مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روغن بادام تلخ – خواص دارویی و درمانی “روغن بادام تلخ”

روغن بادام تلخ – خواص دارویی و درمانی “روغن بادام تلخ”

اصیت درمانی روغن بادام تلخ‏

 

خواص روغن بادام تلخ‏

۱مالیدن روغن بادام تلخ پاک کننده آثار لکه در صورت , روغن بادام تلخ رافع چین‏ و چروک پوست صورت
۲- افرادى که به درد کلیه‏ ها مبتلا هستند در صورتى که علت درد وجود سنگ نباشد و مربوط به بافت خود کلیه باشد مى‏ توان مقدارى از روغن بادام تلخ را با مقدارى نشاسته و مقدارى نعناى خشک پودر کرده، مخلوط کنید و بخورید. درد کلیه‏ ها را ساکت خواهد کرد.

۳- روغن بادام تلخ را با سرکه مخلوط نموده و بر پیشانى و اطراف سر بمالید. سردردهاى افراد سردمزاج را ساکت مى ‏کند.

۴- روغن بادام تلخ را در چشم بچکانید، قدرت بینایى را زیاد مى‏ کند.

۵- هر شب پوست سر را با روغن بادام تلخ ماساژ دهید. از طاسى سر جلوگیرى مى ‏کند.

۶- اگر روغن بادام تلخ به صورت خوراکى مصرف شود. براى دفع اخلاط چسبنده به دیواره دستگاه گوارش مفید است، روغن بادام تلخ تنگى‏ نفس و ورم شش را بهبود مى‏ بخشد.

اصیت درمانی روغن بادام تلخ‏

۷- روغن بادام تلخ را نیمگرم نموده و در گوش بچکانید، بعد کمى پشم تمیز را گرم کنید و در گوش بگذارید و گوش را ببندید. اگر آب در گوش رفته باشد آن را خشک مى ‏کند و براى تسکین درد گوش و رفع صداى داخل آن مفید است، اگر روزى یک بار تکرار شود جهت حفظ و سلامت گوش مفید است.

۸- پس از باز کردن گچ از محل شکستگى، اگر محل را با روغن بادام تلخ مالش و ماساژ دهند، زودتر به حالت اولیه بازمى‏ گردد. گرفتگى عضلات را باز مى‏ کند.

تذکردر مورد روغن بادام تلخ‏: خوردن روغن بادام تلخ‏ همچنین دخول آن در رحم زنان باردار باعث سقط جنین مى‏ گردد. چون سمى است مصرف خوراک زیاد آن انسان را هلاک مى ‏کند.

طبیعت روغن بادام تلخ‏:
کمى گرم مایل به رطوبت است.

ترکیب شیمیایى روغن بادام تلخ‏:
مواد آلبومینوئیدى- املاح معدنى- آمولیسین- صمغ- قند- موسیلاژ.

منبع:
اسرار گیاهان دارویى



لینک منبع :روغن بادام تلخ – خواص دارویی و درمانی “روغن بادام تلخ”

خواص روغن بادام تلخ‏ - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../bitter4-almond-oil.html‎Cachedخاصیت روغن بادام تلخ خواص درمانی روغن بادام تلخ روغن بادام تلخ ,خواص روغن بادام تلخ ,خاصیت ... سلامت و بهداشتداروهای گیاهی و طب سنتیخواص روغن بادام تلخ‏ ... خواص و مضرات بادام تلخ و روغن بادام تلخ - ویکی مستر wiki-master.com/بادام-تلخ-و-روغن-بادام-تلخ/‎Cached9 دسامبر 2016 ... وی گفت: همچنین روغن بادام تلخ نیز از چین و چروک پوست پیشگیری می کند. ... روغن بادام شیرین خواص روان کننده و درمانی زیادی دارد و برای مراقبت از پوست ... روغن بادام از قرن ها پیش در بسیاری از داروهای سنتی یافت می شده است. درمان چین و چروک صورت با روغن بادام تلخ - ایسنا www.isna.ir/news/.../درمان-چین-و-چروک-صورت-با-روغن-بادام-تلخ‎Cached11 ژوئن 2015 ... پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی در خصوص دیگر خواص بادام تلخ افزود: روغن بادام تلخ خاصیت مسهلی دارد. باید برای رفع زنگ زدن و صدا در ... خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و درمان انواع بیماری ها - آرگا arga-mag.com/67520/خواص-روغن-بادام-تلخ‎Cached17 ژوئن 2016 ... خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و خواص دارویی روغن بادام تلخ برای درمان بیماری های مختلف و تاثیر آن بر سلامت بدن را در این مقاله مرور خواهیم ... خواص روغن بادام تلخ برای مو، پوست و سلامتی – خاصیت, خواص انواع مواد ... khasiat.org/818/خواص-روغن-بادام-تلخ‎Cachedخواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و ابروها و فواید آن در درمان سرطان ها و ارزش غذایی بادام تلخ را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. خواص داروئی بادام تلخ - وصیت - بلاگ اسکای sayna.blogsky.com/1391/01/11/post-354/‎Cached Similarخواص داروئی بادام تلخ - وصیت - آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند - وصیت. ... اگر عادت ماهیانه خانم ها عقب می افتد بهترین طرز درمان آن قرار دادن شیاف بادام تلخ در مهبل است . ... مالیدن روغن بادام تلخ روی صورت ، لکه ها و چین و چروک را از بین می برد . ▫روغن بادام ... خواص روغن بادام تلخ | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/خواص-روغن-بادام-تلخ/‎Cached Similarهمانند روغن بادام شیرین،روغن بادام تلخ هم دارای خواص درمانی فروانی است. ... روغن بادام تلخ چنانچه بصورت خوراکی مصرف گردد یکی از داروهای بسیار خوب برای دفع اخلاط ... روغن بادام - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روغن_بادام‎Cached Similarبرای درمان ریزش مو و مو خوره از روغن بادام تلخ استفاده می‌شود. از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن احتیاط کرد. روغن بادام تلخ سرفه را ... خواص اعجاب انگیز روغن بادام/ جوش و چروک پوستی را از ریشه نابود کنید www.yjc.ir/.../خواص-اعجاب-انگیز-روغن-بادام-جوش-و-چروک-پوستی-را-از-ریشه-نابود-کنید‎Cachedاز روغن بادام تلخ بیشتر برای مصارف دارویی و درمان آرتروز زانو استفاده می‌شود. ... از جمله دیگر خواص روغن بادام پاکسازی عمیق پوست صورت و بدن است، این روغن به ... خواص بادام تلخ - ویستا vista.ir/content/122262/خواص-بادام-تلخ/‎Cached Similarخواص داروئی ... دم کرده پوست قهوه‌ای رنگ مغز بادام بهترین دارو برای تسکین درد و التهاب مجاری تنفسی است. ... ۲۲. روغن بادام تلخ برای درمان سیاه سرفه مفید است.