مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد

[ad_1]

وب سایت تک شات: دانشمندان حاضر در موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا به تازگی موفق به تولید نوع جدیدی از ساعت اتمی شده اند. این ساعت اکنون به عنوان پایدارترین ساعت در جهان شناخته می شود و به دانشمندان در درک بهتر اصول پایه ای جهان کمک می کند.

 

 دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد

در حالی که اکثر ساعت های اتمی برپایه اتم های سزیوم ساخته می شوند، این ساعت جدید برپایه اتم های ایتربیم ساخته شده است. ایتربیم با ثبات ترین ماده در جهان است.

وقتی حرف از ساعت های اتمی می شود، پایداری به معنای دقیق بودن هر لحظه ای است که ساعت اعلام می کند. ایتربیم در هر لحظه میلیاردها بار تیک می زند و هر یک از این تیک ها باید دقیق باشد. اگر این تیک ها نامنظم باشند، از دقت ساعت کاسته می شود و وقتی دقت میلی ثانیه ای و نانوثانیه ای مطرح باشد، کوچکترین تاخیرها نیز اهمیت پیدا می کنند.

از آنجایی که ایتربیم پایداری بسیار زیادی دارد، ساعت های اتمی ساخته شده برپایه آن نیز از دقت نانوثانیه ای بهره مند اند. اما دانشمندان به ساعتی با دقتی بیش از پیکوثانیه و فمتوثانیه نیاز داشتند.

ساعت های اتمی با ارزیابی دقیق میزان حرکت اتم ها از حالت کم انرژی به پر انرژی کار می کنند. این ساعت ها با استفاده از لیزر، نور را با نواختی مشابه با حرکت اتم ها می تابانند و با ارزیابی آن، زمان مشخص می شود.

با این حال، یکی از مشکلات ساعت های اتمی، زمان مرده است. طی زمان های مرده، نوسانات کوچک در لیزر می تواند باعث تغییر در ارزیابی شود و به این ترتیب ،از دقت ساعت کاسته می شود.

برای حل این مشکل، دانشمندان چیزی به نام ساعت دوگانه ساخته اند، که دو ساعت اتمی مجزا را باهم هماهنگ می کند. بین این دو ساعت، زمان های مرده جابجا می شود تا اینکه در هر لحظه حداقل یک پرتو لیزر در حال تابش باشد. مشکل زمان مرده به این ترتیب برطرف می شود.

دانشمندان بر این باوراند که ساعت جدیدشان برای تولید ساعت های اتمی کوچک تر در آینده مفید است. ساعت های اتمی امروزه کمی بزرگ اند.

می توان چنین ساعت های اتمی کوچکی را به هر جایی از زمین برد و میدان های جاذبه ای را نقشه برداری کرد، یا اینکه آنها را به فضا برد نسبیت عام را بررسی کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پول نیوز در همه جای جهان میزان درآمد یک فعالیت اقتصادی مهمترین علامت؟ شکل گرفته در ذهن مخاطب پربیننده ترین و آخرین اخبار علمی روز ایران و جهاناخبارعلمیآخرین اخبار علمی روز ایران و جهان جدیدترین اخبار علمی روز دنیا اخبار علمی جهان عکس زیبا ترین دختر ایرانعکس زیبا ترین دختر ایران تبلیغات تبلیغات رایگان تبلیغات اینترنتی آگهی آگهی تاریخ ابزارهای زمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتاریخابزارهایزمانیکی از اولین ابزارهای سنجش زمان ساعت آبی بوده است که احتمال داده می‌شود در ایران عصر ایران شاهکاری بی نظیر در فرودگاه سنگاپور عکس تایتانیک این بار در چین ساخته می شود ‏عکس قنات میراث فرهنگی و علمی ایرانیان سمینار ملی …قنات میراث فرهنگی و علمی ایرانیان باغ سرا سمینار ملی قنات ۱۳۸۳ گناباد مقدمه در دهه گزارش فارس از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت دفاعی در …گزارش فارس از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت دفاعی در یک سال اخیر ثبت چندین رکورد در عرصه کربن ؛ کلید تشخیص دقیق عمر کربن ؛ کلید تشخیص دقیق عمر با مشخص کردن اینکه چه مقدار از هسته ای رادیواکتیو باقی بیگ بنگ چیست؟ بیگبنگچیست؟هرکدوم از ابعاد جهان دارای قسمت مثبت و منفی مثل محور مختصات دکارتی هستن مثلا بعد پول نیوز دلار تومانی؛ زمینه‌ساز تصویب نرخ تسعیر بودجه بازده نیروگاهی در ایران؛ کمتر از ٣٦ درصد پربیننده ترین و آخرین اخبار علمی روز ایران و جهان اخبارعلمی آخرین اخبار علمی روز ایران و جهان جدیدترین اخبار علمی روز دنیا اخبار علمی جهان اخبار علمی عکس زیبا ترین دختر ایران عکس زیبا ترین دختر ایران تبلیغات تبلیغات رایگان تبلیغات اینترنتی آگهی آگهی رایگان تاریخ ابزارهای زمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد تاریخابزارهای یکی از اولین ابزارهای سنجش زمان ساعت آبی بوده است که احتمال داده می‌شود در ایران اختراع شده کاروفناوری کَلاله دانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در دسکتاپ عصر ایران شاهکاری بی نظیر در فرودگاه سنگاپور عکس تایتانیک این بار در چین ساخته می شود ‏عکس گزارش فارس از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت دفاعی در یک سال اخیر گزارش فارس از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت دفاعی در یک سال اخیر ثبت چندین رکورد در عرصه کربن ؛ کلید تشخیص دقیق عمر کربن ؛ کلید تشخیص دقیق عمر با مشخص کردن اینکه چه مقدار از هسته ای رادیواکتیو باقی مانده جو زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد جوزمین جو زمین بالاترین بخش تشکیل‌دهندهٔ کرهٔ زمین است که مخلوطی از گازهایی از جمله نیتروژن ۷۸٪، ساعت اتمی



لینک منبع :دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد

دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/433171/دقیق-ترین-ساعت-اتمی-جهان-ساخته-شد 1 دسامبر 2016 ... دانشمندان حاضر در موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا به تازگی موفق به تولید نوع جدیدی از ساعت اتمی شده اند. این ساعت اکنون به عنوان پایدارترین ... دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد - فردا www.fardanews.com/fa/.../دقیق-ترین-ساعت-اتمی-جهان-ساخته-شد‎Cachedمحققان دانشگاه «بلدر کلرادو» آمریکا با همکاری انستیتوی ملی استاندارد و فناوری این کشور، دقیق ترین ساعت اتمی جهان را ساختند. دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد - فرارو fararu.com/fa/news/231097/دقیق-ترین-ساعت-اتمی-جهان-ساخته-شد محققان دانشگاه «بلدر کلرادو» آمریکا با همکاری انستیتوی ملی استاندارد و فناوری این کشور، دقیق ترین ساعت اتمی جهان را ساختند. سی ان ان: دقیق ترین ساعت جهان ساخته شد +عکس - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../سی-ان-ان-دقیق-ترین-ساعت-جهان-ساخته-شد-عکس‎Cached26 مه 2016 ... دانشمندان کوشیده اند با ساخت دقیق ترین ساعت جهان، زمان را بهتر از گذشته ثبت کنند. ... ساعت های ساخته شده با این روش "ساعت های اتمی" نام دارند. دقیق‌ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد - ایسنا www.isna.ir/news/.../دقیق-ترین-ساعت-اتمی-جهان-ساخته-شد‎Cached5 آوریل 2014 ... دانشمندان «موسسه ملی فناوری و استانداردها» (NIST) امریکا دقیق‌ترین ساعت اتمی جدید موسوم به NIST-F2 را ساختند. دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد | سلامت دیجیتال www.salamatdigital.com/دقیق-ترین-ساعت-اتمی-جهان-ساخته-شد/‎Cached5 دسامبر 2016 ... دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد. دانشمندان حاضر در موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا به تازگی موفق به تولید نوع جدیدی از ساعت اتمی شده اند ... دقیقترین ساعت اتمی جهان ساخته شد - آفتاب www.aftabir.com/news/.../دقیقترین-ساعت-اتمی-جهان-ساخته-شد 7 فوریه 2010 ... فیزیکدانها دقیق ترین ساعت جهان را بر پایه یک اتم واحد آلومینیوم ساختند. دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد - تابناک تهران www.tabnaktehran.ir/fa/news/26919/دقیق-ترین-ساعت-اتمی-جهان-ساخته-شد این ساعت که از دقیق ترین ساعت اتمی موجود، سه برابر دقیق تر است، می تواند جابه جایی های کوچک در زمان را که وجود آن ها در قالب نظریه نسبیت اینشتین اعلام شد، اندازه ... دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد - خبرگزاری اقتصادی ایران econews.com/fa/content/461556 24 ژانویه 2014 ... اقتصاد ایران: دانشمندان دقیق ترین ساعت اتمی جهان را ساخته اند که طی پنج میلیارد سال نه یک ثانیه عقب می ماند و نه جلو نمی رود. دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد - اخبار نجومی فارسی هفت آسمان 7skies-persiannews.blogsky.com/1388/02/03/post-18/ دانشمندان دانشگاه کلرادو با ابداع ساعت اتمی با دقتی که هر 300 میلیون سال یک ثانیه را از دست می دهد یک قدم به دستیابی به دقیق ترین ساعت جهان نزدیک تر شدند.