مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

“بیماری دستگاه تناسلی مردانه” | “سرطان بیضه” | نشانه های سرطان بیضه

سرطان بیضه , علامت‌های سرطان بیضه

در مورد “بهداشت دستگاه تناسلی مردانه”، شستشوی مداوم و زدودن موهای زائد آن در عین سادگی بسیار موثر خواهد بود. همچنین بهتر است “دستگاه تناسلی” را پس از هربار شستشو حتما خشک کنیم زیرا مرطوب بودن آن موجب فراهم شدن محیط مناسبی برای رشد عوامل بیماریزا خواهد بود.

 

چکاپ بیضه‌ها

معاینه کردن بیضه‌ ها یکی از مواردی است که باید جزء اعمال روتین هر بار معاینه پزشکی قرار بگیرد. علاوه بر معاینه توسط پزشک، هر فرد خود نیز باید بتواند بیضه‌ ها را در فواصل منظم معاینه کند. معاینه بیضه‌ها فرد را از وجود احتمالی سرطان بیضه مطلع می‌کند. سرطان بیضه یکی از شایع ترین تومورهای توپری است که در سنین ۲۰ تا ۳۵ سالگی بیشترین بروز را دارد. علت اصلی اهمیت به این سرطان و طراحی یک معاینه برای آن این است که سرطان بیضه هم مانند سرطان پستان، در صورتی که زود تشخیص داده شود کاملا قابل درمان است ولی در صورتی که درمان نشود قابل سرایت به لنف نودهای تمام بدن و همچنین بافت ریه‌ها است.

 

شرایطی که در آنها ریسک بروز سرطان بیضه بیشتر از جمعیت عادی است عبارتند از:

سابقه فامیلی سرطان بیضه, سابقه بیضه نزول نکرده, وجود توده در بیضه، صدمه به اسکروتوم.

 

خود آزمایی بیضه‌ها چگونه انجام می شود؟

بهترین زمان برای این معاینه بعد از یک حمام است. زیرا آب گرم اسکروتوم را شل می کند و بیضه ها پایین تر می آیند. بطور معمول یکی از بیضه ها از دیگری بزرگتر است و این مورد نگران کننده ای نیست. مردان جوان باید هرماه این معاینه را انجام بدهند. بهتر است اولین معاینه نزد پزشک انجام بگیرد تا او شما را با بافت طبیعی بیضه آشنا بکند. معاینه به شکل زیر انجام می‌شود:

* هر بیضه را از زیر با یک دست ساپورت کنید و با دست دیگر آن را معاینه کنید.

 

* هر بیضه را بین شصت و بقیه انگشتان بچرخانید. بیضه باید بافتی نرم داشته باشد، تقریبا مثل بافت یک تخم مرغ پخته، البته بدون پوست.

 

* اپیدیدم مثل یک جسم ویرگولی به بالای بیضه ها چسبیده است. پس لمس این جسم ویرگولی شکل غیر طبیعی نیست.

 

* باید در بیضه ها به دنبال یک توده، یا نودول بگردیم. غالبا در سرطان‌ ها این نودول‌ها دردناک هستند.

 

* هدف از این معاینات آشنا شدن شما با سایز، شکل و وزن هر “بیضه” است. این اتفاق در معاینات مکرر شما می افتد و موجب خواهد شد هر تغییری را زود متوجه بشوید.

 

علامت‌های سرطان بیضه کدامند؟

توده کوچک دردناک در بیضه، بزرگ شدن بیضه ها به صورت ناگهانی و زیاد یا درد در بیضه ها، بزرگ شدن اندازه بیضه ها، تجمع جدیدی از مایع یا خون در اسکروتوم دور بیضه ها، درد در بیضه ها.

در صورتی که این علامت‌ها را در بیضه یافتید باید به متخصص اورولوژیست مراجعه بکنید تا شما را معاینه کند.

منبع:hamsar.ir



لینک منبع :“بیماری دستگاه تناسلی مردانه” | “سرطان بیضه” | نشانه های سرطان بیضه

Images for “بیماری دستگاه تناسلی مردانه” | “سرطان بیضه” | نشانه های سرطان بیضه نشانه های سرطان بیضه - تبیان article.tebyan.net/288623/نشانه-های-سرطان-بیضه‎Cached19 نوامبر 2014 ... بین یک تا دو درصد سرطان های مردانه و حدود سه و نیم درصد تومورهای ارولوژی را سرطان بیضه تشکیل می دهد. این نوع سرطان بین مردان بین 15 تا 35 سال ... علائم سرطان بیضه salamatbank.com/disease/description/.../علائم%20سرطان%20بیضه‎Cached Similarاین مقاله خلاصه ای از علائم و نشانه های ابتلا به سرطان بیضه را ارائه می دهد. اگر هر یک از این علائم دیده شد، در ادامه می بایست بیمار سریعاً با پزشک مشورت کند. سرطان بیضه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان_بیضه‎Cached Similarسرطان بیضه (Testicular cancer) رشد سرطانی سلول‌های بیضه می‌باشد که به صورت یک توده سفت اغلب بدون درد در بیضه خود را نشان می‌دهد. ‎۳ علایم - ‎۴ تومور سلول‌های بینابینی - ‎۵ تشخیصعلائم و نشانه های سرطان بیضه در آقایان - تاپ ناز www.topnaz.com/علائم-و-نشانه-های-سرطان-بیضه-در-آقایان/‎Cachedعلائم سرطان بیضه علائم و نشانه های سرطان بیضه می تواند خیلی سریع و یا آرام بیشتر شوند. در این مطلب با نشانه ها و علائم سرطان بیضه در آقایان آشنا می شوید. سرطان بیضه چیست؟ سرطان بیضه - موسسه خیریه نور www.noor-charity.com/information/detail/...سرطان-بیضه/.../view/‎Cachedاما 95 درصد از همه سرطان های بیضه در یاخته های جنسی پدید می آید. درمان سرطان بیضه درمان سرطان بیضه ممکنست بستگی به نوع یاخته های دخیل در سرطان داشته باشد. چطوری خودمان سرطان بیضه را تشخیص دهیم و از ناباروری جلوگیری کنیم www.hidoctor.ir/10565_چطوری-خودمان-سرطان-بیضه-را-تشخیص-دهیم-و.html/‎Cached Similarمعاینه بیضه توسط خود یک راه ساده و موثر برای تشخیص زود هنگام علائم و نشانه های سرطان بیضه توسط مردان است. در ایالات متحده، سرطان بیضه شایع ترین بدخیمی در ... علائم و نشانه های سرطان پروستات - مردمان www.mardoman.net/health/prostatesymp‎Cached Similar29 مه 2013 ... علائم و نشانه های سرطان پروستات . کسانیکه نگران خود یا عزیزانشان هستند که مبادا به سرطان پروستات مبتلا شوند، باید اصول مربوط به علائم اولیه ... سرطان بیضه به زبان ساده | وب سایت دکتر حسین کرمی https://drkarami.com/928/سرطان-بیضه-به-زبان-ساده.html‎Cachedسرطان بیضه از سرطان های نادر و در حدود ۷-۵ درصد مردان جوان دیده می شود و با توجه به اینکه بیشتر این سرطان در سنین جوانی اتفاق می افتد لذا با توجه به اهمیت آن دوست ... سرطان بیضه بیماری سنین جوانی | دکتر پیمان صالحی - متخصص ... www.drsalehi.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=2241‎Cached Similarسرطان بیضه رشد سرطانی سلول های بیضه می باشد که به صورت یک توده سفت اغلب بدون درد در بیضه خود را نشان می دهد. اغلب یک طرفه است اما گاهی ممکن است دوطرفه ...