مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چاقی در کمین کودکان امروزی

[ad_1]

یک فوق تخصص غدد اطفال گفت: اضافه وزن شخص در دوران کودکی اش می تواند زمینه ابتلا به ناراحتی های قلبی و عروقی را در بزرگسالی فراهم کند.

 به گزارش شفاف مریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد اطفال در گفت و گویی بیان کرد: امروزه و با گسترش زندگی شهر نشینی  چاقی در کودکان شیوع پیدا کرده است و حدود چهار تا هفت درصد از دانش آموزان از چاقی و اضافه وزن رنج می برند.
 Image result for ‫چاقی کودکان‬‎

وی در خصوص عوارض چاقی اظهار داشت: بیماری هایی مانند  دیابت نوع 2، فشار و چربی خون از عواقب اضافه وزن محسوب می شوند.

این فوق تخصص غدد اطفال با عنوان اینکه شخصی به سندروم متابولیک مبتلا است که به سه مورد از موارد فشار خون و چربی غیر مفید بالا، چربی مفید پایین، قند خون بالا، چاقی شمکی و مقاومت به انسولین دچار باشد؛ افزود: این سندروم فرد را در معرض بیماری هایی مانند تصلب شرایین و اختلالات قلبی و عروقی و سکته های قلبی و مغزی قرار می دهد.

رزاقی آذر در خصوص بیماری هایی که در نتیجه دیابت ایجاد می شوند؛ تصریح کرد:  این بیماری ممکن است با تشکیل لخته در رگ های بزرگ بدن در اندامی مانند پا موجب بیماری قانقاریا شود.همچنین دیابت می تواند کارکرد کلیه را با اختلال مواجه کند.

وی تاکید کرد: به طور کلی دیابت می تواند بر روی تمامی اندام های مختلف بدن تاثیر بگذارد.بنابراین در صورتی که کودکی دچار چاقی و اضافه وزن باشد مراجعه سریع به پزشک ضروری است.

این فوق تخصص غدد اطفال با بیان اینکه به طور معمول کودکان پس از یک سالگی مبتلا به بی اشتهایی فیزیولوژیک می شوند، اظهار داشت: این عملکرد طبیعی بدن برای پیشگیری از چاقی مفید است و اگر فرزندشان کم اشتها است نباید کودک را وادار به غذا خوردن بکنند زیرا در این صورت شخص دچار لاغری یا چاقی مفرط می شود.

رزاقی آذر یادآور شد: بر خلاف باور غلط رایج در بین برخی از خانواده ها که چاقی کودک نشان دهنده سلامتی اش است باید با مراجعه وی به پزشک قد و وزنش با توجه به منحنی های رشد بررسی شود و در صورتی که کودک دچار چاقی و اضافه وزن است پیروی از رژیم غذایی صحیح تحت نظر متخصص تغذیه توصیه می شود.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

رشد و تکامل کودک ، خلاقیت کودک کودکرشد و تکامل کودکرشد و تکامل کودکانرشد و تکامل کودک رشد و تکامل کودک سالهرشد و کودک، اخبار کودکان، خبرهای کودک، حوادث کودکان، …علائم ضعیف شدن چشم در کودکان و بزرگسالان پدر فقیر دختربچه سرطانی ثروتمند از آب درآمدآفتاب آفتاب،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیهاسرنوشت تکان دهنده دختری به نام ستاره جزییاتخطر در کمین جوانان تنها چرا بی میلی جوانان به همنشینی با خانواده فزونی گرفته است؟چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم روان …چگونهبابیحوصلگیچگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان جهان پزشکی پزشکان ایران آیا واقعا در حال زندگی کردن هستید؟ از زندگی لذت می برید یا تنها روزها را سپری می کنید ؟دکتر دقاق زادهمتخصص طب فیزیکی وتوانبخشی …سیاتیک نام یک عصب است و در واقع اصطلاح درد سیاتیک به دردی اطلاق می شود که در طول عصبی چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان …چگونهخشمخودراچگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …در این مطلب شما را با چند کمبود ماده‌ی مغذی آشنا می‌کنیم که امکان افسرده شدن را بالا پایگاه خبری شفاآنلاین حوزه سلامت و بهداشتروند افزایش تعرفه‌ها در دهه گذشته دولت دهم، مردم را فقیر کرد جدول افزایش سالانه رشد و تکامل کودک ، خلاقیت کودک کودک رشد و تکامل کودکرشد و تکامل کودکانرشد و تکامل کودک رشد و تکامل کودک سالهرشد و تکامل کودک، اخبار کودکان، خبرهای کودک، حوادث کودکان، کودک آزاری با تماشای این فیلم در دنیای کودکان دهه ۵۰ نفس بکشید نجات کودک یک ساله از مرگ حتمی ویدیو آفتاب هشدار بازار آزاد در کمین شماست یک حقیقت بنیادین در زندگی اقتصادی مردم هیچ گاه به کتاب های سرنوشت تکان دهنده دختری به نام ستاره جزییات آخرین خبرها استخدام فوری در یهترین شرکتها با عالی ترین حقوق و مزایا زیباترین عکسهای عروسی چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم روان شناسیدلهرهخشمافسردگی چگونهبابی چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان، اشیای ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی اصولا شیوه‌های ارزیابی قابلیت اطمینان بر ارزیابی «احتمال خطر» استوار است، البته در گذشته دکتر دقاق زادهمتخصص طب فیزیکی وتوانبخشی دردهای عصب سیاتیک سیاتیک نام یک عصب است و در واقع اصطلاح درد سیاتیک به دردی اطلاق می شود که در طول عصبی به همین اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک دانشمندان بریتانیایی در آزمایشی که برای اولین بار در جهان انجام می‌گیرد، عوارض ناشی از جهان پزشکی پزشکان ایران آیا واقعا در حال زندگی کردن هستید؟ از زندگی لذت می برید یا تنها روزها را سپری می کنید ؟ خانوووووووومی دوستت دارم نوجوانی و علاقه به مد آسیب شناسی الگوهای رفتاری در نوجوانی پرونده روی میز نشان می داد که تو کمان کشیده و در کمین



لینک منبع :چاقی در کمین کودکان امروزی

چاقی در کمین کودکان امروزی / چاقی کودک را نادیده ... - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../چاقی-در-کمین-کودکان-امروزی-چاقی-کودک-را-نادیده-نگیرید‎Cached29 نوامبر 2016 ... یک فوق تخصص غدد اطفال گفت: اضافه وزن شخص در دوران کودکی اش می تواند زمینه ابتلا به ناراحتی های قلبی و عروقی را در بزرگسالی فراهم کند. Images for چاقی در کمین کودکان امروزی چاقی در کمین کودکان امروزی / چاقی کودک را نادیده نگیرید - سلامانه www.salamaneh.com/.../چاقی-در-کمین-کودکان-امروزی---چاقی-کودک-را-نادیده 5 دسامبر 2016 ... سلامانه : یک فوق تخصص غدد اطفال گفت: اضافه وزن شخص در دوران کودکی اش می تواند زمینه ابتلا به ناراحتی های قلبی و عروقی را در بزرگسالی فراهم ... چاقی در کمین کودکان امروزی / چاقی کودک را نادیده ... - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../چاقی-در-کمین-کودکان-امروزی-چاقی-کودک-را-... 3 فوریه 2017 ... چاقی در کمین کودکان امروزی / چاقی کودک را نادیده نگیرید. مریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد اطفال در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه ... چاقی در کمین کودکان امروزی - onvansho onvansho.ir/result/چاقی-در-کمین-کودکان-امروزی.html چاقی در کمین کودکان امروزی چاقی کودک را نادیده نگیرید. رزاقی آذر یادآور شد بر خلاف باور غلط رایج در بین برخی از خانواده ها که چاقی کودک نشان . دیابت بارداری در ... دکه - چاقی در کمین کودکان امروزی / چاقی کودک را نادیده نگیرید www.dakke.co/news_details/050YJC_5877288 29 نوامبر 2016 ... یک فوق تخصص غدد اطفال گفت: اضافه وزن شخص در دوران کودکی اش می تواند زمینه ابتلا به ناراحتی های قلبی و عروقی را در بزرگسالی فراهم کند. همشهری استان ها | چاقی در کمین کودکان ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/.../چاقی-در-کمین-کودکان?...‎Cached30 جولای 2017 ... بیماری‌های امروز با گذشته تفاوت بسیاری کرده است. در سال‌های گذشته مردم از لاغری و کاهش وزن رنج می‌بردند، اما امروز چاقی بیشتر افراد را با بیماری‌های ... مشکلات سلامت در کمین کودکان چاق | امروز آنلاین www.emruzonline.com/1395/07/مشکلات-سلامت-در-کمین-کودکان-چاق/ 1 ا کتبر 2016 ... به گزارش امروز آنلاین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هشدار می دهد که با وجود افزایش روند چاقی در بین کودکان و نوجوانان، مشکلات متعددی ... دیابت در کمین کودکان چاق! www.eghtesadnews.com/...ها.../168902-دیابت-در-کمین-کودکان-چاق‎Cached17 مه 2017 ... طبق نتایج یک مطالعه جدید، کودکان چاق در مقایسه با کودکان دارای شاخص ... در این باره می گوید: «کودک چاق چهار برابر بیشتر با ریسک ابتلا به دیابت تا سن ... ملکه ریاضیات امروز به خاک سپرده می شود / بیانیه خانواده مریم میرزاخانی ... احتمال ابتلا به سوء تغذیه در کودکان چاق - نمناک namnak.com/سوء-تغذیه-در-کودکان-چاق.p42637‎Cachedنسل امروزی کودکان، نسبت به گذشته چاق تر و فربه ترند. به این جهت پدر و مادر باید حتماً نسبت ... سوء تغذیه در کمین کودکان چاق. یک متخصص نوزادان گفت:رشد کودک ...