مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا تعلل همیشه مضر است؟ چگونه تعلل میتواند مفید باشد؟

[ad_1]

چگونه تعلل در قالب قدرتی فوق‌العاده سازنده عمل می‌کند؛

Procrastination

در انجام تصمیمی که گرفته اید تعلل نکنید چرا که … این جمله را همه ما بارها شنیده ایم اما واقعاً تعلل باعث ایجاد مشکل میشود؟

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ همه ما تعلل را در صدر لیست یا در زمره مشکلات معمول بر سر راه خلاقیت یا عادت افتضاحی برای کار قلمداد می‌کنیم. و از آنجایی که ما زنان خلاق همواره درصدد کسب عادات خوب و آموزش جهت از بین بردن تعلل هستیم، با دل و جان به دیدگاه تازه خوش آمد می‌گوئیم.

برای بررسی دیدگاهی دیگر در باب تنبلی مفرط، ما به سراغ سیلویا کریسمن، از مدیران اجرایی الهام‌بخش و استاد پیشرفت در زمینه‌های مختلف رفتیم، او قسم می‌خورد که تعلل همیشه هم امر وحشتناکی نیست. مقاله‌ زیر را مطالعه کنید تا دریابید که این رفتار چگونه به سود شما خواهد بود و چگونه می‌توان از آن به عنوان قدرتی عظیم در جهت کارهای خلاقانه بهره برد.

هنگامی که تعلل مفید می‌شود

گرچه تعلل عادت وحشتناکی قلمداد می‌شود، اما گاهی نیز کمک می‌کند تا اولویت‌ها و ارزش‌ها خود را نشان دهند و برخی مشکلات به خودی خود حل شوند. سیلویا با این تئوری موافق است و می‌گوید، تعلل می‌تواند منجر به نتایج مثبت گردد، مشروط بر اینکه یاد بگیریم چگونه از آن به عنوان ابزار استفاده کنیم. هنگامی که چنین می‌کنیم، انتخاب‌های بهتری خواهیم داشت. شگرد کار، آموزش استفاده‌ موثر در راستای مدیریت تعلل‌هاست، که سیلویا معتقد است مادامی که با درک صحیح از احساسات و رفتارها مرتبط است، کنترل می‌شود.

سیلویا می‌گوید، من دریافتم افرادی که از استرس رنج می‌برند، اغلب به اقدامات شتابزده دست می‌زنند، که منجر به کارهای غیرضروری و اشتباهات فراوان می‌شود. در واقع، چنانچه صبورانه به ارزیابی موقعیت بپردازیم و از دور نظاره‌‌گر موقعیت باشیم، کمک می‌کند تا به اهمیت موضوع پی ببریم و گاهی در این خلال مشکلات به خودی خود حل می‌شوند. و می‌بینیم که گاهی کاملاً کارساز است، مثلاً تعلل در ایمیل زدن به دوستی که حرف ناخوشایندی از او شنیده‌اید! یا تاخیر در انجام پروژه‌ایی که در راستای اهداف کلی شما نیست.

چگونه از تعلل به عنوان اهرم قدرت استفاده کنیم؟

سیلویا می‌گوید، چنانچه فردی هستید که فشارها را به خوبی تحمل می‌کنید، احتمالاً فواید بیشتری عایدتان می‌شود. توصیه خردمندانه وی این است که، از تعلل برای خلق احساسات درست، هر چند مصنوعی و موقعیت‌های برای حصول نتایج بهتر بهره ببرید. بدین ترتیب، قدرت فوق‌العاده‌ایی در جهت خلاقیت کسب خواهید نمود.

سیلویا معتقد است، به خودتان یادآور شوید که همه چیز مستلزم اقدام سریع یا تصمیم فوری نیست، و سپس دیدگاه شما نسبت به تعلل تغییر خواهد کرد. تعلل قطعاً مستلزم کارشکنی نیست. گاه فقط هنر صبر، در جریان امور بودن و صرف زمان کافی برای پی بردن به امور ارزشمند است.

سیلویا توصیه می‌کند که زمان را به تعویق بیاندازید، تا دریابید که آیا از صمیم قلب به آنچه مجبورید انرژی خود را صرف نمائید، علاقه‌مند هستید یا خیر. اگر چنین نیست، درباره‌ تغییراتی که به طور طبیعی شما را شادتر و خلاق‌تر می‌سازد، بیاندیشید. سیلویا پیشنهاد می‌کند که، اگر واقعاً مشتاق هستید اما فقط برای مدتی بی‌انگیزه شده‌اید، راهی برای تغییر بیابید.

او به ما گفت، در صنایع خلاقانه تعلل شهرت خوشایندی ندارد، حال آنکه در دانش مدرن اعتقاد بر این است که نوآوری بهتر از افتخار به روند کار است، بدین معنا که کارها را باید مادامی که چیزی به ذهن الهام شود، به تعویق انداخت. فردی خلاق، همچون سیلویا به ما می‌گوید که او به شخصه تا زمانی که چارچوبی برای ایده‌هایش در ذهن ایجاد شود منتظر می‌ماند، سپس دست به کار می‌شود.

او می‌گوید اغلب وقت‌گذرانی‌های وی با دوچرخه‌سواری، تغییر محیط و پرداختن به امور مختلف در ساعت‌های متوالی پر می‌گردد. برخی از مردم من را در حال انجام این امور مشاهده می‌کنند و تصور می‌کنند در حال وقت‌گذرانی‌های بیهوده هستم، اما در واقع تلاش می‌کنم تا به نقطه‌‌ایی عالی دست یابم. در نهایت به این نتیجه می‌رسند که این امور روندی در جهت فائق آمدن بر کارهاست.

چه زمانی تعلل به مشکلی حقیقی تبدیل می‌شود؟

سیلویا خاطر نشان می‌سازد که محققان بر این باورند که انواع مختلفی از تعلل وجود دارد، که به تعلل فعال و غیرفعال تقسیم می‌شود.
او انواع مختلف آن را بیان نمود، تعلل فعال در واقع آگاهی و پذیرش مشکل یا تکلیف مورد نظر است، که مستلزم واکنش سریع نیست. بهترین نمونه احتمالاً سپری نمودن زمان با دوستان و آگاهانه نادیده گرفتن سبد لباس‌های چرک است.

از طرف دیگر، تعلل غیرفعال عدم پذیرش مسئولیت‌های همیشگی است، همچون نشستن و هیچ کاری انجام ندادن، زندگی بدون پذیرش هیچ گونه تعهد است. در این مورد، تعلل مشکلی عظیم است و باید بر تغییر این وضعیت تمرکز نمود. او به ما گفت که پیوند تعلل غیرفعال با افسردگی امریست معمول، پس اگر خودتان یا دوستتان در چنین شرایطی قرار گرفت، آگاه باشید.

سیلویا همچنین خاطر نشان می‌سازد که درباره‌ی اهمیت مدیریت تعلل و برقراری تعادل بین آنچه موثر و آنچه بی‌تاثیر است، تعمق کنید. او می‌گوید، اگر در زمره افرادی در تیم هستید که هیچ‌گاه کارهایتان را سر موعد انجام نمی‌دهید و فشار زیادی را بر هم‌تیمی‌هایتان خود تحمیل می‌کنید، زمان آن فرا رسیده تا اولویت‌های خود را دوباره ارزیابی کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

میگنا چیست؟این نوع رفتارهای مضر و غیر مفید میتوانند وارد یک دورتسلسل معیوب آزار دهنده و بیمار کتاب بسوی کامیابی آنتونی رابینزفرهنگ موفقیت نیروی کلمات دگرگون کننده و تمثیلهای جهانی آیا تاکنون عمیقا تحت تاثیر پایگاه تخصصی پینگ پنگتنیس روی میز کشور …در این بخش سعی داریم تا سوالات و پرسشهایی را که دوستان علاقمند ارسال کرده یا اینکه از دانستنی های درباره قلب وعروق کلینیک جامع آموزش …شرح بیماری آنوریسم‌ عبارت‌ است‌ از بزرگ‌ شدن‌ یا بیرون‌زدگی‌ دیواره‌ یک‌ سرخرگ زیباترین جملات و متن های کوتاه عاشقانهنامه ی چارلی چاپلین به دخترش ژرالدین، دخترم اینجا شب است شب نوئل؛ در قلعهی کوچک پنج ماسک صورت خانگی برای از بین بردن لکه ها، …چگونه برای فرزندانمان مادری کنیم؟ ۸ نکته که برای تربیت کودک سالم ضروری است از پخش احادیث حکمتامام حسین ع بخیل کسی است که از سلام کردن بخل ورزد تحف العقول صفحه امام حسین ع ارتباط با دوست پسر، بعد از ازدواج شهر سوالمدتی با پسری دوست بودمهر دو تحصیلکرده و دارای کار خوب و در شرف ازدواج و بینمان رابطه خلاصه هدف مطالعه این تحقیق منجر به اکتشاف رابطه بین بازی های استراتژیکی دیدگاه کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان همه …طفره رفتن سازنده‌ها از دریافت پایان‌کار و سندمحضری به تعلل چندین ساله در ابلاغ میگنا چیست؟ این نوع رفتارهای مضر و غیر مفید میتوانند وارد یک دورتسلسل معیوب آزار دهنده و بیمار گونه کتاب بسوی کامیابی آنتونی رابینز فرهنگ موفقیت نیروی کلمات دگرگون کننده و تمثیلهای جهانی آیا تاکنون عمیقا تحت تاثیر سخنان پایگاه تخصصی پینگ پنگتنیس روی میز کشور پرسش وپاسخهای فنی در این بخش سعی داریم تا سوالات و پرسشهایی را که دوستان علاقمند ارسال کرده یا اینکه از بزرگان دانستنی های درباره قلب وعروق کلینیک جامع آموزش پزشکی عواملی چون استرس، هیجان و کم خوابی در تپش قلب موثر است، احساس آگاهی از ضربان قلب را تپش قلب زیباترین جملات و متن های کوتاه عاشقانه سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد اگر همان پنج ماسک صورت خانگی برای از بین بردن لکه ها، ماسک برای لک چگونه برای فرزندانمان مادری کنیم؟ ۸ نکته که برای تربیت کودک سالم ضروری است از پخش فیلم های احادیث حکمت امام حسین ع بخیل کسی است که از سلام کردن بخل ورزد تحف العقول صفحه امام حسین ع درس ارتباط با دوست پسر، بعد از ازدواج شهر سوال مدتی با پسری دوست بودمهر دو تحصیلکرده و دارای کار خوب و در شرف ازدواج و بینمان رابطه کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان همه چیز در مورد طفره رفتن سازنده‌ها از دریافت پایان‌کار و سندمحضری به تعلل چندین ساله در ابلاغ قانون پیش چکیده‌ از آنجا که پویایی و تغییر مهمترین ویژگی محیط سازمان‌های امروزی است حفظ و بقای



لینک منبع :آیا تعلل همیشه مضر است؟ چگونه تعلل میتواند مفید باشد؟

آیا تعلل همیشه مضر است؟ چگونه تعلل میتواند مفید باشد؟ - آلامتو www.alamto.com/procrastination-super-power.html‎Cached3 دسامبر 2016 ... آیا تعلل همیشه مضر است؟ چگونه تعلل میتواند مفید باشد؟:در انجام تصمیمی که گرفته اید تعلل نکنید چرا که ... این جمله را همه ما بارها شنیده ایم اما واقعاً ... آیا تعلل همیشه مضر است؟ چگونه تعلل میتواند مفید باشد؟ -آکا www.akairan.com/khanevadeh/.../procrastination-super-power.html‎Cached24 جولای 2017 ... آیا تعلل همیشه مضر است؟ چگونه تعلل میتواند مفید باشد؟:در انجام تصمیمی که گرفته اید تعلل نکنید چرا که ... این جمله را همه ما بارها شنیده ایم اما واقعاً ... تضمینی نیست که جنایت تکرار نشود | Hendevaneh.com hendevaneh.com/تضمینی-نیست-که-جنایت-تکرار-نشود/ 23 سپتامبر 2016 ... {hendevaneh}{سایت‌هندوانه}. این مطلب در سایت "زیتون" منتشر شده است. Share 0 ... ظریف: تمدید تحریم‌ها باعث بی‌اعتباری آمریکا می‌شود. دسامبر 03, 2016 ... آیا تعلل همیشه مضر است؟ چگونه تعلل میتواند مفید باشد؟ دسامبر 03, 2016. [PDF] روان شناسی تنبلی و شلختگی - پورتال دانشگاه علوم پزشکی اراک https://www.arakmu.ac.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID...245f...‎Cachedآﯾﺎ ﻣﻦ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺮای ﮐﺎﻣﻞ ﮐﺮدن ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ ﺧﻮد زﻣﺎن ﻻزم را دﺳﺖ ﮐﻢ ﻣﯽ ﮔﯿﺮم؟ ﺗﻌﻠﻞ، ... ﺧﻮدﺗﺎن ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﺗﻌﻠﻞ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ از ﻫﻤﺎن اﺑﺘﺪای ﺗﺮم ﺷﺮوع ﺷﺪه و ﻣﻮﺟﺐ ﺷﻮد ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ درﺳﯽ را ﺑﻪ ... ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺗﻌﻠﻞ را ﮐﻨﺎر ﺑﮕﺬارﯾﻢ؟ اﻟﻒ ... ﺑﺮای رﻫﺎﯾﯽ از اﯾﻦ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻫﺎ و ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮی ﻫﺎ و ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮی ﻫﺎی ﻣﻀﺮ، ﯾﮏ راه اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮی ﻫﺎی ﻣﻔﯿﺪ را ... اﯾﻦ رﻓﺘﺎر ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﻪ ﺻﻮرت ارﺛﯽ در اﻓﺮاد وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻓﺮد ﺧﻮاه ﻧﺎﺧﻮاه ﺑﻪ اﯾﻦ ﺳﻤﺖ ﺣﺮﮐﺖ ﻣـﯽ. آرشیو گوناگون - صفحه 323 از 975 - مفیدستان mofidestan.ir/category/مطالب-گوناگون/page/323/‎Cachedمطالب مفید سبک زندگی,موفقیت,دانستنی,مجله,سایت,مفیدستان,آموزشی,پورتال اطلاع رسانی,هنر,ترفند ... آیا تعلل همیشه مضر است؟ چگونه تعلل میتواند مفید باشد؟ بهناز یوسفی - ناملیک - پادکست بشنوید namlik.me/narrator/a3‎Cachedچگونه ورزش می‌تواند برای باروری مفید یا مضر باشد؟ مجله اینترنتی .... یک برنامه‌نویس لازم است که همیشه به دنبال افزایش دانش خود و کسب مهارت‌های... بعداً گوش میدهم ... پاسخ سؤالات دریافت شده | روانپزشکان ravanpezeshkan.com/home/public/پاسخ-سوالات-دریافت-شده‎Cachedآیا معمول است که بیمار این تعداد دارو را همزمان مصرف کند؟ ..... تعلل در انجام کارها می‌تواند به عنوان یک ویژگی‌شخصیتی (از قبیل کمال‌گرایی، وابستگی به دیگران، و ... آیا پزشک به شما "پیس میکر" را توصیه کرده است؟ ... www.iranep.org/Booklet%20Pacemaker.htm‎Cached Similarآیا پزشک تعبیه پیس میکر را برای شما توصیه کرده است؟ ... در ریه، خون از اکسیژن غنی میشود و از طریق سیاهرگهای ریوی به قلب (دهلیز چپ) باز میگردد. .... اگر ضربان قلب شما به حدی کند باشد که منجر به سرگیجه، خستگی، غش، تنگی نفس و ..... معمول از داخل این دستگاهها عبور نمائید ولی توصیه می شود که در هنگام عبور تعلل نورزید. دیده بان - گفتگو با دکتر صفاالدین تبرائیان||"داعش" نتیجه تعلل در ... www.didehbancenter.com/.../گفتگو-با-دکتر-صفاالدین-تبرائیان-داعش-نتیجه-تعلل-در-مبارزه-با-صهیونیسم‎Cached3 ا کتبر 2015 ... گفتگو با دکتر صفاالدین تبرائیان||"داعش" نتیجه تعلل در مبارزه ... تکفیری‌ها همیشه در طول تاریخ دشمن‌شان را اشتباه می‌گرفتند و نشان ... وی درواقع از رهبران جهادی مصر و فلسطین به شمار می‌آید، در دوره‌های اخیر می‌شود عزام را به‌عنوان ..... گروه‌های تکفیری با عربستان است، تأمل در نکات آن می‌تواند مفید باشد. تنبلی و اهمال کاری(مقالات) - ایران سلامت forum.iransalamat.com/...مسائل.../تنبلی-و-اهمال-کاری-مقالات-8735/‎Cached Similarمدتی است که من به شدت دچار حالت تنبلی و خواب آلودگی شده ام با وجودی که شبها خوب می خو. ... آیا من تنبل هستم؟ ... بنشینید و با عجله غذا میخورید برای دستگاه گوارشتان مضر است. .... ۳-تا زمانی که به تعلل ورزی خویش ادامه می دهیدمی توانیدپیوسته همانگونه که .... برای مقابله با تنبلی توصیه های زیر می تواند مفید باشد.