته باشد برداشتند. آنها باید درباره ویژگی های مرتبط با زیبایی و ظرافت شامپو مانند سفتی، رنگ و این که بویش باید شبیه چه باشد تحقیقات خود را آغاز کردند.

همچنین ویژگی های عملکردی، مانند میزان پاک کنندگی شامپو، حباب های حاصل از آن و میزان تحریکات جلدی را در نظر می گرفتند و بر این اساس تست هایی بر روی افراد مختلف انجام میدادند.

هنگامی که ویژگی های یک شامپوی سازگار با پوست شناسایی شدند، فرمول اولیه در آزمایشگاه ساخته شد و دسته اولیه شامپوها با استفاده از مواد مختلف در لیوان های آزمایشگاهی کوچکی ساخته شدند.

در اوایل دهه 1930، اولین شامپو با مواد شوینده مصنوعی ساخته شد اما هنوز هم ایرادات فراوانی داشت. در دهه 1960 فناوری جدیدتر، مواد شوینده ای را در اختیارما قرار داد که ما امروزه مورد استفاده قرار می دهیم.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، فرمولاسیون شامپوها پیشرفت زیادی کرد و روز به روز در حال تکامل است. مواد شوینده جدید، پوست و چشم را کمتر تحریک میکنند و کیفیت محیط و بهداشت را بهبود داده اند؛ همچنین فناوری تولید پیشرفت کرده است و امکان ترکیب هزاران ماده مفید را در شامپوها به وجود آورده است. همه اینها احساس حالت بهتر، پاک شدگی بیشتر و رفع دامنه گسترده ای از مشکلات پوست و مو را بهمراه دارند.

 

به این مطلب امتیاز دهید


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شرکت پاکسان تولید کننده شامپو و صابون …شرکت پاکسان تولید کننده شامپو و صابون بهداشتی به منظور ارتباط با کاربران گرامی شرکت پاکسان تولید کننده مواد شوینده بهداشتی …شرکت پاکسان تولید کننده مواد شوینده بهداشتی و صنعتی در ایران است که با بهره گیری از شامپو گیاهی آتو درمان ریزش مو پارسی طبشامپو گیاهی آتو با تقویت پیاز مو به طور چشمگیری از ریزش مو جلوگیری کرده و در نتیجه رشد بهترین برند شامپو پرطرفدار در بین آقایان آکابهترین برند شامپوبهترین مارک شامپوشامپوی برتر مردانهبهترین شامپو کدام استچه شامپو چگونه ساخته می شود؟ چگونگی ساخت شامپوها مواد تشکیل دهنده شامپو شامپو تاریخچه ساخت شامپوشامپو چگونه نمایندگان فروش پارسی طبدفتر فروش داخلی و خارجی محصولات پارسی طب مدیر فروش دکتر حمیدرضا ابراهیمی شیراز شامپو ضد شپش آنتی لایس هگور شامپوآنتیلایسضدشپشهگورشامپو ضد شپش آنتی لایس هگور مدل کالا تولی‌پرس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…تاریخچه شرکت تولیددارو، با تأسیس واحدی تحت نام؛ واحد دترجنت، پودر لباس‌شویی دریا را کیمیاگراندر راستای تولید محصولات شوینده و بهداشتی شرکت کیمیا صنعت آتامان نیازمند مشارکت یا شرکت داروسازی باریج اسانس تولید کننده داروهای …تولیدکننده داروهای گیاهی خرید گیاهان دارویی و قیمت شرکت داروسازی باریج اسانس شرکت پاکسان تولید کننده شامپو و صابون بهداشتی – اطلاعات تماس شرکت پاکسان تولید کننده شامپو و صابون بهداشتی به منظور ارتباط با کاربران گرامی اطلاعات شرکت پاکسان تولید کننده مواد شوینده بهداشتی و صنعتی شرکت پاکسان تولید کننده انواع مواد شوینده بهداشتی و صنعتی در ایران است که با بهره گیری از شامپو گیاهی آتو درمان ریزش مو پارسی طب شامپو گیاهی آتو با تقویت پیاز مو به طور چشمگیری از ریزش مو جلوگیری کرده و در نتیجه رشد و بهترین برند شامپو پرطرفدار در بین آقایان آکا بهترین برند شامپوبهترین مارک شامپوشامپوی برتر مردانهبهترین شامپو کدام استچه شامپویی درمان با محصولات پارسی طب پارسی طب یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی شامپو چگونه ساخته می شود؟ چگونگی ساخت شامپوها مواد تشکیل دهنده شامپو شامپو تاریخچه ساخت شامپوشامپو چگونه ساخته می تولی‌پرس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد تاریخچه شرکت تولیددارو، با تأسیس واحدی تحت نام؛ واحد دترجنت، پودر لباس‌شویی دریا را، در کیمیاگران در راستای تولید محصولات شوینده و بهداشتی شرکت کیمیا صنعت آتامان نیازمند مشارکت یا اجاره شامپو ضد شپش آنتی لایس هگور شامپوآنتیلایسضدشپش شامپو آنتی لایس ضد شپش هگوردرمان قطعی شپش و جداسازی کامل تخم شپش ، از بین برنده خارش ناشی از کتوکونازول ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد کتوکونازول کتوکونازول به انگلیسی رده درمانی عوامل ضد قارچ اشکال دارویی قرص، شامپو و کرم نقشه خط تولید شامپو تولید شامپو



لینک منبع :تاریخچه تولید شامپو

تاریخچه تولید و اختراع شامپو - پارسی طب fa.parsiteb.com/تاریخچه-تولید-و-اختراع-شامپو/‎Cachedاطلاعات کاملی از تاریخچه دقیق تولید تولید اولین شامپو در دست نیست و نقل قولهای مختلفی در این باره گفته میشود که به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم: ... تاریخچه تولید شامپو بایگانی - پارسی طب fa.parsiteb.com/tag/تاریخچه-تولید-شامپو/ تاریخچه تولید و اختراع شامپو از کجا شروع شد؟ قبل از درست شدن و اختراع شامپو، افراد معمولاً از صابون استفاده میکردند. اما صابون معایب مشخصی از جمله تحریک کننده ... شامپو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شامپو‎Cached Similarقبل از پیدایش شامپو به صورت امروزی، مردم برای شستشوی موی خود از مواد گیاهی مانند سدر و ... شامپوهای به خصوصی را برای افرادی که دارای شوره سر هستند تولید کردند. تاریخچه تولید و اختراع شامپو | | طب سنتی تندرستی سلامتی shopsalamat.ir/2016/12/تاریخچه-تولید-و-اختراع-شامپو/ 1 دسامبر 2016 ... مطالب مرتبط با این موضوع: مواد خطرناک شامپو ها را بشناسیم خصوصیات شامپوی استاندارد چیست؟ تاریخچه - شامپو پرژک www.parjak.ir/contact-us/تاریخچه‎Cachedاینفوگرافیکی از تاریخچه و دستاوردهای شرکت نگین بهداشت آرین. ... شرکت نگین بهداشت آرین در سال 1381 با هدف تولید محصولات بهداشتی با توان رقابت کیفی با ... تاریخچه www.kafsa.com/d/تاریخچه.html‎Cached Similarدر سال 1307 با تمام محدودیت ها و مشکلات،اولین کارخانه صنعتی تولید صابون در شهراصفهان تاسیس شد این کارخانه اولین محصول خود را با نام صابون سوبلمه تولید و به ... سلامت و ورزش | تاریخچه تولید شامپو www.salamatbashim.ir/?aid=13590‎Cachedاطلاعات کاملی از تاریخچه دقیق تولید تولید اولین شامپو در دست نیست و نقل قولهای ... بنا به قولی ابداع و اختراع شامپو به سرخ پوستان در سال ۱۵۰۰ و محلیان بنگال در ... شامپو چگونه ساخته می شود؟ - بیتوته www.beytoote.com/scientific/chera/shampoo3-made.html‎Cached Similarچگونگی ساخت شامپوها مواد تشکیل دهنده شامپو شامپو تاریخچه ساخت شامپو,شامپو چگونه ساخته می شود,چرا زیرا چگونه,اطلاعات عمومی,دانستنیهای علمی,بیشتربدانید ... تاریخچه | یونیلیور ایران www.unilever4u.com/تاریخچه/‎Cachedخطوط تولید با تولید صابون لوکس در سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرد و در ادامه تولید شامپو Sun Silk و Clear و خمیردندان Signal و Close up و چای Lipton به محصولات تولیدی ... سلامت و ورزش | تاریخچه تولید و اختراع شامپو www.stylebody.ir/?aid=13820‎Cachedاطلاعات کاملی از تاریخچه دقیق تولید تولید اولین شامپو در دست نیست و نقل قولهای ... با بررسی تاریخچه بیمار، معاینات فیزیکی و تصویربرداری کبد، سونوگرافی، ...