مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد

[ad_1]

منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
مخزن بزرگی از یخ به بزرگی ایالت نیومکزیکو در سیاره مریخ می‌تواند آب مورد نیاز ساکنان آینده این سیاره را تامین کند.

براساس گزارش دیسکاوری، پس از زمین، مریخ قابل‌سکونت‌ترین سیاره در سامانه خورشیدی است، اما این به آن معنی نیست که انسان می‌تواند به راحتی به این سیاره رفته و در آن زندگی کند.

اگرچه سطح مریخ خشک‌تر از خشک‌ترین بیابان‌های زمین است، ناسا اکنون مخزن زیرزمینی عظیمی از آب منجمد در این سیاره یافته‌است که روزی می‌تواند ناجی مهاجران مریخی شود.

کلیدی‌ترین عامل بقا برای ساکنان آینده مریخ، استفاده از منابعی است که درحال حاضر روی این سیاره وجود دارند، از این رو فرود آمدن در نزدیکی منبع آبی شناخته شده در مریخ می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. آب تنها برای زنده نگه داشتن فضانوردان به کار نمی‌رود، از آن برای تولید سوخت و پشتیبانی از کشاورزی در مریخ نیز استفاده خواهد شد.

به بیانی دیگر درصورتی که انسان نتواند منبع آبی روی مریخ بیابد و یا نتواند راهی برای دسترسی به این منبع ایجاد کند، باید رویای سفر به مریخ را به فراموشی بسپارد،‌اما اکنون کشف این منبع زیرزمینی بزرگ یخ توسط ماهواره ناسا می‌تواند مسیر رویای سکونت در مریخ را متحول سازد.

به گفته جک هولت محقق دانشگاه تگزاس این منبع جدید نسبت به دیگر منابع آب در مریخ قابل دسترس‌تر است، زیرا در عمق کمی قرار گرفته و در منطقه‌ای نسبتا مسطح و صاف واقع شده‌است که امکان فرود فضاپیما در آن بیشتر خواهد بود.

این مخزن در زیر فلات مشهور اتوپیای مریخ قرار دارد، جایی که فرودگر وایکینگ 2 ناسا در سال 1976 در آن فرود آمد. با استفاده از داده‌های رادار SHARAD مدارگرد اکتشافی مریخ محققان توانستند تکه‌های بزرگ یخی به ضخامت 80 تا 170 متر را کشف کنند که محوطه‌ای به وسعت ایالت نیومکزیکو را پوشش داده‌است. این مخزن 50 تا 85 درصد آب منجمد است که با خاک و سنگ ترکیب شده‌است.

اتوپیا در نیمه راه قطب شمال و استوای مریخ واقع شده‌است، منطقه‌ای که در آن آب امکان حضور در سطح سیاره را ندارد. احتمال داده می‌شود دلیل تراکم یخ در این منطقه به این دلیل باشد که سیاره در دورانی نسبت به امروزش شیب محوری بیشتر داشته‌است. مریخ طی دوره‌های 120 هزار ساله به شدت دچار تغییر شیب می‌شود، شیب محوری این سیاره هم‌اکنون 25 درجه است اما ممکن است این درجه به 60 نیز برسد. این تفاوت درجه شدید منجر به ایجاد تغییرات اقلیمی شدید‌تری شده و روند تشکیل یخ را از قطب شمال به مناطق پایین‌تری هدایت کرده‌است.

مخزن زیرزمینی اتوپیا در زیر لایه‌ای 10 متری از سنگ و خاک واقع شده‌است و این به آن معنی است که اولین ساکنان زمین می‌توانند به راحتی آغاز به حفاری کرده و به منبع آب دسترسی پیدا کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کشف آب در مریخ کشفآبدرمریخبیگ بنگ کاوشگر کنجکاوی موفق به کشف شواهدی از آب در مریخ شده استبه لطف این اکتشافات عصر ایران شاهکاری بی نظیر در فرودگاه سنگاپور عکس تایتانیک این بار در چین ساخته می شود ‏عکس علم، مهارت و فن آوری مدارگرد شناسایی مریخ ناسا محل احتمالی سقوط کاوشگر شیاپارلی آژانس فضایی اروپا را نجوم مقاله ای کامل در مورد منظومه شمسیشکل گیری منظومه شمسی حدود میلیارد سال پیش، از ابری متشکل از گاز و غبار بین ستاره ای اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …گونه جدیدی از ماهی های غول پیکر که اکسیژن تنفس می کنند کشف شده است به گزارش…پژوهش در پایه های راهنمایی دوره اول دبیرستان پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان جیرفت کارگاه پژوهش پژوهش در پایه های راهنمایی مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ یک بازیگر زن دیگر به پیوست تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، سپیده ذاکری بازیگر فیلمها و سریالهایی روشهای سنتی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش موبهترین عامل در بهداشت و سلامت مو در درجه اول تغذیه سالم و جریان گردش خون در پوست سر می کشف آب در مریخ کشفآبدرمریخ بیگ بنگ کاوشگر کنجکاوی موفق به کشف شواهدی از آب در مریخ شده استبه لطف این اکتشافات مریخ عصر ایران شاهکاری بی نظیر در فرودگاه سنگاپور عکس تایتانیک این بار در چین ساخته می شود ‏عکس علم، مهارت و فن آوری همه از مدل جدید بوگاتی شیرون انتظار دارند تا یک رکورد سرعت جدید برای خودروهای تولیدی به ثبت نجوم مقاله ای کامل در مورد منظومه شمسی شکل گیری منظومه شمسی حدود میلیارد سال پیش، از ابری متشکل از گاز و غبار بین ستاره ای، آغاز اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری پژوهش در پایه های راهنمایی دوره اول دبیرستان پژوهشسرای پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان جیرفت کارگاه پژوهش پژوهش در پایه های راهنمایی دوره اول مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر یک بازیگر زن دیگر به پیوست تصاویر سپیده ذاکری بازیگر سریال «روزگار قریب» به شبکه ماهواره ای جِم پیوست روشهای سنتی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو بهترین عامل در بهداشت و سلامت مو در درجه اول تغذیه سالم و جریان گردش خون در پوست سر می باشد



لینک منبع :منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد

Images for منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/353978/Science/space‎Cached29 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مخزن بزرگی از یخ به بزرگی ایالت نیومکزیکو در سیاره مریخ می‌تواند آب مورد نیاز ساکنان آینده این سیاره را تامین کند. منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Article/142584/منبع-آب-ساکنان-آینده-مریخ-کشف-شد 2 دسامبر 2016 ... مخزن بزرگی از یخ به بزرگی ایالت نیومکزیکو در سیاره مریخ می‌تواند آب مورد نیاز ساکنان آینده این سیاره را تامین کند. منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد | مخزن بزرگی از یخ به بزرگی - قطره www.ghatreh.com/news/nn34824984/منبع-ساکنان-آینده-مریخ-کشف 29 نوامبر 2016 ... مخزن بزرگی از یخ به بزرگی ایالت نیومکزیکو در سیاره مریخ می تواند آب مورد نیاز ساکنان آینده این سیاره را تامین ک. منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/29/1563456‎Cached29 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: مخزن بزرگی از یخ به بزرگی ایالت نیومکزیکو در سیاره مریخ می‌تواند آب مورد نیاز ساکنان آینده این سیاره را تامین کند. منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد - شبکه اینترنتی آفتاب | خبر ... khabarfarsi.com/u/28869207 29 نوامبر 2016 ... منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد. همشهری آنلاین: مخزن بزرگی از یخ به بزرگی ایالت نیومکزیکو در سیاره مریخ می تواند آب مورد نیاز ساکنان آینده ... کشف آب در مریخ! - وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/astronomy/کشف-آب-در-مریخ/?print=print‎Cachedبیگ بنگ: کاوشگر کنجکاوی موفق به کشف شواهدی از آب در مریخ شده است. ... دو درصد آب است که امید تازه ای برای ساکنان آینده انسانی بر سطح این سیاره محسوب می‌شود. ... شده، آب در خاک نرم سطح مریخ کشف شده که شاید منبع خوبی برای مأموریتهای آینده ... الف - خانه‌های ساکنان آینده مریخ یخی خواهد بود alef.ir/vdcbazba9rhb5wp.uiur.html?427849‎Cached25 دسامبر 2016 ... طبق آخرین مطالعات دانشمندان حجم منابع آب منجمد کشف شده در مریخ ممکن است از دریاچه سوپریور در آمریکای شمالی با حجم 12 هزار کیلومتر مکعب ... آب در مریخ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آب_در_مریخ‎Cached Similarبررسی‌ها نشان داده‌اند که آب در مریخ وجود دارد، هر چند در اندازه‌های کوچک به صورت بخار ... ۱ کشف جریان آب در سطح کره مریخ; ۲ پانویس; ۳ نگارخانه; ۴ جستارهای وابسته; ۵ منابع ... شده بود که آب در دو قطب سیاره مریخ در شکل یخ زده و در جو آن وجود دارد اما کشف آب ... خانه های ساکنان آینده مریخ یخی خواهد بود+تصاویر khabarooz.com/post/78422‎Cachedبه گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، منابع لازم برای تامین مصالح خانه های یخی در مریخ از آب منجمد موجود در دریاچه های زیرسطحی تازه کشف شده در این سیاره بدست خواهد ...