مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

«درون»های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه

[ad_1]

وب سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: تا حالا هر وقت صحبت از «درون»ها می‌شد به «درون»های هوایی فکر می‌کردیم، اما مدتی است که ما با «درون»هایی هم مواجه هستیم که زیر سطح دریاها و اقیانوس‌ها فعالیت می‌کنند و می‌توانند سال‌ها در ژرفا بمانند و خدمت کنند.

 

 «درون»های زیرسطح دریاها و اقیانوس‌ها، جنگ سرد تازه‌ای بین آمریکا و روسیه ایجاد کرده‌اند

این مطلب را بگذارید در کنار مناقشه‌ای که در برخی از نواحی بر سر مالکیت دریاها وجود دارد، یا مسائل امنیتی دیگر، متوجه می‌شوید که این روبات‌های زیرسطحی که می‌توانند به موشک هم مجهز شوند، بهانه جدیدی برای بروز تنش هستند.

علیرغم مسائل فنی دشواری که برای ساخت این «درون»های زیرسطحی وجود دارد، پنتاگون علاقه دارد که این فناوری را پیش ببرد. برخی از این دشواری‌ها اینها هستند: خوردگی ناشی از آب شور، فشار آب و مشکلات ارتباطی.

پنتاگون برای ممکن کردن شارژ مداوم و عملیاتی نگاه داشتن این «درون»های در فکر ایجاد شاهراهی از ایستگاه‌های مخصوص به نام آیزنهاور است و همچنین در پی ایجاد سامانه‌ای برای نقشه‌برداری دقیق کف اقیانوس‌ها، جستجوی مین‌ها و زیردریایی‌ها است.

آمریکا فعلا زیردریایی‌های بی‌سرنشین ۱۵ متری به نام «بویینگ اکو ویجر» را در اختیار دارد اما حالا هدف این است که زیردریاهایی خاصی ساخته شود که «درون»های زیرسطحی را بتوانند حمل کنند و به آنها سرویس بدهند. درست مانند همان کاری که ناوهای هواپیمابر انجام می‌دهند و هواپیماها را روی خود حمل می‌کنند.

در حالی که امکانات کشورهای دیگر در زمینه جنگ در سطح دریاها در حال نزدیک شدن به آمریکاست، حالا آمریکا در پی ایجاد برتری قابل ملاحظه زیرسطحی است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درونهای زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه «درون»های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه



لینک منبع :«درون»های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه

«درون»های زیرسطح دریاها و اقیانوس‌ها، جنگ سرد تازه‌ای بین آمریکا و ... www.1pezeshk.com/archives/2016/11/drone-submarines.html‎Cached«درون»های زیرسطح دریاها و اقیانوس‌ها، جنگ سرد تازه‌ای بین آمریکا و روسیه ایجاد کرده‌اند. توسط علیرضا مجیدی; 8 ماه قبل; ۰. تا حالا هر وقت صحبت از «درون»ها می‌شد به ... Images for «درون»های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه «درون»های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه - راستین آنلاین | دمادم https://damadam.ir/.../درون-های-زیرسطحی-جنگ-سرد-آمریکا-و-روسیه/4430993 «درون»های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه. تا حالا هر وقت صحبت از «درون»ها می شد به «درون»های هوایی فکر می کردیم، اما مدتی است که ما با «درون»هایی هم مواجه هستیم ... میهن مگ - «درون»های زیرسطح دریاها و اقیانوس‌ها، جنگ سرد تازه‌ای بین ... https://mihanmag.com/.../«درون»های_زیرسطح_دریاها_و_اقیانوس_ها،_جنگ_سرد_تازه_ای_بین_آمریکا_و_روسیه_ایجاد_کرده_اند‎Cached27 نوامبر 2016 ... نوشته «درون»های زیرسطح دریاها و اقیانوس‌ها، جنگ سرد تازه‌ای بین آمریکا و روسیه ایجاد کرده‌اند اولین بار در یک پزشک پدیدار شد. منبع: یک پزشک. از عقرب آمریکایی تا کورسک روسی آشنایی با 9 غول اتمی غرق شده + ... www.military.ir/.../26104-%25d8%25a7%25d8%25b2-%25d8%25b9%25d9%2582%25d8%25b1%25d8%25a8-...‎Cachedنظریاتی مثل انفجار اژدر درون زیردریایی تا بحث حمله زیرسطحی های ... اما نظریه بعدی که یکی از حساس ترین بحثها درباره تاریخ جنگ سرد است. جنگ سرد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جنگ_سرد‎Cached Similarهر چند ایالات متحده و شوروی در طول جنگ جهانی دوم و در مقابل آلمان نازی متحد بودند، اما ... جنگ سرد با سقوط کمونیسم و فروپاشی و تجزیه اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به ... درون های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28862171 29 نوامبر 2016 ... درون های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه ... شیوه ی فعال شدن این ژن ها، مستقیماً به ژن های انسان شباهت دارد، چون همین ژن ها در انسان وجود دارد و در طول ... جنگ سرد جدید آمریکا و روسیه؛ شانس یا چالش برای افغانستان - BBC.com www.bbc.com/.../160301_mar_setiz_russia_us_new_cold_war_afg‎Cached2 مارس 2016 ... در تقابل جدید میان آمریکا و روسیه در صحنه سیاست جهان، افغانستان در کجا قرار دارد؟ آیا می‌تواند از رقابت جدید و شدید دو قدرت بزرگ به سود خود ... دسته‌بندی موشکهای ایالات متحده آمریکا - *** موشک شهاب-۳*** moshak2000.blogsky.com/category/cat-10/page/3‎Cachedسرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز سپس اعلام کرد کشتی های جنگی آمریکا چند ... کارلو کوپ در ابتدای این تحلیل با اشاره به اینکه در پایان جنگ سرد ، آمریکا و ..... نظریاتی مثل انفجار اژدر درون زیردریایی تا بحث حمله زیرسطحی های شوروی به این ... مروری بر 10 ماجرای مرموز و اسرارآمیز با محوریت آزمایشات سلاح های هسته ... rooziato.com/139697258/آزمایشات-سلاح-های-هسته-ای/‎Cachedپس از پیدایش نخستین بمب اتم، سلاح های هسته ای به کرّات توسط انسان مورد آزمایش قرار گرفتند. .... برخی از آنها در زیرِ زمین، برخی دیگر درون جعبه های چوبی و سایرین به طور عادی بر روی ... آلودگی سِمیپالاتینسک بعدها محل اختلاف آمریکا و روسیه گردید. ... دو بلوک شرق و غرب، به سردمداری شوروی و آمریکا، به دوران جنگ سرد معروف است).