مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزه

[ad_1]

طرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزه

طرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزه 

این غذا به شکل توپک هایی است که بسیار محبوب و شکیل می باشد و به طور خاص مورد علاقه بچه ها هم هست. ماکارونی و پنیر یا مک اند چیز (Mac and Cheese) یکی از انواع محبوب پاستاست که با پاستا و سس پنیری (معمولا پنیر چدار) تهیه می شود. در این روش با طرز تهیه توپک ماکارونی و پنیر سوخاری آشنا می شویم.

 

توپک مک اند چیز سوخاری علاوه بر طعم پنیری فوق العاده ای که دارد بدلیل ظاهر کوچکی که دارد میان وعده یا پیش غذایی مناسب برای کودکان یا میهمانی ها محسوب می شود.

 

مواد لازم:

ماکارونی فرمی 450 گرم
پنیر چدار 400 گرم
شیر 1 و 1/4 فنجان
آرد 1/2 فنجان
کره 1/4 فنجان
تخم مرغ 2 عدد
پودر سوخاری 3 فنجان
نمک و فلفل به میزان دلخواه
روغن گیاهی برای سرخ کردن
طرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزهطرز تهیه: 
1. ماکارونی فرمی (آرنجی) را طبق دستور روی بسته حدود 10 الی 15 دقیقه در آب جوش بپزید تا نرم شود. سپس ماکارونی را آبکشی کنید و کنار بگذارید.

 

2. پنیر چدار را رنده درشت کنید و کنار بگذارید. ماهیتابه بزرگی را روی حرارت متوسط قرار دهید و کره را در آن بریزید تا آب شود. سپس آرد را اضافه کنید و با کره تفت دهید تا رنگ آرد کرمی شود. یک فنجان شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مایه غلیظ شود. پنیر رنده شده را کم کم اضافه کنید. به این صورت که هربار با دست کمی پنیر بریزید و هم بزنید.

 

3. مایه را هم بزنید تا پنیر کاملا آب شود و مایه نرم و یکدست شود. ماکارونی پخته شده را به مایه پنیری اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. به میزان دلخواه با نمک و فلفل آن را مزه دار کنید.

 

4. ماکارونی و پنیر را در یک ظرف دردار بریزید و ظرف را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. کف یک سینی کاغذ روغنی بیندازید یا با کمی روغن آن را چرب کنید. به اندازه گردو از ماکارونی و پنیر بردارید و با دست آن را گلوله کنید. توپک های ماکارونی و پنیر را در سینی بچینید و سینی را حداقل 1 ساعت در فریزر قرار دهید (اگر توپک ها یک شب در فریزر بمانند بهتر است).

 

5. تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و 1/4 شیر را به آن اضافه کنید. مایه تخم مرغی را با چنگال هم بزنید تا یکدست شود. پودر سوخاری را در ظرف مناسبی بریزید. توپک ماکارونی و پنیر را به ترتیب در مایه تخم مرغی قرار دهید و بعد در پودر سوخاری بغلطانید تا همه جای توپک به آرد سوخاری آغشته شود.

 

6. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به مقدار لازم روغن داخل آن بریزید. زمانیکه روغن داغ شد توپک ها را داخل روغن بیندازید و حدود 3-4 دقیقه سرخ کنید تا برشته و طلایی شود.

 

7. توپک های سرخ شده را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی اش جذب شود. سپس توپک های ماکارونی و پنیر سوخاری را در ظرف بچینید و همراه با سس دلخواه بلافاصله بصورت گرم سرو کنید.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و آشپزی آسان …طرز تهیه انواع سسطرز تهیه انواع پلوهاانواع غذاهای خارجیغذاهای کشورهای خارجیانواع انواع ماکارونی ، انواع پاستا ، غذا با پاستا آموزش …پاستا فتوچینی با پستوی جعفری و گردو پاستا بخورید کمتر چاق شوید پاستای گوجه فرنگی و ماکارونی پاستا لازانیا ایران کوکآموزش آشپزی ایران کوک طرز تهیه انواع ماکارونی با سویا،پخت ماکارونی،ماکارونی با گوشت آموزش آشپزی آموزش آشپزیطرز تهیه غذامرغطبخجوجه کبابپختنته چین مرغپخت کیکسالادانواع دسر مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران معرفی بهترین فیلم های کریستوفر نولان کوکادر اینجا به معرفی بهترین و جذاب ترین فیلم های کریستوفر نولان کارگردان بریتانیایی انواع ماکارونی ، انواع پاستا ، غذا با پاستا آموزش آشپزی آکا پاستا فتوچینی با پستوی جعفری و گردو پاستا بخورید کمتر چاق شوید پاستای گوجه فرنگی و کاپاریس آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و آشپزی آسان سایت طرز تهیه انواع سسطرز تهیه انواع پلوهاانواع غذاهای خارجیغذاهای کشورهای خارجیانواع کتلت ماکارونی پاستا لازانیا ایران کوک آموزش آشپزی ایران کوک طرز تهیه انواع ماکارونی با سویا،پخت ماکارونی،ماکارونی با گوشت چرخ آموزش آشپزی آموزش آشپزیطرز تهیه غذامرغطبخجوجه کبابپختنته چین مرغپخت کیکسالادانواع دسرقهوهکباب فان وسرگرمی فان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ایرانی مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی دستورتهیه کوکوی خوشمزه و متفاوت که هم برای مهمانی های رسمی مناسب است هم برای سفرهای آخر معرفی بهترین فیلم های کریستوفر نولان کوکا در اینجا به معرفی بهترین و جذاب ترین فیلم های کریستوفر نولان کارگردان بریتانیایی هالیوود مک اند چیز



لینک منبع :طرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزه

Images for طرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزه طرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزه - پارس ناز www.parsnaz.com/طرز-تهیه-پاستای-مک-اند-چیز-خوشمزه.html‎Cachedطرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزه ،توپک ماکارونی و پنیر،پاستاهای خوشمزه و عالی ،بهترین طرز پخت برای پاستا،برترین پاستا با طعم خوب،پاستای گرد مک اند ... طرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزه -آکا - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/...aka/news2017711251951781.html‎Cached30 ژوئن 2017 ... طرز تهیه پاستای مک اند چیز خوشمزه ،توپک ماکارونی و پنیر،پاستاهای خوشمزه و عالی ،بهترین طرز پخت برای پاستا،برترین پاستا با طعم ... طرز تهیه پاستا مک اند چیز | کاسرول پنیری | ایران کوک https://irancook.ir/01/23/طرز-تهیه-پاستا-مک-اند-چیز.../17193/‎Cachedپاستا مک اند چیز. مک اند چیز. طرز تهیه: پاستا را حدود ده دقیقه در آب جوش حاوی نمک بجوشانید. ... این غذای خوشمزه را با سالاد میل کنید و لذت ببرید. برای: 2 نفر; حاضر ... مک اند چیز (Mac and Cheese) | سرآشپزباشی sarashpazbashi.com/1392/12/18/mac-and-cheese/‎Cached Similar9 مارس 2014 ... برجسب شده در: پنیر, ماکارونی, پخت در فر, ماکارونی در فر, پاستا در فر, مک اند چیز, طرز تهیه مک اند چیز, ماکارونی و پنیر, طرز تهیه ماکارونی و پنیر ... مک اند چیز با سس گوشت ~ کارگاه آشپزسازی www.cheftayebeh.ir/2015/07/blog-post_4.html‎Cached Similar4 جولای 2015 ... پنج سال پیش که "مک اند چیز" رو توضیح میدادم؛ خدمتتون عرض کردم این ... این نوع پاستا به خوبی سس رو درون خودش جای میده و جون میده واسه غذاهای سس ... مک اند چیز ~ کارگاه آشپزسازی www.cheftayebeh.ir/2010/08/blog-post_08.html‎Cached Similar8 آگوست 2010 ... در مورد پاستا ها قبلا توضیح دادم و با چند مدلش هم آشنا شدید. ... حالا مک اند چیز رو با نوع خاصی از ماکارونی به نام " اِلبو ماکارونی" elbow macaroni ... خوشمزه روز: مک اند چیز پای [تماشا کنید] - روزیاتو rooziato.com/1396112068/مک-اند-چیز-پای/‎Cachedبرای تهیه این غذا لازم است ابتدا پاستای مک اند چیز درست کرده و سپس به روشی که در ... طرز تهیه. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. در یک تابه بزرگ، ۲ ... طرز تهیه مک اند چیز(ماکارونی و پنیر) توپی - آپارات ► 1:00www.aparat.com/v/PjH62/طرز_تهیه_مک_اند_چیز%28ماکارونی_و_پنیر%29_توپی Jul 7, 2017 - 1 min گیلمازفود پفک پنیری، کره، شیر، پنیر چدار، پنیر موتزارلا، پنیر خامه ای، ماکارونیhttp://gilmazfood.ir/ طرز تهیه مک اند چیز(ماکارونی و پنیر) ... طرز تهیه مک اند چیز با سس گوشت - سوران www.sooran.com/fa/recipes/8534/‎Cached2 سپتامبر 2015 ... نوع پاستایی که برای مک اند چیز استفاده میشه باید حتما از یکی از انواع.