مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند؟

[ad_1]

افکار عجیب و غریبی که ما هنگام مواجهه با سختی‌ها داریم

The Peculiar Thought We Often Have When Facing Illness

در زمان بروز یک مشکل اساسی شما چه عکس العملی دارید؟ آیا مثل روزهای عادی زندگی تان فکر میکنید؟

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ اواسط دوران دکترا، پزشکان در من تشخیص سرطان کلیه دادند. بعد از این تشخیص خیلی چیزها برایم اتفاق افتاد که از نظر روانشناسی جالب و شایان توجه بودند؛ اما یکی از آن‌ها به شکل خاصی عجیب بود: شروع به «جان‌بخشی» کردم. تقریبا از همان زمانی که از سرطانم باخبر شدم، آن را به صورت یک عامل تصمیم‌گیر، با اهداف و نیت‌های خود دیدم و هر کدام از سلول‌های سرطانی‌ام را به عنوان پیاده نظامش، در مأموریتی برای فتح اعضای بدنم. حتی دوستان و اعضای خانواده درباره تومورم به عنوان یک موجود با آرمآن‌های شیطانی صحبت می‌کردند. یکی از دوستانم قبل از شروع درمانم می‌گفت: «نمی‌دونه ما چه‌طوری داریم می‌ریم سراغش.»

این البته صرفا «یک» قصه است. اما به یکی از جنبه‌های کاملا عجیب شناخت انسانی برمی‌گردد که البته زمانی کاملا طبیعی بوده است. در واقع، تحقیقات اشاره بر این دارند که این گرایش به جان‌بخشی تا حد زیادی عمومی است. در دههٔ ۱۹۴۰، روزهای آغازین پیدایش روان‌شناسی اجتماعی به شکلی که ما می‌شناسیم، دو روان‌شناس به نام‌های فریتز هیدر و مرین سیمل مطالعه‌ای را مدیریت کردند که نشان می‌داد، شرکت‌کننده به راحتی برای مجموعه‌ای از اَشکال که در یک فیلم کوتاه نمایش داده شده بودند، اهداف، احساسات و نیت قائل می‌شدند.

چرا ما به این راحتی در این قالب و با این اصطلاحات فکر می‌کنیم؟ نوشته‌جات علمی چند دلیل برای این موضوع مطرح می‌کنند. یکی از آن‌ها این است که جان‌بخشی به ما کمک می‌کند، دنیایی پیچیده را درک کنیم. ما چیزی را که ممکن است تماماً نفهمیم با عباراتی که با آن‌ها از قبل کاملا آشناییم تجزیه می‌کنیم. من دکتر یا تومورشناس نبودم؛ پس آسان‌ترین راه من برای درک سرطانم این بود که آن را از دریچه رفتار انسانی ببینم.

همچنین جان‌بخشی به ما کمک می‌کند که تردید و اضطراب همراه با آن را کم کنیم. وقتی من به سرطانم به عنوان یک عامل شبه انسان فکر کردم، می‌توانستم الگوی تجربیات انسانی را برای پیش‌بینی آنچه بعد از این انجام خواهد داد، به کار ببرم.

این جور یافته‌ها در کنار هم این ایده را به ذهن می‌رسانند که جان‌بخشی در واقع به عنوان یک مکانیزم مقابله عمل می‌کند که در زمان مواجهه با چالش‌های زندگی به کار ما می‌آید. در عواقب پس از یک تشخیص پزشکی که مسیر زندگی را تغییر می‌دهد، جان‌بخشی ممکن است تسکین‌دهنده‌ای باشد که به ما کمک می‌کند نوعی حس نظم و پیش‌بینی‌پذیری در زندگی را بازگردانیم.

البته، یکی از ویژگی‌های جالب ماجرا این است که جان‌بخشی معمولا روالی خودبه‌خودی است: راهی ابتکاری برای درک چیزی که در غیر این صورت غیرقابل‌تصور به نظر می‌رسد. روان‌شناسان ادبیات مستحکمی حول این ایده دارند که ما دو روش یا دو نظام تفکر داریم: یک روش سریع و سرسری که از روال‌های ابتکاری و سایر میان‌برهای روانی استفاده می‌کند و یک سیستم ثانویه که درگیر روندی استدلالی می‌شود که آهسته‌تر و هوشیارانه‌تر و پرزحمت‌تر است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چگونه مثبت اندیش باشیم؟ فایده مثبت اندیشی در …امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از مشکلات مختلف و افکار منفی است اگر بخواهید چگونه بفهمیم عاشقیم؟ نشانه عشق و عاشقیمعمولاً هر عاشقی به خوبی از احوال خودش خبر دارد و می‌داند که اتفاقاتی در ذهن و جسمش در روش برای رفع کوفتگی و ریلکس ساختن عضلات … روش برای رفع کوفتگی و ریلکس ساختن عضلات در این قسمت روش برای آرام کردن و التیام لغو تأثیر معدل در آزمون دستیاری پزشکی با دستور …لغو تأثیر معدل در آزمون دستیاری پزشکی با دستور وزیر بهداشت پس از اعمال آن در کارنامه تأثیر معدل در کنکور۹۵ نشر دریافتابراهیم خدایی در یک برنامه تلویزیونی درباره زمان حذف کنکور گفت براساس قانونی که در تاثیر روابط جنسی‌ بر عملکرد ورزشی و عضله‌ سازی …مدت زمان زیادی است که بسیاری از مردم در این فکر هستند که آیا روابط جنسی‌ بر تمرینات و پیش دبستانی و مهد کودک مهتابنوشته شده در تاریخ دوشنبه بیست و نهم مهر ۱۳۸۷ توسط قاسمیادعای کارخانه شکر و دارایی های آیت الله العظمی مکارم تیر ۲۳ام ۱۳۹۵ موضوع ۱۲۳۱ بظ دوستان من بسیاری از کامنت ها رو خوندم در یکی از نکاتی که باید درباره دوره آموزشی …قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران در حرم امام خمینی رهدر بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره ۲۱ جمادیالثانی ۱۴۳۱ خطبه‌ی اول‌ چگونه مثبت اندیش باشیم؟ فایده مثبت اندیشی در زندگی فایده مثبت اندیشی در زندگیامروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از مشکلات مختلف و افکار چگونه بفهمیم عاشقیم؟ نشانه عشق و عاشقی معمولاً هر عاشقی به خوبی از احوال خودش خبر دارد و می‌داند که اتفاقاتی در ذهن و جسمش در حال روش برای رفع کوفتگی و ریلکس ساختن عضلات مردمان روش برای رفع کوفتگی و ریلکس ساختن عضلات در این قسمت روش برای آرام کردن و التیام دادن به لغو تأثیر معدل در آزمون دستیاری پزشکی با دستور وزیر بهداشت پس لغو تأثیر معدل در آزمون دستیاری پزشکی با دستور وزیر بهداشت پس از اعمال آن در کارنامه‌ها مهر پیش دبستانی و مهد کودک مهتاب مردی که همسرش را از دست داده بود دختر سه ساله اش را بسیــار دوست می داشت دخترک به بیماری سختی تأثیر معدل در کنکور۹۵ نشر دریافت ابراهیم خدایی در یک برنامه تلویزیونی درباره زمان حذف کنکور گفت براساس قانونی که در سال ۹۲ تاثیر روابط جنسی‌ بر عملکرد ورزشی و عضله‌ سازی پایگاه تخصصی مدت زمان زیادی است که بسیاری از مردم در این فکر هستند که آیا روابط جنسی‌ بر تمرینات و عضله پنگان زبان بدنانواع دست دادن بازی کردن با موهادست به از روی هر حرکتی مانند صاف کردن موها و دست به کمر گذاشتن می‌توان فهمید که چه کلامی از دهانتان نکاتی که باید درباره دوره آموزشی سربازی بدانید قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق تر هستند؟



لینک منبع :افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند؟

افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند؟ - آلامتو www.alamto.com/peculiar-thought-we-often-have-when-facing-illness.html 3 دسامبر 2016 ... افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند؟:در زمان بروز یک مشکل اساسی شما چه عکس العملی دارید؟ آیا مثل روزهای عادی زندگی تان فکر ... افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند؟ -آکا www.akairan.com/.../peculiar-thought-we-often-have-when-facing-illness.html‎Cached24 جولای 2017 ... افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند؟:در زمان بروز یک مشکل اساسی شما چه عکس العملی دارید؟ آیا مثل روزهای عادی زندگی تان فکر ... Images for افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند؟ افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند - onvansho https://onvansho.ir/.../افکار-در-زمان-سختی-ها-چگونه-تحت-تاثیر-قرار-میگیرند.html افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند در زمان بروز یک مشکل اساسی شما چه . شربت فلوکستین برای کودکان سلامت بانوان اوما سطح قند خون ممکن است ... علی شریعتی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/علی_شریعتی‎Cached Similarشریعتی را در ادبیات معاصر معلم شهید می‌نامند؛ و از زمان انقلاب تاکنون یادبودهای .... وی پس از آزادی از زندان روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت و بارها توسط .... او تحت تأثیر سنت‌های خانواده‌اش، بویژه افکار نوگرایانه پدرش محمدتقی شریعتی، قرار گرفت. ... فرانسه قرار می‌گیرد و روانهٔ بیمارستان می‌شود و سپس به زندان فرستاده می‌شود. فشار روانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فشار_روانی‎Cached Similarاسترس می‌تواند روی رفتار شما تأثیر بگذارد یا روی عملکرد بدن شما حتی برخی .... قلبی، عروقی مثل درد ناحیه قلب، بالا رفتن ضربان، فشار خون بالا و سختی رگها، سکته .... آن می‌دانند چگونه با چنین فشارهای تنش زایی مقابله کنند و با وجود محرک‌های فشار ... روزما نیست بلکه در واقع افرادی که تحت فشار استرس قرار دارند با گرفتن یک ... اسکیزوفرنی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اسکیزوفرنی‎Cached Similarاختلال عمدتاً ادراک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما معمولاً به مشکلات مزمن در رفتار و ... آنها عبارتند از: کنترل هذیان توسط نیروی خارجی، اعتقاد به این که افکار به درون ... همسان کسانی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند. ... می‌دهد که چگونه تعبیر شخص از چنین تجربه‌هایی می‌تواند در شناخت علائم تأثیر گذار باشد. پلوی تند و تیز هندی | Hendevaneh.com hendevaneh.com/پلوی-تند-و-تیز-هندی/ 3 دسامبر 2016 ... پلو مخلوط تاهیری یکی از غذاهای اصیل هندی است ، پس از میزان ادویه ها و فلفل موجود در آن ... افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند؟ تضمینی نیست که جنایت تکرار نشود | Hendevaneh.com hendevaneh.com/تضمینی-نیست-که-جنایت-تکرار-نشود/ 23 سپتامبر 2016 ... آقای مرتضوی فردی بود که در زمان تصدی گری دادستانی تهران جوان بود و به دنبال قدرت که ... افکار در زمان سختی ها چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند؟ چطور نظر دیگران را به خود جذب (جلب) کنیم؟ - عصرعلم www.asreelm.com/how-impress-people/‎Cached Similar4 سپتامبر 2012 ... آیا به نظر شما تحت تاثیر قرار دادن دیگران کار سختی است؟ ... آسان بود، چرا خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند؟