مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

واریس را چگونه میتوان درمان کرد؟

[ad_1]
بامداد-خوشبختانه بیشتر افراد با بیماری واریس سیاهرگ‌ها یا همان واریس آشنایی دارند. بیش از ۴۰ میلیون نفر از آمریکایی‌ها به این بیماری مبتلا هستند. شریان‌ها خون را به کل بدن پمپ می‌کنند و سیاهرگ‌ها خون را دوباره به قلب باز می‌گردانند. برخی از مواقع سیاهرگ‌های بدن کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند. اگر دریچه‌های یک طرفه در سیاهرگ‌ها به خوبی بسته نشود، خون درون آن جمع خواهد شد. همین امر نیز موجب متورم شدن سیاهرگ در قسمت‌هایی از بدن می‌شود. این تورم بیشتر در پاها رخ می‌دهد. واریس از نظر فیزیکی نیز بسیار دردناک است. این بیماری موجب تورم و درد می‌شود و با سندروم پای بی قرار نیز مرتبط است. در این مقاله قصد داریم روش‌های درمان واریس را بیان کنیم.he4250

بهترین روش برای جلوگیری از بروز واریس، دنبال کردن یک سبک زندگی فعال است

از بروز واریس جلوگیری کنید:
اگر چه برخی از افراد در معرض ابتلا به بیماری واریس قرار دارند (یکی از فاکتورهای خطر برای ابتلا به آن ژنتیک است) اما شما می‌توانید مراحلی را برای پیشگیری از آن طی کنید. بهترین روش برای جلوگیری از بروز واریس، دنبال کردن یک سبک زندگی فعال است. تمرینات پا همچون پریدن و پیاده روی می‌تواند به گردش جریان خون کمک کند. همچنین باید از ایستادن‌های طولانی مدت اجتناب کنید. هر جایی که ممکن بود بنشینید و پای خود را دراز کنید تا فشار موجود بر روی سیاهرگ‌ها کاهش پیدا کند. شما همچنین باید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید. هر چقدر کفش مسطح‌تر باشد به ماهیچه‌های پا فشار کمتری وارد می‌شود و همین امر از بروز بیماری‌هایی همچون واریس جلوگیری می‌کند.

 

درمان واریس:
اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به یک پزشک متخصص است. این فرد می‌تواند در درمان واریس به شما کمک کند. بسته به درمان‌های مورد نیاز، یک جراح عروق، متخصص پوست یا متخصص ورید می‌تواند درمان‌های مختلفی را پیش بگیرد:

 

he4251

جوراب‌های مخصوص واریس برای تسکین درد استفاده می شود

 

۱.جوراب‌های مخصوص واریس:
این جوراب‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که خون را به سمت بالا هدایت می‌کنند. استفاده از این موارد می‌تواند به تسکین علایمی همچون تورم و سفتی کمک کند و جریان خون را در اندام تحتانی بهبود ببخشد. به یاد داشته باشید که استفاده از جوراب‌های مخصوص واریس کمکی به از بین رفتن واریس نخواهد کرد. این موارد تنها برای تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

۲.اسکلروتراپی:
در این درمان با استفاده از یک سوزن، محلولی به داخل رگ‌های وریدی تزریق می‌شود. در نهایت رگ‌های واریسی لخته شده و از بین می‌رود. معمولا در عرض ۷ الی ۱۰ روز ظاهر رگ‌های واریسی از بین خواهد رفت. این روش ممکن است کمی دردناک باشد. همچنین ممکن است به درمان‌های متعدد برای خلاصی از شر این رگ‌ها نیاز داشته باشید.

 

۳. فرسایش حراراتی:
این روش از یک لیزر یا فرکانس رادیویی برای داغ کردن و بستن ورید‌ها استفاده می‌کند. با استفاده از سونوگرافی جراح قادر است کاتتر را داخل رگ‌های مورد نظر قرار دهد و سپس با استفاده از لیزر یا الکترود امواج رادیویی به درمان واریس بپردازد. اینکار باعث فرو ریختن دیواره‌های عروق می‌شود. ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید. البته برخی از جراحان از بی حسی موضعی برای اینکار استفاده می‌کنند. فرسایش حرارتی نسبت به اسکلروتراپی درد کمتری دارد و موثرتر است.

 

۴.خارج کردن رگ‌ها:
واریس سیاهرگ را می‌توان به صورت فیزیکی از پا خارج کرد. این روش از طریق برش‌های بسیار ریز انجام می‌شود. این روش معمولا به خاطر تعداد برش‌هایی که مورد نیاز است کمتر از سایر گزینه‌ها رواج دارد. این فرآیند برای واریس‌های بسیار بزرگ، دردناک و متورم بهترین گزینه است. این درمان معمولا توسط متخصص ورید انجام می‌شود.

 

۵. وناسیل(VenaSeal):
یکی از جدیدترین روش‌های موجود در بازار وناسیل است. وناسیل یک چسب مخصوص است که باعث بسته شدن رگ‌های آسیب دیده می‌شود. این روش به اندازه تکنیک حرارتی که قبلا نیز ذکر شد، موثر است و می تواند باعث نابودی رگ‌های واریسی شود. این روش آسیبی به اعصاب وارد نمی‌کند و تنها به بی حسی در مکان مورد نظر نیاز دارد. استفاده از جوراب‌های مخصوص واریس نیز لازم نیست. امکان انجام این روش در یک جلسه وجود دارد.
منبع:healthmag.ir


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تعیین درجه واریکوسل و روشهای درمانبهداشت و سلامتمردانگفتگو پیرامون واریکوسل چیست و درجات آن چگونه تعیین میشوند؟ منتشر شده در انتظار درمان بواسیردرمان بواسیر بواسیر چیست بیماری بواسیر بواسیر و درمان مقعد عمل بواسیر علائم ۳۹۲ درد در کشکک زانوسلام خانم دکتر امیدوارم همیشه شاد و سالم باشین دو روز قبل درد در کشکک پیدا کردم و الان درمان با ورزش،فواید ورزش،ورزش و سلامتیورزش صورتاهمیت ورزشورزش در دوران بارداری فواید ورزشورزش صبحگاهی سویاورزش ایروبیک درمانهای طبیعی دکتر جواد ظهوریانضمن انجام فصد اخلاط قابل ارزیابی هستند ودر واقع میتوان مشاهده ای از وضعیت سلامتی بر آموزش روابط زناشویی،دانستنیهای جنسی،آمیزش …با این کار همسرتان را شگفت زده کنید پیشگیری از کودک آزاری جنسی با تور استانبول از همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آنپربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده کنید دختر و پسرهای اهل ذوق ببیننداستخر،سونا و جکوزی تجهیزات گرمایشی استخر شامل دیگ آبگرم مبدل حرارتی سختی گیر و علل ایجاد رعشه لرزش روش درمان مردمانرعشه و یـا لـرزش عبـارت اسـت از حـرکـات غـیر ارادی، اسپـاسم گـونـه، ریتـیـمـک و تعیین درجه واریکوسل و روشهای درمان … مردان گفتگو پیرامون واریکوسل چیست و درجات آن چگونه تعیین میشوند؟ منتشر شده در انتظار تایید درمان بواسیر درمان بواسیر بواسیر چیست بیماری بواسیر بواسیر و درمان مقعد عمل بواسیر علائم بواسیر دکتر بیژن فروغ ماساز درمانی زمانی که ماساژ را به درستی انجام دهید، رفته رفته آرام شده و سیستم عصبی شما از ناحیه مورد کشش ۳۹۲ درد در کشکک زانو سلام خانم دکتر امیدوارم همیشه شاد و سالم باشین دو روز قبل درد در کشکک پیدا کردم و الان که چند درمان با ورزش،فواید ورزش،ورزش و سلامتی انجام مداوم ورزش باعث می شود که حجم قسمت‌هایی از مغز افزایش یابد‎ محققان با استفاده از درمانهای طبیعی دکتر جواد ظهوریان ضمن انجام فصد اخلاط قابل ارزیابی هستند ودر واقع میتوان مشاهده ای از وضعیت سلامتی بر اساس آموزش روابط زناشویی،دانستنیهای جنسی،آمیزش جنسی،دستگاه تناسلی با این کار همسرتان را شگفت زده کنید پیشگیری از کودک آزاری جنسی با تور استانبول از سومین همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آن پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده کنید دختر و پسرهای اهل ذوق ببینند استخر،سونا و جکوزی تجهیزات گرمایشی استخر شامل دیگ آبگرم مبدل حرارتی سختی گیر و چگونه میتوان جفت گیری چگونه میتوان مخ بزنیم چگونه میتوان موکل داشت چگونه میتوان چت کرد چگونه میتوان ایمیل ساخت چگونه میتوان چگونه میتوان جذاب شد چگونه میتوان موفق بود



لینک منبع :واریس را چگونه میتوان درمان کرد؟

برای درمان واریس چه باید کرد؟ www.fardanews.com/fa/news/.../برای-درمان-واریس-چه-باید-کرد‎Cached Similarروش‌های درمانی قادرند پیشرفت و احساس ناراحتی ناشی از سیاهرگ‌های واریسی را کاهش دهند. ... فرآیند تشکیل بافت در محل زخم، سیاهرگ‌های گشاد را می بندد و خون آنها به ... درمان واریس | چگونه واریس را با گوجه درمان کنیم - نمناک namnak.com/واریس-را-با-گوجه-درمان-کنیم.p16311‎Cachedواریس سیاهرگ یکی از شایع ترین مشکلاتی است که افراد زیادی درگیر آن بوده و از آن رنج می برند. ممکن است شما راههای درمانی زیادی را برای این مشکل شنیده باشید، اما در ... درمان واریس پا | چگونه واریس پا را درمان نمائیم؟ - کلینیک تخصصی ... www.iranvein.com/6/درمان-واریس-پا/‎Cached2 روز پیش ... “درمان واریس پا فایده ای ندارد چون دوباره عود خواهد کرد.” ... در این خصوص، پزشک معالج بر مبنی بررسی های اولیه می تواند در مورد میزان اثربخشی روش ... چگونه می‌توان واریس را درمان کرد؟ - درمان - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../-چگونه-می‌توان-واریس-را-درمان-کرد-‎Cached16 مارس 2014 ... سلامت نیوز : یک فوق تخصص جراحی عروق با بیان این مطلب که روش‌های درمانی مختلفی برای درمان واریس وجود دارد،... 10 راه جلوگیری از واریس پا - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/ways2-prevent1-leg.html‎Cached Similarدر حالی که استفاده از روش های بالا می تواند از پیدایش سیاهرگ های واریسی ... نباید برای از بین بردن رگ های واریسی از درمان با دست، مثل ماساژ پا استفاده کرد. این کار ... چگونه واریس را از بین ببریم؟ 5 روش درمانی برای واریس - مجله سلامت www.majalesalamat.com/treatment/5-treatments-for-varicose-veins/‎Cached12 آوریل 2016 ... واریس سیاهرگ را می‌توان به صورت فیزیکی از پا خارج کرد. این روش از طریق برش‌های بسیار ریز انجام می‌شود. این روش معمولا به خاطر تعداد برش‌هایی که ... درمان پیشرفته واریس پا با لیزر - متخصص قلب و عروق دکتر مهدی ... drmehdikarimi.com/درمان-پیشرفته-واریس-پا-با-لیزر/‎Cachedدر ادامه خون از رگ‌های مجاور به جای رگ بسته شده پس از درمان عبور خواهد کرد. درمان واریس پا با لیزر ... 2 چگونه می‌توان برای درمان واریس با لیزر آماده شد؟ 3 در طول درمان واریس ... درمان زخم‌های واریسی - کلینیک درمان واریس دکتر کریمی varicose.ir/درمان-زخم‌های-واریسی/‎Cachedزخم واریس چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟، علایم زخم ... با درمان رگ واریسی می‌توان از ایجاد زخم‌های واریسی پیشگیری کرد. این زخم‌ها ... 1 چگونه واریس موجب ایجاد زخم می‌شود ؟ دکتر بیژن فروغ - درمان واریس www.bijanfr.blogfa.com/tag/درمان-واریس‎Cached Similarانرژى لیزر را مى توان با روشى به نام لیزر درمانى درون وریدى (EVLT) در داخل ورید به کار ... عنوان کرد و در رابطه با درمان واریس پا گفت: با استفاده از سونوگرافی می‌توان ... چگونه می‌توان واریس را درمان کرد؟ | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/55189‎Cachedیک فوق تخصص جراحی عروق با بیان این مطلب که روش‌های درمانی مختلفی برای درمان واریس وجود دارد، گفت: روش اسکلروتراپی بیشتر برای وریدهای کوچک، متوسط و ...