مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رونمایی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

[ad_1]
خبرگزاری ایرنا: هند به صورت رسمی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در جنوب این کشور رونمایی کرده و با فعالیت کامل آن به عنوان سومین کشور صاحب انرژی خورشیدی دنیا بخش مهمی از انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از انرژی پاک تامین می کند.

این نیروگاه که 648 مگاوات ظرفیت دارد، با استفاده از 2.5 مولفه فتوولتاییک ساخته شده که در زمینی به مساحت 10 کیلومتر مربع نصب شده اند.

این نیروگاه در طول 8 ماه با بودجه ای معادل 662 میلیون دلار در منطقه کاموتی واقع در استان تامیل نادو در جنوب هندوستان راه اندازی شده است. ظرفیت این نیروگاه رکورد قبلی را که 550 مگاوات بود و به یک نیروگاه با دو سایت مستقل در آمریکا اختصاص داشت، شکست.

 

رونمایی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان 


این نیروگاه دولت هند را یک گام دیگر به اهداف آن در رابطه با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، نزدیک تر کرد. در ابتدا دولت این کشور با راه اندازی پروژه National Solar Mission هدف اصلی خود را تا سال 2022 میلادی، دستیابی به 20 گیگاوات توان الکتریکی با استفاده از نیروگاه های خورشیدی تعریف کرد. اما در سال 2015 آن را تغییر داد و مقرر شد تا آن زمان به 100 گیگاوات توان خورشیدی دست یابد.


در سال 2012 استان تامیل نادو با وجود این که نتوانست به اهداف تعریف شده برای آن دست یابد، نیروگاه هایی را راه اندازی کرد که 3 هزار مگاوات از توان الکتریکی موردنیاز هندوستان را تامین کردند.


کشور هند با راه اندازی این نیروگاه جدید قصد دارد تا سال 2017 میلادی به سومین کشور فعال در بازار انرژی خورشیدی پس از چین و آمریکا تبدیل شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، …کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز پول نیوز در همه جای جهان میزان درآمد یک فعالیت اقتصادی مهمترین علامت؟ شکل گرفته در ذهن مخاطب پایگاه خبری صنعت برق برق نیوز سوال ۱۴ نماینده از وزیر نیرو اعلام وصول شد خارج کردن سه‌شاخه کابل برق از سر یک کودک موتور جستجوی قطره نوع خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار تیپ بزرگترین گنج جهان در ایران که هنوز پیدا نشدهچند روز پیش مطلبی به عنوان بزرگترین گنج های دنیا که گم شده اند را منتشر کردم اما برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …صفحات جانبی راه اندازی جاده خورشیدی در امریکا با پنل های رنگارنگ اولین مزرعه کبود راهنگ بزرگترین شهرستان استان همدان در قاب …بخشدار گل‌تپه گفت در هفته دولت پروژه عمرانی با اعتباری بیش از میلیارد تومان در گل برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …مطلب دانلود کنید ساختمان ترانسفورماتور ترانسفورماتورها اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …اولین ورزشکار ایرانی در راه بارسلونا فعالیت داور بدمینتون ایران در سطح جهان و آسیا بزرگترین گنج جهان در ایران که هنوز پیدا نشده چند روز پیش مطلبی به عنوان بزرگترین گنج های دنیا که گم شده اند را منتشر کردم اما یکی از تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، مطالب جالب و کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز با ذکر پول نیوز دلار تومانی؛ زمینه‌ساز تصویب نرخ تسعیر بودجه بازده نیروگاهی در ایران؛ کمتر از ٣٦ درصد عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی های برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات سایز سیم ها صفحات جانبی راه اندازی جاده خورشیدی در امریکا با پنل های رنگارنگ اولین مزرعه خورشیدی دنیا پایگاه خبری صنعت برق برق نیوز پایگاه خبری تحلیلی صنعت برق برق‌نیوز تنها رسانه مرتبط با صنعت برق است که به صورت خصوصی و موتور جستجوی قطره نوع خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار تیپ دوگانه سوز انرژی باد انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران لینک خبر بر اساس اهداف وزارت نیرو در ورود به حوزة فناوری توربینهای بادی بعنوان یکی از برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات ساختمان مطلب دانلود کنید ساختمان ترانسفورماتور ترانسفورماتورها را نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فصل دیگری از فعالیت های خود، توجه خود را به آفریقا



لینک منبع :رونمایی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

رونمایی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان - برترین ها www.bartarinha.ir/.../رونمایی-از-بزرگترین-نیروگاه-خورشیدی-جهان‎Cached1 دسامبر 2016 ... هند به صورت رسمی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در جنوب این کشور رونمایی کرده و با فعالیت کامل آن به عنوان سومین کشور صاحب انرژی ... Images for رونمایی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان رونمایی هند از بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/607666/science/technology‎Cached1 دسامبر 2016 ... هند به صورت رسمی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در جنوب این کشور رونمایی کرده و با فعالیت کامل آن به عنوان سومین کشور صاحب انرژی ... رونمایی هند از بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان - ایران اکونومیست https://iraneconomist.com/fa/news/135635 3 دسامبر 2016 ... هند به صورت رسمی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در جنوب این کشور رونمایی کرده و با فعالیت کامل آن به عنوان سومین کشور صاحب انرژی ... رونمایی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان - پایش | دمادم https://damadam.ir/.../رونمایی-از-بزرگترین-نیروگاه-خورشیدی-جهان/4451618 هند به صورت رسمی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در جنوب این کشور رونمایی کرده و با فعالیت کامل آن به عنوان سومین کشور صاحب انرژی خورشیدی دنیا بخش ... رونمایی هند از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان - پایش | دمادم https://damadam.ir/.../رونمایی...بزرگترین-نیروگاه-خورشیدی-جهان/4451051 هند به صورت رسمی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در جنوب این کشور رونمایی کرده و با فعالیت کامل آن به عنوان سومین کشور صاحب انرژی خورشیدی دنیا بخش ... رونمایی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../رونمایی-از-بزرگترین-نیروگاه-خورشیدی-جهان/ هند به صورت رسمی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در جنوب این کشور رونمایی کرده و با فعالیت کامل آن به عنوان سومین کشور صاحب انرژی خورشیدی دنیا بخش مهمی ... رونمایی هند از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان payeshonline.com/.../رونمایی-هند-بزرگترین-نیروگاه-خورشیدی-جهان‎Cached1 دسامبر 2016 ... هند به صورت رسمی از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در جنوب این کشور رونمایی کرده و با فعالیت کامل آن به عنوان سومین کشور صاحب انرژی ... ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در چین - کلیک | نبض ... click.ir/1396/.../world-biggest-floating-solar-farm-produced-in-china/‎Cachedدر ضمن چین صاحب بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان ساخته شده در خشکی (البته از نظر .... گوشی سامسونگ Galaxy Grand Prime 2016 تا ماه آینده رونمایی می شود ... بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی جهان در دبی ساخته می شود - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../بزرگ-ترین-نیروگاه-خورشیدی-جهان-در-دبی-ساخته-می-شود‎Cached8 ژوئن 2016 ... امارات قصد دارد از بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی متمرکز جهان تا سال ۲۰۲۰ رونمایی کند.